Home / :: BLOG :: / [Video] Mahathir nyanyuk lagi, umum sidang tahunan Umno pula

[Video] Mahathir nyanyuk lagi, umum sidang tahunan Umno pula

Walau sudah lebih dua tahun Parti Pribumi Bersatu (PPBM) ditubuhkan, Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi tersasul menyebut Umno.

Terbaru berlaku ketika mengumumkan tarikh persidangan tahunan parti itu, semalam, hingga mengundang ketawa pemimpin dan wartawan.

“Yang pertama saya nak umumkan adalah kita menetapkan persidangan Umno tahunan kedua…,” kata pemimpin berusia 93 tahun itu, seperti dilapor.

“Bersatu, Bersatu,” sahut beberapa pimpinan parti.

Pengerusi PPBM kemudian hanya membuat reaksi ‘comel’ dan ketawa kecil.

Pada 1 Mei lalu, Mahathir pernah tersilap apabila meminta orang ramai tidak mengundi Pakatan Harapan (PH) ketika berucap dalam satu ceramah di Dungun.

Malah ketika berkempen di Pantai Dalam beberapa hari kemudian, beliau meminta pengundi menyokong calon Barisan Nasional (BN).

Julai tahun lepas, di ibu pejabat PKR, perdana menteri juga mengumumkan Mohamad Sabu, presiden Parti Amanah Negara (Amanah) sebagai presiden Umno.

LIHAT Video: https://www.youtube.com/watch?v=HmfGun26a0E

(Visited 57 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

55 comments

  1. Kuazman Kuakil

    Nyanyuk ke apa ke yg pasti parti Bersatu dah menjadi parti pembela umat melayu.

  2. Mat Isa Che Omar

    Pepatah ade mengatakan….tempat trtomoih lg dikenang..inikan plk tmpat bermain…tapi aaa…ini maa adir mana ada pikir itu smuaaa..

  3. Zul Aishaman

    Darah dah biru pekat melekat bukan mudah utk diubah jd merah menyala

  4. Acik Otai

    Tu namo ehhh tuo kutuk munafik lahanat rindu kek UMNO , habis cam no dah jadi baru’a dap lahanat.

  5. Achmad Achmad

    “Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang KAFIR menjadi AULIYA dengan meninggalkan orang-orang mu’min. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu)? Sesungguhnya orang-orang MUNAFIK itu (ditempatkan) pada TINGKATAN PALING BAWAH NERAKA. Dan kamu sekali-kali tidak akan mendapat seorang penolongpun bagi mereka”.( Terjemah QS. An-Nisa (4):144,145).

  6. Khusni Lc

    Jiwa Umno masih menebal…22 tahun..bukan masa yg singkat… namun kini…..

  7. Raja Diwi

    Kekadang terpacul juga mulut UTK memaki dia2 org ini…… sayang sekali melayu dah dirubek2 oleh mereka sendiri….
    Yg tinggal dgn kekuatan sendiri dan dengan pertolongan dari Allah SWT.

  8. Mrc Musafir

    Hati dia sayang umno tp kerana dendam n busuk hati….

  9. Nor Azeman Mad Zin

    “Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang KAFIR menjadi AULIYA dengan meninggalkan orang-orang mu’min. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu)? Sesungguhnya orang-orang MUNAFIK itu (ditempatkan) pada TINGKATAN PALING BAWAH NERAKA. Dan kamu sekali-kali tidak akan mendapat seorang penolongpun bagi mereka”.( Terjemah QS. An-Nisa (4):144,145).

  10. Ali Ali

    Cai-caiPPBM boleh ketawa pulak…

  11. Mohd Zais

    Parti 13 kerusi je pun.hahaha..umno 55lah kalau tak ada yg keluar.pigilah lu

  12. Midi Masulim

    Tanda2 umno Akan hidup tanda2 parti mati

  13. Iskandar Ahmad

    Ni baru btol kna dri sndiri…MELAYU MUDAH LUPE….HAHAHAHAHA MALANG SKALI DIA BKN MELAYU

  14. Day Rashid

    Hati terkenang mulut tersebut ..,

  15. Zikiri Ajad

    Sian.. kadang2 memang tersasul kerana faktor usia. Kita maksud lain terkeluar lain ..dah 93tahun.. kita yg 60 + pun kadang2 mengalaminya..

  16. Zikiri Ajad

    Hj Ahmad Kamal ..bukan.. begitulah keadaan sebenar. Faktor usia..

  17. Rosli Hashim

    Zikiri Ajad sebab itu warga emas harus lupakan kemewahan dan keindahan dunia ingat akhirat bukan cari kekuasaan dan kewangan dunia

  18. Najib Black

    Haha dah la atok buat2 la mkn ubat dah teruk sngt ni atok melaut

  19. Najib Black

    Hj Ahmad Kamal mimpi di siang hari

  20. Mohd Zaini Nayan

    Pembela apa kejadahnya…pelingkop ada la…

  21. Aata Raz

    Hj Ahmad Kamal Parti Pemecah Bangsa Melayu, Parti Penyamun Bangsa Malaysia

  22. Hamidah Aziz

    TERSEBUT JUGAK PARTI KERAMAT UMNO…X MALU KE…

  23. Aata Raz

    Hj Ahmad Kamal Parti Pembohong Berjemaah Malaysia

  24. Aata Raz

    Hj Ahmad Kamal Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

  25. Zikiri Ajad

    Rosli Hashim ..pegang tasbih aje lah.

  26. Siti Zaleha

    Org macam ini kau kata apa pon dia buat dek aja .kau kata tamak kuasa atau apa pon .buat tak tahu ….aja.

  27. Hadi Sud

    Tun tua saka mati dlm kekafiran semoga Allah makbulkan aminn2..

  28. Nor Liza

    X dpt di nafikan lagi PM merasakan umno lah yg terbaik utk semua rakyat malaysia..Hidup UMNO…

  29. Nor Liza

    Di hati PM..maseh ada UMNO…tpi umno di bawah DSNR ada lah yg paling terbaik.

  30. Zara Yaacob

    Hihihihi hati terkenang
    Mulut tersebut

  31. Mohd Zais

    Org melayu yg undilah 55 kerusi tu.bukan undi ppbm..fikirlah sikit.kau tak tau hati org melayu dh panas dgn PH ni.

  32. Aija Wahab

    Siang mlm umno dlm kepala hotak dia ja… Dalam hal ni…. sapa yg meroyan mcm gila talak haaa??? Kita org umno relax jer…. hahaha…

  33. Hashim Hassan

    Dgn baik2 apa Tm ckp.jgn nak auta lah bro.

  34. Tun Teja Liza

    Ppbm menang hanya 13 kusi jer lah tuan haji…..sbb tu lah atok mcm lembu kena cucuk hidung ikut DAPigs…cian betul org Melayu di ph….

  35. Rahmat Yasin

    60tahun dng umno mana boleh lupa gitu ajeee…

  36. Hasrin Shah

    Lidah pun dah bergulung gulung bila bercakap…. yg x leh blah muka mukriz tu paeng… je bila situa kutuk tu (bapak dia) kena ketawakan.. amik kau

  37. Amat Popo

    Tun m sbnarnye masih sayang dngan umno, bersatulah dngan umno balik. Hehehe

  38. Demia Mia

    Agak2nya Atok pun ada terpanggil isteri dia UMNO,mengigau2 menyebut UMNO dlm tidurnya..Oh,kesiannn…

  39. Demia Mia

    Sebenarnya dia dh sebati dgn UMNO,bayangkanlah selama mana dh dia dlm UMNO..Tapi hipokrit untuk mengakui dia masih sayangkan UMNO..sehinggalah dia berpatah arang dgn parti itu tapi tetap diHANTUI UMNO lg..

  40. Fauzi Deris

    DAH ternampak UMNO jalan terakhir menyelamatkan kerusi dan puak bakal PM.
    Geng 40 penyamun dah mula menonjolkan diri satu persatu

  41. Rosli Osman

    dah 93 sah nyanyuk ..
    orang tua mana pandai lawak
    trima lah hakikat

  42. Hj Ahmad Kamal

    Rosli Osman BREAKING NEWS zahid nak bubar umno dan bawa masuk Bersatu

  43. Rohana Ismail

    Dah giaan sgt nak masuk umno malu tapi mahu