Home / :: BLOG :: / Mahathir sahkan tiada kenaikan gaji penjawat awam

Mahathir sahkan tiada kenaikan gaji penjawat awam

‘Sepatutnya pada bulan Julai tahun ini semua penjawat awam sudah menerima kenaikan satu tangga gaji KGT sebagaimana diumumkan oleh bekas Perdana Menteri Dato’ Sri Mohd Najib dalam MAPPA 2018 pada 4 April 2018.’

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan kerajaan tidak akan menaikkan gaji penjawat awam di negara ini walaupun 100 hari kerajaan PH berkuasa.

Kata Perdana Menteri, ini kerana jumlah kakitangan awam yang ada hari ini adalah ramai iaitu 1.6 juta orang selain faktor kekangan kewangan.

“Sekarang bukan masa tepat untuk kita memberi gaji lebih tinggi kepada penjawat awam.

“Kami mempunyai dasar dan tidak dapat melakukan dengan segera. Kami majikan yang besar,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Kepemimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) di Yayasan Selangor.

BACA: Penjawat Awam Yang Sokong Mahathir Ibarat Sedang Gali Kubur Sendiri http://pakdin.my/penjawat-awam-yang-sokong-mahathir-ibarat-sedang-gali-kubur-sendiri/

Dr Mahathir berkata, peningkatan gaji juga perlu seiring dengan peningkatan produktiviti.

Kenyataan Dr Mahathir adalah konsisten sebagaimana tulisan beliau dalam blognya Chedet pada 2 Mei 2012 bahawa beliau menyatakan Malaysia sudahpun mempunyai gaji yang tinggi di ASEAN setelah Singapura dan menaikkan gaji minima akan menyababkan pelabur dan orang asing memindahkan kilang mereka keluar dari Malaysia.

Sepatutnya pada bulan Julai tahun ini semua penjawat awam sudah menerima kenaikan satu tangga gaji KGT sebagaimana diumumkan oleh bekas Perdana Menteri Dato’ Sri Mohd Najib dalam MAPPA 2018 pada 4 April 2018.

Sementara itu kerajaan PH melalui Menterinya Kulasegaran mengumumkan kadar janji gaji minimum baharu sektor swasta kepada RM1,500 sebulan sebagaimana yang termaktub dalam manifesto Pakatan Harapan (PH) dalam tempoh 100 hari ditangguhkan dan diselesaikan dalam tempoh 5 tahun agar tidak membebankan majikan.

“Kita bukan naikkan RM1,500 sekali gus. Jika kita lakukan sedemikian akan menyusahkan syarikat swasta kerana pendapatan mereka akan berkurangan sehingga menyebabkan perniagaan tidak boleh beroperasi,” katanya.


…………………..
http://pakdin.my/tag/penjawat-awam

(Visited 155 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

200 comments

  1. Azhari Maslan

    Xpe….semenjak PH memerintah nie brg pun dah murah2…..klu rm50 blh la tahan samp sebulan…..puit!!

  2. Iroquois Plisskin

    Bangang pakdin datang lagi… doiau doiau doiau doiau…

  3. Iroquois Plisskin

    Bangang pakdin datang lagi… doiau doiau doiau doiau…

  4. Iroquois Plisskin

    Bangang pakdin datang lagi… doiau doiau doiau doiau…

  5. Iroquois Plisskin

    Bangang pakdin datang lagi… doiau doiau doiau doiau…

  6. Asmadi Tahir

    pm yg bangang dlm sejarah malaysia

  7. Abd Razak Kassim

    ni lah batu api paling besar…negara sarat dengan hutang dok canang batu api..babi sial!!

  8. Abd Razak Kassim

    ni lah batu api paling besar…negara sarat dengan hutang dok canang batu api..babi sial!!

  9. Abd Razak Kassim

    ni lah batu api paling besar…negara sarat dengan hutang dok canang batu api..babi sial!!

  10. Abd Razak Kassim

    ni lah batu api paling besar…negara sarat dengan hutang dok canang batu api..babi sial!!

  11. Dee D

    Itu duluu.,atas kesanggupan mantan PM..,pm tepi punya cerita.Bila Kerajaan bertukar tangan tentunya segala dasar juga perlu berubah…,

  12. Nurhidayah Abdullah

    Kesian penjawat awam yang ada tunggakan gaji dari bulan januari sepatutnya dibayar bulan ni.

  13. Insan Abdullah

    Ha…. Ha…
    Haaa…. Tepukkkk….‼️

    Bercukurlah….. ‼️?

  14. Zaharah Din

    Bagus lah .yg ni depa harap kan biar melayu jatuh terduduk

  15. Zuhairi Mohamed

    Nanti kerja 6 hari seminggu plk..pasti meriah..tepukkk!!!

  16. Saiful Rizami Abdul Majid

    Wahai si tua jilaker.. Ko jgn nk fitnah aku baru je dpt kenaikan gaji.. Barua betul si tua nk mampos ni

  17. Saiful Rizami Abdul Majid

    Wahai si tua jilaker.. Ko jgn nk fitnah aku baru je dpt kenaikan gaji.. Barua betul si tua nk mampos ni

  18. Saiful Rizami Abdul Majid

    Wahai si tua jilaker.. Ko jgn nk fitnah aku baru je dpt kenaikan gaji.. Barua betul si tua nk mampos ni

  19. Saiful Rizami Abdul Majid

    Wahai si tua jilaker.. Ko jgn nk fitnah aku baru je dpt kenaikan gaji.. Barua betul si tua nk mampos ni

  20. Kay Jay

    Takpe..gaji dh cukup..kami BERKHIDMAT UNTOK NEGARA MALAYSIA BARU.

  21. Kay Jay

    Takpe..gaji dh cukup..kami BERKHIDMAT UNTOK NEGARA MALAYSIA BARU.

  22. Kay Jay

    Takpe..gaji dh cukup..kami BERKHIDMAT UNTOK NEGARA MALAYSIA BARU.

  23. Mohamad Yusop

    CAJ RM 1 BAKAL D HAPUS KAN D TUKAR PADA WAJIB PEMBELIAN INSURAN…SATU LAGI KEMEWAHAN RAKYAT

    RAKYAT PERLU ADA INSURANS JIKA MAHU KE HOSPITAL KERAJAAN

    Kerajaan PH akan melaksanakan sistem insurans kesihatan kebangsaan secara berperingkat-peringkat, kata Timbalan Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye.

    Beliau berkata pada masa ini, hanya 20 hingga 30 peratus sahaja penduduk Malaysia membeli insurans kesihatan.

    Kerajaan perlu mencari cara supaya rakyat kumpulan B40 yang berpendapatan rendah juga membeli insurans.

    Sekiranya kumpulan B40 membeli insurans, hampir semua populasi penduduk Malaysia akan mempunyai insurans kesihatan sendiri.

    Dr Lee berkata “Kami mencadangkan perlindungan minimum antara RM10,000 dan RM20,000 bagi setiap keluarga dengan bayaran premium di bawah RM1,000 setahun. Itu sesuatu yang boleh dilaksanakan.”

    “Bagi mereka yang merasakan jumlah nilai perlindungan RM20,000 atau RM10,000 tidak mencukupi, mereka boleh membeli sendiri untuk menambah nilai perlindungan,” katanya lagi

    Sistem perlindungan insurans kesihatan ini adalah mandatori untuk menampung peningkatan kos penjagaan kesihatan oleh Kerajaan.

    Tidak seperti Kerajaan dahulu, banyak wang rakyat dan cukai telah dihabiskan untuk menampung kos rawatan hospital golongan B40 ini.

    Walaupun terdapat keperluan kenaikan caj bagi prosedur rawatan sediada, Kerajaan BN sebelum ini tetap menyatakan komited untuk memberikan subsidi yang tinggi bagi rakyat termasuk rawatan pesakit luar dan ini akan melibatkan kerugian wang yang sangat banyak.

    -Tun Carlos

  24. Mohamad Yusop

    CAJ RM 1 BAKAL D HAPUS KAN D TUKAR PADA WAJIB PEMBELIAN INSURAN…SATU LAGI KEMEWAHAN RAKYAT

    RAKYAT PERLU ADA INSURANS JIKA MAHU KE HOSPITAL KERAJAAN

    Kerajaan PH akan melaksanakan sistem insurans kesihatan kebangsaan secara berperingkat-peringkat, kata Timbalan Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye.

    Beliau berkata pada masa ini, hanya 20 hingga 30 peratus sahaja penduduk Malaysia membeli insurans kesihatan.

    Kerajaan perlu mencari cara supaya rakyat kumpulan B40 yang berpendapatan rendah juga membeli insurans.

    Sekiranya kumpulan B40 membeli insurans, hampir semua populasi penduduk Malaysia akan mempunyai insurans kesihatan sendiri.

    Dr Lee berkata “Kami mencadangkan perlindungan minimum antara RM10,000 dan RM20,000 bagi setiap keluarga dengan bayaran premium di bawah RM1,000 setahun. Itu sesuatu yang boleh dilaksanakan.”

    “Bagi mereka yang merasakan jumlah nilai perlindungan RM20,000 atau RM10,000 tidak mencukupi, mereka boleh membeli sendiri untuk menambah nilai perlindungan,” katanya lagi

    Sistem perlindungan insurans kesihatan ini adalah mandatori untuk menampung peningkatan kos penjagaan kesihatan oleh Kerajaan.

    Tidak seperti Kerajaan dahulu, banyak wang rakyat dan cukai telah dihabiskan untuk menampung kos rawatan hospital golongan B40 ini.

    Walaupun terdapat keperluan kenaikan caj bagi prosedur rawatan sediada, Kerajaan BN sebelum ini tetap menyatakan komited untuk memberikan subsidi yang tinggi bagi rakyat termasuk rawatan pesakit luar dan ini akan melibatkan kerugian wang yang sangat banyak.

    -Tun Carlos

  25. Mohamad Yusop

    CAJ RM 1 BAKAL D HAPUS KAN D TUKAR PADA WAJIB PEMBELIAN INSURAN…SATU LAGI KEMEWAHAN RAKYAT

    RAKYAT PERLU ADA INSURANS JIKA MAHU KE HOSPITAL KERAJAAN

    Kerajaan PH akan melaksanakan sistem insurans kesihatan kebangsaan secara berperingkat-peringkat, kata Timbalan Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye.

    Beliau berkata pada masa ini, hanya 20 hingga 30 peratus sahaja penduduk Malaysia membeli insurans kesihatan.

    Kerajaan perlu mencari cara supaya rakyat kumpulan B40 yang berpendapatan rendah juga membeli insurans.

    Sekiranya kumpulan B40 membeli insurans, hampir semua populasi penduduk Malaysia akan mempunyai insurans kesihatan sendiri.

    Dr Lee berkata “Kami mencadangkan perlindungan minimum antara RM10,000 dan RM20,000 bagi setiap keluarga dengan bayaran premium di bawah RM1,000 setahun. Itu sesuatu yang boleh dilaksanakan.”

    “Bagi mereka yang merasakan jumlah nilai perlindungan RM20,000 atau RM10,000 tidak mencukupi, mereka boleh membeli sendiri untuk menambah nilai perlindungan,” katanya lagi

    Sistem perlindungan insurans kesihatan ini adalah mandatori untuk menampung peningkatan kos penjagaan kesihatan oleh Kerajaan.

    Tidak seperti Kerajaan dahulu, banyak wang rakyat dan cukai telah dihabiskan untuk menampung kos rawatan hospital golongan B40 ini.

    Walaupun terdapat keperluan kenaikan caj bagi prosedur rawatan sediada, Kerajaan BN sebelum ini tetap menyatakan komited untuk memberikan subsidi yang tinggi bagi rakyat termasuk rawatan pesakit luar dan ini akan melibatkan kerugian wang yang sangat banyak.

    -Tun Carlos

  26. Mohamad Yusop

    CAJ RM 1 BAKAL D HAPUS KAN D TUKAR PADA WAJIB PEMBELIAN INSURAN…SATU LAGI KEMEWAHAN RAKYAT

    RAKYAT PERLU ADA INSURANS JIKA MAHU KE HOSPITAL KERAJAAN

    Kerajaan PH akan melaksanakan sistem insurans kesihatan kebangsaan secara berperingkat-peringkat, kata Timbalan Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye.

    Beliau berkata pada masa ini, hanya 20 hingga 30 peratus sahaja penduduk Malaysia membeli insurans kesihatan.

    Kerajaan perlu mencari cara supaya rakyat kumpulan B40 yang berpendapatan rendah juga membeli insurans.

    Sekiranya kumpulan B40 membeli insurans, hampir semua populasi penduduk Malaysia akan mempunyai insurans kesihatan sendiri.

    Dr Lee berkata “Kami mencadangkan perlindungan minimum antara RM10,000 dan RM20,000 bagi setiap keluarga dengan bayaran premium di bawah RM1,000 setahun. Itu sesuatu yang boleh dilaksanakan.”

    “Bagi mereka yang merasakan jumlah nilai perlindungan RM20,000 atau RM10,000 tidak mencukupi, mereka boleh membeli sendiri untuk menambah nilai perlindungan,” katanya lagi

    Sistem perlindungan insurans kesihatan ini adalah mandatori untuk menampung peningkatan kos penjagaan kesihatan oleh Kerajaan.

    Tidak seperti Kerajaan dahulu, banyak wang rakyat dan cukai telah dihabiskan untuk menampung kos rawatan hospital golongan B40 ini.

    Walaupun terdapat keperluan kenaikan caj bagi prosedur rawatan sediada, Kerajaan BN sebelum ini tetap menyatakan komited untuk memberikan subsidi yang tinggi bagi rakyat termasuk rawatan pesakit luar dan ini akan melibatkan kerugian wang yang sangat banyak.

    -Tun Carlos

  27. Izd Izd

    Penjawat awam pn kne tpu jugak…sian nye dok zaman PH DAP ni lg zalim dari BN…

  28. Mohd Shaheri

    Kesian, ni lah yg dikatakan salah pangkah dpt tahi..

  29. Unta Saudagar Unta

    YANG DIKENDONG.BERCICIRAN YG DIKEJAR TAK DAPAT HAHAHA

  30. Muhamad Wahab Razman

    Saya setuju..baru deme tahu yang mana bela rakyat dan yang mana penting kroni..

  31. Muhamad Wahab Razman

    Saya setuju..baru deme tahu yang mana bela rakyat dan yang mana penting kroni..

  32. Kadir Osman

    ok la tak naik gaji.. org lain dah bertahun tahun tak naik gaji… kerja je makin bertambah…

  33. Piee Move Garage

    Bgs la xnaik gji..org kje gov kan suka…jji pakaton menang..gaji xnaik pun xpe hahahaha

  34. Baharuddin Arman

    Hari kemerdekaan 31/8/2018
    Rakyat melayu laungkan merdeka merdeka.tapi anggota ph kebanyakan sebut perdekataan maydeka mayydeka……..
    Rosak betullll bahasa kita

  35. Kuzaini Adam

    Sokong tiada kenaikan gaji..Selama 9 thn Najib penyamun pegang pm dah berpuluh Kali kenaikan gaji entah apa2 dengan bonus la…elaun Naik la…mcm2 dedak Najib penyamun tabur..smpai ayam TU teberak kapor dah..

  36. Kuzaini Adam

    Sokong tiada kenaikan gaji..Selama 9 thn Najib penyamun pegang pm dah berpuluh Kali kenaikan gaji entah apa2 dengan bonus la…elaun Naik la…mcm2 dedak Najib penyamun tabur..smpai ayam TU teberak kapor dah..

  37. Kuzaini Adam

    Sokong tiada kenaikan gaji..Selama 9 thn Najib penyamun pegang pm dah berpuluh Kali kenaikan gaji entah apa2 dengan bonus la…elaun Naik la…mcm2 dedak Najib penyamun tabur..smpai ayam TU teberak kapor dah..

  38. Ekor Ikan Ikan

    tak lama lagi kerja 6 hari akan dilaksanakan pcuci pjbat akan dihapus tun kata utk mlatih peg krjn spy rajin bkerja dan rajin mbersih pjb sdiri. Mangkuk tandas jgn lupa digilap ya ini bukan pmeritah BN lagi.

  39. Yazit Darus

    Kah kah kah tepuk tangan beramai ramai

  40. Mohd Roslan Mahmud

    Padanlah muka undi lah ph dap Haram jadah lagik… Hahaha..

  41. Amar Haikal

    Gaji x naik xkisah.. Tol x jd mansuh xkisah. Minyak xturun pun xkisah. Asal najib jatuh. LGBT di iktiraf. UEC diluluskan. Melayu jadi pendatang… tu yang pengundi PH nak.. haa tepukkk

  42. Kenny Kenny

    Prestasi kerja pun kurang memuaskan dari segi perhidmatan memang patut pun tak naik gaji tu, lg baik kalau kerajaan bekerja 6 hari seminggu pasal kerja 5 hari pun ramai yg ponteng…

  43. Nur Adhia Syuhada

    Pakatan hancing biaselah…kroni didahulukan rakyat dikemudiankn…klo time Bn dlu…pencapaian diutamakn rakyat didahulukn..skrg xde dah…mahacai2 tmsuk la kita yg x skong nipon tpkse hidu bau hanncing kencing depa2 tu?

  44. Hasnah Ina

    Tunggula …dh nk mengundi lgi.. ..

  45. Shalhuddin Shah

    Bila GST di hapus kan semua jasa baik Bekas PM Najib pada RAKYAT DI HAPUSKAN

  46. Shalhuddin Shah

    Bila GST di hapus kan semua jasa baik Bekas PM Najib pada RAKYAT DI HAPUSKAN

  47. Shalhuddin Shah

    Bila GST di hapus kan semua jasa baik Bekas PM Najib pada RAKYAT DI HAPUSKAN

  48. Shalhuddin Shah

    Bila GST di hapus kan semua jasa baik Bekas PM Najib pada RAKYAT DI HAPUSKAN

  49. Yaakob Sulaiman

    Eloklah boleh masuk tabong harapan untuk bayar hutang negara sebanyak 1trilion lebih tetapi dsn boleh beri pulak bagi 2 kenaikan pada bulan 7 kepada semua perk.awam jika masih memerintah agak pelik.gabnor bank negara ada maklumat wang negara dengan terperinci bukan bulih celot celot,pelik,pelik, pelik,sabor jolah

  50. Hisam Kasim

    Hahaha…tepukkkkk…kula menghina rakyat melayu masih lagi dapat tempat dalam KERAjaan PAKATON HANCINGGGG TOMATO…menteri2 melayu butakan mata & membisu dari menegur ketelanjuran kula….hari2 memcari kesilapan kerajaan lama dari buat kerja menunaikan manifesto 100 hari…

  51. Wizz Key

    cun…undi lagi…jibby bg KGT xmau,konon nk mansuh GST…last2 LGBT yg naik…Allah dh bg nikmat tp x reti bersyukur,padan la dpt habuan…bhahaha????…rindu sgt zmn Atok kan sbb brg murah…tp gaji ciput

  52. Kamal Zaman

    Xpe r..kebykn..puok kerajaan jugokkn..x naik xpe…selamatkn malaysia..

  53. Cik Rafiah

    padan muka aku ,tgn yg memangkah tidak bersyukur nikmat yg diberi ,hadaplah kau 5 th ni

  54. Adie Ilham

    Tepuuuk yee,sape yg buat masalah byk sebelum ni

  55. Halimah Imah

    Ari tu ade satu mamat ni ckp km x kisah pun gj x naik ke keje 6 ari ke mn ge nye mamat ni yekkk dh bt doa kesyukuran ke

  56. Kursani Leo

    majoriti penjawat awam melayu padam muka..

  57. Zaizul Affandi

    kesian kat pendedak, dedak dah habis tinggal karung jer

  58. Zaizul Affandi

    kesian kat pendedak, dedak dah habis tinggal karung jer

  59. Zaizul Affandi

    kesian kat pendedak, dedak dah habis tinggal karung jer

  60. Muhamad Salahuddin Zainon

    Sebelum pru harituh..member2 ph siap kabor..taknak ke merasa bonus 3-4 bulan mcm selangor dan penang bagi..taknak ke merasa gaji lebih bile bn tumbang..kt wall die penuh pasal membangkang najib..marah betui kt najib..skrg….wall die penuh dgn kucing..drama kul 7..dan cerita pas nak gabung dgn umno..itu jee..puihhh..

  61. Mokhtar Proton

    buatlh keje yg ada faedah drp tabur fitnah jer..

  62. Mokhtar Proton

    buatlh keje yg ada faedah drp tabur fitnah jer..

  63. Mokhtar Proton

    buatlh keje yg ada faedah drp tabur fitnah jer..

  64. Suhaimi Salim

    Penyokong ph xkisah lgsung gaji naik ke x..yg pencacai ni kepanasan knp plak..

  65. Suhaimi Salim

    Penyokong ph xkisah lgsung gaji naik ke x..yg pencacai ni kepanasan knp plak..

  66. Suhaimi Salim

    Penyokong ph xkisah lgsung gaji naik ke x..yg pencacai ni kepanasan knp plak..

  67. Vera Veri

    Ada ku kisah.. Janji Bijan masuk Sg.Buloh.. UMNO melingkup.. Papa kedana

  68. Vera Veri

    Ada ku kisah.. Janji Bijan masuk Sg.Buloh.. UMNO melingkup.. Papa kedana

  69. Vera Veri

    Ada ku kisah.. Janji Bijan masuk Sg.Buloh.. UMNO melingkup.. Papa kedana

  70. Achik Madd

    Ok la, ikut je cakap ko. Klu gaji tak naik, harap pulak rega minyak dan barang2 keperluan turun. Jgn pulak gaji tak naik, minyak dan harga barang pulak naik, itu lahanat namanya.

  71. Achik Madd

    Ok la, ikut je cakap ko. Klu gaji tak naik, harap pulak rega minyak dan barang2 keperluan turun. Jgn pulak gaji tak naik, minyak dan harga barang pulak naik, itu lahanat namanya.

  72. Achik Madd

    Ok la, ikut je cakap ko. Klu gaji tak naik, harap pulak rega minyak dan barang2 keperluan turun. Jgn pulak gaji tak naik, minyak dan harga barang pulak naik, itu lahanat namanya.

  73. Ameanthy Amean

    Bgs jgk sbb dlu rmai penjwat awam undi ph .. najib ja bodoh dk jga penjwat awam ni ..skrg pdan mukaaaaaaa

  74. Maimunah Ahmad

    Depa kata tak pa tak naik gaji tak dapat brim asal kan bn tumbang

  75. Dundai Gapor

    Apa nak dikoto malaysia baru kata kan.

  76. Sri Sahanan

    Cian ye…. pd penjawat awam kena cari keje part time la jawabnya….

  77. K Abd Rahman

    Kami ok je…yg tk kerja kerajaan plak meroyan pasaipa!?? Kikiki

  78. Yahaya Aziz

    Pencacai hanya ingin mencetuskan kemarahan rakyat.negara dlm kesusahan patut rakyat bersatu utk memulihkan negara tapi banyak yg menjadi batu api.apakah sifat itu mencerminkan sayang pd negara? Sedarlah sebelum terlambat.

  79. Yahaya Aziz

    Pencacai hanya ingin mencetuskan kemarahan rakyat.negara dlm kesusahan patut rakyat bersatu utk memulihkan negara tapi banyak yg menjadi batu api.apakah sifat itu mencerminkan sayang pd negara? Sedarlah sebelum terlambat.

  80. Yahaya Aziz

    Pencacai hanya ingin mencetuskan kemarahan rakyat.negara dlm kesusahan patut rakyat bersatu utk memulihkan negara tapi banyak yg menjadi batu api.apakah sifat itu mencerminkan sayang pd negara? Sedarlah sebelum terlambat.

  81. Tanah Tanggei

    Jgn Harap apa2x dari Tun Dr.M the Legend…yang di penting buat sejarah Pm tertua di Dunia…bullshit…dia tubuhkan tabung Pakatan Harapan.. minta dari rayat untuk mereka sendiri ja..

  82. Tok Sauk

    Abih tu tk naik gaji semua pakat nk bhenti kj ke?

  83. Tok Sauk

    Abih tu tk naik gaji semua pakat nk bhenti kj ke?

  84. Muhammad Qhiriel

    Sabor2… nanti2 naik gaji la tu. Najib bagi itu ini pastu hutang pun menimbun.

  85. Yusli Hassan

    Sapa rindu zaman atuk, sila hadam…!!

  86. Syah Zain

    terimalah dengan hati yang #terluka…

  87. Syah Zain

    terimalah dengan hati yang #terluka…

  88. Syah Zain

    terimalah dengan hati yang #terluka…

  89. Roszalina Hani

    Kesian tp nk buat mcmmn mereka jugak yg pilih janji najib tumbang

  90. Roszalina Hani

    Kesian tp nk buat mcmmn mereka jugak yg pilih janji najib tumbang

  91. Roszalina Hani

    Kesian tp nk buat mcmmn mereka jugak yg pilih janji najib tumbang

  92. Din Popo

    Gaji mau brapa byk lgi. Tk pa ikhlas kerja utk malaysia baru

  93. Din Popo

    Gaji mau brapa byk lgi. Tk pa ikhlas kerja utk malaysia baru

  94. Suraya Mohd Zain

    Ok la rm 50 bleh bli brg penuh troli. Gaji x naik pun x pa.???

  95. Suraya Mohd Zain

    Ok la rm 50 bleh bli brg penuh troli. Gaji x naik pun x pa.???

  96. Rafeah Buni

    Sebab najib dah songlap byk sgt dah x dpt naik.gaji….ha tepok..tepoooook tepooooooook

  97. Eana Zul

    kenaikan tahunan berjalan seperti biasa tu kenaikan yg dijanjikan oleh kerjaan dulu

  98. Suhaimi Yunus

    Ada je kenaioqn bln Julai spt biasa..aoa yg x naik nya.,,

  99. Ahmad Hussin

    Tu najib yg janji .nak bagi mcna HUTANG NAJIB BUAT BLEH BANKRAB NEGARA.DIA TAU HUTANG.HUTANG BILA NAK BAYAK CUKAI KAT RAKYAT.JNG MARAH PM7 LA DIA PUN DOK USAHA NAK TUNAI JANJI MANIFESTO PH.TLG SAMA2 FAHAM MASALAH krj ph lani.T.KASIH.

  100. Ahmad Hussin

    Tu najib yg janji .nak bagi mcna HUTANG NAJIB BUAT BLEH BANKRAB NEGARA.DIA TAU HUTANG.HUTANG BILA NAK BAYAK CUKAI KAT RAKYAT.JNG MARAH PM7 LA DIA PUN DOK USAHA NAK TUNAI JANJI MANIFESTO PH.TLG SAMA2 FAHAM MASALAH krj ph lani.T.KASIH.

  101. Kong Kek Kuat

    Wakakaka..madey keling paria dog manyak Kong Kek Kuat

  102. Pertiwi Ibunda

    Tak naik gaji tk pa tp jangan dbuang krja dh lah mana tau nk ganti dgnsepet dlm kerajaan

  103. Pertiwi Ibunda

    Tak naik gaji tk pa tp jangan dbuang krja dh lah mana tau nk ganti dgnsepet dlm kerajaan

  104. Shuz Aza

    naik je gaji bulan julai hr tu… sumer ni propa je.. fitnah betul??

  105. Shuz Aza

    naik je gaji bulan julai hr tu… sumer ni propa je.. fitnah betul??

  106. Shuz Aza

    naik je gaji bulan julai hr tu… sumer ni propa je.. fitnah betul??

  107. Shuz Aza

    naik je gaji bulan julai hr tu… sumer ni propa je.. fitnah betul??

  108. Hamidi Mohamed Arifin

    Yak yak ey…pangkah lagi ey..dpt tahi cair yey

  109. Noorrulhida Idris

    Dpt jugak kenaikan thn thn ni. Yg x dpt janji Bn masa pilihan raya lps

  110. Noorrulhida Idris

    Dpt jugak kenaikan thn thn ni. Yg x dpt janji Bn masa pilihan raya lps

  111. Noorrulhida Idris

    Dpt jugak kenaikan thn thn ni. Yg x dpt janji Bn masa pilihan raya lps

  112. Noorrulhida Idris

    Dpt jugak kenaikan thn thn ni. Yg x dpt janji Bn masa pilihan raya lps

  113. Erik Iskandar

    brim xda xpa. gaji xnaik xpa. minyak xturun xpa, gay pondan lgbt masuk tandas pompuan xpa, hapus elaun nelayan xpa. janji DSN dan umno tumbang. pasni sarawak pun mau merdeka.. semenanjung putih mata bye2 minyak sarawak 🙂

  114. Mohd Khir III

    Naik apa benda .bodoh mcm tu je hamno bn

  115. Mohd Khir III

    Naik apa benda .bodoh mcm tu je hamno bn

  116. Ku Khalid

    Hang tu kerja lg je pun….kalut apa gaji x naik

  117. Ku Khalid

    Hang tu kerja lg je pun….kalut apa gaji x naik

  118. Ku Khalid

    Hang tu kerja lg je pun….kalut apa gaji x naik

  119. Ramlah Ibrahim

    haha…dah termalu dah pyokong tegar PH…..ayat tak pe…..tak pe…utk malaysia baru….Pyokong PH dah dpt byk duit ….cukup utk hari tua….lettew…

  120. Ramlah Ibrahim

    haha…dah termalu dah pyokong tegar PH…..ayat tak pe…..tak pe…utk malaysia baru….Pyokong PH dah dpt byk duit ….cukup utk hari tua….lettew…

  121. Ramlah Ibrahim

    haha…dah termalu dah pyokong tegar PH…..ayat tak pe…..tak pe…utk malaysia baru….Pyokong PH dah dpt byk duit ….cukup utk hari tua….lettew…

  122. Ramlah Ibrahim

    haha…dah termalu dah pyokong tegar PH…..ayat tak pe…..tak pe…utk malaysia baru….Pyokong PH dah dpt byk duit ….cukup utk hari tua….lettew…

  123. Ramlah Ibrahim

    haha…dah termalu dah pyokong tegar PH…..ayat tak pe…..tak pe…utk malaysia baru….Pyokong PH dah dpt byk duit ….cukup utk hari tua….lettew…

  124. Ramlah Ibrahim

    haha…dah termalu dah pyokong tegar PH…..ayat tak pe…..tak pe…utk malaysia baru….Pyokong PH dah dpt byk duit ….cukup utk hari tua….lettew…

  125. Rara Rara

    Takkan ada kenaikan gaji selagi madey memerintah Malaysia

  126. Rara Rara

    Takkan ada kenaikan gaji selagi madey memerintah Malaysia

  127. Rara Rara

    sepertimana semasa pemerintahan PM 4 dia punya prinsip rakyat tidak boleh diberikan kemewahan atau bantuan yang lebih nak senang usaha sendiri

  128. Rara Rara

    sepertimana semasa pemerintahan PM 4 dia punya prinsip rakyat tidak boleh diberikan kemewahan atau bantuan yang lebih nak senang usaha sendiri

  129. Rara Rara

    Harga barangan pasti naik tunggu sahaja nanti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.