Home / :: BLOG :: / Makin mengarut – Najib dituduh tawar RM3.5 juta kepada pembunuh Morais untuk mengaku salah

Makin mengarut – Najib dituduh tawar RM3.5 juta kepada pembunuh Morais untuk mengaku salah

Sebentar tadi, agensi berita nasional BERNAMA mengeluarkan artikel dengan menggunakan tajuk “Najib tawar RM3.5j jika mengaku bunuh Kevin Morais: Tertuduh”. Artikel ini turut digunakan oleh beberapa portal berita lain.

Sudah tentu mereka yang tidak mudah terperangkap dengan hanya membaca tajuk sahaja pasti akan mendapati sesuatu yang pelik selepas membaca sepenuhnya andungan artikel itu.

Terdapat 7 orang dituduh dalam kes pembunuhan ini.

Hanya orang kena tuduh (OKT) yang ke-7 tiba-tiba mendakwa saya menawarkan RM3.5 juta melalui seorang pegawai penjara yang tidak dinamakan untuk mengaku membunuh Kevin.

Sebelum menuduh saya, OKT7 ini juga pernah menuduh adik kepada Kevin Morais menawar RM2 juta kepadanya untuk mengaku membunuh Kevin.

Dan sebulan sebelum itu, OKT7 juga mendakwa bahawa Dr Kunaseegaran yang turut didakwa dalam kes ini telah menawarkan RM1.5 juta bagi mengaku membunuh Kevin.

Tuduhan OKT7 ini untuk melibatkan nama saya nampaknya sangat mengarut.

Sebenarnya, pertama kali nama saya dikaitkan dengan pembunuhan Kevin dibuat portal Sarawak Report yang mendakwa kononnya Kevin dibunuh kerana dia terlibat dalam penyiasatan kes 1MDB ataupun SRC.

Pada masa itu, saya menganggap tohmahan Sarawak Report ini juga amat mengarut kerana ramai yang terlibat dalam siasatan untuk setiap kes. Tidak logik bahawa Kevin seorang yang dijadikan mangsa tetapi ramai lagi yang menyiasat masih hidup, bukan?

Oleh kerana pasukan propaganda Pakatan bekerja kuat dalam menanam kebencian terhadap saya, maka ramai termakan fitnah dan mempercayai yang saya terlibat walaupun tidak logik sama sekali.

Untuk makluman orang ramai, pada akhir Mei lalu selepas PRU14, Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baharu, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull telah menafikan tanggapan umum bahawa pembunuhan Kevin mempunyai kaitan dengan kes dana RM2.6 bilion dan SRC International Sdn Bhd mahupun 1MDB.
http://www.astroawani.com/berita-malaysia/kevin-morais-tidak-terlibat-kes-rm2-6-bilion-src-kp-sprm-176148

Ini secara sangat jelas telah mematahkan fitnah dan tohmahan Sarawak Report.

Editorial Bernama juga agak nakal dengan menggunakan tajuk sensasi ala tabloid seperti itu dan nescaya mereka yang malas membaca akan terus percaya pada tajuk itu semata-mata.

Najib Razak

Dalam pada itu pada ‘posting’ berikutnya Najib menulis:

Macam-macam tuduhan liar kebelakangan ini. Senanglah kerja semua orang guna modal ‘Semua salah Najib’.
Harga tak turun? Salah Najib.
Man U kalah? Salah Najib.
Esok kalau hujan lewat masuk kerja? Salah Najib.

………

http://pakdin.my/?s=Kevin+Morais

(Visited 4 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Hamzah Zainuddin mengaku menjadi broker 36 Ahli Parlimen BN melompat

Hamzah Zainuddin mengesahkan beliau adalah broker 36 ahli Parlimen BN menandatangi surat menyokong Mahathir sebagai …

37 comments

  1. Jeffery Jaafar

    Takder otak ker pemangkah PH

  2. Latfi Ahmad

    Dah hbs modal nak fitnah

  3. Mustapha Kamal

    dah kemarok nak buat cerita fitnah…sebelum ni tak pernah ikut ke perkembangan perbicaraan kes…yg creat cerita ni agaknya bini dia mengandong najib jugak la kot yg punya angkara…cukupcukup ler buat cerita jgn cerita bodo utk katak yg tak tau hal dunia…bertaubat la..klu nak cari makan ke nak publusiti ke buat la keje lain yg menjamin masa depan yg baik dunia akhirat..

  4. Ramli Ishak

    Madey klau dah x suka…. camtu la caranya.

  5. Azizan Hj Othman

    Relek Pok din. Rasanya semua transaksi melalui bank dlm pengetahuan bank negara. Aliran keluar masuk duit sudah tentu dlm pengetahuanya. sabaq Pok din. Jgn amalkan syndrome penafian sbb akhirnya merugikan diri sendiri. Dulu isu 1MDB bermati2an buat penafian. Akhirnya kebenaran terserlah. Akibatnya AMNO hilang kuasa. Telanlah kebenaran walaupun pahit

  6. Rafeah Buni

    Janganlah kita ambil ringan dgn kata mengarut mcm tu saja. Nyawa org yg x bersalah ni. Kalau ya pun mengarut takkan sampai ramai mangsa kematian. Najidi dan Kevin Morais sekaligus. Mcm pelik sangat 2 org yg ada kaitan siasatan 1mdb mati kena bunuh. Biarlah undang2 buktikan dulu. Jangan kita nafi mcm tu saja. Saya khuatir kita sama2 bersubahat menutup perkara bathil

  7. Rohaizad Kassim

    Tak mengarut bagi penjenayah yg punya kebesan kewangan….

  8. Zulkeflee Lie

    Madey pandey…tua nk.mampos dh tu

  9. Mohd Syafiq

    Kalau dah keling minum todi memamg meroyan gila

  10. Mohd Hata

    Kesudahan drama naikjip dan isteri ni memang mengarut.bila rakyat dah marah dan benci jadi endingnya tak tentu hala, akibat tindakan sendiri cari nahas.

  11. Suzana Abdul Saat

    Agaknya Tuhan nk turunkn bala mcm kt Sulawesi bru pemerintah ni nk sedar…hdup kta bkannya menongkat langit,bwak2 la brtaubat…fitnah ni brdosa!

  12. Sharifudin Majed

    Xtau hantu apa yg dh merasuk hampeh ni

  13. Tun Teja Liza

    Mcm citer keling….padayapa…

  14. Mat Isa Che Omar

    Makin menjadi2 penyakit gila babi geng2 deme ni..

  15. Mohd Marzuki Beh Abdullah

    Yg sy tau. Yg kena bunuh tu sebelum ini telah menandatangani surat dakwaan kpd seseorg yg penting. Pastu kena simen dlm tong lalu campak ke dlm sungai. Kes ini dikatakn kes bunuh diri. Pikirlh sendiri.

  16. Aija Wahab

    Tu jer modal yg puak hamjadah ni ada…. Tuduh, tuduh….tp bukti tak dpt nak ditunjukkan…. Rakyat yg bangang.. otak kat kepala lutut… pakat pecaya jaa…

  17. Hasan Bin Ismail

    Pak Din jgn jadi org yg buta dan tuli biar mereka membuat tuduhan yg ada asasye dan Din lihat dulu sbb mereka bukan bodoh…..

  18. Zaim Zainudin

    silap2 pasni kes kucing mati kat dobi tu dikaitkan dengan najib..

  19. Rabiatul Adawiyyha

    Dah mmg jelas..mcm KES altantuya xkan nk tuduh Dsai.
    Kah²

  20. Mohd Limin

    Kalau tak da angin tak kan pokok bergoyang

  21. Muhd Edi

    merepek & fitnah #bubarph

  22. Ayob Abd Majid

    Yg mengarut najib pak din hhajahaa

  23. Ayob Abd Majid

    Kevin moris ada bukti 1MDB termasuk pembunuhan pengasas bank najib simpan duit curi 1MDB

  24. Mohd Akhir Johari

    Kita tuggu lah lima tu bagi tahu lagi takkan dia orang nak mati kerna najip nanti bocor lah rasia diaorang siapa yang bertanggong jawap

  25. Nazri Zainal

    Kalau mengarut jgn lh post sini din…kau sorang je lh baca….

  26. Long Tuan Sharipah Azimah

    Biar pecah kepala otak mereka nak fikir apa lagi kes nak kena kat dsn..last2 nanti cucu dsn pun nak d siasat

  27. Noradyani Mohamed

    Allah maha berkuasa..madey tu Allah bg peluang suruh bertaubat..tp x nk jgk bertaubat..eemmm..ntah la nk ckp cmnee..sekali Allah jentik jntung tu..kojol trus

%d bloggers like this: