Loading...
Home / :: BLOG :: / Malaysia Akan BENAR-BENAR menjadi bankrap sekarang seperti apa yang sering menjadi ratib Pakatan
Malaysia Akan BENAR-BENAR menjadi bankrap sekarang seperti apa yang sering menjadi ratib Pakatan

Malaysia Akan BENAR-BENAR menjadi bankrap sekarang seperti apa yang sering menjadi ratib Pakatan

#FaktaBukanAuta #AntiWayang #ManipulasiHutangNegara #MalaysiaMemilih #MalaysiaBaru #MenteriKewanganBangang

Mat Salleh menarik keluar RM238.85 juta lagi daripada pasaran saham kita hari ini – Isnin 18 Jun 2018.

Kerana kejatuhan di Bursa dalam tempoh 28 hari berturut-turut kesan dari pelabur asing menarik keluar wang daripada pasaran saham kita selepas PRU 14, 10 syarikat teratas yang mana KWSP melabur didalamnya telah kehilangan nilai disatukan bernilai RM55 bilion.

10 syarikat ini sahaja daripada puluhan pelaburan KWSP telah menyebabkan KWSP kehilangan sebanyak RM6.1 bilion seperti yang dilaporkan oleh The Edge hari ini:
http://www.theedgemarkets.com/article/capital-lead-story-epf-lost-rm6-bil-investment-value-10-plcs-postelection

Syarikat-syarikat itu adalah Cahaya Mata Sarawak, MRCB, IJM, Gamuda, Maybank, CIMB, Axiata, Telekom dan TNB.
http://www.kwsp.gov.my/portal/en/about-epf/investment-highlights/list-of-equity-investments

Ingatlah bahawa ini hanya 10 syarikat dan Bursa kita mempunyai sejumlah 894 syarikat tersenarai dan anda boleh bayangkan jumlah kehancuran yang dengan mudah berbernilai RM200 bilion.
http://www.bursamalaysia.com/market/

Oleh kerana, KWSP dengan mudah kehilangan puluhan bilion. Bagaimana pula dengan Khazanah, ASN / ASB, Tabung Haji, KWAP, Amanahraya dan selebihnya?

Bagaimana pula dengan orang-orang biasa yang melabur secara langsung dalam pasaran saham atau mereka yang membeli unit amanah?

Inilah akibatnya apabila kerajaan Pakatan Harapan yang baru terus bermain politik dan melakukan serangan politik dengan dasar populis mereka, kenyataan politik serta pembohongan mereka mengenai hutang negara kita.

Mereka berpolitik untuk terus menyerang Najib / BN dan rakyat yang menderita.

Ia telah sampai ke tahap dimana setiap kali Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Menteri Ekonomi kita membuka mulut mereka, pasaran kewangan negara jatuh dan rakyat kehilangan wang.

Dan mereka tidak berhenti disitu. Menteri baru yang bertanggungjawab mengenai ekonomi baru negara, Azmin Ali baru saja memberitahu financial times UK bahawa Malaysia adalah negara muflis!

Ya, menteri kita yang secara rasmi bertanggungjawab terhadap ekonomi kita telah memberitahu salah satu media kewangan paling terkemuka di dunia bahawa negara ini bankrap.
https://www.ft.com/content/4fb6269c-696b-11e8-8cf3-0c230fa67aec

Orang asing mana yang waras masih mahu melaburkan wang mereka di Malaysia atau membawa masuk wang mereka?

Loading...

(Visited 49 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

38 comments

  1. Tun Teja Liza

    Padan muka orang orang ph dgn semua orang …. akhirnya semua orang akan makan dedak….hahaha…

  2. Jamilah Yaakub

    ITU YG MEREKA KATAKN DULU MALAYSIA DI AMBNG BANGKRAP MULUT MEREKA MASIN …DOA MEREKA DAH DI KABOLKN OLEH ALLAH.?

  3. Rosden Selamat

    Dulu kata kalau letak menteri kewangan bangsa lain – ekonomi lebih baik.
    Phuui – kalau begini – lebih baik Najib jadi menteri kewangan.

  4. Norli Mois

    Dapatlah apa yg dihajati.. ?
    Tahniah lah pengundi PH..

  5. Jamilah Yaakub

    Selagi ada perasaan dengki,fitnah,cari kesalahan orng malaysia x akan aman buat selama2 nya,allah akan buat negeri ini senantiasa dlm berbagai maasallah bagi yg islam tu muhasabah lah diri sikit yg bukan islam lantak lah apa mereka nak buat itu permainan mereka.

  6. Saadon Sam

    Kata mnteri PH hebat2 belaka.. bila dh jadi kerajaan… semua haprak

  7. Nazim Qahar Muhamad

    Nanti Jepun bagi utang boleh lagi DR M gadai Malaysia dan maruah kita dengan Jepun

  8. Rose Nieza

    Kata-kata itu Doa.
    Semoga Allah menjaga kita semua yang tidak memangkah mereka.
    Biarkan karma itu menjengah mereka yang meratib…

  9. Moli Nismilan

    Menteri Kewangan paling bangang dalam sejarah…

  10. Joe Labu

    lepas ni siap la penjawat awam kufur nikmat…. pencen awal….

  11. Liza

    Bru sbulan pegang..dah melingkup msia..barua punya pakatan harammm

  12. Safiah S Ckfiah

    penyokong BN…klo ade caruman kwsp..lebih baik di keluarkn semua…

  13. Hamizi Ismail Mior

    dendam kesumat tercapai kerugian berbillion x bernilai bgi pemimpin ph..yg pling penting membodohkn mlyu..mengikis ketuanan mlyu..derhaka kpd raja mlyu..menghapuskn hak2 mlyu..langkah seterusnya menjadikn mlysia negara republik..menjadikn mlysia hub haram..hub arak..hub liberisma..lgbt..maka inilah perjuangan ph.

  14. Joe Labu Labi

    kalau bangkrap ramai la kena buang keje…. gembira la penjawat awam kufur nikmat…. goyang kaki duk kat rumah.,…. main hp

  15. Joe Labu Labi

    buat nya orang ramai panik….. habis duit dikeluarkan dari bank… boleh huru hara jadi nya…..

  16. Faiz Casey

    eh mne puak PH..snyp je..mklom la pe yg d doa dh d makbulkan..akn bgkrap..aslkn bukan BN..???

  17. Surumin Supari Surumin

    Betul itu kenapa sekarang kerajaan PH, mengeluarkan? Pasal Malaysia bengkroup,

  18. Shafiee Hamzah

    mana mahakuttychaibi..senyap je ..dh masuk dlm gua ke tu…???

  19. Yop Yop

    Menteri kewangan Penipu PH Haramjadah LimGuan Eng Bangang….PM Dr Mahathir pun sama Bangang… Puiiik nak selamat kan Rakyat.. Nak Jahanam lg ada la..

  20. Che Noran Mohd Jelas

    Kebijaksanaan org tua yg memerintah…nujum pak belalang yg merealisasikan “prophecy of doom” nya…

  21. Sam Zolk

    Buat tabung harapan 2.0 pulak, cadangan hebat dari pemikir2 terulung Council of tua kutuk

  22. Sam Zolk

    Yg undi dia 1trillion kali ganda lagi terbangang dalam sejarah manusia di bumi ni

  23. Dani Cupu

    Korang je yg bodo… percaya fake news…
    Kesian… bodo tu simpan sikit tuk anak cucu

  24. Mohd Fuad

    Lepas ni PNB pula akan menerima nasib yg sama rugi berbilion. Dividen kurang macai ph anak muda yg buat pinj Bank buat pelaburan asb akan rugi. Kena kencing

  25. Ramlan Masdar

    Pas ni pakat asah tombaklah buru binatang kat hutan nak cari makan.abih semuanya bengkrup siiiiii.

  26. Kay Maria

    napakgayanye msia bkal ikut jejak negara Greese..BANKRUP kerana ketidak cekapan pemerintah megurus tadbir kewangan negara..

  27. Caibitomato Pakatah Harapan

    Biarlah bangkrap asalkan najib jatuh.
    Pui… babi arr pakatan sial..
    #malaysiamemilihcibai

  28. Abu Bakar Abu Ahmad

    tunggu lah PRU 15….lihatlah nanti……

  29. Faozia Joe

    Mmg tertipu.. Kita.. Duit msia jatuh teruk..

  30. Faozia Joe

    Setuju.. Hasad dengki.. Dendam.. Tidak tahan lama punya

  31. Faozia Joe

    Setuju. ‘apa koja penasihat2 tuh.. Gaji mesti lumayan ..

  32. Faozia Joe

    Semua akn tanggung rugi.. FF dah x caya.. Kabinet Tun

  33. Faozia Joe

    Yes.. Kerajaan tak tau manage.. Sepatutnyer ikut mgnt.. Yg rosak2.. Tuh. Forget la.. Jgn dok hbs masa.. Move forward.. Baru hebat.. Nih..cara mngt pak pandir nk tunjuk hebat kat rakyat kot2 blh menang lagi 5 tahun

  34. Aishah Darwisya

    Last2 cite esk,..bile xdpt handle.,..najib jgk yg dpersalahkn nnti,..tgklah,…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...