Home / :: BLOG :: / #MalaysiaMemilih: OKT kes rasuah angkat sumpah Menteri Kewangan

#MalaysiaMemilih: OKT kes rasuah angkat sumpah Menteri Kewangan

Kes rasuah dan salah guna kuasa sebagai KM Pulau Pinang Lim Guan Eng beli banglo mewah dibawah harga pasaran sepatutnya ditetapkan untuk sambung bicara pagi ini.

OKT(Orang Kena Tuduh) pagi ini angkat sumpah sebagai Menteri Kewangan dan peguambelanya pula angkat sumpah sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia. Oleh itu kes ditangguhkan.

Dalam masa yang sama peguambela-peguambela lain memberitahu Mahkamah Tinggi Georgetown bahawa suatu representasi akan dikemukakan kepada Peguam Negara yang baharu untuk menarik balik segala pertuduhan yang dilontarkan kepada Guan Eng.
https://malaysiakini.com/news/425963

Pergh!!! Rule of Law sungguh!!!

HIDUP HIDUP!!! HIDUP DAP!!!
???

(Visited 11 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

91 comments

  1. Yop Yop

    Malaysia dah Barua dah bawah PH…Jahanam

  2. Rosden Selamat

    Malu tau pada satu dunia. Orang kena tuduh kes rasuah jadi menteri kewangan.
    Nanti pagar makan padi. Tak boleh di harap.

  3. Zamrie T-men

    Dulu anti kleptokrasi…now what?…hmmm…kena game lagi…

  4. Mohd Fadhil

    Malu lagi bekas pm..hahaha dgr2 dah jd penganggur

  5. Mohd Fadhil

    Kahkahkahkah sian dia hari2 merroyan..cemburu ke cumburuk ni min

  6. Mohd Firdauz Idris

    Sume jd suci dah dlm KERAjaan PH…mcm jilake

  7. Elen Kutok

    Ini dah berat sebelah policy kerjaan pakatan harapan. Cara tanguh tanguh.

  8. Che Noran Mohd Jelas

    Not a wise move by PH Govt who advocates a fair Govt, free of graft, cronyism, nepotism &GST.
    A blatant abuse of power at the onset of a newly formed Govt.
    Reformasi!!

  9. Rosli Ibrahim

    Malaysia Boleh. Keluar mulut buaya masuk mulut Naga.

  10. Azri Said

    How corrupted our new government…… rubbish…….. ambik sampah yg dh ada rekod menyeleweng jdi pakmenteri….auch…wht a shame…

  11. Azri Said

    Mohd Fadhil bekas PM masih elok je jdi Anggota Parlimen Pekan…bru je semalam merasmi majlis2 di kawasan parlimen nya……

  12. Rahmah Jaafar

    Cakap tak serupa bikin…rule of law di pakai sesuka hati oleh kerajaan PH….

  13. Marzuki Omar

    BARua Council tak nak komen ker? Mesti kenyang makan dedak banyak sangat ni..ops gurau saja..hehehe

  14. Jija Aziz

    Mohd Fadhil je x boleh move on..sayang lg dia kat page nih..hahaha

  15. Irwansyah Hussein

    Takder maknanya nak jeles, OKT boleh jadi menteri. Lepas nie penyangak, pembunuh malah perogol pun boleh jadi menteri. MalaysiaBoleh apa saja sekarang nie.

  16. Jamil Jaafar

    Usaha lg 5 tahun akan dtg. Bn menang ambil AGPandir jd peguam negara. Masa tu boleh tubuh RCI siasat pulak Tun dan DSAI. Boleh juga ujudkan kes liwat 3. Panggil Sexpoll berlakun lg. Usahalah lebih giat lagi.

  17. Mujahidah Sejati

    Menteri paling tidak bersih!!tiada AKAUNTIBILITI!

  18. Leni A Srr

    Mohd Fadhil DS.najib Tak jd PM skalipun duit dia tak habis makan 100keturunan dia.. Mak Ayah dia keturunan siapa.?? Yg ko tu keturunan Macam mana.?? Tp Mulut dia tak lah sehina engkau, ko tu patut malu pd Diri ko. Cermin Diri ko tu..

  19. Saad Ismail

    Biasa la..harga 3.00 minta kurang. 2.80…

  20. Kay Maria

    Ni ke yg dikatakn madey Rule of law,org yg dh dituduh dimahkamah atas tuduhan rasuah boleh dilantik jdi menteri,bkn calang2,menteri kewangan plak tu..peerrrghhh..rule of law sangatttt.

  21. Rosslan Roslan

    Yg salah org org melayu yg kasi undi PH, jadi nak Buat macam mana

  22. Khairudin Atan

    Syabas dan setinggi-tinggi tahniah kpd PH, penyokong2 serta pengundi2 PH.. akan ada byk lagi rahmat yg bakal diperolehi.. INI KALI LAH UBAH..
    Kebijaksanaan pemimpin2 PH..
    tapi penyokong2 dan pengundi2 PH ni di kira mcm mana ye? Cerdik dan bijaksana jugak ke..? Oopppssss…..
    Kesiannya..

  23. Ujang Lengcai

    Macai kera jaan ni x blh move on masih ingat nk jd pembabgkang sebab telebih dedak kencing tikus tu yg bahalol x habis2

  24. Amerrudin Md Yossoff

    Yg lain menteri taniah tidak pada LGE kerana ada kes mahkamah

  25. Fadly Muhammad

    Tgk la fakta kes dia. Dia beli banglo dgn harga murah. Suka hati penjual la nk jual berapa. Fakta kes pun kelakar. Nmpk sgt dah takde kes nk cari.

  26. Madi

    Madey ckp semua boleh settle

  27. Abdul Latif Mokhtar

    Banduan kes liwat belum habis jalani hukuman pun boleh dikeluarkan dari penjara dan akan diangkat sebagai pemimpin negara. Memang betul dunia dah hampir ke penghujungnya…

  28. Abu Bakar Abu Ahmad

    kita pakat2 tngk nnti……..letih dah….

  29. Jamal Azam Ismail

    Ha ha…Law of the JUNGLE. Ops…mcm biasa dengar aje.

  30. Mohd Nor Mat Baseri

    Bestlah sekarang ni. Jika Jadi member dia orang boleh clearkan semua kes mahkamah. Terbaek.

  31. Rauzan Adnan

    undang2 kita punya,,,apa mau takut….

  32. Rauzan Adnan

    complete smua ada dlm tu,,pnyamun+peliwat+lgbt+kristianisasi=tntera dajjal

  33. Kulaiman Jj

    khir toyo kes serupa…18 bulan dok dlm bang..

  34. Buyung Tembaga

    Baru aku tahu kenapa pembentukan kabinet sengaja dilewat-lewatkan. Supaya Menteri Rasuah Kewangan boleh tangguh kes mahkamah. Dengar-dengarnya Julai depan disebut semula. Sebut semula. Campurtangan politik dalam institusi mahkamah. PHitnah telah melanggar manifesto.

  35. Kulaiman Jj

    jgn jadi mahkamah kangaroo…smua bolih beli…

  36. سامه دين الحج

    Dulu cakap lain, sekarang buatnya lain, Yaa Allah selamatkanlah Malaysia NegaraKu, hancurkanlah kaum liberal, kafir dan sekutunya!

  37. Hizam Hazali

    Undang2 HUTAN BELANTARA… aku nk balikkn kate2 BALACI PH… “ARINI LANTIK MENTERI ESOK KES RASUAH DIGUGURKAN”… Wowwwwwwww amazing angpau tuk 1 Syawal bgi pengundi2 PH… BRAVOOOOOO ???

  38. Mohd Firdauz Idris

    Rule of jungle ada la hahaahhaha….

  39. Otai Jali

    Pegawai yang telah bersara….hahaha ada benda yang tak betul bro….

  40. Sonhasisaad Sonhasisaad

    Aiiit x taulagi ke swkarang sapa yang terrlebeh makan dedak dulu tuan dia kutuk tm dia pon angok ni tuan dia jilat tm dia pon angok jugak allah nak tunjuk kejap je x payah tunggu lama

  41. Yop Kidai

    Ingatkan janji jer dicapati rupanya undang2 pun dicapati gak, lingkup la

  42. Jn New Era

    brsih terus LGE…KERAjaan apa ni? KERAjaan utan??

  43. Nur Zaity Hidayah

    da dapat kuasa, semua boleh la.. huuuu.. yg x tahan, kita yg x sokong pun terpalit skali.. aihhh..

  44. Ridwen Awan

    Dngki lah Tu..?asalkan tun Naik tak kesah APA jln sekali pun?

  45. Rosli Hashim

    Mohd Firdauz Idris ” George of the jungle”

  46. Rosli Hashim

    Kaki “Bontut” pun bolih jadi menteri

  47. Rosli Hashim

    Depan belakang jantan betina pun bolih bro, Pakutun semua bolih bukan ” Malaysia bolih “

  48. Rosli Hashim

    Sekarang anti angkat nikah belasa aja

  49. Acu Eddy

    Madey bagi dedak gred AAA ni pasal tu pengudi ph menyondol p pangkah.. Sampai belaga hidung..

  50. Zailan Amir

    Memang amat memalukan. Satu dunia tahu gomen Malaysia sekarang ni terok. PM dan menteri2 dia ramai yang ada kes. Senang je nanti nak hulur dan peras ugut. Jahanam Malaysia.

  51. Abd Basit Durahim Durahim

    Kita tahu..cuma diamx jaga hati..klo pm pun boleh kena..setakat pegawai bersara..ha.ha. relax luk jang..

  52. Sari Din

    BILA DAH DAPAT KUASA..SEBELUM DAPAT KUASA..UCAPAN KLEPTROKASI LAH,ANTI RASUAH LAH DAN PH SEMUA NYA BERSIH DAH DAPAT KUASA..CAKAP TK SERUPA BIKIN..

  53. Othman Man

    Aku nmpk dhhhhh…lg terukkkkkkk kerjaan ni

  54. Muhamad Feroz

    Macai Ph yg nak mcmni nak buat guano

  55. Muhamad Feroz

    Dendam TMadey pd DSNR bwk dgn Malaysia skali lingkup

  56. 邹杰

    dituduh ikut 2015 harga pasaran padahal rumah dibeli pada tahun 2013

  57. Gir Rizalo

    Mi Bro:
    Mansuhkan GST buatkan Guan Eng & Mahathir semakin gelabah!

    Mereka cuba test market dgn sifar GST tp hanya dalam masa 3 hari sahaja mereka terpaksa batalkan. Ini kerana tindakan tersebut menyebabkan harga barangan pengguna meningkat nak antara 2% hingga 10%.

    Ini menunjukan candangan Pakatan Harapan untuk laksanakan SST bg menggantikan GST menemui jalan buntu. Labih menakutkan lagi PH terpaksa laksana projek ECRL bagi mengelak kerajaan China menarik balik dagangan tanpa had sawit ke china malah eksport sawit ke 2 terbesar selepas india. Kalau dibatalkan apa akan jadi kepada ekonomi negara?

    Masalahnya Dato Sri Najib mampu lakukan dgn rm55b tetapi Daim berkata dia perlukan tambahan RM11bilion. Sedangkan sebelum PRU14 Nurul Izzah cakap PH mampu melakukan dengan kos 2 kali ganda murah tetapi kenapa DAIM nak tambah RM11bilion.

    Satu lagi Mahathir terpaksa melaksanakan BR1M bagi menyaingi rekod cemerlang Dato Sri Najib yg meninggalkan tanda aras pentabiran yang cemerlang berbanding mana2 pm sebelum ini.

    Masalahnya Mahathir bingung dengan banyak lagi janji bulan bintang yg perlukan kos tinggi jika mahu ditunaikan iaitu seperti harga siling minyak RM1.50, Mansuhkan semua tol, tidak boleh kurangkan penjawat awam, pendidikan percuma, kos tambahan kesihatan dengan rm500 kpd setiap rakyat, KWSP kpd hampir 14juta suri rumah sepenuh masa, rumah mampu milik di bawah 80k dan ada 300 janji lagi.

    Dalam keadaan terdesak Mahathir terpaksa umumkan BR1M hanya rm300 × 2 berbanding Dato Sri Najib berjanji RM800 x 2 + bujang rm150, gj di bawah rm5k dpt rm700, anak2 penerima terima rm1,500 bg setiap anak masuk u.

    Mahathir tak lakukan semua kriteria BR1M tersebut dia hanya mampu lakukan kpd golongan b40 bermakna org bujang, gj di bawah rm5k, anak masuk u di gugurkan, BERMAKNA dari angaran 10 juta jangka penerimaan BR1M selepas mengambil kira tambahan kriteria baru berbanding 7 juta pada sebelum pengumuman manifesto bn.

    Mahathir akan menyampaikan BR1M kpd angaran 2 juta org shj. Itupun belum tentu kerana Najib telah meninggalkan simpanan negara rm431 bilion tetapi cabaran mahathir bagaimana hendak laksanakan semua janjinya tanpa menjejaskan simpanan negara. Kalau kurang bermakna Mahathir atau Pakatan Harapan bukanlah hebat berbanding Kaedah pengurusan kewangan di Tangan Dato Sri Najib dan Barisan Nasional.

    Benar cabaran Dato Sri Najib selepas PH tawan putrajaya “pentabiran PH hanya bawa fantasi bulan dan bintang yang tidak mampu menunaikan janji. Apatah mahathir janji nak buat semua ini dalam masa 100 hari… giler beb!!

    Sebab itu Guan Eng awal2 lagi sengaja spin hutang negara adalah RM800b. Tetapi rakyat yang tidak faham ekonomi boleh lah dia menipu! Hakikatnya Biar aku cerita pecahan hutang ini
    42% hutang warga asing,
    37% hutang sektor swasta,
    10% hutang awam,
    9% hutang kredit pelaburan dan jaminan
    2% hutang kerajaan
    Kalau 2% hutang kerajaan dekat mana yg kata malaysia Bankrap di zaman najib hingga menjadi senjata menjatuhkannya.

    Jadi jelas kenapa Guan Eng awal lagi menipu rakyat. Sebab dia sendiri telan air liur tak lepas setelah melihat prestasi terbaik Dato Sri Najib. Persoalannya mampukah Guan Eng dan Mahathir pm boneka DAP (Kenapa boneka nanti aku cerita lagi) mampu mereka PH mansuhkan GST

    Mereka pakatan harapan boleh cipta apa sahaja fitnah untuk menjatuhkan maruah dan mengaibkan Najib. Tapi ingat jika mereka gagal membina ekonomi negara dengan kukuh dan memenuhi semua janji, bermakna segala fitnah mereka kepada Najib akan hilang sekelip mata! Takbir

  58. Rahmat Atan

    kabinet kayu untuk dijual..dibuat dari bermacam jenis kayu..antik..93 tahun yg paling lama..mcm2 ada kat dalamnya..dalam dunia ada satu jer kabinet ni..boleh direcycle..tahan dan kebal api dan mahkamah…cod putrajaya..

  59. Fadly Muhammad

    Khir toyo kes tanah dibawah dia jd mb. Dia yg luluskn tanah utk diri sendiri

  60. Khairul Ismail

    Biasa la. Orang dah dipenjara pun leh bersih nama suci bersih. Sedih.

  61. Asraf Mokhsin

    admin tgk astro awani sekarang… hahah berita terbaru..2.6 derma dri timur tgh

  62. Ritz Juan

    tat means the PH alao likes rasuah laa.. so more terok than the BN..

  63. Rizuan Ghazali

    Allah maha kaya biar lah doa lah yg baik2 ya

  64. Shalhuddin Shah

    Dia ni kena letak jawatan tak layak jadi Menteri Kewangan

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.