Mangsa pertama meninggal dunia akibat pencemaran toksik Pasir Gudang [Video]

MASALAH sesak nafas beberapa hari lalu akibat pencemaran udara di Pasir Gudang membawa kepada berkorbannya seorang ibu.

- Advertisement -

Mangsa, Marini Kasman, 38 tahun yang merupakan penduduk Cahaya Masai, Pasir Gudang meninggal dunia ketika mendapat rawatan di Hospital Sultanah Ismail, dipercayai akibat kekurangan oksigen dalam darah.

Suami Marini, Abu Bakar Abd Rahman merayu kerajaan bertindak tegas dalam menangani isu pencemaran Pasir Gudang.

”Saya merayu..tolonglah..jangan ada lagi yang melayang nyawa…” – Abu Bakar

Ini merupakan antara satu tragedi yang menyayat hati selepas tragedi menimpa Allahyarham Mohamad Adib dalam rusuhan Kuil Seafield, USJ tahun lalu.

Berita kematian Marini turut dipaparkan melalui Laman Facebook Umno Bahagian Pasir Gudang dan UMNOJohorOfficial.

#SalamTakziah
#PrayForPasirGudang
#PrayForAdikIrfan

Berita Berkaitan

Komen

......
  1. Padan muke rakyat…nak sgat perubahan kan…..mula2 menang brsorak….ak ingt kata2 puak2 ph dulu….padan muke umno kalah….umno kalah pn x heran la….skrg tggung la derita sndri….tgok la mcm2 kes…kne org melayu mcm2 alasan diorg bg

  2. Padan muke rakyat…nak sgat perubahan kan…..mula2 menang brsorak….ak ingt kata2 puak2 ph dulu….padan muke umno kalah….umno kalah pn x heran la….skrg tggung la derita sndri….tgok la mcm2 kes…kne org melayu mcm2 alasan diorg bg

  3. kena mngsa org melyu buat x tau je kan….mulut je kate prihatin mnteri DAPIG ni…..tp nk bertindak mcm2 alasan…cuba kalau bangsa dia…pehhhh….lajuuuuuu

  4. Bubar sahaja lah… Harap TUANKU MASUK CAMPuR SAHAJA… habis cerita. Negari di bawah Tuanku. X payah pening 2 dah. X pyah pikir apa dah.. buat keputusan, jalan terus. Dari dok tercari 2 menteri SAMPAH SEMUA NI.. BUANG MASA yg meningal rakyat..

    • Ye istihar darurat tungu apa lagi atau tangkap Mentri letak kat kilang yang haram jadahtu biar dia sedut asap kimia atau kilang bakar je ayuh rakyat Johor aku ada tk jauh dari pasir gudang ni

  5. Saudara kat Johor dah boleh mula la…buat perkiraan balik ke jalan asal….jangan ulangi kesilapan Lepas! Yakin lah Allah telah memperlihatkan sebenarnya….siapa Yang mampu Bela rakyat Dan mempergunakan rakyat Demi agenda mereka.

  6. Org Johor tukar kerajaan hari tu puas hati ke? Ke korang juga jadi barua sampai x berkata apa2? Dulu siap guling2 minta lyanas tutup, sekarang apa cer? Dah ada yg mati pun xda pulak nk guling2…

  7. Pada mangsa 2 elok lah saman kerajaan persekútuan n negeri..mgkin dgn pendedahan pncemaran ni akn mnyebabkan kesan jangka masa depan..nak saman tu saman kasi kaw2

  8. *إنَّا ِللهِ وإنَّا إلَيْهِ رَاجِعُوْن*
    *Innalillahi wa inna ilaihi raji’un*

    *”Allahummaghfirlahu warhamhu wa ‘afihi wa’fuanhu”*
    _Moga Allah ampuni dia, rahmati dia, maafkan dia, muliakan kematian dia, lapangkan kubur dia, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggal dia dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga dia di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman._
    *Aamiin Aamiin Ya Rabbal Aalamiin*

  9. Joe Harraz takde bunyi pun…page mb johor pun dia kata nak pecat penjawar awan tertinggi yg melewat2 kes kimia ni…dah org lain plk yg kena berhenti kerja …

  10. Warga pasir gudang..
    Ambil tindakan saman keatas pemilik kilang, esko kerajaan negeri, kementerian alam sekitar dan kerajaan persekutuan.
    Ambil peguam antarabangsa..
    Tuntutan tiap individu sekurang sekurangnya rm10 juta. Berserta kos.

  11. Mangsa nya melayu.. kalau ada tindakan susulan diambil utk menangani isu ini dh kira nasib.. tapi rasanya nanti mesti keluar statment arwah meninggal sebab selain dr pencemaran kimia ni.. tak percaya ?.
    Tunggu..

Comments are closed.

Advertisment

Instagram

Terkini

Anwar Dilantik Ketua Pembangkang

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Md Yusof secara rasmi mengumumkan Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih sebagai Ketua...

Anwar Dilantik Ketua Pembangkang

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Md Yusof secara rasmi mengumumkan Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih sebagai Ketua...

Nasihat KKM kepada yang menjadikan sosej hidangan utama

Jika anda beranggapan bahawa kandungan sosej sama seperti daging atau ayam segar, anggapan tersebut adalah SALAH sama sekali. Sosej bukan daging sebenar. Sosej adalah sejenis...

Khalid patut diusir, Saifuddin pertahan tindakan Yang Dipertua Dewan Rakyat

Tindakan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Azhar Azizan Harun mengarahkan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad keluar dewan dipertahankan wakil rakyat dari kerajaan. Ahli...

Vaksin Covid-19 tak mungkin siap tahun depan, kata pakar

Kemungkinan vaksin koronavirus siap 100 peratus pada tahun depan adalah tipis, kata pakar Perancis, memberi amaran tentang mengambil langkah penjarakan sosial secara serius. “Menghasilkan vaksin...

Nga Letak Jawatan Timbalan Speaker

Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming mengumumkan meletak jawatan serta-merta bermula hari ini. Beliau berkata, ia sejajar prinsipnya hanya akan berkhidmat kepada kerajaan yang...

Sering Dibaca

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

01:00:37
Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

Covid-19: Masa sesuai kaji semula dasar pelaburan negara

Ini merupakan masa yang sesuai untuk Malaysia membuat pertimbangan yang mendalam berhubung insentif dan proses pelaburannya yang akan menjadikan negara ini menonjol daripada yang...

[Video] Covid-19: Hutang Negara jauh lebih tinggi semasa PH tetapi tiada pakej perihatin rakyat

Jan-Apr 2019 (tak ada krisis Covid): - Pinjaman baru: RM54.8b (termasuk bon samurai RM7.8b) - Bayaran balik hutang: RM17.7b - Hutang negara tambah RM37.1b. Jan-Apr 2020 (krisis Covid) -...

Bimbang rusuhan di AS, harga minyak jatuh

NEW YORK – Harga minyak jatuh disebabkan rusuhan di bandar-bandar besar Amerika Syarikat (AS) ketika dagangan meningkat kerana pasaran optimistik Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Minyak...

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.