Mangsa pertama meninggal dunia akibat pencemaran toksik Pasir Gudang [Video]

MASALAH sesak nafas beberapa hari lalu akibat pencemaran udara di Pasir Gudang membawa kepada berkorbannya seorang ibu.

Mangsa, Marini Kasman, 38 tahun yang merupakan penduduk Cahaya Masai, Pasir Gudang meninggal dunia ketika mendapat rawatan di Hospital Sultanah Ismail, dipercayai akibat kekurangan oksigen dalam darah.

Suami Marini, Abu Bakar Abd Rahman merayu kerajaan bertindak tegas dalam menangani isu pencemaran Pasir Gudang.

”Saya merayu..tolonglah..jangan ada lagi yang melayang nyawa…” – Abu Bakar

Ini merupakan antara satu tragedi yang menyayat hati selepas tragedi menimpa Allahyarham Mohamad Adib dalam rusuhan Kuil Seafield, USJ tahun lalu.

Berita kematian Marini turut dipaparkan melalui Laman Facebook Umno Bahagian Pasir Gudang dan UMNOJohorOfficial.

#SalamTakziah
#PrayForPasirGudang
#PrayForAdikIrfan

73 KOMEN

  1. Comments

    comments

  2. Padan muke rakyat…nak sgat perubahan kan…..mula2 menang brsorak….ak ingt kata2 puak2 ph dulu….padan muke umno kalah….umno kalah pn x heran la….skrg tggung la derita sndri….tgok la mcm2 kes…kne org melayu mcm2 alasan diorg bg

  3. Padan muke rakyat…nak sgat perubahan kan…..mula2 menang brsorak….ak ingt kata2 puak2 ph dulu….padan muke umno kalah….umno kalah pn x heran la….skrg tggung la derita sndri….tgok la mcm2 kes…kne org melayu mcm2 alasan diorg bg

  4. Bubar sahaja lah… Harap TUANKU MASUK CAMPuR SAHAJA… habis cerita. Negari di bawah Tuanku. X payah pening 2 dah. X pyah pikir apa dah.. buat keputusan, jalan terus. Dari dok tercari 2 menteri SAMPAH SEMUA NI.. BUANG MASA yg meningal rakyat..

    • Ye istihar darurat tungu apa lagi atau tangkap Mentri letak kat kilang yang haram jadahtu biar dia sedut asap kimia atau kilang bakar je ayuh rakyat Johor aku ada tk jauh dari pasir gudang ni

  5. Saudara kat Johor dah boleh mula la…buat perkiraan balik ke jalan asal….jangan ulangi kesilapan Lepas! Yakin lah Allah telah memperlihatkan sebenarnya….siapa Yang mampu Bela rakyat Dan mempergunakan rakyat Demi agenda mereka.

  6. Org Johor tukar kerajaan hari tu puas hati ke? Ke korang juga jadi barua sampai x berkata apa2? Dulu siap guling2 minta lyanas tutup, sekarang apa cer? Dah ada yg mati pun xda pulak nk guling2…

  7. *إنَّا ِللهِ وإنَّا إلَيْهِ رَاجِعُوْن*
    *Innalillahi wa inna ilaihi raji’un*

    *”Allahummaghfirlahu warhamhu wa ‘afihi wa’fuanhu”*
    _Moga Allah ampuni dia, rahmati dia, maafkan dia, muliakan kematian dia, lapangkan kubur dia, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggal dia dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga dia di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman._
    *Aamiin Aamiin Ya Rabbal Aalamiin*

  8. Joe Harraz takde bunyi pun…page mb johor pun dia kata nak pecat penjawar awan tertinggi yg melewat2 kes kimia ni…dah org lain plk yg kena berhenti kerja …

  9. Warga pasir gudang..
    Ambil tindakan saman keatas pemilik kilang, esko kerajaan negeri, kementerian alam sekitar dan kerajaan persekutuan.
    Ambil peguam antarabangsa..
    Tuntutan tiap individu sekurang sekurangnya rm10 juta. Berserta kos.

  10. Mangsa nya melayu.. kalau ada tindakan susulan diambil utk menangani isu ini dh kira nasib.. tapi rasanya nanti mesti keluar statment arwah meninggal sebab selain dr pencemaran kimia ni.. tak percaya ?.
    Tunggu..

Comments are closed.