Masa Terbaik Campur Tangan Tentera

Kongsi:

#PertahankanRajaMelayu
#DaulatTuanku
#PayungAgamaBangsa&Negara

Bukanlah tujuan ku menghasut tapi masanya telah tiba. Penentangan institusi raja sudah dilaungkan tanpa segan silu. Hak orang melayu di koyak hancur secara rakus.

Sekiranya apa yang dikatakan ini benar benar berlaku selepas Pilihanraya umum ke 15, tidak ada lagi penyesalan, tidak guna lagi usaha-usaha dilakukan untuk berpatah semula sekurang- kurangnya seperti selepas pilihanraya umum ke 14 semuanya sudah terlambat.

Hari ini UMNO tidak dapat lagi menjadi pelindung kepada orang Melayu, Raja- Raja Melayu dan Agama Islam. Raja- Raja Melayu di 7 buah negeri tidak dapat lagi mengharapkan pembelaan daripada UMNO sebaliknya hanya menerima ihsan dan simpati pemimpin Pakatan Harapan yang sebenarnya sedang dikawal oleh DAP.

Tidak ada kedengaran lagi seruan dan titah daripada Istana Johor yang dahulunya seperti seluruh rakyat bangsa Johor menjunjung dan berdiri teguh bersama Sultan tetapi pilihanraya umum telah menterjemahkan yang sebaliknya, UMNO sebagai lambang benteng Kesultanan Melayu tidak lagi menjadi pentadbir di negeri dan negara. Di Selangor juga begitu, di Perak meskipun memiliki Sultan yang paling terpelajar tetapi titah dan nasihat baginda tidak dapat menghalang kehendak pemimpin Pakatan Harapan.

Walaupun Kelantan dan Terengganu bukan negeri dikuasai Pakatan Harapan tetapi Sultan Muhammad ke v tidak dapat menghalang kehendak Tun Dr Mahathir biarpun pingat DK Kelantan yang dikurnia oleh Sultan Kelantan ditarik balik namun kuasa rakyat seolah memberi kelebihan kepada Perdana Menteri untuk bertindak melangkaui budi bicara Yang Dipertuan Agong.

Tun Dr Mahathir dalam menjalankan pentadbiran sebagai Perdana Menteri ke 4 adalah pemimpin yang tidak pernah ditolak kemahuannya oleh Istana dalam hal calon Menteri Besar, Perdana Menteri ke 4 inilah yang meletakkan Institusi Istana menjadi lambang dengan peranan yang sangat terhad. Perkembangan terbaru menyaksikan YDP Agong sudah tersepit dan tidak salah jika dikatakan Institusi tertinggi negara ini sekadar mampu menyaksikan percaturan oleh badan Eksekutif yang semakin berkuasa sebagaimana dalam rajah di bawah;

Walaupun parti UMNO mendapat kerusi terbanyak dalam semua pilihanraya umum termasuk pilihanraya umum ke 14 tetapi pilihanraya terakhir itu menyaksikan pakatan melawan parti Melayu terulung berjaya buat pertama kali menyekat suara terbesar Melayu Bumiputera untuk mentadbir negara. Tun Mahathir menjadi peneraju utama mengikis kuasa orang Melayu di Malaysia, walaupun Tun Mahathir sering mendakwa parti beliau iaitu PPBM adalah pengganti UMNO namun kenyataan itu hanyalah retorik semata, Tun Mahathir dan partinya hanya ada 13 kerusi Parlimen sahaja Tun Mahahir ternyata menjadi Perdana Menteri boneka kepada DAP semata sedangkan PKR yang memiliki kerusi terbanyak bukanlah parti Melayu / bumiputera, PKR adalah parti berbilang kaum yang tidak berani bersuara mewakili suatu kaum. Pelbagai Institusi yang sebelumnya menjadi pembela, peluang dan keistimewaan kaum asal telah dicabuli seperti MARA, Subsidi tesasar kepada Nelayan dan Petani, PTPTN serta kemudahan penjawat awam yang rata- ratanya adalah majoriti orang Melayu turut digugat.

Menceritakan tentang Islam di Malaysia. Ia bagaikan suatu serbuan oleh ideologi baru sewaktu awal keruntuhan Kerajaan Othmaniah Turki. Islam di Malaysia kini tidak lagi menjadi kebal ia boleh diperlekeh oleh orang bukan Islam, Orang bukan Islam boleh menasihati orang Islam di dalam masjid tanpa rasa bersalah dan dihalang, orang bukan Islam boleh bersama bercakap soal Islam dan hukum hukum daripada pentas ceramah hingga ke Parlimen.

Orang bukan Islam boleh dilantik sebagai speaker dewan negeri yang bila bila masa boleh mempengaruhi dan menyebelahi musuh- musuh Islam. Bukan sahaja ancaman rakyat berbilang kaum dalam negara Islam Sunni di Malaysia turut menerima asakan daripada mazhab yang terkeluar daripada Ahlul Sunnah Waljamaah dengan pembelaan kepada Syiah serta ajaran sesat lain oleh mahkamah dan tidak dibantah- pemimpin yang mendakwa masih Islam.

Memperkatakan tentang ekonomi, semua rakyat sedang menelan kata- kata sendiri, momokan bahawa negara di bawah pemerintahan BN adalah muflis, GST itu zalim, memberi ruang kepada negara luar adalah langkah menjual negara, akronim BN bermakna Barang Naik serta pelbagai masalah yang menghalang gaya hidup mewah rakyat adalah kesalahan UMNO / BN akhirya diterima oleh pengundi muda sebagai alasan untuk menolak BN daripada tampuk Kerajaan. Inilah kuasa orang muda, kuasa yang terburu buru dan belum cukup tahu akan risiko menukar sebuah kerajaan hanya kerana berjaya dipengaruhi kerakusan media sosial Pakatan Harapan.

Setelah PH memerintah adakah rakyat menikmati petrol Rm1.50 seliter.. adakah bayaran PTPTN dimansuhkan.. adakah jalanraya bebas TOL, adakah GST dihapuskan dan diganti SST.. adakah GST yang 0 peratus menyebabkan barang dan perkhidmatan menjadi murah.. dan benarkah semua masalah gaya hidup rakyat kerana BN mentadbir?.

Masih ingatkah bahawa hanya di zaman Perdana Menteri ke 4 negara dapat merasai zaman kemelesetan ekonomi iaitu tahun 1984-86 juga sekali lagi menjadi teruk pada tahun 1997-99. Zaman kemelesetan ekonomi tidak berlaku pada era DS Najib menjadi Perdana Menteri malahan ekonomi paling terbaik dalam sejarah Malaysia dilakar pada zaman Perdana Menteri ke 6.

Berdasarkan fakta paling ringkas yang disebutkan. Ancaman negara Malaysia sudah sampai ke tahap yang perlu dilakukan tindakan Istimewa. Ancaman kepada kuasa Institusi Kesultanan, penghakisan hak- hak Melayu / Bumiputera, Pencabulan kesucian agama Islam sebagai agama negara dan juga keadaan ekonomi yang tidak menguntungkan sudah memberi kewajaran kepada Perlembagaan melalui ketua negara YDP Agong mengeluarkan perintah Istimewa kepada Tentera. Tindakan yang pantas lebih diterima rakyat daripada tindakan selepas PRU15 yang mana pada waktu itu kedudukan persempadanan pilihanraya serta kerusi Parlimen kemungkinan merubah terus pemerintahan, sistem dan politik negara.

…………..
http://pakdin.my/tag/monarki/

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

436 Replies to “Masa Terbaik Campur Tangan Tentera

  1. Citer org kalah pru mmg dah tahap meroyan hingga nak bakar isu agama dan bangsa….utk org ameno kena ingat
    1. Ameno bukan pejuang bangsa melayu walau pon mati melayu tetap hidup.
    2. Ameno adalah warisan inggeris yg wujud utk tolong inggeris waktu itu.
    3. Ameno sebuah parti yg cuma didaftar bawah ros dan dah di batalkan sbb x buat permilihan sblm tamat tempoh akhir fan kini ameno dah jadi parti haram.
    4. Ameno dipimpin oleh ketua yg pentingkan kuasa dan harta dan lupa ttg perjuangan asal utk bangsa dan agama.
    5. Ameno hari ini dah byk khianati janji dan tamak haloba merompak hasil negara utk anak bini dan kroni.
    6. Ameno dipenuhi oleh pejilat pejilat yg xde maruah diri pd masa kini.

  2. Masa Terbaik Campur Tangan Tentera
    (http://pakdin.my/masa-terbaik-campur-tangan-tentera/)
    #PertahankanRajaMelayu
    #DaulatTuanku
    #PayungAgamaBangsa&Negara

    Bukanlah tujuan ku menghasut tapi masanya telah tiba. Penentangan institusi raja sudah dilaungkan tanpa segan silu. Hak orang melayu di koyak hancur secara rakus.

    Sekiranya apa yang dikatakan ini benar benar berlaku selepas Pilihanraya umum ke 15, tidak ada lagi penyesalan, tidak guna lagi usaha-usaha dilakukan untuk berpatah semula sekurang- kurangnya seperti selepas pilihanraya umum ke 14 semuanya sudah terlambat.

    Hari ini UMNO tidak dapat lagi menjadi pelindung kepada orang Melayu, Raja- Raja Melayu dan Agama Islam. Raja- Raja Melayu di 7 buah negeri tidak dapat lagi mengharapkan pembelaan daripada UMNO sebaliknya hanya menerima ihsan dan simpati pemimpin Pakatan Harapan yang sebenarnya sedang dikawal oleh DAP.

    Tidak ada kedengaran lagi seruan dan titah daripada Istana Johor yang dahulunya seperti seluruh rakyat bangsa Johor menjunjung dan berdiri teguh bersama Sultan tetapi pilihanraya umum telah menterjemahkan yang sebaliknya, UMNO sebagai lambang benteng Kesultanan Melayu tidak lagi menjadi pentadbir di negeri dan negara. Di Selangor juga begitu, di Perak meskipun memiliki Sultan yang paling terpelajar tetapi titah dan nasihat baginda tidak dapat menghalang kehendak pemimpin Pakatan Harapan.

    Walaupun Kelantan dan Terengganu bukan negeri dikuasai Pakatan Harapan tetapi Sultan Muhammad ke v tidak dapat menghalang kehendak Tun Dr Mahathir biarpun pingat DK Kelantan yang dikurnia oleh Sultan Kelantan ditarik balik namun kuasa rakyat seolah memberi kelebihan kepada Perdana Menteri untuk bertindak melangkaui budi bicara Yang Dipertuan Agong.

    Tun Dr Mahathir dalam menjalankan pentadbiran sebagai Perdana Menteri ke 4 adalah pemimpin yang tidak pernah ditolak kemahuannya oleh Istana dalam hal calon Menteri Besar, Perdana Menteri ke 4 inilah yang meletakkan Institusi Istana menjadi lambang dengan peranan yang sangat terhad. Perkembangan terbaru menyaksikan YDP Agong sudah tersepit dan tidak salah jika dikatakan Institusi tertinggi negara ini sekadar mampu menyaksikan percaturan oleh badan Eksekutif yang semakin berkuasa sebagaimana dalam rajah di bawah;

    Walaupun parti UMNO mendapat kerusi terbanyak dalam semua pilihanraya umum termasuk pilihanraya umum ke 14 tetapi pilihanraya terakhir itu menyaksikan pakatan melawan parti Melayu terulung berjaya buat pertama kali menyekat suara terbesar Melayu Bumiputera untuk mentadbir negara. Tun Mahathir menjadi peneraju utama mengikis kuasa orang Melayu di Malaysia, walaupun Tun Mahathir sering mendakwa parti beliau iaitu PPBM adalah pengganti UMNO namun kenyataan itu hanyalah retorik semata, Tun Mahathir dan partinya hanya ada 13 kerusi Parlimen sahaja Tun Mahahir ternyata menjadi Perdana Menteri boneka kepada DAP semata sedangkan PKR yang memiliki kerusi terbanyak bukanlah parti Melayu / bumiputera, PKR adalah parti berbilang kaum yang tidak berani bersuara mewakili suatu kaum. Pelbagai Institusi yang sebelumnya menjadi pembela, peluang dan keistimewaan kaum asal telah dicabuli seperti MARA, Subsidi tesasar kepada Nelayan dan Petani, PTPTN serta kemudahan penjawat awam yang rata- ratanya adalah majoriti orang Melayu turut digugat.

    Menceritakan tentang Islam di Malaysia. Ia bagaikan suatu serbuan oleh ideologi baru sewaktu awal keruntuhan Kerajaan Othmaniah Turki. Islam di Malaysia kini tidak lagi menjadi kebal ia boleh diperlekeh oleh orang bukan Islam, Orang bukan Islam boleh menasihati orang Islam di dalam masjid tanpa rasa bersalah dan dihalang, orang bukan Islam boleh bersama bercakap soal Islam dan hukum hukum daripada pentas ceramah hingga ke Parlimen.

    Orang bukan Islam boleh dilantik sebagai speaker dewan negeri yang bila bila masa boleh mempengaruhi dan menyebelahi musuh- musuh Islam. Bukan sahaja ancaman rakyat berbilang kaum dalam negara Islam Sunni di Malaysia turut menerima asakan daripada mazhab yang terkeluar daripada Ahlul Sunnah Waljamaah dengan pembelaan kepada Syiah serta ajaran sesat lain oleh mahkamah dan tidak dibantah- pemimpin yang mendakwa masih Islam.

    Memperkatakan tentang ekonomi, semua rakyat sedang menelan kata- kata sendiri, momokan bahawa negara di bawah pemerintahan BN adalah muflis, GST itu zalim, memberi ruang kepada negara luar adalah langkah menjual negara, akronim BN bermakna Barang Naik serta pelbagai masalah yang menghalang gaya hidup mewah rakyat adalah kesalahan UMNO / BN akhirya diterima oleh pengundi muda sebagai alasan untuk menolak BN daripada tampuk Kerajaan. Inilah kuasa orang muda, kuasa yang terburu buru dan belum cukup tahu akan risiko menukar sebuah kerajaan hanya kerana berjaya dipengaruhi kerakusan media sosial Pakatan Harapan.

    Setelah PH memerintah adakah rakyat menikmati petrol Rm1.50 seliter.. adakah bayaran PTPTN dimansuhkan.. adakah jalanraya bebas TOL, adakah GST dihapuskan dan diganti SST.. adakah GST yang 0 peratus menyebabkan barang dan perkhidmatan menjadi murah.. dan benarkah semua masalah gaya hidup rakyat kerana BN mentadbir?.

    Masih ingatkah bahawa hanya di zaman Perdana Menteri ke 4 negara dapat merasai zaman kemelesetan ekonomi iaitu tahun 1984-86 juga sekali lagi menjadi teruk pada tahun 1997-99. Zaman kemelesetan ekonomi tidak berlaku pada era DS Najib menjadi Perdana Menteri malahan ekonomi paling terbaik dalam sejarah Malaysia dilakar pada zaman Perdana Menteri ke 6.

    Berdasarkan fakta paling ringkas yang disebutkan. Ancaman negara Malaysia sudah sampai ke tahap yang perlu dilakukan tindakan Istimewa. Ancaman kepada kuasa Institusi Kesultanan, penghakisan hak- hak Melayu / Bumiputera, Pencabulan kesucian agama Islam sebagai agama negara dan juga keadaan ekonomi yang tidak menguntungkan sudah memberi kewajaran kepada Perlembagaan melalui ketua negara YDP Agong mengeluarkan perintah Istimewa kepada Tentera. Tindakan yang pantas lebih diterima rakyat daripada tindakan selepas PRU15 yang mana pada waktu itu kedudukan persempadanan pilihanraya serta kerusi Parlimen kemungkinan merubah terus pemerintahan, sistem dan politik negara.

    …………..
    https://pakdin.my/tag/monarki/

  3. Mengasutlah tu. yg suda berputus asa.
    Melayu sendiri ingin mnghancurkan
    Kerajaan melayu. bangsalain secum
    Sambil ktawa dalamhati.xmasuk akal
    gobblok. mungkin harapn kamusatu
    Satunyajalan untuk mangem belikan
    Kerajaan pakatan kpda umno.jangan
    Mimpi disianghari.hanyalah bauang
    Masa..

  4. Pak din bengong ni dh melampau batu api dia..lima tahun ni tahun dia..klu rakyat yg cerdik( tak ter masuk ko pak din) nk tukar kita pangkah yg lg berwibawa…raja2 pun tahu kuasa dia…patut ko yg kena halau dr nagara malaya ni…

  5. UMNO boleh lupakan hasrat tawan Putrajaya pada PRU 15 nanti – KJ

    Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin. –

    KUALA LUMPUR: UMNO mungkin perlu melupakan hasrat menawan semula Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) jika masih memainkan isu perkauman sebagai modal untuk memomokkan orang Melayu.

    Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin, berkata keresahan orang Melayu memang wujud berikutan pelantikan bukan Melayu sebagai Peguam Negara dan Ketua Hakim Negara tetapi kecil berbanding isu lain seperti ekonomi dan sosial rakyat yang bertamadun serta melayu islam yang maju dari akalnya serta sosialnya.

    “Sejak selesai pemilihan UMNO, apa yang parti saya buat ? Asyik main sentimen isu bahasa,isu perkauman, kutip tabung untuk mantan Presiden dan repeat (ulang) semula.

    “Tidak salah kita bersolidariti dengan DSN (Datuk Seri Najib Razak) tetapi adakah itu sahaja UMNO ‘baharu’. Sudah kena pukulan maut semasa PRU-14, masih pekak dan buta terhadap suara rakyat,” katanya menerusi beberapa status yang dimuat naik di Twitter rasminya, hari ini.

    Bekas Ketua Pemuda UMNO itu berkata, UMNO kini berada di persimpangan untuk memilih hala tuju sama ada ke kanan atau tengah.

    “Ke kanan mungkin menang sorak sementara. Tetapi pasti melingkup lah 10-15 tahun lagi. Haluan tengah bukan mudah. Sukar difahami akar umbi. Tetapi itulah jalan yang ada untuk terus hidup,” katanya.

    Khairy berkata, beliau masih percaya UMNO adalah khemah besar untuk orang Melayu yang mana DNA asalnya adalah moderat, berhaluan tengah dan meraikan kepelbagaian.

    “Sebab itu saya masih bersama UMNO. Tetapi saya tidak setuju dengan manifestasi rasis dan ekstrimis islam yang semakin wujud selepas pemilihan parti. Saya tidak terima tawaran jawatan selepas kalah dalam pemilihan sebab saya perlu ada kebebasan untuk bersuara dalam parti.

    “Biarlah ada kepelbagaian suara dalam UMNO. Ada yang label saya ‘liberal’ dan lain-lain. Tidak penting. Yang penting ada ‘dissenting voice vs haluan kanan parti’,” katanya.

    Mengulas maklum balas pengguna Twitter @DIYSAR yang konon kenyataannya memberi gambaran akan melompat parti, Khairy berkata, beliau akan tetap bersama UMNO.

    “Saya tidak lompat ke mana-mana. Saya tetap bersama UMNO. Cuma saya mahu perbetulkan rumah saya supaya tidak kekal berwajah haluan kanan yang ekstrem islam dan rasis selama-lamanya,” katanya.

  6. Dh klh mengaku …jg lah jadi bangang, …bodoh sohai, apa kaitan dgn dap , cuba fikir kalaulah umno menang pru ni …adakah kamu mengeluarkan kenyataan sebegini, duduk diam diam bagi pakatan 5 thn menerintah , kita rakyat sdg pantau , sekiranya mrk pakatan buat yg tak elok maka kita semua akan pilih pak zahid jd pm kita… oleh tu jgn bimbang

  7. Stkt ni malaysia msih aman,cmpur tgn tentera skiranya keadaan ngara mmg tak terkawal..brlaku rusuhan d merata rata kws,pmbunuhan brlku dsbbkn prblahan kaum..xde sbb nk gunakan kkuasaan tntera bt msa skrg.kuasa tntera jgn dgunakan swenangnya kerana politik..

  8. Bab. Org. Mlayu. smua. Pihak. Kna. Main. Pranan. priority. UNNO. N PAS. Prgabungan. Kuatkn. Lg. Kuasa. Mlayu. Politik. Ketepikn. Demi. Marwah. Bab. Pihak. ISTANA. Memang. Ada. PRO. n. KONTRA. Majlis. RAJA,,RAJA. Mesti ada. Garis. Panduan. Utk. Mereka. NOW. Bkn. Zaman. Hang. Tuah. lggg, Org. Mlayu. Kna. Ingat. Kalau. The. ,3,,STOOGEST. ( MCA,,,GRAKAN,,n. DAP,). BRSATU. Mereka. Akan. B,y,e,, B,Y,E. Org. Mlayu. so. Bukalahhh. MATA. Sayangilhhhv anakbangsa. Cucu. Cicit. Kita,,, a

  9. ATM dan PDRM senantiasa memantau keadaan keselamatan negara…..pelbagai kaedah perisekan depa ada termasuk pemgumpulan matlumat betsepadu….risek tentera dan polis di mana2 pun ada…..tiba2 org2 tertentu hilang aje…..hihihiji

  10. APA ITU KONTRAK SOSIAL PADA MELAYU?
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    BISMILLAH – INILAH RAHSIA SENJATA BANGSA
    ANAK MUDA MELAYU/JAWA KENA FAHAM ISU INI
    BUKAN BESAR KEPALA TAPI NAK BAGI FAHAM ..
    LEPAS BACA INI MOHONLAH PARA SAHABAT
    SEBAR BUAT ANAK BANGSA MELAYU/JAWA
    YANG MASIH TIDAK MENGETAHUINYA LAGI!
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Sekadar ulang siar… Untuk peringatan kepada diri sendiri dan kawan² ‘semuslim Ahlul Sunnah Wal Jamaah di pihak ‘sebelah sana’ sempena jatuhnya Kem Kewangan di bawah genggaman kerabat Tan Sri (Cina) dlm cerita ini..
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Dalam sebuah majlis, seorang usahawan
    berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri
    sedang ditemuramah oleh seorang wartawan.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera,
    anak beranak berketurunan India yang bekerja
    dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah
    perbualan mereka… Jom Terjah!
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam
    pengagihan ekonomi negara. Tidak boleh
    ada diskriminasi terhadap kaum bukan
    Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan
    bukan Melayu mesti diberikan sama rata –
    demi keadilan.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Lagipun bangsa kami banyak menyumbang
    kepada kemajuan negara walaupun kami –
    digelar sebagai kaum pendatang. Setelah –
    bersusah payah semenjak sebelum merdeka,
    maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai
    warganegara.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan
    kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu –
    dilaksanakan dengan meluas dalam
    semua sektor demi mencapai kesamarataan
    antara kaum.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah
    berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Tan Sri Ehem Menjawab : Oh… sudah lama.
    Praba ni dah bekerja dengan saya hampir
    30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan
    saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja
    saya yang paling berdedikasi dan banyak
    menyumbang kepada kemajuan syarikat.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Wartawan : Kalau begitu, apa kata Tan Sri
    berikan sebahagian saham syarikat ni –
    kepada mereka berdua. Lagipun mereka
    sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah
    banyak menyumbang kepada syarikat
    sepertimana kata Tan Sri tadi.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Tan Sri : Eh.. mana boleh! Ini syarikat saya.
    Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal
    kepada mereka berdua dan saya tak –
    pernah halang pun jika mereka nak
    kumpul harta.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Mana boleh senang-senang saya nak
    bagi saham syarikat saya pada mereka (??)
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Wartawan : (Membidas) Macam tu jugalah –
    perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik
    orang Melayu. Milik raja-raja Melayu.
    Lepas tu orang bukan Melayu macam
    Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata
    dengan alasan kerana telah banyak
    menyumbang.. Tan Sri rasa wajar atau
    tidak permintaan tu??
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Tan Sri: …… hum ??? Melopong ..
    Kelu Nak Menjawab Sebab Dah Terkena batang hidung!
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Kisah di atas merupakan sedutan daripada
    kisah benar yang berlaku dalam sebuah –
    majlis perasmian kilang di Gemas, Negeri Sembilan.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Hebahkan kepada anak cucu, saudara mara,
    sahabat handai dan siapa saja BANGSA MELAYU
    berkenaan hak kita agar anak Bangsa semua sedar.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Asas Perlembagaan Tanah Melayu Malaysia
    yang kita perlu tahu. Kontrak sosial diasaskan
    dari 5 hak orang Melayu dan dari situ
    Perlembagaan Malaysia digubal :
    ??????????????????
    1. Raja Berpelembagaan
    2. Agama Islam
    3. Bahasa Melayu
    4. Hak Istimewa Orang Melayu
    5. Kerakyatan
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Dari 5 ini orang Melayu berkongsi syarat
    ke 5 dengan orang Cina dan India. Semasa
    kontrak sosial dibincang antara kaum Melayu,
    Cina dan India, British menawarkan kepada
    kaum Cina dan India sekiranya mereka tidak
    setuju dengan kontrak tersebut mereka diberi
    DUA BUAH PILIHAN IAITU :
    ??????☠?☠??????

    ?‍??? 01) MEREKA PERLU PULANG KE NEGARA ASAL! ✅✅✅✅

    ?‍? ?? 02) BERPINDAH KE NEGARA ASIA LAIN DI BAWAH JAJAHAN BRITISH ATAU MANA MANA ZOO HAIWAN DI AMARIKA ATAU EROPAH SEBAGAI KUNTA-KENTE VERSI BERKULIT PUTIH DAN BERMATA SEPET ✅✅✅✅
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Jadi sekiranya hak istimewa orang Melayu
    dipertikai oleh KUNTA-KENTE PUTIH ini,
    atau agama Islam dihina mereka, institusi
    Di Raja tidak dihormati oleh mereka, bahasa
    Melayu dipijak dihina oleh mereka, maka –
    ertinya mereka (Kunta-Kente Kulit Putih ini)
    telah melanggar syarat-syarat tersebut dan
    seharusnya Kontrak Sosial itu boleh dibatalkan.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘
    Bangsa Melayu punya hak untuk keluarkan
    mereka dari Negara Malaysia Tanah Melayu ini.
    ☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘?‍?☘

    NOTE : Ayuh Pemuda Pemudi Melayu Muslim – Mohon Share Sebanyak Yang Termampu!! Ramai Anak Bangsa Yang Masih Tak Mengetahui Hal Di Atas Ini. Melayu Umno Pas Pakatan – Jom Unite! Lupakan Persengketaan Sesama Bangsa Seagama. (SPREAD DEMI ANAK BANGSA & AGAMA!!) (PMS)⚔??⚔

  11. Inilah niat kuasaan mereka,nk hapus kn semua yg ade di malaysia,raja2 pon berani diorg nk hapus kn,jadi kn negara,kafir,mng undi pon cara kotor,allah akn tunjuk satu keburuk kn,klu dh terlmpau pndai tu bodoh pon terserlah jgk..cina paling tkt klu melayu bsatu

  12. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli cerdik lagikan bijaksana, ape maksud DiRaja Malaysia? Bukankah institusi DiRaja Malaysia di bwah pentadbiran Raja-Raja Melayu? Kenapa pulak Raja-Raja/Sultan x leh nk meminta bantuan dripd institusi yg merangkul gelaran Diraja Malaysia untuk mempertahankan institusi Beraja dkt negara ni? Mohon jelaskan pernyataan saya ni. Jgn jadi cam babi yg suka menyondol tanpa hala tuju please.

  13. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli percaya sgt dgn fitnah yahudi tua dari kerala tu.. kau mmg bodoh x pernah menilai setiap kronologi yg berlaku dlm pentadbiran tunmato dari sblm dia jadi pm sampai la skrg ni.. Pengkhianat, penyamun, perosak agama dan bangsa.

  14. Seorang peguam, Fadiah Nadwa Fikri mempertikaikan kewujudan sistem beraja di Malaysia yang pada pendapatnya sudah ketinggalan zaman dan tidak boleh lagi diterima atau dipertahankan. Dia adlh aktivis Pakatan Harapan berkata, kewujudan sistem pemerintahan di bawah seorang raja atau sistem monarki sudah lapuk ditelan zaman.
    #macaipakatonkoma

  15. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli…ckp mcm org mabuk…minum air kencing byk sgt…UMNO da lame perintah,bohong sgt klu ko x pernah rasa keamanan UMNO perintah..ph baru je,tu pun MCM2 terjadi…semenjak ph memerintah,abis,hampir keseluruhan org melayu,bermusuh…hanya sbb terlalu syg yg si tua tu,sanggup bersekongkol ngn DAP,utk menjatuhkan org melayu…dan,jawapan keldai dap,salah Najib,salah Najib,salah Najib…sampai bila,xkn maju klu selalu menyalahkan org atas kebodohan diri sendiri….

  16. Kepala bapak kau. nada lembut sikit, Apa bukti dia bukan org berpengaruh dalam PHancing? Sebelum ni korang jadi pembangang berapa banyak NGO? aktivis sesat? Mak buyong kau tu si kassim selamat. Semua berpihak kepada siapa? penting ke tak korg buat persepsi dan fitnah semata2 nak menang Pru? owh yela, Phancing adalah parti yg maksum dan boleh terlerai dosa dibabtiskan oleh kutty dan lim gone end.

  17. Kegagalan serta kekalahan Umno/Bn memang terbaik untuk mejoriti rakyat….ini bagus pada ramai drp kalangan rakyat…..

    Sekiranya masih ramai drp kalangan rakyat Melayu nak kerajaan hari ini untuk mempertahankan hak Melayu..? Pasti Melayu sesama sendiri xakan mendapat sokongan yang kuat….apatah lagi sekiranya untuk mempertahankan Ugama supaya tidak di perkotak katik oleh ramai drp kalangan mereka,MP hari ini yang mahu memenuhi kehendak mereka pula….

  18. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli bermula menjadi aktivis ngo la berpinaknya dlm party politik ni, ke tak reti hadam isu? Sblm cuba nak sembang ISU KESELAMATAN NEGARA pertamaya mohon henti jadi DAK2 WECHAT, keduanya nak bals hujah point jgn kelaut buruk padah pd diri sendiri and last my 2 cent mohon CAKAP GUNA OTAK BERISI, jgn konon muka cun tp OTAK TIN KOSONG….?

  19. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli, ko blom jelaskn pertanyaan aku ni. Kenape x leh jelaskan? Kenape x leh nafikan bahawa institusi Diraja Malaysia x boleh melindungi kedudukan dan hak2 Raja-Raja/Sultan???

    Kan aku baru ckp tadi, jgn jadi mcm BABI yg suka menyondol tanpa arah tuju. Sekrg jgn nk cuba alih topik dri soalan yg aq bgi ni. Jgn cuba bgi jawapan yg ko reka2 sendiri dan yg x de termaktub dlm perlembagaan negara.

    #Silakan

  20. Selepas pru ph menang,golongan minoriti pegang 3 serangkai undang2 negara AG,mnteri di jpm,hal undang2,ketua hakim negarax salah lantik mereka yg x melibatkanhukumnhalal haram tp siapa memain peranan SPBA,hanya tt,apa peranan raja melayu hanya simbol parti politik,munkin pm xmau org melayu pegang jwatan tu lagi,kerana org melayu mudah lupa,namun org melayu sendiri hrus berjuang kuasa raja bkn guna tentera,negara kita masih aman n bersatu plbagai kaum,jgn taksub dgn orang politik,mereka jga kpentingan diri masing2,munnhuru hara yg mereka akan larinke luar negara kita jga yg susah.

  21. Berlagak..ckp cm pandai sbb ape? Peguam? Ko ingt jdi peguam dh pndai smua hal? Belajar 5,6,7 thn ko kaji undang2, hafal segala kanun hafal smua kes contoh hafal seksyen..kurungan ape pecahan berape…tu bidang ko. Smpai madey kencing ko pn ko xbleh nk beza. Mabuk dgn kertas berkaitan law je lah ko ni

  22. Tentera dari semua peringkat dan divisyen usah lupa bahawa Panglima Tertinggi adalah DYMM Seri Paduka Banginda YDA. Kesetiaan kpd agama, bangsa dan negara menjadi tunjang sekuriti dan keselamatan negara ini. Bersiagalah kerana anasir2 pengganas komunis kafir harbi laknat dan konco2nya termasuk LGBT, liberal, syiah dan lain sudah begitu biadab dan berani mencabar ketuanan Islam dan Melayu. Ingat sumpah setia anda semua mempertahankan kepimpinan agama dan bangsa khususnya. Usah jadi pengkhianat!

  23. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli ph menghormati PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN? Betul dah tu.. Dlm perlembagaan xdi nyatakan AG mesti org melayu.. PH hormati hingga lantik non muslim.
    Dlm perlembagaan xdi nyatakan hakim negara mesti org melayu.. Di lantiknya non muslim.
    TETAPI..
    HAK KEISTIMEWAAN ORANG2 MELAYU DAN BUMIPUTERA ADA DALAM PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN.. MENGAPA DI KACAU?
    AGAMA ISLAM ADA DALAM PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN.. MENGAPA DI KACAU
    BAHASA MELAYU ADA DALAM PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN.. MENGAPA DI KACAU??
    RAJA-RAJA MELAYU ADA DALAM PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN.. MENGAPA DI KACAU?
    DAN BANYAK LAGI KLU IKUTKAN NAK DITULIS..
    Cuba pejamkan mata sejenak dan cuba berfikir dgn akal yg waras serta berlapang dada..

  24. Askar turun bila agong istihar darurat.askar ambik alih pentadbiran.bila istihar darurat RAMD akn patuh agong air liur menteri x laku dah.mana nk laku bila dh istihar darurat.

    Keadaan x meruncing nk guna kuasa tentera buat pe.

  25. Di Malaysia ini mana ada melayu bodoh … orang Bugis kau kata melayu orang Jawa kau kata melayu orang Aceh kau kata melayu orang Banjar kau kata melayu orang minang kau kata melayu orang boyan kau kata melayu …mana sekarang melayu yang betul betul suku Melayu … wkwkwkwk malu lah sikit bodoh bin banggang

  26. Macai2 kominis babi bodoh ni prlu d musnah kn sbb dh kne jilt bontot kominis babi bodoh ni sbb 2 macai2 kominis babi bodoh ni ikut tlunjuk kominis babi bodoh ni hakkkk puiiii mampos lg baik lh nti rakyat kasi sengat kasi tumbang

  27. Nurul Nurin Nurain Dzulfadli nampak sangat Bahlol Nya ko ni…Askar ,polis,tentera ..depa la Yg mengundi dulu….tak da hak politik apanya ? Memang ramai dah benci dgn PH ni ..dgn Talibarut DAPigs macam ko tu…

  28. Kita. Kna. Ingat. Raja,,,Raj’a. Bkn. Malaikat. Bkn. Masaalah. Busy. Body. Or. IRI. HATI,, ,,cums. Malaysia. Ngara. Demokrasi. Rakyat. Berhak. BRI. Pndngan. Baik. n. Buruk. Skurang,,,kurangnya. Duduk. Sama. Rendah. Brdiri. Sama. Tinggi, ,,Rakyat. NOW. Memerlukn. Kehidupan. Yg. Selesa. Ngara. Yg. Aman. Damai. ITU. Sahaja,,,yg. Tak. Ambil. Kisah. ,tiada. Paksaan. DLM. Issue. INI. Bukalhhh. Minda. Anda.,,look. Forward. NOT. ,BACKWARD,,

  29. Hang ni..admin bodoh piang ,mengaji x habis..jgn nk menghasut..malaysia ada undang2 akta hasutan..ni compom keje..cai umnogok..masih x dpt terima kadaq qadar Allah…kalah kamu dlm pru itu sudah tertulis wahai cai cai umno kayi

  30. Kamu pengampu umno bila kamu dh tak dpt habuan kamu menghasut org melayu terutama org2 umno..kamu pemimpin2 umno tak malu kah kamu..umno lah yg mengurang kan imuniti raja2 melayu..kamu lah pemimpin2 umno yg merompak harta2 rakyat melayu..pempin umno mencuri duit rakyat kamu tabur kan sefikit2 kpd kroni melayu kamu. Kamu pinjam duit atas nama negara kamu buat projek yg nilai nya tak begitu tinggi tapi kamu cas harga yg melambung..kerana kamu mahu kan komisin yg tinggi. Rakyat terpaksa kamu kena jan cukai berbagai2 cukai..kamu dan kroni kaya raya. Bila kamu umno dh kalau kamu pura2 nk pejuang kan raja. Pejuang kan agama. Pejuang kan melayu.

  31. Hanya melayu kafir je yg mengkhianati raja2. Hanya melayu islam umnolah yg menpertahankan raja n tanah air. Nak tahu beza melayu islam, melayu kafir. Kalau berdoa selalu memohon pd ya tuhan. Itumelayu kafir. Kalau melayu islam mohon dgn allah. Itulah melayu sesama melayu porak peranda kerana tidak dpt membezakan tuhan dgn allah. Bc semula makna dua kalimah sahadat

  32. Mca pun lbih kurg agaknya..pasni mohon umno,pas xyh trima pmohonan org cina..ingt dieorg pngkah umno ker msa pru??puiiii mmng dieorg support sma bngsa dieorg la..org mlyu dh2 la tpdaya ngn kbaikan bngsa cina ni..tgok sektor pkerjaan sudh..racis ngn kt ni org mlyu..naik pngkat puak2 die jer..pas2 tuduh kt ni mlyu pmalas!!!

  33. Hanya satu saja jln yg TERBAiK untuk orang orang Melayu…..UMNO BERGABUNG DENGAN PAS.
    AKAN ROBOH LAH PH AKHIR NYA.sekarang bukan masa nya lagi UMNO dan pas.bertelagah rapat kan bangsa melayu ISLAM.ITU SENJATA AMPUH UNTUK MEMBUNOH PH / DAP.

  34. Tentera akan ambik Aleh tugas apa bila dapat arahan daripada YDP AGONG. Sekira nya NEGARA dalam BAHAYA….ancaman dari luar atau pun dalam…kita akan lihat nnti YDP AGONG power tak power…rakyat penyokong PH jangan mintak perkara itu terjadi.KERANA ANDA LAH PENYOKONG PH NEGARA TERGADAI PADA BANGSA ASING.

  35. Kenyataan yg sbagini jika dibiarkan boleh mcetuskan kbimbangan dikalangan rakyat yg mlihat isu ini isu rasis yg dimainkan untk mghuruharakan perpaduan kaum….KDN patut mghambat plampau ini dan ditahan dibwah akta SOSMA dgn serta merta.

  36. Setuju sangat, sebaik2nya…negeri yg mempunyai pelbagai kaum dn agama di dlm malaysia seharusnya tidak ada dlm malaysia seperti sabah sarawak…ini kerana, Sabah Sarawak, mempunyai agama yg berbeza selain islam dn kristian,…ini akan menguntungkan Malaysia utk mentadbir negaranya sendiri tanpa di gangu gugat oleh agama atau kaum lain..??

  37. Article yang ditulis oleh Raja Petra.
    Menunjukkan mereka sudah betul betul terdesak, kerana sudah kehabisan dedak, sehingga menggunakan waris sultan untuk menghasut agar kerajaan sekarang diperangi dengan menggunakan tentera.

  38. Melayu umno yang merompak khazanah negara tak payah mengaku islam.
    Masakan Malayu umno masih tidak sedar bahawa mereka sedang dilaknat sekarang.
    Mereka seharusnya insaf sejurus megalami kekalahan dalam PRU, dan berusaha bertaubat minta diampunkan dosa kerana merompak yakyat jelata.

  39. Bila dah terjadi baru nk menyesal ke bro… Skg ni siapa jd peguam negara.. Siapa jd ketua hakim negara.. Ada kah org islam… Skg ni dia org dah pegang undang2 negara so bila2 masa dia org leh ubah undang2 negara… Dulu pon tun leh tarik hak sultan xkan tun xboleh buat lg…

  40. Melayu di era umno/bn khusus dizaman MO1 jadi PM, telah mengkhianati amanah rakyat dengan mencipta pelbagai slogan bantuan utk rakyat tetapi hakikatnya banyak ketirisan berlaku utk disedut kepoket talibarut mereka. Banyak kecurian dan rompakan secara sistemetik terjadi. Akhirnya rakyat mula sadar dan berasa jijik utk mengundi umno…

  41. Aku nk ckp skit sja, disebabkn keistimewaan utk bumiputera byk melayu yg hancur.. Cuba kita tgk blik apa yg berlaku dkt bangsa melayu, melayu johan segala galanya. Penagih dadah, mat rempit, peragut dn byk lagi.. Dlm penjara, pusat rawatan dadah byk didominasi oleh melayu.. Mn pemimpin melayu yg mnjaga bangsa melayu??

  42. MASA T M. DULU BOLEH BUAT OPERASI LALANG, MENGAPA TUANKU TAK BOLEH BUAT OPERASI RUMPUT KEPADA SIAPA 2 YANG MELANGGAR DASAR 2 NEGARA BERTERASKAN ADAT MELAYU DAN ISLAM , KARENA NEGARA INI NEGARA TANAH MELAYU YANG DI WARISKAN NENEK MOYANG KITA TERDAHULU

  43. peluang belajar fb ads (iklan di page) step by step dengan panduan bergambar di phone/computer anda dengan semudah ABC

    update tbaru facebook tidak menbenar iklan jenama facebook disebabkan itu panduan panduan fbads tidak diiklan di fb ads berbayar,nak cari panduan fb ads kena walk in kelas,atau ke kedai buku atau pm je saya ok

    +masalah iklan fb tak lulus
    +takut nak mulakan iklan di fb
    +tak reti macam mana nak buat page dan buat iklan berbayar
    +dah buat iklan tapi tak menjadi
    +buat iklan tapi rugi / mahal
    +kos nak belajar iklan fb ads mahal
    +takde masa nak join seminar dan program
    +dah beli buku panduan tapi takleh hadam
    +dah pergi program dan seminar tapi takleh tangkap
    +tak tahu langsung apa itu fb ads

    ini buku panduann fb ads paling senang dan mudah difahami step by step,budak 12 tahun pom akan faham dan boleh run iklan sendiri sampai berjaya,hanya dalam 15 minit anda boleh beriklan tanpa ada masalah dengan kos rm3 jer boleh capai ribuan penonton,,

    tak perlu buang masa ke seminar,program untuk belajar fb ads dan buang duit untuk bayar kos tinggi kerusi meja, dewan serta buang masa,duit minyak, panduan ini lengkap dan simple untuk anda faham untuk lakukan iklan pertama anda,

    +takmahal bkn ribu atau ratus sprti progrm diluar(bwh rm50)
    +hari ny beli terus boleh buat jalan iklan page
    +proses penghantan segera dalam 10 minit(buku digital)
    +buku panduan boleh disimpan dalam phone dan computer
    +sesuai yang ingin iklankan perniagaanya dengan bajet kecil
    +panduan bergambar step by step semudah ABC
    +tak perlu masuk class /program tambahan /coaching
    +waktu promosi terhad sekarang
    +satu harga dapat dua buku(asas dan advan)
    +Sesuai newbie/bermasalah yang nak sangat buat iklan ads
    +bahasa melayu/penghantaran online seluruh malaysia sepantas 2min

    dapatkan panduan “fb ads senang”

    whatapp – 014-294 0582 / message inbox page

  44. Tempat aku, tgh malam, bendera Umno d turunkan, malu sgt Kat org kg, bekas PM Mencuri duit rakyat. Seharian Mrk tgok berita/media social, duit n harta rampasan hasil curi d simpan d rmh x PM..berlori PDRM rampas.. org kg pun dah cerdik! Kami gelak sakan, dulu sombong, skrg mcm kena sopak..

  45. Dulu aku undi PH…sebab nak tendang Umno Najib & Co…bila PH dah menang..
    Tetiba tgk geng2 Cina DAP & banggsa Cina mcm dah mula naik lemak..lebih kuah dari sudu…apa dorang ingat dah besar kepala menang 42 seat parlimen tu…
    Hari ni desak kerajaan nak iktiraf UEC….esok lusa desak kerajaan nak bubarkan status Bumiputera kita & hak keistimewaan org Melayu…
    Kita tgk la nanti….dorang ni api dlm sekam Cina DAP

  46. Sebab umno tanah hak milik melayu tinggal 11% je.sebab pemimpin umno melayu terpinggir.sebab umno ekonomi melayu bawah 30%.sebab pemimpin umno ,melayu mengundi pakatan harapan.carilah salah dan silap umno kenapa pengundi melayu menolak umno.

  47. Sahabat sya Irfan Zafwan…kalau umno berkubur…padan la muka melayu kafir..umno islam x kn berkubur…apa yg ada di malaysia ini ..hrta yg disedikan dri umno islam…saya yakin umno islam x akan berkubur..jgn terlalu mengagungkan Tun M Kuti dan PH…mereka blm ada jasa dalam Pakatan…hidup kerajaan PH ..masih lg mkn dedak dan rasuah

  48. Adalah di perhatikan, orang bukan Melayu memandang raja hanya ketua orang Melayu sahaja dan memanggil raja dengan “lu gua” sahaja. Ada yg di panggil Tengku Wong kerana mungkin mereka rapat dgn raja dan mendapat kekayaan melalui penganurahan kawasan balak.

  49. Jgn guna sentiment agama dalam politik
    Itulah ISA must come back… campak penghasut penghasut dalam bilik gelap.
    Akta baru perlu dilaksanakan untuk kalangan yg menguna agama…yg ingin mencetus dan melaga laga antara Kaum.
    WHY PH DIAM DGN PUAK UMNO YG SENANG SENANG CAKAP INGIN MENCETUS HURU HARA ANTARA KAUM
    cukup bagi muka untuk puak UMNO

  50. PDRM?.Adakah Akta Hasutan,Sosma dan Akta Berita Tidak Benar, telah dimansuhkan?..Rasa rasanya Parlimen Penggal Pertama selepas PRU14 baru mula bersidang hari ini..Rules of Laws apa kah ini?..Sampai bila kebebasan bercakap tanpa sempadan di benarkan?..Kita menerima kritikan,tetapi kritikan membina bukan menghasut?..Dimana relevan nya kata kata admin yg bolih diklasifikasikan sebagai kritikan membina?…Apa asasnya?..Kata kata admin ,mampu menjuruskan kepada kritikan kepada Raja Raja dan YDPA bila di ulus mahupun dikomen olih rakyat?..Ini tidak harus dilakukan olih mana mana rakyat, ini jelas menunjukkan admin telah cuba menimbulkan situasi tidak sihat serta dipercayai mempunyai niat menggugat keamanan negara serta keharmonian rakyat..Kita tidak berminat spesis spesis seperti admin yang masih tidak gembira dengan kesejahteraan negara buat masa ini.

  51. La ni bebudak dah banyak sekolah tinggi dan jadi graduan. Bukan bebudak lagi tapi profesional yg dpt membezakan buruk dan baik dan dapat merancang masa depan yg lebih baik. Bukan asik kena cantas je dgn budak x cukup sekolah, x tau beza buruk dan baik. Malas belaja, malas berusaha tau mencantas je. Work smart konon. Siakap senohong ikan duri, asyik cakap….. ahh tolong sambung lahhh…

  52. #CP Pahrol Mohamad Juoi “Kajian tidak resmi menunjukkan 80 peratus umat Islam di Malaysia tidak solat…Ini berlaku sejak era kerajaan dulu sehingga kerajaan kini. Ertinya, sejak dulu hingga kini nafsu dan syaitan terus ‘berkerajaan’ di hati umat Islam. Bila umat ini belum solat…maka berleluasalah fasya’ dan mungkar tidak kira apa warna ‘baju’ yang mereka pakai.” —————————————- | Sebab tu ‘ISLAM’ Malaysia jadi mcm tkda agama semua suka hiburan dan maksiat, Tidak Peduli hal Negara, nak jadi apapun, Artis membiak ,Maksiat Menimbun.., buta mata hati, dan tidak suka perkara Agama , Buta Mata Hati cuma nampak ‘Harta Dunia’… Itu semua Bala dari ALLAH .Islam ‘Ramai’ tapi Kebanyakannya Tidak Peduli dan Berani Membela ISLAM , Sebab tu banyak Rakyat Islam Berpecah belah, suka kutuk sana sini, macam binatang dah jadinya tak kenal sesama sendiri! ALLAH cabut rasa ‘Gerun’ musuh , sebab tu ‘Mereka’ tidak hairan dan gentar siap boleh tersenyum lagi menyindir ISLAM ! Tanda-Tanda Kiamat Jelas Terpampang! Kembalilah pada ALLAH !

  53. Ssya sokong tentera ambilalih sampai mereka2 yang kurang ajar tu dihalau keluar.Bagi mereka pengajaran apa itu sosial kontrak.Mereka boleh di exile atau dibuang negeri (varnish).Orang Melayu misti berani bangun mempertahankan haknya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.