MUHYIDDIN HANYA PRESIDEN TRANSIT SAHAJA

20
Mahathir - Muhyiddin, Mukhriz Hopeless

Belum berperang sudah tewas, mungkin itu ungkapan terbaik untuk Parti Pribumi.

Jika ada ahli mereka yang berkata , “usah menyibuk hal parti kami” , maka katakan pada mereka dalam politik hal bertanya harga dandan rambut dan cincin pun orang boleh politikkan, inikan pula hal parti politik.

Semalam telah tersebar luas nama nama mereka yang akan dijerut lehernya oleh DAP melalui jawatan Ahli Majlis Pimpinan tertinggi Parti Pribumi.

Mulai saat dilantik mereka tidak lagi boleh mengutuk DAP kerana mahukan belas kasihan dan sokongan komponen, tetapi walaupun mereka melayu , mereka akan serang habis habisan parti Melayu UMNO. Itu lah nama perjuangan mereka.

Parti Pribumi yang diwujudkan kerana “terpaksa” dan sememang dari awal tiada dalam agenda Tun Mahathir sudah bergelora dan kucar kacir sebelum pun menghadapi gelombang besar.

Apabila “lackey” Mahathir Khairudin mengugut untuk mendedahkan sesuatu apabila tiba waktu, maka nampak jelas di dalamnya sudah pun berbau busuk.

Namun, seperti dijangkakan , Tun Mahathir sememangnya tidak akan melantik Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi Presiden kekal parti Pribumi yang betul betul berfungsi kerana dari awal pun rencana Mahathir hanya mahukan Mukhriz , dan Muhyiddin hanya pelengkap kepada agenda Tun Mahathir.

Tun Mahathir mahu Muhyiddin memainkan peranan Presiden Transit sahaja yang akan umum dan memberi laluan kepada Mukhriz kemudian nanti.

Jika tidak melakukan dengan sukarela , maka akan dilaksana kan “by force”.

Sehingga hari ini, Parti Pribumi masih gagal memberi tahu jumlah keahlian mereka.

Mereka berjanji untuk memberi tahu jumlah keahlian mereka melalui Syed Saddiq pada 4 Oktober lalu. Pada tarikh itu Syed Saddiq berjanji akan mendedahkan jumlah keahlian dalam masa 2 minggu lagi. ( sudah hampir 1 bulan dari tarikh berjanji)

Syed Saddiq sudah pun pulang dari Geneva menghadiri forum memburukkan negara berkenaan korupsi, dan jumlah keahlian tiada dalam agenda Syed Saddiq dalam masa terdekat ini.

Kita boleh membuat andaian bahawa ada masalah mendapatkan ahli untuk Pribumi.

Dikhabarkan ada pemberontakan dari ahli PERKASA yang enggan menjadi barua kepada DAP yang mengakibatkan sebahagian dari mereka enggan menjadi ahli Parti Pribumi , yang ternyata sujud kepada DAP.

Selebih itu, sudah ramai menjadi ahli kepada parti picisan lain seperti PKR dan PAN sebelum ini, maka Parti junior seperti Pribumi sukar untuk mendapat keahlian.

Muhyiddin harus muhasabah diri, sampai bilakah dia harus menjadi Pak turut kepada Tun Mahathir.

Muhyiddin juga harus hentikan dari menjaja isu lapuk 1MDB untuk meraih populariti.

Sampai bilakah Parti pribumi dan Muhyiddin mahu hidup atas isu lapuk?

Satu waktu dulu Chandra Muzaffar keluar dari PKR atas sebab tidak setuju bahawa PKR sentiasa selamanya berfaktorkan “Anwar”.

PKR, pada pendapat Chandra harus “champion” kan hal ehwal rakyat dan mesti menjadi parti bertaraf “Nasional” dan bukan parti yang berpaksi hal “anwar” semata mata, dan akhirnya Chandra pilih jalan keluar dari PKR.

Begitu juga dengan parti Pribumi dan Muhyiddin Yassin, jika mahu masuk ke “main stream” harus ada agenda rakyat dan bukan agenda cerita bahan lapuk “1MDB” selama lamanya.

Rakyat mahu tahu juga hala tuju Parti Pribumi dan bukan mahu tahu kisah 1MDB siang malam.

Tapi, apa pun, satu perkara amat jelas , sedangkan Muhyiddin harus bekerja keras dan bertungkus lumus untuk membentuk struktur Pribumi , timbalannya bertenang sahaja , kerana dia tahu apabila tiba waktu nya, dia akan ambil alih dan Muhyiddin akan diserang dari pelbagai sudut oleh “lackey” ayah nya jika enggan berundur.

Muhyiddin , nyata sekali hanya lah Presiden Transit sahaja, itu selayaknya. Bila kalah PRU14, parti bunga pun akan tutuplah sekali.

Mahathir - Muhyiddin, Mukhriz Hopeless
Mahathir – Muhyiddin, Mukhriz Hopeless

98 COMMENTS

  1. bia laa die min parti tu pn die sendri yg tubuhkn..aku dgr nnti diorg ni nk masuk lg kt hulu selangor kubu kuat umno kt kwsn gugusan sg dusun plak min…kwsn2 felda tu yg bg rosni sohar menang pru sblm ni..

  2. Apa hasil masa datang ke Sg Buaya. Orang yang sama yang memang tak sokong BN.
    Itu lah muka yg datang kalau program PKR, DAP, PAS, Bunga.
    Org yang sama dan dah tentu tak sokong BN. ?

  3. Nanti admin ceritakan padal dalaman cap bunga Hulu Selangor. Yang bawa Midin datang tu orang PKR. Orang PKR ramai yang angin.

    • klu nk cerita pasal dlmn umno s’gor pn bercakaran min?….maklumlaa berlumba2 nk tunjuk siapa hebat utk dicalonkn akan dtg?…

  4. pru lps ade tgk x brape mejoriti dri gugusan sg dusun dgn mase pru 12 min…gen2 felda kt dlm gugusan sg dusun tu ramai yg dduk luar min..jgn jdi mcm kkb dh laa?…

  5. Nanti PKR akan anjurkan oulak privram dengan Muhammad Muhd Taib. Nak counter. Sudahnya perabg sesama sendiri. DAP gelak besau

    • Pelaburana cina salah, amerika salah, jeoun salah. 1 dunia berebut cari FDI terutama dari China. Mana negara yang boleh hidup sendiri?
      Pelaburan terbesar Malaysia di sektor tenaga dan komunikasi di Pqkistan gak nak cerita? Kita dah tawan Pakistan ke bila pegangan terbesar dalan sektor kritikal tenaga dan komunikasi di Pakistan. Pergi balik belajar ekonomi.
      Harap belahar je tinggi tapi ilmu yang ada diguna membodohkan orang lain.

    • awat emo ni bile sentuh melayu yg tgh lawat cine tu hahahahahahaha..husni yg tggi bljr ekonomi tu awat hang xmo dgr ckp die hahahhahaha…ekonomi yg hang tau tiap2 bln duit masyuukkk kn min…???

    • Come on lah.. Ada kah macam tu emo. Usah buat fitnah dengan mengatakan irang emi bila kita gak nampak. Komen je atas tajuk. Admin2 sini tak de pun nacam tu.

    • bgs laa klu mcm tu…awat bile husni bkk cite psl ekonomi sorg cybertrooper umno lgsg xnk counter blik min…last2 yg kluar cite seks n kontrak xdpt..awat min ?

    • setahu aku ape yg husni soalkn adelah rahsia2 gomen cmne admin bole tau?..dh bole jdi menteri kewangan dh ni…kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahakahkah?

  6. Agak2 sempat x toko pchblh ni tngok hsil krftngan nya.
    Hari kian larur mlm tpy hatinya kian mabuk kuasa seolah2 tuhan telah mati.

  7. Yang bawa Midin tu kerana perjuangan ke? Ceramah ada cakap pasal perjuangan dan pembangunan rakyat ke? Yang bawa masyukkkkkk.
    Ceramah asyik kata itu tak betul ini tak betul. Mulakan ceramah debgan ayat Allah tapi fitnah macam air keluar dari mulut. Mana nak berkat.

  8. Jangan sembang lah bab game if number ni. Jangan ingat kita je hebat. Orang kain pun buat juga kerja untuk numbers.

  9. Korang diperkuda je oleh orang yang mencari kepentingan.
    Admin tiap malam duduk semeja dengab orang kuat PKR dan yang nak membawa bunga ni kepentingan je tapi masuh bersama PKR kerana projek daru kerajaan Negeri Selangor.

  10. Orang lain boleh temberang lah. Admin2 kat sini bukan tak kenal dengan puak2 yang semua parti dia ikut kerana kepentjngan peribadi.

  11. Negara demokrasi masuk lah.
    Bukan macam zaman Madey masa S46 dulu. Siapa bawa pencermaha S46 kejap lagi SB databg rumah. Admin pun pernah SB datang rumah.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here