25.5 C
Kuala Lumpur
Wednesday, December 2, 2020

Najib tinggalkan banyak harta karun

#MalaysiaBakalBankrap #ManifesTomato

Hebat Banyak sungguh harta karum yg ditinggalkan oleh kerajaan najib terdahulu kepada kerajaan baru mahathir.

Dgn harta karum yang banyak ini miskin ke lagi kerajaan malaysia PH baru ini?

Wajib kah berhentikan ramai pejawat awam kontrak, wajib kah hentikan semua projek yg dah dilaksanakan 15% oleh kontraktor / pemaju, wajib kah bekukan semua temuduga untuk pengambilan penjawat awam baru oleh SPA DAN JPA, wajib kah dibatalkan program tunai haji tajaan kerajaan, wajib kah 5 juta orang terutama pengundi muda @ bujang ditamatkan pemberian wang saraan kerajaan BR1M?

2. Dgn harta karun yang banyak ini akan bankrapkah malaysia

3. Perlukah kerajaan baru ini meminjan dgn jepun yang dah ada hutang negaranya sendiri
40 trilion.

4. Dengan harta karun yang banyak ini sepatutnya semua janji-janj minifestos kerajaan baru dapat dilaksanakan dengan segera tak perlu tungguh 100 hari. Sebabnya pengundi muda dan rakyat jelata sekarang ini terseksa menunggu janji-janji dilaksanakan segera.

5. Sepatutnya dengan harta karun yang banyak ini tiada seorang pun penjawat awam kekal dan kontrak yg sedang bekerja diberhentikan kerja terutamanya di bulan ramadhan dan raya.


6. Sepatutnya dengan harta karung yang banyak ini kerajaan tidak akan bubarkan agensi-agensi di bawahnya kerana 80% yang sedang bekerja dalam agensi tersebut adalah pengundi muda, melayu @ bumiputra.

7. Sepatutnya dengan harta karung yang banyak ini kerajaan baru dapat mewujudkan berjuta peluang kerja baru khas kepada pengundi muda yang 90% memberikan kemenangan kepada kerajaan baru ini

8. Sepatutnya dengan harta karung yang banyak ini kerajaan baru boleh melaksanakan byk pembangunan dan kebajikan baru di seluruh negara Malaysia ini

Apa pandangan anda semua dengan isu ini. kita tanya anda jawab?

Selain harta karun Najib juga tinggalkan 3 billion ekor ikan kembung di perairan negara.

Berita Berkaitan

Anwar janji lepas jawatan jika gagal tumbangkan PN, kata Pemuda PAN Bukit Bintang

Ketua Pemuda PAN Bukit Bintang, Sheikh Khuzaifah Bawazeer mendakwa Anwar Ibrahim berjanji akan melepaskan...

PETRONAS rugi RM3.4 bilion suku ketiga 2020

Kerana dijarah dan di perah semenjak rejim PH sehingga era Tok Abah Kau, Petronas...

Ekonomi – Mahathir Vs Najib

Aku tengah tengok temuramah Sinar Harian terhadap DS Najib. Satu soalan yang ditanya adalah apakah...

PAS Selangor belum bincang agihan kerusi, nafi tanding 3 Parlimen

PAS Selangor belum mengadakan perbincangan mengenai pembahagian kerusi di negeri itu termasuk memuktamadkan calon...

Komen

  1. msa pdakwaan d jthkn.. xde pon kes 2.6 tu d lafaskan olh pihak pndkwa..last2 xsedia xckp bukti minx tngguh smpai feb thn dpn. tp ari2 ni dok asyik slhkn dsn je..dok kutuk maki xhbiz2. 1 ari ntu Allah tnjuk kebenaran.. Amin.

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

00:01:14

[Video] BN dan UMNO akan pantau perlaksanaan skim i-Sinar tidak rumit dan menyusahkan rakyat

Saya perhatikan ada yang bimbang bahawa proses pengeluaran skim i-Sinar KWSP akan tetap rumit.. Seperti yang dimaklum Menteri Kewangan petang tadi dalam Dewan Rakyat, dia...