Parti Cap Bunga Di Tubuhkan Bukan Untuk Agama, Bangsa dan Negara Jauh Sekali Untuk Selamatkan Negara

Semua orang tahu sebab mengapa Mahathir menubuhkan parti Bunge adalah untuk menjatuhkan Najib dan tidak semestinya mempertahankan nasib orang Melayu atau negara.

Dasar PPBM, visi dan pendirian untuk Malaysia hampir tiada.

Hanya macai tidak dapat melihat apa matlamat PPBM yang sebenarnya. Malah beberapa orang dalaman PPBM telah menyedarinya – itulah sebabnya ramai yang telah melompat keluar parti sepanjang tahun lalu – termasuk pengasas dan Naib Presiden. Mereka tahu parti ini tidak akan bertahan selepas Pilihanraya Umum ke-14.

Mereka sangat tidak teratur dan tidak boleh menggerakkan akar umbi, malahan perhimpunan yang mereka anjurkan pada bulan Oktober yang lalu meletakkan sasaran 100,000 orang tetapi hanya dapat mengumpul 5,000 orang sahaja.

Bayangkan, Mahathir dan keluarga yang tetamat kaya tidak peduli untuk menggunakan wang mereka sendiri untuk membiayai parti kerana mereka tahu ia membazir masa dan bukan sesuatu yang akan kekal bertahan lama.

Malahan, sekiranya Mukhriz menang pertandingan Naib Presiden dalam pemilihan parti UMNO yang lalu parti Bunge ini tidak akan pernah wujud sama sekali.


Rujukan New Straits Times:

*PPBM delegates disappointed with Dr M’s ‘revenge-seeking’ speech*

In his policy speech this morning, Dr Mahathir had said that the reason PPBM was set up was to topple Najib, Umno and Barisan Nasional.

PPBM Kuantan bureau information chief Mohd Hafiz Azizi Zainudin said it was clear that Dr Mahathir’s policy speech was about revenge aimed at Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

He believed that, as it was PPBM’s maiden AGM, Dr Mahathir should have delivered a mandate that revolved around the party’s struggles, not one that centred on his personal agenda to topple Najib, who is also Umno president.

—-
https://www.nst.com.my/news/politics/2017/12/319906/ppbm-delegates-disappointed-dr-ms-revenge-seeking-speech#cxrecs_s

37 KOMEN

  1. Dulu umno ditubuhkan demi agama,bangsa dan tanahair. Tetapi masakini umno telah berubah menjadi tempat pemimpin menyamun mengejar jawatan dan kepentingan diri. Jangan salahkan umno tetapi salahkan pemimpin umno itu sendiri tidak amanah. Jgn salahkan melayu tak undi umno lagi sebab pemimpin umno itu sendiri menghancurkan parti umno dan kianati orang melayu.

  2. Aku masih tak faham, masih ada org melayu islam yg mengagung2kan pemimpin penipu rakyat yg terang2 kata tak ada duit “besar” dlm akaun peribadinya, tetiba mengaku pulak memang ada duit tu, tp duit org nak derma.
    Lps tu ada jugak yg mengampu pemimpin yg secara terbuka memaki hamun KEPALA BAPAK KAU kpd seorang tua nyanyuk dan lemah.
    Sudah2lah tu.

  3. x sabarnye nak tengok BN terlingkop.. lepas 1mdb ni kes felda plak.. matilanakkk silap2 jibby x umum pun PRU.. dia umum darurat je kot.. dia sudah goyang weiiii…. kasi umum la cepat.. sembang bikin bimbang arrr.. puiiii

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini