Pelaksanaan Sistem Pemantauan Manasik Bersepadu IMAMS Dibatalkan

Kongsi:

Perlaksanaan Sistem Pemantauan Manasik Bersepadu (IMAMS) oleh Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan (MOTAC) telah dibatalkan.

KSU MOTAC membuat pengumuman pada pukul 4 petang tadi.

Pembatalan itu dilakukan selepas mengambil kira aduan orang ramai dan pihak berkaitan dengan industri.

Harap lepas ini tidak timbul masalah mengenai permohonan Visa dan berlaku penipuan. Selamat menunaikan Ibadah Umrah dan selamat melancung.

___________________________

Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan mengumumkan pembatalan pelaksanaan sistem Pemantauan Manasik Bersepadu IMAMS.

Menurut Ketua Setiusahanya, Datuk Rashidi Hasbullah, pembatalan itu selepas mengambil kira aduan orang ramai dan pihak berkaitan dengan industri.

Semalam, Timbalan Menteri Pelancongan Datuk Mas Ermieyati Samsudin mengumumkan kesemua 65 agensi pelancongan berstatus muassasah di negara ini yang mempunyai Lesen Khas Umrah (LKU) diwajibkan menggunakan Sistem Pemantauan Manasik Bersepadu (IMAMS) bagi permohonan visa umrah

IMAMS yang merupakan akses rasmi tunggal permohonan visa umrah untuk diproses Kedutaan Arab Saudi di Malaysia diperkenalkan bagi menutup ruang penipuan pakej umrah di negara ini.

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

97 Replies to “Pelaksanaan Sistem Pemantauan Manasik Bersepadu IMAMS Dibatalkan

  1. wow..hebat nya pembangkai..
    mmg la sendiri buat sendiri tanggong..bingai..
    ko suka sendiri liwat rakyat tanggong..sendiri fitnah kena denda rakyat tangong..sendiri beli rmah bnglo murah rakyat tangong..
    sbb tu korang ni layak di gelar pembangkai…

  2. Eloklah batal..buat kajian betul…nampak macam dah teratur..tapi disebabkan beberapa masalah berbangkit lain…eloklah batal…cari 1 kaedah terbaik…

    Misalnya jemput company2 yang biasa buat urusan umrah…tengok dan selidik betul2 ada buat masalah tak sebelum ni…

    Biar banyak sikit company yg terlibat..bukan 65 seperti sebelum ni…pastikan company tu betul2 milik orang islam…bukan macam tg aku dapat info dlm group…3 bukan islam..1 islam dilantik sebagai pengarah…supaya senang nak masuk tender kerajaan…

    Memang bukan islam tengok urusan umrah ni boleh buat duit…depa tau bab duit je…padahal kita pergi nak beribadat…bukan makan angin2 macam pergi eropah..korea..jepun..lawatan cik kiah ke asean….

  3. Eloklah batal..buat kajian betul…nampak macam dah teratur..tapi disebabkan beberapa masalah berbangkit lain…eloklah batal…cari 1 kaedah terbaik…

    Misalnya jemput company2 yang biasa buat urusan umrah…tengok dan selidik betul2 ada buat masalah tak sebelum ni…

    Biar banyak sikit company yg terlibat..bukan 65 seperti sebelum ni…pastikan company tu betul2 milik orang islam…bukan macam tg aku dapat info dlm group…3 bukan islam..1 islam dilantik sebagai pengarah…supaya senang nak masuk tender kerajaan…

    Memang bukan islam tengok urusan umrah ni boleh buat duit…depa tau bab duit je…padahal kita pergi nak beribadat…bukan makan angin2 macam pergi eropah..korea..jepun..lawatan cik kiah ke asean….

  4. Eloklah batal..buat kajian betul…nampak macam dah teratur..tapi disebabkan beberapa masalah berbangkit lain…eloklah batal…cari 1 kaedah terbaik…

    Misalnya jemput company2 yang biasa buat urusan umrah…tengok dan selidik betul2 ada buat masalah tak sebelum ni…

    Biar banyak sikit company yg terlibat..bukan 65 seperti sebelum ni…pastikan company tu betul2 milik orang islam…bukan macam tg aku dapat info dlm group…3 bukan islam..1 islam dilantik sebagai pengarah…supaya senang nak masuk tender kerajaan…

    Memang bukan islam tengok urusan umrah ni boleh buat duit…depa tau bab duit je…padahal kita pergi nak beribadat…bukan makan angin2 macam pergi eropah..korea..jepun..lawatan cik kiah ke asean….

  5. Apelah…nak bangkang pendapat orang…tapi habuk pun tarak..bagi le pendapat kalau betul sangat…

    Mentaliti rakyat malaysia…ramai yg membangkang..tapi penambahbaikan takda…tau kondem pendapat orang lain…

    Orang gila pun kadangkala bila dia merapu ada juga ilmu…

  6. Apelah…nak bangkang pendapat orang…tapi habuk pun tarak..bagi le pendapat kalau betul sangat…

    Mentaliti rakyat malaysia…ramai yg membangkang..tapi penambahbaikan takda…tau kondem pendapat orang lain…

    Orang gila pun kadangkala bila dia merapu ada juga ilmu…

  7. Apelah…nak bangkang pendapat orang…tapi habuk pun tarak..bagi le pendapat kalau betul sangat…

    Mentaliti rakyat malaysia…ramai yg membangkang..tapi penambahbaikan takda…tau kondem pendapat orang lain…

    Orang gila pun kadangkala bila dia merapu ada juga ilmu…

  8. pembangkai tau ke apa yg dia tulis ni..ko faham ke maksud peka? bila masa plak dibentang kat parlimen..main ckp je..
    pembangkai yg bingai..
    ada bantahan dn diambl tindakan itu namanya peka dgn keadaan dn kemasahalatan sesuatu perlaksanaan..
    pembangkai mana tau peka..mereka pekak..sbb trlalu byk telan data bangkai..

  9. buruk sangka dh jd amalan pembangkai…penipuan dgn ambil kesempatan 2 makna berbeza..
    mereka2 ambil kesempatan dr gejala penipuan..
    apa tujuan imams diujudkan? utk sekat dr gejala penipuan industri ummrah..tp cara mereka mungkin silap..justeru itu najib pun x stuju dgn cara tu..makanya ia dibatal..inilah kerajaan yg adil..
    apa kerja pemimpin dap,pkr,pan..mana program kesejahteraan rakyat..hanya pandai kumpul pembangkai dlm ceremah politik utk sebarkan data pembangkai ditelan bulat2 oleh pembangkai…kasihan.

  10. buruk sangka dh jd amalan pembangkai…penipuan dgn ambil kesempatan 2 makna berbeza..
    mereka2 ambil kesempatan dr gejala penipuan..
    apa tujuan imams diujudkan? utk sekat dr gejala penipuan industri ummrah..tp cara mereka mungkin silap..justeru itu najib pun x stuju dgn cara tu..makanya ia dibatal..inilah kerajaan yg adil..
    apa kerja pemimpin dap,pkr,pan..mana program kesejahteraan rakyat..hanya pandai kumpul pembangkai dlm ceremah politik utk sebarkan data pembangkai ditelan bulat2 oleh pembangkai…kasihan.

  11. buruk sangka dh jd amalan pembangkai…penipuan dgn ambil kesempatan 2 makna berbeza..
    mereka2 ambil kesempatan dr gejala penipuan..
    apa tujuan imams diujudkan? utk sekat dr gejala penipuan industri ummrah..tp cara mereka mungkin silap..justeru itu najib pun x stuju dgn cara tu..makanya ia dibatal..inilah kerajaan yg adil..
    apa kerja pemimpin dap,pkr,pan..mana program kesejahteraan rakyat..hanya pandai kumpul pembangkai dlm ceremah politik utk sebarkan data pembangkai ditelan bulat2 oleh pembangkai…kasihan.

  12. buruk sangka dh jd amalan pembangkai…penipuan dgn ambil kesempatan 2 makna berbeza..
    mereka2 ambil kesempatan dr gejala penipuan..
    apa tujuan imams diujudkan? utk sekat dr gejala penipuan industri ummrah..tp cara mereka mungkin silap..justeru itu najib pun x stuju dgn cara tu..makanya ia dibatal..inilah kerajaan yg adil..
    apa kerja pemimpin dap,pkr,pan..mana program kesejahteraan rakyat..hanya pandai kumpul pembangkai dlm ceremah politik utk sebarkan data pembangkai ditelan bulat2 oleh pembangkai…kasihan.

  13. buruk sangka dh jd amalan pembangkai…penipuan dgn ambil kesempatan 2 makna berbeza..
    mereka2 ambil kesempatan dr gejala penipuan..
    apa tujuan imams diujudkan? utk sekat dr gejala penipuan industri ummrah..tp cara mereka mungkin silap..justeru itu najib pun x stuju dgn cara tu..makanya ia dibatal..inilah kerajaan yg adil..
    apa kerja pemimpin dap,pkr,pan..mana program kesejahteraan rakyat..hanya pandai kumpul pembangkai dlm ceremah politik utk sebarkan data pembangkai ditelan bulat2 oleh pembangkai…kasihan.

  14. buruk sangka dh jd amalan pembangkai…penipuan dgn ambil kesempatan 2 makna berbeza..
    mereka2 ambil kesempatan dr gejala penipuan..
    apa tujuan imams diujudkan? utk sekat dr gejala penipuan industri ummrah..tp cara mereka mungkin silap..justeru itu najib pun x stuju dgn cara tu..makanya ia dibatal..inilah kerajaan yg adil..
    apa kerja pemimpin dap,pkr,pan..mana program kesejahteraan rakyat..hanya pandai kumpul pembangkai dlm ceremah politik utk sebarkan data pembangkai ditelan bulat2 oleh pembangkai…kasihan.

  15. Melibat kn hal ehwal org islam ni klu bolih jangan libat kn yg bukan islam kerana mereka x tau apa pun… Halal, haram, dosa dn pahala mereka redah semua… Contoh makanan halal, pusat sembelih dn lain2 lg jangan sesekali bg lesen atau permit pada yg bukan islam. Tiada kompromi.. Maaf hanya sekadar pandangan

  16. Melibat kn hal ehwal org islam ni klu bolih jangan libat kn yg bukan islam kerana mereka x tau apa pun… Halal, haram, dosa dn pahala mereka redah semua… Contoh makanan halal, pusat sembelih dn lain2 lg jangan sesekali bg lesen atau permit pada yg bukan islam. Tiada kompromi.. Maaf hanya sekadar pandangan

  17. Melibat kn hal ehwal org islam ni klu bolih jangan libat kn yg bukan islam kerana mereka x tau apa pun… Halal, haram, dosa dn pahala mereka redah semua… Contoh makanan halal, pusat sembelih dn lain2 lg jangan sesekali bg lesen atau permit pada yg bukan islam. Tiada kompromi.. Maaf hanya sekadar pandangan

  18. kalo ko pandai tp x layak jd dicalon utk jd menteri lg bodoh dr menteri…
    menteri dh tentu dh brjaya dpt jwtn menteri..
    ko yg pandai pun tak layak jd menteri…maknanya ko tu lbh bodoh dr menteri yg ko kata bodoh..jd bodoh tu simpan sket utk thn dpn..
    dh la bodo mkn bangkai plak tu..sori 2say..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.