Pemandu teksi menyesal ditipu rejim Mahathir kononnya Rosmah pemilik Grab dan Uber

Kongsi:

Saya pasti ramai yang terkejut dengan pengumuman Kementerian Kewangan mahu menggantikan bas perantara MRT dan LRT dengan Grab.

Sebelum PRU14, salah satu fitnah yang disebar oleh mereka yang menyokong PH kononnya isteri saya, Rosmah adalah pemilik Uber dan Grab.

Oleh itu, jika benar isteri saya pemilik Grab, kenapa PH mahu menggunakan Grab?

Tuduhan kononnya isteri saya pemilik Grab atau Uber adalah satu lagi fitnah PH untuk menyemarakkan kemarahan orang ramai terhadap saya dan isteri.

Uber adalah syarikat Amerika Syarikat dan kini bernilai US$72 bilion (RM300 bilion) manakala Grab adalah syarikat tempatan yang dimulakan oleh usahawan muda Malaysia ketika pentadbiran saya.

Grab yang bermula sebagai ‘My Teksi’ berjaya bersaing dan turut menggantikan Uber di Malaysia dan negara di Asia Tenggara – suatu kebanggaan untuk negara.

Jika benar isteri saya pengasas dan pemilik Uber dan Grab maka dia adalah usahawan paling berjaya di Malaysia yang turut memahat nama di luar negara! Malangnya, ini tidak benar. isteri saya tiada kena-mengena dengan Uber dan Grab.

Selepas PRU14, saya sempat bertemu dengan beberapa pemandu teksi. Ada antara mereka meminta maaf kepada saya kerana terperdaya dengan fitnah ini kerana mereka Uber dan Grab yang mencetus saingan kepada sumber rezeki mereka.

Mereka beritahu ramai pemandu teksi yakin bahawa kerajaan PH akan mengisytihar Uber dan Grab sebagai haram di Malaysia jika mereka menang. Sebab itu, mereka turut membantu berkempen bagi PH dan mencemuh kerajaan BN setiap kali mereka membawa penumpang.

Itu adalah taktik sangat licik PH untuk menipu dan menggunakan pemandu teksi dan meracuni pemikiran sebagai penyebar propaganda anti-kerajaan kerana PH tahu, pemandu teksi berjumpa dengan ramai orang setiap hari.

Saya akui saya dapat lihat ramai rakyat Malaysia senang dengan khidmat e-hailing pada masa itu Ramai pemandu Malaysia turut memperoleh pendapatan tambahan apabila menjadi pemandu Grab atau Uber.

Sebagaimana dilihat di banyak negara, saya buat kesimpulan bahawa adalah agak sukar untuk mengharamkan Uber dan Grab kerana ia hanya memerlukan satu aplikasi telefon pintar.

Ketika itu, saya juga perlu mengimbangi antara keperluan rakyat Malaysia yang mendapat manfaat dari khidmat e-hailing dan keperluan industri teksi.

Untuk itu, saya rasakan perlu ada kesimbangan persaingan bagi semua perkhidmatan. Rancangan kami adalah untuk mengawal selia Uber dan Grab sambil memastikan kerajaan turut menyediakan lebih banyak bantuan kepada pemandu teksi agar mereka dapat turut bersaing secara sihat.

Selain dari bantuan kewangan, kerajaan BN masa saya PM juga berusaha supaya pemandu teksi mendapat permit persendirian dan bukan lagi menyewa permit dari syarikat kroni yang terima beribu permit hasil legasi sebelum pentadbiran saya.

Hari ini, remai pemandu teksi menyesal kerana sedar mereka tertipu. Grab tidak diharamkan sebagaimana mereka harapkan, manakala bantuan khusus untuk pemandu teksi sebagaimana ketika pentadbiran saya turut dihentikan.

Ada kemungkinan fitnah isteri saya pemilik Uber dan Grab ini timbul apabila saya mencadangkan kepada Khazanah Nasional untuk untuk melabur dalam Grab ketika mereka baru bermula kerana saya dapat lihat potensi dalam syarikat ini.

Bagaimanapun, selepas membuat penilaian, Khazanah tidak membuat pelaburan dalam Grab dan saya tidak meneruskan lagi kerana saya menghormati pendirian mereka.

Sudah tentu, Khazanah kesal sekarang kerana syarikat Grab kini sudah bernilai US$11 bilion (RM46 bilion).

Najib Razak Facebook

… ….. ……

http://pakdin.my/tag/grab

Kongsi:

Terkini

Sering dibaca

Dari FB Najib Razak

85 Replies to “Pemandu teksi menyesal ditipu rejim Mahathir kononnya Rosmah pemilik Grab dan Uber

  1. AKIBAT DENGKI KIANAT, MAKA SANGGUP MEMFITNAH, MENGAMBIL ALIH PENTADBIRAN NEGARA, DAN AKHIR NYA RAKYAT BERTAMBAH MENDERITA, ITUI LAH REGIM MAHAFIRAUN…
    Walau pun lambat penjelasan amat tepat DSN…
    Saya pasti ramai yang terkejut dengan pengumuman Kementerian Kewangan mahu menggantikan bas perantara MRT dan LRT dengan Grab.

    Sebelum PRU14, salah satu fitnah yang disebar oleh mereka yang menyokong PH kononnya isteri saya, Rosmah adalah pemilik Uber dan Grab.

    Oleh itu, jika benar isteri saya pemilik Grab, kenapa PH mahu menggunakan Grab?

    Tuduhan kononnya isteri saya pemilik Grab atau Uber adalah satu lagi fitnah PH untuk menyemarakkan kemarahan orang ramai terhadap saya dan isteri.

    Uber adalah syarikat Amerika Syarikat dan kini bernilai US$72 bilion (RM300 bilion) manakala Grab adalah syarikat tempatan yang dimulakan oleh usahawan muda Malaysia ketika pentadbiran saya.

    Grab yang bermula sebagai ‘My Teksi’ berjaya bersaing dan turut menggantikan Uber di Malaysia dan negara di Asia Tenggara – suatu kebanggaan untuk negara.

    Jika benar isteri saya pengasas dan pemilik Uber dan Grab maka dia adalah usahawan paling berjaya di Malaysia yang turut memahat nama di luar negara! Malangnya, ini tidak benar. isteri saya tiada kena-mengena dengan Uber dan Grab.

    Selepas PRU14, saya sempat bertemu dengan beberapa pemandu teksi. Ada antara mereka meminta maaf kepada saya kerana terperdaya dengan fitnah ini kerana mereka Uber dan Grab yang mencetus saingan kepada sumber rezeki mereka.

    Mereka beritahu ramai pemandu teksi yakin bahawa kerajaan PH akan mengisytihar Uber dan Grab sebagai haram di Malaysia jika mereka menang. Sebab itu, mereka turut membantu berkempen bagi PH dan mencemuh kerajaan BN setiap kali mereka membawa penumpang.

    Itu adalah taktik sangat licik PH untuk menipu dan menggunakan pemandu teksi dan meracuni pemikiran sebagai penyebar propaganda anti-kerajaan kerana PH tahu, pemandu teksi berjumpa dengan ramai orang setiap hari.

    Saya akui saya dapat lihat ramai rakyat Malaysia senang dengan khidmat e-hailing pada masa itu Ramai pemandu Malaysia turut memperoleh pendapatan tambahan apabila menjadi pemandu Grab atau Uber.

    Sebagaimana dilihat di banyak negara, saya buat kesimpulan bahawa adalah agak sukar untuk mengharamkan Uber dan Grab kerana ia hanya memerlukan satu aplikasi telefon pintar.

    Ketika itu, saya juga perlu mengimbangi antara keperluan rakyat Malaysia yang mendapat manfaat dari khidmat e-hailing dan keperluan industri teksi.

    Untuk itu, saya rasakan perlu ada kesimbangan persaingan bagi semua perkhidmatan. Rancangan kami adalah untuk mengawal selia Uber dan Grab sambil memastikan kerajaan turut menyediakan lebih banyak bantuan kepada pemandu teksi agar mereka dapat turut bersaing secara sihat.

    Selain dari bantuan kewangan, kerajaan BN masa saya PM juga berusaha supaya pemandu teksi mendapat permit persendirian dan bukan lagi menyewa permit dari syarikat kroni yang terima beribu permit hasil legasi sebelum pentadbiran saya.

    Hari ini, remai pemandu teksi menyesal kerana sedar mereka tertipu. Grab tidak diharamkan sebagaimana mereka harapkan, manakala bantuan khusus untuk pemandu teksi sebagaimana ketika pentadbiran saya turut dihentikan.

    Ada kemungkinan fitnah isteri saya pemilik Uber dan Grab ini timbul apabila saya mencadangkan kepada Khazanah Nasional untuk untuk melabur dalam Grab ketika mereka baru bermula kerana saya dapat lihat potensi dalam syarikat ini.

    Bagaimanapun, selepas membuat penilaian, Khazanah tidak membuat pelaburan dalam Grab dan saya tidak meneruskan lagi kerana saya menghormati pendirian mereka.

    Sudah tentu, Khazanah kesal sekarang kerana syarikat Grab kini sudah bernilai US$11 bilion (RM46 bilion).

    -DSN-

  2. Kenapalah mudah sangat tertipu…rasanya pemandu rata rata bekas penjawat awam….x kanlah x boleh bezakan antara realiti dan fantasi..walaupun masa tu ph beria ia berkata itu dan ini..dan sebahagiannya adalah auta dari fakta..klu org kuat ph pun pernah menipu dlm banyak hal..itu pun masih mempercayainya lagi..kini diri tersit antara kerjaya dgn keperluan….

  3. Masa bn tak reti bersyukur..tamak haloba smua nk berlebih2..skrg tuhan trnkn bala..yg dkejar xdpt yg dkendong bciciran..org tamak slalu rugi..dasar tak sedar diri..sorg bwk taik naik ke rumah hbs 1 rumah berbau..bala pun cmtu jgk hbs smua kena..biar buta mata jgn buta hati…

  4. Hj Ahmad Kamal. Ini yg dinamakan hj karpak. Apa yg diutarakan mantan PM berfakta. Jika DSN spin cerita, untuk memuaskan hati, awak pergi hentian teksi dan dengar apa perbualan mereka setiap hari. Jika dulu mereka dgn bangga bercerita tentang atuk 93th dan bercerita buruk tentang DSN. Sekarang ayat yg dituturkan bertukar keadaan. Hanya PANDAI BESI yg tahu kandungan besi

  5. konon nak tunjuk kuasa anak2 muda.dsnr penyamun perompak pembunoh makan dyit rakyat 1mdb.fitnah bertalu2 pada dsnr.pecaya tanpa berfikir undi PH.peyesalan tiada gunanya Lagi.TERBAIK DSNR.BERJIWA RAKYAT.terlalu ramai rakyat mengeloh.DSNR BAIK BAGUS..baru rakyak tersedar singkirkan DSNR.

  6. konon nak tunjuk kuasa anak2 muda.dsnr penyamun perompak pembunoh makan dyit rakyat 1mdb.fitnah bertalu2 pada dsnr.pecaya tanpa berfikir undi PH.peyesalan tiada gunanya Lagi.TERBAIK DSNR.BERJIWA RAKYAT.terlalu ramai rakyat mengeloh.DSNR BAIK BAGUS..baru rakyak tersedar singkirkan DSNR.

  7. konon nak tunjuk kuasa anak2 muda.dsnr penyamun perompak pembunoh makan dyit rakyat 1mdb.fitnah bertalu2 pada dsnr.pecaya tanpa berfikir undi PH.peyesalan tiada gunanya Lagi.TERBAIK DSNR.BERJIWA RAKYAT.terlalu ramai rakyat mengeloh.DSNR BAIK BAGUS..baru rakyak tersedar singkirkan DSNR.

  8. Klau lah betul grab tuan punya ada kaitan dgn pemerintah terdahulu dah lama ia d haramkan, tapi nampaknya pemerintah skrg bersungguh2 utk mempertahankan dgn macam2 kemudahan yng dia bagi. Tapi dulu sebelum pru 14 ramai juga JP2 yng termakan dgn dakyah dari PH. Menyesal pun tak guna daaaaah.

  9. Xapa lah DRM dan DSN, fitnah yg dibuat keatas kamu itu, akan ditayangkan dihadapan Allah.. Kamu tuntutlah di Akhirat nanti. Biarlah kamu diaibdan dimalukan didunia ini, sehingga sehina2nya diperlakukan kpd kamu, tapi yakinlah, Allah Maha mendegar dan malaikat tidak pernah tidur dan lalai…
    Sabar lah wahai DSN dan DRM, mudah2an rakyaat yang miskin tetap mengenangkan jasa mu.

  10. nk habiskan 5 tahun ni xtau lh mcm mn nk hadap..kerajaan bertukar xpa asalkan jangan kacau periuk nasi..sapa sapa yg skrg keja dh stabil jgn cuba guba nk cari keja lain sengsara anak bini nnti..ekonomi lembab sgt sgt projek xda oder pon xda apa mcm mau mkn

Comments are closed.