Boss Tokong dah bersuara tu

PAN berhenti merengek, korang tu sayap DAP, jangan cakap banyak.

******
Guan Eng Beri Amaran Kepada PAN

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng hari ini, memberi amaran kepada kepemimpinan Parti Amanah Negara (PAN) supaya berhenti memperbesarkan isu pembahagian kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang.

Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, parti serpihan PAS itu sepatutnya memberi tumpuan kepada strategi yang jelas bagi menghadapi Barisan Nasional (BN) pada PRU-14.

“Macam mana saya nak jawab soalan ini pun saya tak tahu kerana tidak tahu soalan berpunca dari mana, cakap macam mana nak tuntut (lebih banyak kerusi untuk ditandingi).

“Ini kita sudah umumkan dan itulah struktur pembahagian. Justeru, jangan cuba tokok tambah. Apa yang penting kita mara ke hadapan dengan suatu strategi jelas,” katanya pada sidang media di KOMTAR di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas rasa tidak puas hati dalam kalangan pemimpin dan ahli PAN yang menganggap berlaku pengagihan tidak adil bagi kerusi Parlimen parti itu.

Ketika pengumuman konvensyen pakatan pembangkang kelmarin, PAN mendapat agihan paling sedikit iaitu 27 kerusi Parlimen di Semenanjung untuk ditandingi, berbanding Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) (52); PKR (51) dan DAP (35).


Rujukan:

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/01/372981/guan-eng-beri-amaran-kepada-pan

http://pakdin.my/dap-masih-ketuamahathir-umpan-sahaja/

27 KOMEN

  1. Hahaha… tu belum menang lagi klau dah menang apa nak jadi.. klau menang jadi PM pun terpaksa jadi BONIKA. Fikirkanlah wahai bangsa ku sebelum PRU ni.. adakah patut bagi PH menang namanya aja pemerintah bangsa kita tapi terpaksa mengikut arahan DAP.

  2. GEORGE TOWN: Penang Chief Minister Lim Guan Eng today took Malay daily Berita Harian (BH) and one of its reporters to task over an article about him “warning” Amanah not to talk about Pakatan Harapan’s (PH) seat distribution.
    Calling the story “fictitious”, he said he had never issued any warning to Amanah during a press conference yesterday and demanded that BH retract and apologise for the report.
    “No warning was issued. How can they manufacture such a story? It is clear that BH is lying. That is why I do not want to answer to government-controlled media.
    “This is completely out of line. I have never issued warnings to any party, let alone my own party,” Lim said at a press conference in Komtar.
    Challenging the reporter to sue him, Lim said he was a liar and a coward for not attending today’s press conference.
    “You can ask the other reporters if I have given any warning to anyone. They will vouch for me,” he said, following which several reporters confirmed his earlier statement.
    Lim said during his press conference yesterday, he had acknowledged that there were some PH component parties who had differing views on the seat allocation for the 14th general election (GE14).
    “I merely said that we will continue to hear them out, and continue to explain to them that this is what we need to do to win GE14,” he said.
    In the BH Online report, copies of which were distributed to reporters today, Lim was quoted as saying he had “warned” Amanah’s leadership to stop making a big issue out of the seat allocation for the coming polls.
    FMT has learnt that the story has been retracted. BH has been contacted for comment.


TINGGALKAN KOMENTAR

Masukkan komentar anda
Sila masukkan nama anda