Home / :: BLOG :: / #PemilihanUMNO: Tidak perlu debat calon presiden, kata Mohamad Hasan
#PemilihanUMNO: Tidak perlu debat calon presiden, kata Mohamad Hasan

#PemilihanUMNO: Tidak perlu debat calon presiden, kata Mohamad Hasan

#DSZH4PresidenUMNO

SEREMBAN — Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan tidak bersetuju debat antara calon diadakan dalam pemilihan parti kali ini kerana ia akan mendedahkan pelbagai isu dalaman kepada umum.

Beliau yang juga calon Timbalan Presiden Umno berkata pemilihan kali ini disifatkan sebagai pertandingan antara keluarga yang seharusnya dijalankan secara baik.

“Tidak perlu debat, kalau dalam rumah tangga pun kita kena pakat elok-elok kerana kita bertanding sesama sendiri.

“Kalau calon ada strategi kukuh tak perlu beritahu orang lain (melalui debat). Ini penting supaya strategi dan langkah Umno tidak dibaca orang lain,” katanya selepas Majlis Sambutan Aidilfitri dan Pengenalan Calon-Calon Pemilihan Umno 2018 di sini, hari ini.

Majlis tersebut turut dihadiri Pemangku Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, calon Timbalan Presiden, Tan Sri Annuar Musa dan beberapa calon Naib Presiden.

Dua calon Presiden Umno, Tengku Razaleigh Hamzah dan Khairy Jamaluddin sebelum ini telah bersetuju untuk berdebat esok.

Sementara itu, Mohamad turut menegaskan agar tidak berlaku situasi memburukkan calon lain semata-mata untuk memperoleh kemenangan.

http://pakdin.my/tag/pemilihan-umno

(Visited 11 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

29 comments

  1. Ahmad Faidzul Bin Makrop

    Apa nak debat, klu nak debat sangat debat dgn ph

  2. Yop Kidai

    Tk perlu nnti jd isu puak fuckatan plak, yg penting serah pd perwakilan dan menguat kn parti, rapat kn saf

  3. Joe Harry

    Tepat sekali…!
    Apa perlunya debat d bwh satu tempurung..??

    Nak tunjuk bgs berucap ke…?
    Abaikan aje siapa yg ajak debat tu…

  4. Shah Haris

    setuju dgn tok mat.. harap 2 calon tu dgr la nasihat calon timb presiden ni..

  5. Azhar Sayuti

    Setuju dgn Tok Mat…..nanti batu api banyak sangat.

  6. Paragas Katipang

    Ye sy setuju dato sri..tidak perlu debat2 ni.. Ini merapu je..dan ini blh menimbulkan ketiada puasan ahli dan boleh memecahkan dan merenggangkan hubungan kekeluargaan sesama ahli umno. Kita jgn ikut lg resmi mader yg suka memecah belah kan hubungan sesama ahli dan parti. Cukuplah setelah apa yg di buat oleh mader dlm mempermainkan mengkianati parti & semua ahli umno selama ini…Ingat Dato Sri..luka di hati kami semua Ahli Umno dan org melayu masih berdarah lg…! Selepas ni Kami semua mmg tidak blh lg terima kemasukan semula mader dan keturunan nye kedalam Umno lg..semua org melayu Umno mmg dah terluka sgt dgn perbuatanye..sekali terantuk seribu tahun menjadi peringatan !

  7. Paragas Katipang

    Ye..sy setuju Dato Sri..tidak perlu debat2 ni.. Ini merapu je..dan ini blh menimbulkan ketiada puasan ahli dan boleh memecahkan dan merenggangkan hubungan kekeluargaan sesama ahli umno. Kita jgn ikut lg resmi mader yg suka memecah belah kan hubungan sesama ahli dan parti. Cukuplah setelah apa yg di buat oleh mader dlm mempermainkan mengkianati parti & semua ahli umno selama ini…Ingat Dato Sri..luka di hati kami semua Ahli Umno dan org melayu masih berdarah lg…! Selepas ni Kami semua mmg tidak blh lg terima kemasukan semula mader dan keturunan nye kedalam Umno lg..semua org melayu Umno mmg dah terluka sgt dgn perbuatanye..sekali terantuk seribu tahun menjadi peringatan !

  8. Abubakar Bakar

    Kalau perlu buat pemilihan dari bawah
    Ahli² yg ada kad keahlian perlu di cari
    Masih ramai ahli yg tidak memiliki kad ke ahlian perlu di berikan kad keahlian ..rekrut ahli baru …
    Sebab pada pandangan saya….masa sakarang ni di samping mencari siapa yg menjawat presiden dan sebagai nya..ahli² yg masih tetap setia pada umno perlu juga di ambil perhatian yg serius..kerna mereka ini la umno akan kekal …

  9. Bayjurie Abd Aziz

    Tak perlu la tv3 suku pon tak de lagi nak tunjuk umeno betul sokmo

  10. Cetmad Othman

    Min… Sama2 umno nak debat… Patutnya debat dgn musuh… Sama2 kita nak buat pa… Musuh gelak je

  11. Yazit Darus

    Debat tu style ph, cara lama, macam takda modal je

  12. Anwar Zakaria

    Saya setuju sebab bila ada debat strategi kerja yg akan dibuat diketahui oleh parti lain.

  13. Nor Azeman Mad Zin

    Tak Payahlah Berdebat…Pandai Berdebat Tak Semestinya Pandai Kawal Organisasi Atau Memerintah Negara…
    Banyak Contoh Boleh Tengok….

  14. Hassan Ahmad Abdurrahman

    Penganjuran debat oleh Gobbind adalah perangkap..kt org Melayu,hal dlm rumah kt xyah cite dgn org..slesaikan cara Adik beradik..

  15. Shaharrudin Mohmad

    Betul tu xperlu bdebat,kita mesti bsatu klu kita nk tawan blk kerajaan,klu masih btelagah sy rasa smpi bile2 je kt jadi pembangkang,#umnobersatu
    #tawanbalikkerajaan

  16. Paragas Katipang

    Dia ni gobbind , batu api..jgn ikut dan terpengaruh..dap mmg busuk hati dgn kesatuan org melayu dan Umno .

  17. Paragas Katipang

    Ye betul..PH mmg ketandusan idea.. diorg byk ckp drpd buat kerja. Idea kita dia copy lepastu diorg ckp ini ideo diorg..busuk hati punya PH

  18. Eusoffe Ahamed

    Hebatnya Pemimpin bukan pasal Debat..
    Hebatnya Pemimpin kerana menjadikan UMNO bertambah HEBAT…?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.