Home / :: BLOG :: / Pemuda Ditahan Bersama 200 Pil Kuda Anak Husam

Pemuda Ditahan Bersama 200 Pil Kuda Anak Husam

NAIB Presiden Amanah, Husam Musa mengesahkan anaknya, Ahmad Syafi ditahan kerana memiliki 200 biji pil metamfetamin dan mengatakan beliau tidak dimaklumkan mengenai reman anak itu sehinggalah hari ini.

Adun Salor itu berkata beliau akan memberikan butiran lanjut mengenai isu ini selepas menemui anaknya.

“Saya hanya mendapat tahu anak saya, Ahmad Syafi direman di Mahkamah Kota Bharu atas tuduhan memilik 200 biji pil kuda, jam 5.22 petang tadi (19 November 2017), apabila seseorang menghantar imej laporan akhbar melalui Whatsapp.

“Sehingga kini, tiada pemakluman rasmi oleh polis dibuat kepada saya mengenai penahanan itu,” katanya dalam satu kenyataan yang dimuat naik di akaun Facebook.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Ismail Mat Sidik mengesahkan tangkapan itu dan mengatakan suspek dibawa ke Mahkamah Kota Baru bagi mendapatkan perintah reman.

“Suspek direman selama empat hari bermula hari ini untuk membantu siasatan berhubung penemuan 200 pil kuda di poket hadapan sebelah kanan seluar panjang yang dipakainya.”

Sementara itu, menurut laporan suspek cuba melarikan diri semasa pihak berkuasa memperkenalkan diri.

Suspek terjatuh ke atas tanah dan berlaku pergelutan, bahkan suspek melawan semasa polis cuba menahannya dan enggan memberikan kerjasama semasa pemeriksaan hendak dilakukan.

Hasil pemeriksaan, polis menemui beg plastik berwarna biru yang dibungkus dengan tisu putih yang mengandungi 198 pil berwarna merah dan dua biji pil berwarna hijau disyaki dadah.

(Visited 3 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Hamzah Zainuddin mengaku menjadi broker 36 Ahli Parlimen BN melompat

Hamzah Zainuddin mengesahkan beliau adalah broker 36 ahli Parlimen BN menandatangi surat menyokong Mahathir sebagai …

40 comments

  1. Buyung Tembaga

    Anak pil KUDA bapa pula KUDA Tunggangan DAP.

  2. Ahmad Murshidi Kamal

    Lepas 18thn pon polis kene maklumkan pd mak bapak OKT kalau kene tahan ke

  3. Zakir Omar

    Sekian lah , setakat tu sahaja adun .

  4. Roslee Abdul Aziz

    Ayoo……yooooo itu macamkah cakap tak baik pada DSN sekarang tuhan Alla sudah tunjuk

  5. Alan Sabut

    Iya kena bg tahu skrg supaya makbapk tahu perangai anknya kat luar

  6. Ahmad Murshidi Kamal

    Ayat dia mcm nk salahkan polis xikut prosedure mcm ade sop kene bgtau kat mak bapak org yg kene tangkap dadah..

  7. Cadis Etrama Di Raizel

    Alhamduklilah..
    Sedang tunggu yg jual negara pula ditangkap..

  8. Rozaidin Yazid

    Kalau PDRM tak inform, nak salahkan Umno ke?

  9. Rozaidin Yazid

    Sapa? Jgn la segan2 sebut nama dan jawatan. Lokap banyak kosong lagi.???

  10. Angkio Jambatanmerah

    Ni nanti katanya umno yg ajar juga.

  11. Abdul Rasyid Muhammad Razak

    diorang tak berani sbb ramai dh kena tangkap.kerja kerani,operator kilang,penganggur.orang2 ni lah yang undi PR.mudah ditipu

  12. Khir Ismail

    Kenapa alhamduklillah typo ke yong, lari maksudtu

  13. Anwar Zakaria

    Jual negara? Negara mna kena jual? Klu jual diri mcm kau adalah.

  14. Cadis Etrama Di Raizel

    Kahkahkah
    Rozaidin Yazid memang banyk pun.lpas pru kita tgk la bila BN kalah..

  15. Cadis Etrama Di Raizel

    Anwar Zakaria berapa kilo dedak pagi nie..

  16. Bahtiar Hussein

    Bila nak tangkap 9 dragon ni hahaha

  17. Mohamad Lajis

    Bosan bro…jangan amal kn politik kebencian dn dendam…

  18. Yusman Man

    United Macai National Organisation & Puak Ahli Serban punya game utk tutup mulut HUSAM…

  19. Rozaidin Yazid

    Cadis Etrama Di Raizel, aku suka.perkataan engkau “bila BN kalah”. Maknanya x confirm.

  20. Cadis Etrama Di Raizel

    X confirm pun xpa..
    Yg penting usaha..
    Jalan kejayaan tak pernah satu arah…..

  21. Cadis Etrama Di Raizel

    Mohamad Lajis
    Maka cakaplah dekat KEPALA BAPAK KAU suh dia jgn tanam politik kebencian.ugut mengugut dan sebagainya.
    Habaq kat dia jgn menyalak mcm anjing tapi dari jauh..lagak mcm ayam jantan, kokoknya kuat tapi batang xda nk masuk gelanggang..berani dari jauh shj

  22. Dadek Apip Faris

    Peliwat da kena.. rasuah kt penang tgu masa ja..kah3

  23. Dadek Apip Faris

    Dedak dapig xdpt ka. Meroyan ja ni.. ke ko mrh sgt sbb pil kuda putus bekalan. Kah3

  24. Alan Sabut

    Sbb makbapak ni selalu kata anknya baik kat rumah kat luar diaorg x tahu anknya perangai mcm mana

  25. Abdul Ghani Jusoh

    takpa la hanya ank musang je

  26. Akid Affan

    bapak pung pang2 …..ank main pil kuda pun xtau

  27. Cadis Etrama Di Raizel

    Kahkahkah
    Dadek Apip Faris kenapa ada ahli keluarga hang yg memuki dgn cina ka..kesian hang kan..cuba2 la tgk kot2 adik kak hang dok bg burit kat cina tu yg meroyan marah cina tu…
    Tanya sama cina tu pangkah parti apa.kalau dap bawa p balai kalau mca bg la dia guna dulu..hahaha

  28. Zulkifli Ahmad

    Ingatkan cerita2 Dadah ni cuma anak2 org biasa saja..rupa2 nya anak2 org Politik lagi Hebat..sibuk berpolitik anak sendiri pun x Terjaga..sepatutnya sebagai bekas org kuat Pas mestilah telah memberi ajaran agama secukupnya pada anak2..

  29. Rozaidin Yazid

    Cadis Etrama Di Raizel,usaha la.camne pun…BN tetap.menang

  30. Cadis Etrama Di Raizel

    Rozaidin Yazid xpa..sesuatu yg mustahil itu xmustahil berlaku..

  31. Anti-DAP Club

    Cadis Etrama Di Raizel jadi anjing salak Pakatan ya.. mai salak lapaq dedak la tu

  32. Rozaidin Yazid

    Cadis Etrama Di Raizel, berangan tu percuma…so carry on…??

  33. Cadis Etrama Di Raizel

    Perghhh hebat jugak la pos aku sampai admin balas nie..
    Yg makan dedak anjing2 ameno ja..hahahaha

  34. Cadis Etrama Di Raizel

    Rozaidin Yazid betul2..nk tgk jugak anjing ameno menang tak terutama kat sabah..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: