Penjelasan KPM terhadap fitnah-fitnah khawarij guru akan dibuang kerja jika undi pro khawarij

Yang fitnah tu kita tak boleh buat apa sebab memang dia tu agen syaitan dah.

Tapi kita nak beri peringatan kepada orang biasa yang macam kita. Hati-hati like, share dan sebar sesuatu berita. Takut-takut nanti, di hadapan Allah, kita ni termasuk dalam golongan Al Kazzab.

Nabi sallallahu alaihi wa sallam bersabda,

كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِبًا أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ

“Cukup seseorang dikatakan KAZZAB (pendusta), jika dia menceritakan segala apa yang dia dengar.” [HR. Muslim no. 5].

Walaupun berita itu tipu, tidak bermaksud aku tidak bersetuju guru-guru yang ada roh khawarij dibuang.

Aku setuju 100% jika kerajaan nak pecat guru-guru yang ada roh khawarij. Jika Turki boleh buat, kita juga boleh ?

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf


Sumber: https://www.facebook.com/abuaqif.alaman/posts/2091613127739140

(Visited 10 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

12 Replies to “Penjelasan KPM terhadap fitnah-fitnah khawarij guru akan dibuang kerja jika undi pro khawarij

  1. Tak payah nak takut la apa nak kecoh ..biaq p la depa nak pangkah sapa …rakyat sama aja blh mengundi sapa2 yg dia suka ..jk nak hlg lg bgs tlg pangkah sendiri..bl pru nanti tgk aja rakyat pangkah aja..jk menteri yg ada kalah anggap tiada tezeki la nak jd menteri dan blh jd org kaya pl cari tempat2 rehat

  2. ALLAH dah bagi rezeki dan segala kelengkapan atas dunia ni…nak salahkan orang lain #Kenapa…Salahkan diri sendiri tu..diri sendiri yang memilih jalan..jalan atas dunia untuk bekalan di akhir ni ada 2 je..JALAN ke #NERAKA JAHANAM #JALAN ke #SYURGA..buatla pilihan dan istiqamah dalam hidup..bukan sia2 kan kehidupan yang ada harini..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.