Home / :: BLOG :: / Penjelasan KPM terhadap fitnah-fitnah khawarij guru akan dibuang kerja jika undi pro khawarij

Penjelasan KPM terhadap fitnah-fitnah khawarij guru akan dibuang kerja jika undi pro khawarij

Yang fitnah tu kita tak boleh buat apa sebab memang dia tu agen syaitan dah.

Tapi kita nak beri peringatan kepada orang biasa yang macam kita. Hati-hati like, share dan sebar sesuatu berita. Takut-takut nanti, di hadapan Allah, kita ni termasuk dalam golongan Al Kazzab.

Nabi sallallahu alaihi wa sallam bersabda,

كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِبًا أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ

“Cukup seseorang dikatakan KAZZAB (pendusta), jika dia menceritakan segala apa yang dia dengar.” [HR. Muslim no. 5].

Walaupun berita itu tipu, tidak bermaksud aku tidak bersetuju guru-guru yang ada roh khawarij dibuang.

Aku setuju 100% jika kerajaan nak pecat guru-guru yang ada roh khawarij. Jika Turki boleh buat, kita juga boleh ?

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf


Sumber: https://www.facebook.com/abuaqif.alaman/posts/2091613127739140

(Visited 21 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

12 comments

  1. Mohamed Zuhri Amir

    Utk peringatan kpd penjawat awam terutama guru² jgn sng² d jdikn barua …???

  2. Mohd Taufik

    Yg buat fitnah tu dia amik alih tugas setan…

  3. Gir Rizalo

    Byk puak2 PH lgbt keje ngn kerajaan..diorg ni laa yg pemalas slalu ngular rasuah..pastu salahkn kerajaan..

  4. Achmad Achmad

    GURU TAK SEDAR DIRI RAMAI MAKAN CEKIK DARAH GAJI DARI KERAJAAN..HOBI HARIAN BERWASSUP DAN BERFB..MACAM MANA ANAK MURID MELALAU..

  5. Hamputra Putra

    Tak payah nak takut la apa nak kecoh ..biaq p la depa nak pangkah sapa …rakyat sama aja blh mengundi sapa2 yg dia suka ..jk nak hlg lg bgs tlg pangkah sendiri..bl pru nanti tgk aja rakyat pangkah aja..jk menteri yg ada kalah anggap tiada tezeki la nak jd menteri dan blh jd org kaya pl cari tempat2 rehat

  6. Mohd Fadhil

    Sndri yg cakap sndri putaq..bodo..

  7. Matcom Mohd

    Guru2 la yg makin ramai jadi pembangkang pasal banyak pengaruh budak2 pasal keburukan kerajaan tak pelik suatu hari nanti budak2 lg dah maki kerajaan.

  8. Jasni Jaafar

    Memang puak2 tu lah yg menjadi duri dlm daging ..mereka2 nie jugalah kuat makan rasuah..bila kantoi..mula jadi jurucakap pembangkang ..

  9. Achmad Achmad

    ALLAH dah bagi rezeki dan segala kelengkapan atas dunia ni…nak salahkan orang lain #Kenapa…Salahkan diri sendiri tu..diri sendiri yang memilih jalan..jalan atas dunia untuk bekalan di akhir ni ada 2 je..JALAN ke #NERAKA JAHANAM #JALAN ke #SYURGA..buatla pilihan dan istiqamah dalam hidup..bukan sia2 kan kehidupan yang ada harini..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.