Perbicaraan Najib: Pendakwa dan Pembela minta tangguh perbicaraan besok

Murid-murid sekelian, proses perbicaraan ini sememangnya memenatkan kepala hotak kedua-dua pihak, tak kira Pendakwaan atau pembelaan.

Mental dan fizikal kena kuat kerana kita kena fokus terhadap setiap patah perkataan yang diucapkan, kena berfikir dan berhujah pada masa yang sama serta harus meneliti setiap dokumen yang di kemukakan dan sebarang kesilapan walaupun kecil boleh mengundang padah yang besar di akhirnya.

Oleh itu adalah sesuatu yang biasa untuk mana-mana pihak memohon penangguhan kes dan atas budibicara Hakim selepas mempertimbangkan sebab permohonan penangguhan, maka penangguhan akan di benarkan.

Saya teringat ketika mengendalikan kes Kamal Hisham Jaafar setahun yang lepas, ketika saya menaiki penerbangan balik ke Kuala Lumpur, saya tertidur sebelum pesawat berlepas dan hanya di kejutkan pramugari selepas tiba di Subang selepas pesawat telah kosong.

Saya tak rasa langsung proses penerbangan itu kerana penat sangat.

Jadi janganlah kita nak menganjeng kata pihak ni takut nak Bicara lah, pihak sana asyik tangguh la, asalkan ada asas maka sewajarnya Kita berehat sebentar sap kok lu.

Dan berkaitan pengesahan cek-cek yang sedang di buat sekarang, itu adalah proses biasa setakat mengesahkan kewujudan transaksi.

Yang bestnya nanti apabila di panggil saksi-saksi untuk memberitahu Mahkamah sebab apa pembayaran itu di buat.

Samada sebab yang menyalahi undang-ubdang atau atas sebab yang sah mengikut undang-undang.

Paling best bila saksi salah titik perpuluhan, patut clear kan cek RM3.5juta tapi pergi tunaikan RM3500 saja.

Peguam pasti suka kejadian ini kerana bank pun boleh silap titik perpuluhan, mesti ada silap lain lagi akan di korek.

Maka Nantikan episod bicara ini seterusnya, mesti ada yang akan terkena nanti.

Nak mintak tangguh ni Tommy Thomas terer.

Sebab dalam kes Sivil pun sama boleh mintak tangguh dan yang bab ni dia pakar.

Bab kendali Bicara jenayah, dia tak tau apa.

Tu yang kena sub job kat kawan-kawan dia dari swasta tu.

Ada pegawai dalaman AGC dia tak berapa percaya.

Org Najib katanya.

Oleh Buzze Azam

……..
Rujukan:
https://m.malaysiakini.com/news/472699

http://pakdin.my/tag/src-international

Loading...

3 COMMENTS

Comments are closed.