Home BERITA Perbicaraan Najib: Pendakwa dan Pembela minta tangguh perbicaraan besok

Perbicaraan Najib: Pendakwa dan Pembela minta tangguh perbicaraan besok

Murid-murid sekelian, proses perbicaraan ini sememangnya memenatkan kepala hotak kedua-dua pihak, tak kira Pendakwaan atau pembelaan.

- Advertisement -

Mental dan fizikal kena kuat kerana kita kena fokus terhadap setiap patah perkataan yang diucapkan, kena berfikir dan berhujah pada masa yang sama serta harus meneliti setiap dokumen yang di kemukakan dan sebarang kesilapan walaupun kecil boleh mengundang padah yang besar di akhirnya.

Oleh itu adalah sesuatu yang biasa untuk mana-mana pihak memohon penangguhan kes dan atas budibicara Hakim selepas mempertimbangkan sebab permohonan penangguhan, maka penangguhan akan di benarkan.

Saya teringat ketika mengendalikan kes Kamal Hisham Jaafar setahun yang lepas, ketika saya menaiki penerbangan balik ke Kuala Lumpur, saya tertidur sebelum pesawat berlepas dan hanya di kejutkan pramugari selepas tiba di Subang selepas pesawat telah kosong.

Saya tak rasa langsung proses penerbangan itu kerana penat sangat.

Jadi janganlah kita nak menganjeng kata pihak ni takut nak Bicara lah, pihak sana asyik tangguh la, asalkan ada asas maka sewajarnya Kita berehat sebentar sap kok lu.

- Advertisement -

Dan berkaitan pengesahan cek-cek yang sedang di buat sekarang, itu adalah proses biasa setakat mengesahkan kewujudan transaksi.

Yang bestnya nanti apabila di panggil saksi-saksi untuk memberitahu Mahkamah sebab apa pembayaran itu di buat.

Samada sebab yang menyalahi undang-ubdang atau atas sebab yang sah mengikut undang-undang.

Paling best bila saksi salah titik perpuluhan, patut clear kan cek RM3.5juta tapi pergi tunaikan RM3500 saja.

Peguam pasti suka kejadian ini kerana bank pun boleh silap titik perpuluhan, mesti ada silap lain lagi akan di korek.

Maka Nantikan episod bicara ini seterusnya, mesti ada yang akan terkena nanti.

Nak mintak tangguh ni Tommy Thomas terer.

Sebab dalam kes Sivil pun sama boleh mintak tangguh dan yang bab ni dia pakar.

Bab kendali Bicara jenayah, dia tak tau apa.

- Advertisement -

Tu yang kena sub job kat kawan-kawan dia dari swasta tu.

Ada pegawai dalaman AGC dia tak berapa percaya.

Org Najib katanya.

Oleh Buzze Azam

……..
Rujukan:
https://m.malaysiakini.com/news/472699

https://pakdin.my/tag/src-international

- klik iklan -
-klik-klik iklan-

Berita berkaitan

7 sekeluarga dijangkiti Covid-19 akibat terawih di masjid

Tujuh sekeluarga disahkan positif virus Covid-19 yang berpunca daripada ketua keluarga bersolat sunat tarawih di masjid. Kompas melaporkan, keluarga dari daerah Joyontakan, Solo itu terdiri...

Jururawat hamil dirogol ketika menunggu bas untuk pulang selepas tamat shif rawat pesakit Covid-19

SEORANG jururawat yang sedang hamil menceritakan detik-detik ngeri yang dihadapinya selama 45 minit sewaktu dirogol ketika sedang dalam perjalanan pulang selepas selesai merawat pesakit...

Tak hirau perintah berkurung, kawasan pantai tiba-tiba dipenuhi kondom

SEGELINTIR individu di Scotland dilihat tidak mengendahkan perintah berkurung yang dikuatkuasakan untuk mengekang penularan Covid-19. Sebaliknya, berlaku penemuan mengejutkan apabila banyak kondom, gel pelincir serta...

[Video] ‘Lockdown’ Kota Madinah mula dilonggarkan

Kerajaan Arab Saudi mula melonggarkan 'lokdown' di kota Madinah. Penduduk kini dibenarkan keluar dari kediaman mereka antara jam 9:00 pagi hingga 5:00 petang. Menurut Arab...

3 COMMENTS

Comments are closed.

- Advertisement -

TERUSKAN BERSAMA KAMI

992FansLike
4,799FollowersFollow
3,326FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

TERKINI

Gugur keahlian Dr M dan 4 lagi bukan tindakan terburu-buru, kata Muhyiddin

Beliau mahu berlaku adil kepada semua pihak dan memastikan apa saja tindakan perlu berlandaskan perlembagaan parti Mahathir bersama pengikutnya yang lain memilih untuk terus bekerjasama...

[Video] PKPB: Rentas negeri suami isteri berjauhan dibenarkan mulai Isnin

Perjalanan rentas negeri bagi urusan kecemasan dan pekerjaan, serta pasangan suami isteri yang tinggal berjauhan akan dibenarkan semula bermula Isnin ini. Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk...

Menteri kereta terbang masih dikuarantin, nafi adakan sidang media

MENTERI di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof menafikan laporan beliau akan mengadakan sidang media pada Jumaat. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pejabatnya,...

[Video] Keahlian Tun M Terhenti Secara Undang-Undang – Hamzah Zainuddin

SETIAUSAHA Agung Bersatu Hamzah Zainuddin  hari ini tampil mempertahankan keputusan parti memberhentikan keahlian Dr Mahathir Mohamad dan empat ahli Parlimen parti yang lain, semalam. Katanya,...

Seorang menteri dari PPBM bakal umum letak jawatan petang ini?

Seorang menteri dijangka bakal mengumumkan meletak jawatan petang ini. Menurut sumber yang menghubungi SuaraTV sebentar tadi satu sidang akhbar akan diadakan bagi memaklumkan mengenai perkara...

Satu lagi “kejadian besar”? Mahathir tetap mahu jadi PM

Setakat ini, Dr. Mahathir masih mahu menjadi Perdana Menteri dan beliau tidak memilih Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri atau Timbalan Perdana...

5 pesakit Covid-19 maut dalam kebakaran hospital

Lima pesakit koronavirus mati dalam kebakaran di sebuah hospital di Dhaka. Punca kebakaran masih belum diketahui, kata Pengarah Perkhidmatan Bomba, Zillur Rahman. Bagaimanapun, difahamkan kejadian itu...

Dr Mahathir, Muhkriz dan tiga yang lain dipecat dari Bersatu

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dipecat dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berkuatkuasa serta-merta. Selain Dr Mahathir, turut dipecat ialah Datuk Seri Mukhriz...

Mahathir Akan Mengadap Agong Untuk Bentuk Kerajaan Baharu

Blogger Pakatan Harapan (PH), Shahbudin Husin mendakwa Tun Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mempunyai sokongan yang mencukupi untuk membentuk kerajaan bagi...

SERING DIBACA

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.

Projek JUAL NEGARA oleh Rejim PH dah settle – jom kita bersorak dengan gembira

Dalam rundingan. Ramai yang minat. Sabar. Tapi mesti kasi settle. Syarikat lapangan terbang Malaysia Airports Berhad ada jual tak?

Mukhriz jual 72,600 saham dalam Opcom

Berikutan penjualan itu, Mukhriz, pemegang saham utama dalam syarikat itu, kini hanya memegang 34.89 juta saham atau 21.64 peratus kepentingan, kata Opcom dalam makluman kepada Bursa Malaysia hari ini.

Mahathir cadang cukai bagi perniagaan online

“Perniagaan dalam talian yang berurusan secara terus telah menyebabkan perniagaan konvensional terjejas dan kutipan cukai perniagaan juga berkurangan.

Azmin Ali di ‘pulau’ di perasmian Rumah Generasi Ke 2 Felda di Felda Palong

Yang hadir hanyalah wartawan, polis pengiring serta beberapa orang urusetia yg mengikuti rombongan tak diundang itu..

[Video] Penyamun bersenjata parang samun lapan sekeluarga

Siasatan awal mendapati terdapat enam penjenayah dengan menaiki sebuah kenderaan telah berhenti di luar rumah mangsa. 

Kes bebaskan 15 pendatang tanpa izin, enam anggota polis Hulu Selangor ditahan SPRM

“Kesemua anggota itu ditahan pada Rabu lepas bagi membantu siasatan berkaitan pembebasan 15 pendatang tanpa izin,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Rasuah bebaskan PATI: Hakim Mahkamah Sesyen pula ditahan SPRM

Tangkapan ini berkaitan dengan kes tangkapan sebelum ini melibatkan seorang peguam dan timbalan pendakwaraya dan beberapa anggota polis baru-baru ini.

Adib mungkin separa sedar ketika ditarik, kata saksi

Mahkamah Koroner di sini hari ini diberitahu Muhammad Adib Mohd Kassim mungkin dalam keadaan separa sedar sewaktu ditarik keluar daripada van Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) ketika insiden rusuhan berhampiran Kuil Sri Maha Mariamman, Subang Jaya, tahun lepas.

Dakwaan gangguan seksual, wanita saman MP Sungai Siput

Indrani berkata, pada Mei lalu beliau pernah membuat laporan polis mendakwa Kesavan mengganggunya secara seksual sejak Disember lalu