Home / :: BLOG :: / Pertikai Najib Masuk Kaabah, Mukhriz Tiru Perangai Biadap “Tahap Gaban” Bapa

Pertikai Najib Masuk Kaabah, Mukhriz Tiru Perangai Biadap “Tahap Gaban” Bapa

BR1M dikata sebagai rasuah, jemaah haji 1MDB dikata sebagai tidak sah haji, orang Bugis dihina, mufti dikata kafir dalam isu Memali dan  Hadi Awang juga dianggap kafir. Itulah fatwa fatwa Mahathir sejak berkawan baik dengan DAP dan peliwat PKR.

Mana jatuh kuah kalau tidak ke nasi. Perangai memberi fatwa “tahap gaban” Mahathir ini berjangkit pada anaknya pula. Mukhriz nampaknya sudah jadi biadab “tahap gaban” apabila boleh mempersoalkan tentang keimanan seseorang yang jadi insan terpilih dapat masuk ke dalam Kaabah di Masjidil Haram.

Dalam ucapannya semasa majlis perasmian PPBM Bahagian Setiawangsa, Ahad lepas, Mukhriz mempersoalkan keimanan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang baru-baru ini diberikan keizinan oleh Allah SWT untuk masuk ke dalam Kaabah dan masuk ke dalam Makam Nabi Muhammad SAW ketika mengerjakan umrah.

Mukhriz menuduh Najib masuk ke dalam Kaabah dan dibenarkan masuk ke dalam Makam Rasulullah adalah sebagai satu propaganda. Habis itu bapa dia dulu masuk dalam kaabah itu apa pula? Propaganda juga kah?

Teruk sangat tahap politik “boboi” ini, sampai sanggup pertikaikan dan tuduh Datuk Seri Najib menipu dalam soal ibadah. Banyak sangat  tengok cerita “Space Cop Gaban” Mukhriz ini. Kalau dalam cerita Gaban, ada satu “part” itu dipanggil ‘tarik masuk ke dalam ruang angkasa syaitan”. Moga Mukhriz tidak ditarik masuk dalam ruang itulah.

Kerana mahu kuasa dan jawatan Perdana Menteri sanggup jadi kurang ajar kepada orang lain untuk memenuhi nafsu politik sendiri. Patutlah banyak komen komen daripada pihak pembangkang yang mengutuk Datuk Seri Najib mengerjakan ibadah umrah di media sosial, rupa rupanya pemimpin pembangkang di atas pun tumpang ‘sekole’ juga.

Ini contoh yang tidak baik dan boleh merosakkan masyarakat di peringkat bawahan. Kerana agenda politik peribadi dan mahu perjuangkan kroni, sanggup budayakan politik maki hamun dan caci mencaci ini. Sanggup jadi “Darth Vader” dan kuasa jahat.

Mahathir sendiri sebagai seorang yang sudah tua, perlu tunjukkan tauladan yang baik kepada anak anak muda. Ini tidak, kalau ceramah, penuh dengan serangan peribadi terhadap Najib dan Datin Seri Rosmah. Kata-kata kutukan, keji dan caci jadi bahan ceramah Mahathir.

Mahathir dalam Perhimpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi di Padang Timur, Petaling Jaya pada 14 Oktober 2017 yang lepas menghina darah asal usul Bugis iaitu keturunan Najib dengan mengatakan bahawa orang Bugis adalah berketurunan lanun dan perompak. Mahathir buat semua orang Bugis murka termasuk Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dan Sultan Johor Sultan Ibrahim Iskandar.

Walaupun Raja Melayu sudah murka, Mahathir enggan memohon maaf atas kenyataan itu sebaliknya terus pertahankan kenyataannya.

Mahathir juga mengejek isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor sebagai gemuk ‘gedempoi’. Ia adalah satu penghinaan kepada isteri seorang pemimpin negara. Mahathir kata begitu ketika berucap dalam satu majlis parti PPBM di Jitra, Kedah.

Mahathir tidak sedar diri langsung bahawa Najib merupakan orang yang selamatkannya dalam pemilihan UMNO tahun 1987 apabila Mahathir hampir kalah dengan Tengku Razaleigh Hamzah dengan hadir beri sokongan pada saat akhir menjelang hari pemilihan UMNO. Kalau tidak, Mahathir jadi Perdana Menteri selama 6 tahun sahaja.

Selain itu, sudah tidak terkira berapa kali Mahathir mengggelarkan Najib sebagai perompak dengan tuduhan berkaitan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Mahathir tuduh duit 1MDB hilang tetapi pada masa sama syarikat pelaburan strategik negara itu tidak pernah mengalami kerugian pun sehingga hari ini.

Agaknya, Mahathir yang ajar Mukhriz supaya bersikap biadap “tahap gaban” begitu.

“Saya nak terangkan dan semua tahu perkara ini, Najib itu bukan pemimpin yang boleh kita ikut. Orang seperti ini wajib kita tolak dan pastikan dia tak lagi memerintah lagi,” kata Mukhriz.

Sedap sangat dia cakap, habis itu DAP itu baik sangatlah? Ikut sahaja punggung DAP siang dan malam. DAP beri projek terowong kepada syarikat fesyen pun, Mahathir tidak berani cakap apa. Skandal rasuah, tanah runtuh, banjir, kilang haram dan seleweng duit terowong sampai RM305 juta, Mahathir tidak berani kata apa. Takut dengan DAP sampai jadi bisu.

Cara berpolitik Mahathir, Mukhriz dan PPBM sudah tidak ada lagi batas dan adab Melayu. Mereka caci orang dan pertikaikan ibadah umrah PM. Dengan orang yang dulu mereka panggil peliwat, hari ini mereka muliakan. Dengan DAP yang dulu mereka kata musuh Islam, hari ini mereka ikut punggung DAP, siang dan malam.

Inilah PPBM, parti Melayu yang sedang dipergunakan oleh DAP untuk serang orang Melayu balik. Institusi Raja pun mereka serang dan pertikai. Mahfuz hina Sultan Pahang dan masih tidak mahu minta maaf. Mahfuz ikut cara Mahathirlah, tidak mahu minta maaf.

Kerana hendak pada kuasa, mereka sanggup cakap apa sahaja untuk menjatuhkan orang Iain. Sanggup jadi biadap dan kurang ajar untuk politik. Inikah nilai nilai murni yang dulunya disebut oleh Mahathir? Inikah nilai nilai Timur yang dulu Mahathir selalu cakap? Bukan lagi, ini perangai orang gila kuasa. Sanggup buat apa sahaja.

Tulisan :
Beruang Biru
BB740, Selasa
16 Januari 2018

(Visited 13 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Hamzah Zainuddin mengaku menjadi broker 36 Ahli Parlimen BN melompat

Hamzah Zainuddin mengesahkan beliau adalah broker 36 ahli Parlimen BN menandatangi surat menyokong Mahathir sebagai …

105 comments

  1. Hussain Bakar

    Hati dah sama dgn cinadap.Takziah….

  2. Hussain Bakar

    Hati dah sama dgn cinadap.Takziah….

  3. Jaka Bayu Indera

    Admin meroyan ker..jgn lupa yea admin..amanat hadi meletakkan admin sebagai anak haram anak diluaq nikah sbb apa pernikahan org ameno xsah…hehehehe
    Betul la rasuah sana sini kmudian masuk kaabah selpie tunjuk bagus..puiiiiii
    Anjing tepi jalan lebih mulia dr org yg terlibarmt dgn skandal yg memalukan agama bangsa dan negara

  4. Jaka Bayu Indera

    Admin meroyan ker..jgn lupa yea admin..amanat hadi meletakkan admin sebagai anak haram anak diluaq nikah sbb apa pernikahan org ameno xsah…hehehehe
    Betul la rasuah sana sini kmudian masuk kaabah selpie tunjuk bagus..puiiiiii
    Anjing tepi jalan lebih mulia dr org yg terlibarmt dgn skandal yg memalukan agama bangsa dan negara

  5. Roslee Abbas

    You are one sick Moron! Akaun pun fake! RBA DETECTED! Go fly a kite moron!

  6. Roslee Abbas

    You are one sick Moron! Akaun pun fake! RBA DETECTED! Go fly a kite moron!

  7. Ahmad Ibrahim

    Nampak terlalu nyata dah, cuma Allah saja yang menentukan siapa yg akam bawa lebih banyak kebaikan memerintah Malaysia, Najib ke Dr M ke, Allah yg berkuasa,

  8. Ahmad Ibrahim

    Nampak terlalu nyata dah, cuma Allah saja yang menentukan siapa yg akam bawa lebih banyak kebaikan memerintah Malaysia, Najib ke Dr M ke, Allah yg berkuasa,

  9. Kamal Zaman

    Ikut suka hati puak tu. Janji umno dan Bn terbaik…puak tu bekas2 dr bn hak org ramai tolak dah..gila meroyan…

  10. Kamal Zaman

    Ikut suka hati puak tu. Janji umno dan Bn terbaik…puak tu bekas2 dr bn hak org ramai tolak dah..gila meroyan…

  11. Gir Rizalo

    Puak2 PH LGBT apa diorg tau..sehari tk hisap mmg tk sah hidup

  12. Gir Rizalo

    Puak2 PH LGBT apa diorg tau..sehari tk hisap mmg tk sah hidup

  13. Manickam Nadeson

    22 tahun dahlu tak ada rasuah kah????? ha ha ha

  14. Manickam Nadeson

    22 tahun dahlu tak ada rasuah kah????? ha ha ha

  15. Mimi Rusmiyati

    Negara luar pun dh lupa Mahathir .. Kini diorg lebih gemar dgn sikap Wasatiah /Kesederhanaan PM DSN.. ?

    #lupakanmahathir

  16. Mimi Rusmiyati

    Negara luar pun dh lupa Mahathir .. Kini diorg lebih gemar dgn sikap Wasatiah /Kesederhanaan PM DSN.. ?

    #lupakanmahathir

  17. Jalaluddin Saberan

    dah kenyang dgn rasuah baru sebok nak kata org lain.piraah

  18. Jalaluddin Saberan

    dah kenyang dgn rasuah baru sebok nak kata org lain.piraah

  19. Jalaluddin Saberan

    dah kenyang dgn rasuah baru sebok nak kata org lain.piraah

  20. Lagacy Leleng Aujasa

    BRIM bkan rasuah boboy BRIM bntu rayat boboy. Rasuah Rm32b itu baru rasuah boboy

  21. Lagacy Leleng Aujasa

    BRIM bkan rasuah boboy BRIM bntu rayat boboy. Rasuah Rm32b itu baru rasuah boboy

  22. Lagacy Leleng Aujasa

    BRIM bkan rasuah boboy BRIM bntu rayat boboy. Rasuah Rm32b itu baru rasuah boboy

  23. Mohd Fauzi

    Semoga berbahagia menjadi macai dap. ????.Jangan terpengaruh dgn fitnah pakatan sandiwara.

  24. Mohd Fauzi

    Semoga berbahagia menjadi macai dap. ????.Jangan terpengaruh dgn fitnah pakatan sandiwara.

  25. Mohamed Zuhri Amir

    Biasa lh madey dn puok² nya dh terdesak tiada idea nk jatuhkn kepimpinan Najib dn kerajaan….fitnah amalan pH utk berkuasa ?? th

  26. Mohamed Zuhri Amir

    Biasa lh madey dn puok² nya dh terdesak tiada idea nk jatuhkn kepimpinan Najib dn kerajaan….fitnah amalan pH utk berkuasa ?? th

  27. Mohamed Zuhri Amir

    Puok pH yg meroyan fitnah tak jadi tohmahan tak jdi smue yg d tuduh kerajaan tak menjadi dn skrg pH dh meroyan d sbb kn madey ??? nasib ko lh nk kn madey sgt….Kita org UMNO dh tolak madey ank beranak…??

  28. Mohamed Zuhri Amir

    Puok pH yg meroyan fitnah tak jadi tohmahan tak jdi smue yg d tuduh kerajaan tak menjadi dn skrg pH dh meroyan d sbb kn madey ??? nasib ko lh nk kn madey sgt….Kita org UMNO dh tolak madey ank beranak…??

  29. Mohd Budin

    Perbuatan yg menjurus kepada kekalahan di PRU14,, HINA MELAYU HINA ISLAM ,,

  30. Mohd Budin

    Perbuatan yg menjurus kepada kekalahan di PRU14,, HINA MELAYU HINA ISLAM ,,

  31. Yop Kidai

    Boboy kayaraya skrg buka syarikat modal datang dr mana, jgn lupa tengok cermin

  32. Yop Kidai

    Boboy kayaraya skrg buka syarikat modal datang dr mana, jgn lupa tengok cermin

  33. Muhamad Qamarredza

    Tunggu je lah pru nanti hahah rakyat tak bodoh boleh nampak permainan skrng… Bn harga naik esok Ronday rabu kan dulu tak Ada gst sekarang Ada gst dari brim datang kepada gst dikembalikan hahah tu yg admin ni takut tak Ada benda lain nak tulis

  34. Muhamad Qamarredza

    Tunggu je lah pru nanti hahah rakyat tak bodoh boleh nampak permainan skrng… Bn harga naik esok Ronday rabu kan dulu tak Ada gst sekarang Ada gst dari brim datang kepada gst dikembalikan hahah tu yg admin ni takut tak Ada benda lain nak tulis

  35. Ned Salleh

    Admin. Mokhriz sorang ke kaya. ? Anak2 Najib dapat duit mane ? Anak2 Tun M ade 400 syarikat bising.. Aku tengok listing Zahid TPM punts company pun nak sampai 400. Tu belum masuk bzness pekerja asing kata nya.. Anak2 Najib yg sorang dengarnya dah jadi overnight millionaire dlm umur yg muda . 28 tahun.. Reza pulak tak de dengar jerks tapi aset dlm beratus juta.. Bole modal xrated movie, beli aset jutaan2 ringgit di US..
    Kedua.. PAS mengkafirkan Tun M kau tak sibuk pulak.. Ketiga yg kata 1MDB duit suci tu UMNO je.. Cash is King..

  36. Ned Salleh

    Admin. Mokhriz sorang ke kaya. ? Anak2 Najib dapat duit mane ? Anak2 Tun M ade 400 syarikat bising.. Aku tengok listing Zahid TPM punts company pun nak sampai 400. Tu belum masuk bzness pekerja asing kata nya.. Anak2 Najib yg sorang dengarnya dah jadi overnight millionaire dlm umur yg muda . 28 tahun.. Reza pulak tak de dengar jerks tapi aset dlm beratus juta.. Bole modal xrated movie, beli aset jutaan2 ringgit
    di US..
    Kedua.. PAS mengkafirkan Tun M kau tak sibuk pulak..
    Ketiga yg kata 1MDB duit suci tu UMNO je.. Cash is King..
    Memali adalah episode tragis yg berpunca dari TG Hadi melalui Amanat Hadi..
    Kes penghinaan Bugis adalah berpunca dari statement Tun M yg telah diputar belitkan…
    Jgn nak kelentong Admin… Jawaban semua ade…. Cari la modal lain.. ?????..

  37. Mohd Syed Kasim

    Dah tak da rambut pun maseh duk bawah ketiak bapak pandai pulak nak hina orang

  38. Mohd Syed Kasim

    Dah tak da rambut pun maseh duk bawah ketiak bapak pandai pulak nak hina orang

  39. Harm Ka

    Mukhriz makan taik limkitsiang hari2..

  40. Ali Robertson

    Demi kuasa sanggup cakap apa je..asalkan boleh jadi balaci Dap

  41. Ali Robertson

    Demi kuasa sanggup cakap apa je..asalkan boleh jadi balaci Dap

  42. Danial Dzakwan

    Jaka bayu indera.engko bangsa timortimor ka?knpa rambut mu kerinting aeeiii mai te gah.sako menan uti rauh.pana2 batu 5 eeiihh..

  43. Danial Dzakwan

    Jaka bayu indera.engko bangsa timortimor ka?knpa rambut mu kerinting aeeiii mai te gah.sako menan uti rauh.pana2 batu 5 eeiihh..

  44. Mohd Rozihan Yusof

    Bapak dia pun dia mengata mcm tu skali ke..

  45. Mohd Rozihan Yusof

    Bapak dia pun dia mengata mcm tu skali ke..

  46. Mohamed Zuhri Amir

    Gst utk kesejahteraan rakyat juga pungut dri yg Kaya d beri kpd yg miskin…kata nk jge masyarakat marhean??

  47. Mohamed Zuhri Amir

    Gst utk kesejahteraan rakyat juga pungut dri yg Kaya d beri kpd yg miskin…kata nk jge masyarakat marhean??

  48. Alan Sabut

    Aku ni memang x pernah mengundi pun.dlm islam ada ke kt disuruh caci mencaci sesama saudara islam.pasti ke org tu terlibat dgn scndal sana sini.dlm keluarg kt adik beradik kt pun blh tentu semuanya baik

  49. Alan Sabut

    Aku ni memang x pernah mengundi pun.dlm islam ada ke kt disuruh caci mencaci sesama saudara islam.pasti ke org tu terlibat dgn scndal sana sini.dlm keluarg kt adik beradik kt pun blh tentu semuanya baik

  50. Sarjana Marjuni Marjuni

    Bodoh dah bangang cemburu bila Raja Salman beri keistimewaan diberi pd Najib samalah dgn bapak dia

  51. Sarjana Marjuni Marjuni

    Bodoh dah bangang cemburu bila Raja Salman beri keistimewaan diberi pd Najib samalah dgn bapak dia

  52. Junaidah Sulaiman

    Alah sama jer pun. Dua2 saling hina menghina, maki memaki. Mmg trend politik malaysia dr zaman dulu lg gitu. Tak prnahlah yg tak memaki.

  53. Junaidah Sulaiman

    Alah sama jer pun. Dua2 saling hina menghina, maki memaki. Mmg trend politik malaysia dr zaman dulu lg gitu. Tak prnahlah yg tak memaki.

  54. Junaidah Sulaiman

    Setuju alan sangat betul. Seagama tapi saling hina menghina kafir mengkafir.

  55. Junaidah Sulaiman

    Setuju alan sangat betul. Seagama tapi saling hina menghina kafir mengkafir.

  56. Md Yusof

    Dah makanannya disuap drp hasil haram !! Memang haram jadahlah jawapnya!!

  57. Md Yusof

    Dah makanannya disuap drp hasil haram !! Memang haram jadahlah jawapnya!!

  58. Azman Azli

    tunjuk bdoh lg.. hehehhh

  59. Azman Azli

    tunjuk bdoh lg.. hehehhh

  60. Harm Ka

    Ya Allah dihapus dan dilumpuhkanlah kafir kafir harbi, musuh islam, munafik dan fasiq yang mempersenda dan ingin menghancurkan kekuatan pemerintahan dan perpaduan di tanah islam Malaysia ini Ya Allah…aamiin Ya Allah ..aamiin..

  61. Harm Ka

    Ya Allah dihapus dan dilumpuhkanlah kafir kafir harbi, musuh islam, munafik dan fasiq yang mempersenda dan ingin menghancurkan kekuatan pemerintahan dan perpaduan di tanah islam Malaysia ini Ya Allah…aamiin Ya Allah ..aamiin..

  62. Harm Ka

    Yg mengkafirkan Tun M tu dah matilah bodoh…

  63. Harm Ka

    Yg mengkafirkan Tun M tu dah matilah bodoh…

  64. Hakim Bet

    22 thn,,bersih sgat kah,,dlu silap sikit isa,,,la ni,,isa dh tkde brni le

  65. Hakim Bet

    22 thn,,bersih sgat kah,,dlu silap sikit isa,,,la ni,,isa dh tkde brni le

  66. EricMicheal Yoong

    Teruk la kelentongbasi makcik ph ni. Tudung tu biar betul dulu. Jgn buat fitnah, nanti ramai org baca
    Dosa makcik takkan habis. Susah kat akhirat nanti.

  67. EricMicheal Yoong

    Teruk la kelentongbasi makcik ph ni. Tudung tu biar betul dulu. Jgn buat fitnah, nanti ramai org baca
    Dosa makcik takkan habis. Susah kat akhirat nanti.

  68. Ned Salleh

    Ye ke EricMicheal Yoong….jgn samakan ilmu, pengalaman dan kematangan saya dgn anda… Jauh anda ketinggalan….

  69. Ned Salleh

    Ye ke EricMicheal Yoong….jgn samakan ilmu, pengalaman dan kematangan saya dgn anda… Jauh anda ketinggalan….

  70. Ned Salleh

    Mkchik bawang ni Alhamdulillah Muhammad Jarjani Ismail…..Minda masih aktif… ?????..

  71. Ned Salleh

    Mkchik bawang ni Alhamdulillah Muhammad Jarjani Ismail…..Minda masih aktif… ?????..

  72. Nik Rozaina Rahim

    Red Bean Army Detected..ayat lansung tak unsur yg beragama islam..kafir laknatullah

  73. Nik Rozaina Rahim

    Red Bean Army Detected..ayat lansung tak unsur yg beragama islam..kafir laknatullah

  74. Ahmad Ibrahim

    Kami di singapura bampak banyak pendekatan Islami di malaysia dan sangat banyak rancangan agama yg dapat kami tonton dan pelajari, terima kasih sangat yg tak terhingga kpd malaysia

  75. Ahmad Ibrahim

    Kami di singapura nampak banyak pendekatan Islami di malaysia dan sangat banyak rancangan agama yg dapat kami tonton dan pelajari, terima kasih sangat yg tak terhingga kpd malaysia

  76. Shamz Matt

    RBA lidah syaiton penyebar fitnah untuk penghadamNYA. Siapa2 yg termakan fitnah tu akan meroyan sampai hilang pedoman. Tak caye?

  77. Shamz Matt

    RBA lidah syaiton penyebar fitnah untuk penghadamNYA. Siapa2 yg termakan fitnah tu akan meroyan sampai hilang pedoman. Tak caye?

  78. Shamz Matt

    Mak lampir.. . Mak lampir.. . Ni penjilat tegar buah madey ni. Aaahhhh.. .. xsedap. Hikhikhik.

  79. Shamz Matt

    Mak lampir.. . Mak lampir.. . Ni penjilat tegar buah madey ni. Aaahhhh.. .. xsedap. Hikhikhik.

  80. Ace Veronic

    Msuk black hole pn xguna klau beli kilang arak trbesar asia tnggara. Wlaupn let go eventually, dh brp gnerasi mkn duit hrm! Madey n co, go back to Kerala la keling!??

  81. Ace Veronic

    Msuk black hole pn xguna klau beli kilang arak trbesar asia tnggara. Wlaupn let go eventually, dh brp gnerasi mkn duit hrm! Madey n co, go back to Kerala la keling!??

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: