31.8 C
Kuala Lumpur
Sunday, November 29, 2020

PESERTA BERSIH DITENDANG BUKAN ANGGOTA POLIS

Polis di-Raja Malaysia menafikan bahawa lelaki yang ditendang peserta Baju Merah di Sabak Bernam baru-baru ini adalah anggota mereka seperti diviralkan di media sosial semenjak semalam.

Menurut PDRM, lelaki tersebut, Kusaini Kassim merupakan pekerja stor JKR dan nombor yang tertera pada ruangan nombor anggota polis dalam laporannya adalah nombor kad pengenalan lama.

Malah gambar Kusaini memakai seragam polis juga tidak boleh dijadikan sandaran mendakwa lelaki itu sebagai anggota PDRM memandangkan dia hanya memakai bahagian atas seragam tersebut.

Namun tindakan Kusaini memakai seragam polis itu membolehkan dia didakwa di bawah Seksyen 25 Akta Kesalahan Kecil 1855 kerana memakai pakaian seragam tidak dibenarkan dan Seksyen 9 (1) Akta Rahsia Rasmi 1972 kerana menggunakan uniform tanpa kuasa.

Insiden itu tempoh hari giat diviralkan kalangan penyokong dan media pembangkang demi meraih simpati warga netizen bertujuan memberi gambaran bahawa Kusaini telah dikasari kumpulan Baju Merah.

Namun beberapa pihak mendakwa punca sebenar insiden itu apabila lelaki tersebut sengaja merempuh masuh ke dalam kumpulan peserta Baju Merah dengan niat mewujudkan provokasi.

Berita Berkaitan

Anwar janji lepas jawatan jika gagal tumbangkan PN, kata Pemuda PAN Bukit Bintang

Ketua Pemuda PAN Bukit Bintang, Sheikh Khuzaifah Bawazeer mendakwa Anwar Ibrahim berjanji akan melepaskan...

PAS Selangor belum bincang agihan kerusi, nafi tanding 3 Parlimen

PAS Selangor belum mengadakan perbincangan mengenai pembahagian kerusi di negeri itu termasuk memuktamadkan calon...

Tun Mahathir kempen Kerajaan Perpaduan lagi

Ketika krisis politik melanda negara, nampaknya bekas perdana menteri paling lama, Tun Dr Mahathir...

Agong guna ‘soft power’ selamatkan negara dari ahli politik kata peguam

Kejayaan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah mengemudi negara ketika kerajaan...

Komen

  1. Kerja stor boleh pkai superbike…tu tandanya rakyat malaysia mampu…jd apa kejadahnya org seperti ni berdemo konon kerajaan zalim…nk makan pn susah..kerajaan nk bangkruplah…jd tujuan cuma nk provokasi …maka bglh terajang…hahaha

  2. LAGU KeBANGSATAN உத்வேகம் PARTY UMNOk 污桶:
    Bersatu Kita 崩溃ROBOH,
    Dengan Sumpah BerJiLAT 阴道 BOnToT,
    Jiwa Penuh BerSYAOITAN 魔鬼,
    Kita CIBAI 鸡白马来猪 Melayu!
    Bersama Kita BerCERAI 分离,
    Mendukung Hasrat 欺骗TIPU,
    Berjasa Pada 马来猪BangSaT,
    Agama CIBAI Dan CIBAI Negara!
    Lambang Kita Yang 瘫GOYAH,
    Dipandang 可鄙HINA Dan 鸡白CIPAI,
    “BerCERAI 崩溃, BerKonGKET 强奸, BerTIBAI 抢劫”
    Cogan சின்னம் Katanya,
    污桶 UMNO Terus 鸡白CIBAI ,
    Untuk CIBAI Rakyat 鸡白Malaysia!
    Lyric by Yoganathan 李 Lee

  3. Reja kt dalam balai? Boleh p demo bersih? Maklumat kerajaan tentu tak bocor kan?….. Adil sungoh gomen. Mcm ni leh bagi bonus ni. Pandai bahagi masa terluang

  4. Haha tengok gambo dia pakai uniform pun dah tak betul..pakai uniform gd tak tight in pas tu berseluar jean…polis koboi ke ape…tah baju sape yg dia pinjam tu..

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

00:01:14

[Video] BN dan UMNO akan pantau perlaksanaan skim i-Sinar tidak rumit dan menyusahkan rakyat

Saya perhatikan ada yang bimbang bahawa proses pengeluaran skim i-Sinar KWSP akan tetap rumit.. Seperti yang dimaklum Menteri Kewangan petang tadi dalam Dewan Rakyat, dia...