#PRKCameronHighlands: DAP yang sebenarnya bermain isu perkauman

Saya tidak faham mengapa calon DAP cuba menuduh kita bermain isu agama dan bangsa untuk menang di Cameron Highlands.

Bukan kita yang kata Melayu, Cina dan India tidak akan mengundi Orang Asli ataupun membeli kuih dari mereka.

Itu calon DAP sendiri.

Bukan kita yang ugut Tok Batin Orang Asli akan dibuang jika mereka tak sokong PH.

Itu rakan calon DAP dari PKR.

Bukan kita juga yang menuduh Orang Asli bukan warganegara penuh Malaysia.

Itu boss besar calon DAP sendiri.

Kenapa mahu tuduh kita pula?

Di sini, saya juga ingin mengucap terima kasih kepada Mak Cik yang minta surat janji lawyer dari calon DAP.

Mak Cik telah menyedari ramai rakyat bahawa janji-janji dan air liur PH langsung tak boleh dipakai.

TQ Mak Cik!

Rakyat tahu beza siapa yang ikhlas dan siapa yang sering menipu hanya untuk merebut kuasa.

Facebook Najib Razak

Rujukan:
Lim Kit Siang Dakwa orang Asli bukan Pribumi
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2544358625579656&id=100000166302019

Manogaran dakwa BN menang kerana bawa isu perkauman
https://www.bharian.com.my/berita/politik/2019/01/524433/manogaran-dakwa-bn-menang-kerana-bawa-isu-perkauman

Lagi berita PRK Cameron Highlands:
http://pakdin.my/tag/prk-cameron-highlands

6 Replies to “#PRKCameronHighlands: DAP yang sebenarnya bermain isu perkauman

  1. Perbualan di kedai kopi antara seorang Lebai dan Hamba Abdi DAP di sebuah kampung.
    .
    Hamba Abdi DAP:
    PAS sekarang dah tak macam dulu. Sekarang PAS bergabung dengan UMNO.
    .
    Lebai:
    PKR dan PAN dah tak macam dulu. Dulu lawan Mahader penghina Nabi saw. Sekarang angkat Mahader penghina Nabi saw jadi hero.
    .
    Hamba Abdi DAP:
    PAS gadai prinsip sebab bersama dengan UMNO yang kaki rasuah, merompak duit rakyat dan salah guna kuasa.
    .
    Lebai:
    PKR dan PAN gadai prinsip sebab bersama dengan Mahader penghina Nabi saw yang bapak segala perasuah, bapak perompak dan kepala penyamun. 22 tahun jadi pm, anak beranak semua jutawan. Dulu PKR dan PAN yang gelar Mahader penghina Nabi saw maha firaun, dan maha zalim. Sekarang boleh angkat jadi ketua.
    .
    Hamba Abdi DAP:
    Itu dulu, masa dia berkuasa, sekarang dia dah takda kuasa. Dia dah insaf dan dia nak perbetulkan balik kesalahan dia.
    .
    Lebai:
    UMNO pun macam tu jugak. Itu dulu, masa mereka ada kuasa, memang mereka kaki rasuah, lupa diri dan sebagainya. Sekarang UMNO dah takda kuasa dan dah takda apa-apa. UMNO pun dah dihukum oleh rakyat dengan kekalahan dalam PRU14 yang lalu. UMNO pun nampak macam sudah sedar akan kesilapan mereka. Apa salahnya beri mereka peluang untuk berubah dan perbaiki balik kesilapan mereka.
    .
    Hamba Abdi DAP:
    Takkan pelbagai kerosakan yang UMNO buat dulu PAS boleh maafkan macam tu je..?
    .
    Lebai:
    Takkan pelbagai kerosakan dan kezaliman yang Mahader penghina Nabi saw buat dulu, Hamba Abdi DAP boleh maafkan dan sucikan macam tu je..? Tanpa didakwa dan tanpa ada siasatan..? Di mana ketelusan dan keadilan dalam PH..? PAS tak pernah sucikan UMNO. Kalau betul UMNO salah, kerajaan siasat dan dakwa mereka yang bersalah. PH kan dah ada kuasa. Apa lagi. siasat la. Itu kerja Kerajaan PH bukan kerja PAS.
    .
    Hamba Abdi DAP:
    Emmm.. Emmmm.. Emmmm.. Sudahlah. Macam ni la perangai orang PAS. Sentiasa nak menang. Tak boleh terima teguran dan tak boleh dikritik.
    .
    Lebai:
    Aik.. Kita dah jawab dengan hujah pun masih nak cakap kita tak boleh terima kritikan. Macam ni la perangai hamba abdi dap. Sentiasa nak menang. Tak boleh terima teguran dan tak boleh dikritik. Dasar Hamba Abdi DAP.
    .
    Demikianlah antara perbualan Lebai dan Hamba Abdi DAP.
    Nasib baik tak hentak meja sebab naik syeikh ..kehkehkehkeh

    CnP

Leave a Reply