Home / :: BLOG :: / #PRU14: Bukan Islam Dominasi Kerajaan Baharu Malaysia

#PRU14: Bukan Islam Dominasi Kerajaan Baharu Malaysia

WALAUPUN bersungguh-sungguh benar pemimpin dan penyokong Islam dalam Pakatan Harapan (PH) menafikannya sebelum ini, ternyatalah bahawa keputusan PRU14 yang baru berlalu menyaksikan buat pertama kalinya kerajaan yang didominasi oleh golongan bukan Islam berjaya ditubuhkan di Malaysia walaupun penduduk Islam adalah majoriti di negara ini.

Berdasarkan keputusan rasmi yang dikeluarkan oleh SPR dan berdasarkan perkembangan semasa yang menunjukkan bahawa Ahli Parlimen Solidariti di P.180 – Keningau, iaitu Jeffrey Kitingan, akan bergabung dengan PH maka bilangan kerusi Parlimen bukan Islam di dalam kerajaan baru ini adalah:

66 Ahli Parlimen Bukan Islam, dan
58 Ahli Parlimen Islam.


 

Lihat video doa yang telah dipenuhi oleh rakyat Malaysia:
https://youtu.be/SQlWBTVg5KE

 


 

Lihat video Sembahyang sunat khas jatuhnya kerajaan UMNO Malaysia oleh delegasi dibawa khas dari US:
https://youtu.be/-PiTHi57tqM

 

66 kerusi Parlimen bukan Islam ini mengikut parti adalah terdiri daripada:

● 41 kerusi Parlimen bukan Islam milik DAP
● 20 kerusi Parlimen bukan Islam milik PKR
● 2 kerusi Parlimen bukan Islam milik Warisan
● 2 kerusi Parlimen bukan Islam milik Bebas
● 1 kerusi Parlimen bukan Islam milik Solidariti

66 kerusi Parlimen bukan Islam ini mengikut negeri pula adalah terdiri daripada:

KEDAH: 2 (PKR 2)

P.009 – ALOR SETAR: Chan Ming Kai (PKR)
P.017 – PADANG SERAI: Karupaiya Mutusami (PKR)

PULAU PINANG: 8 (DAP 7, PKR 1)

P.043 – BAGAN: Lim Guan Eng (DAP)
P.045 – BUKIT MERTAJAM: Sim Chee Keong (DAP)
P.046 – BATU KAWAN: Kasthuriraani A/P Patto (DAP)
P.048 – BUKIT BENDERA: Wong Hon Wai (DAP)
P.049 – TANJONG: Chow Kon Yeow (DAP)
P.050 – JELUTONG: Sanisvara Nethaji Rayer Rajaji (DAP)
P.051 – BUKIT GELUGOR: Ramkarpal Singh Karpal Singh (DAP)
P.052 – BAYAN BARU: Sim Tze Tzin (PKR)

PERAK: 10 (DAP 7, PKR 3)

P.060 – TAIPING: Teh Kok Lim (DAP)
P.062 – SUNGAI SIPUT: Kesavan Subramaniam (PKR)
P.064 – IPOH TIMOR: Wong Kah Woh (DAP)
P.065 – IPOH BARAT: M.Kulasegaran V.Murugeson (DAP)
P.066 – BATU GAJAH: Sivakumar Varatharaju Naidu (DAP)
P.068 – BERUAS: Ngeh Koo Ham (DAP)
P.070 – KAMPAR: Su Keong Siong (DAP)
P.071 – GOPENG: Lee Boon Chye (PKR)
P.076 – TELUK INTAN: Nga Kor Ming (DAP)
P.077 – TANJONG MALIM: Chang Lih Kang (PKR)

PAHANG: 1 (DAP 1)

P.089 – BENTONG: Wong Tack (DAP)

SELANGOR: 9 (PKR 5, DAP 4)

P.094 – HULU SELANGOR: Leow Hsiad Hui (PKR)
P.097 – SELAYANG: William Leong Jee Keen (PKR)
P.102 – BANGI: Ong Kian Ming (DAP)
P.103 – PUCHONG: Gobind Singh Deo (DAP)
P.104 – SUBANG: Wong Chen (PKR)
P.106 – DAMANSARA: Pua Kiam Wee (DAP)
P.107 – SUNGAI BULOH: Sivarasa K.Rasiah (PKR)
P.110 – KLANG: Charles Anthony R.Santiago (DAP)
P.112 – KUALA LANGAT: Xavier Jayakumar Arulanandam (PKR)

WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR: 7 (DAP 5, PKR 1, Bebas 1)

P.114 – KEPONG: Lim Lip Eng (DAP)
P.115 – BATU: Prabakaran M Parameswaran (Bebas – Kunci)

P.116 – WANGSA MAJU: Dr.Tan Yee Kew (PKR)
P.117 – SEGAMBUT: Yeoh Tseow Suan (DAP)
P.120 – BUKIT BINTANG: Fong Kui Lun (DAP)
P.122 – SEPUTEH: Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P.123 – CHERAS: Tan Kok Wai (DAP)

NEGERI SEMBILAN: 2 (DAP 2)

P.128 – SEREMBAN: Loke Siew Fook (DAP)
P.130 – RASAH: Cha Kee Chin (DAP)

MELAKA: 1 (DAP 1)

P.138 – KOTA MELAKA: Khoo Poay Tiong (DAP)

JOHOR: 7 (PKR 2, DAP 5)

P.140 – SEGAMAT: Santhara Kumar Ramanaidu (PKR)
P.142 – LABIS: Pang Hok Liong (DAP)
P.145 – BAKRI: Yeo Bee Yin (DAP)
P.152 – KLUANG: Wong Shu Qi (DAP)
P.158 – TEBRAU: Choong Shiau Yoon (PKR)
P.162 – ISKANDAR PUTERI: Lim Kit Siang (DAP)
P.163 – KULAI: Teo Nie Ching (DAP)

SABAH: 7 (DAP 3, Warisan 2, PKR 2, Solidariti 1)

P.172 – KOTA KINABALU: Chan Foong Hin (DAP)
P.174 – PENAMPANG: Ignatius Dorell Leiking (WARISAN)
P.179 – RANAU: Jonathan Bin Yasin (PKR)
P.180 – KENINGAU: Jeffrey Kitingan (Solidariti)
P.181 – TENOM: Noorita Binti Sual (DAP)
P.185 – BATU SAPI: Liew Vui Keong (Warisan)
P.186 – SANDAKAN: Wong Tien Fatt @ Wong Nyuk Foh (DAP)
P.190 – TAWAU: Christina Liew Chin Jin (PKR)

SARAWAK: 11 (DAP 6, PKR 4, Bebas 1)

P.192 – MAS GADING: Mordi Anak Bimol (DAP)
P.195 – BANDAR KUCHING: Kelvin Yii Lee Wuen (DAP)
P.196 – STAMPIN: Chong Chieng Jen (DAP)
P.198 – PUNCAK BORNEO : Willie Anak Mongin (PKR)
P.205 – SARATOK: Ali Anak Biju (PKR)
P.208 – SARIKEI: Wong Ling Biu (DAP)
P.209 – JULAU: Larry Soon @ Larry Sng Wei Shien (Bebas – Kerusi)
P.211 – LANANG: Alice Lau Kiong Yieng (DAP)
P.212 – SIBU: Oscar Ling Chai Yew (DAP)
P.214 – SELANGAU: Baru Bian (PKR)
P.219 – MIRI: Michael Teo Yu Keng (PKR)

58 kerusi Parlimen Islam ini mengikut parti adalah terdiri daripada:

● 27 kerusi Parlimen Islam milik PKR
● 13 kerusi Parlimen Islam milik PPBM
● 11 kerusi Parlimen Islam milik PAN
● 6 kerusi Parlimen Islam milik Warisan
● 1 kerusi Parlimen Islam milik DAP

58 kerusi Parlimen Islam ini mengikut negeri pula adalah terdiri daripada:

PERLIS: 1 (PKR 1)

P.002 – KANGAR: Noor Amin Bin Ahmad (PKR)

KEDAH: 8 (PKR 4, PPBM 3, PAN 1)

P.004 – LANGKAWI: Mahathir Mohamad (PPBM)
P.005 – JERLUN: Mukhriz Mahathir (PPBM)
P.006 – KUBANG PASU: Amiruddin Hamzah (PPBM)
P.008 – POKOK SENA: Mahfuz Omar (PAN)
P.010 – KUALA KEDAH: Azman Ismail (PKR)
P.014 – MERBOK: Nor Azrina Surip (PKR)
P.015 – SUNGAI PETANI: Johari Abdul (PKR)
P.018 – KULIM – BANDAR BAHARU: Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

PULAU PINANG: 3 (PKR 3)

P.044 – PERMATANG PAUH: Nurul Izzah Anwar (PKR)
P.047 – NIBONG TEBAL: Mansor Othman (PKR)
P.053 – BALIK PULAU: Muhammad Bakhtiar Wan Chik (PKR)

PERAK: 3 (PAN 2, PPBM 1)

P.057 – PARIT BUNTAR: Mujahid Yusof (PAN)
P.063 – TAMBUN: Ahmad Faizal Azumu (PPBM)
P.074 – LUMUT: Mohd Hatta Md Ramli (PAN)

PAHANG: 4 (PKR 2, DAP 1, PAN 1)

P.080 – RAUB: Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (DAP)
P.082 – INDERA MAHKOTA: Saifuddin Abdullah (PKR)
P.083 – KUANTAN: Fuziah Salleh (PKR)
P.088 – TEMERLOH: Mohd. Anuar Mohd Tahir (PAN)

SELANGOR: 11 (PKR 5, PAN 5, PPBM 1)

P.093 – SUNGAI BESAR: Muslimin Yahaya (PPBM)
P.096 – KUALA SELANGOR: Dzulkefly Ahmad (PAN)
P.098 – GOMBAK: Mohamed Azmin Bin Ali (PKR)
P.099 – AMPANG: Zuraida Kamaruddin (PKR)
P.100 – PANDAN: Wan Azizah Wan Ismail (PKR)
P.101 – HULU LANGAT: Hasanuddin Mohd Yunus (PAN)
P.105 – PETALING JAYA: Maria Chin Abdullah (PKR)
P.108 – SHAH ALAM: Khalid Abd Samad (PAN)
P.109 – KAPAR: Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)
P.111 – KOTA RAJA: Mohamad Sabu (PAN)
P.113 – SEPANG: Mohamed Hanipa Maidin (PAN)

WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR: 4 (PKR 3, PPBM 1)

P.118 – SETIAWANGSA: Nik Nazmi Nik Ahmad (PKR)
P.119 – TITIWANGSA: Rina Mohd Harun (PPBM)
P.121 – LEMBAH PANTAI: Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil (PKR)
P.124 – BANDAR TUN RAZAK: Kamarudin Jaffar (PKR)

NEGERI SEMBILAN: 3 (PKR 1, PPBM 1, PAN 1)

P.129 – KUALA PILAH: Eddin Syazlee Shith (PPBM)
P.132 – PORT DICKSON: Danyal Balagopal Abdullah (PKR)
P.133 – TAMPIN: Hasan Bahrom (PAN)

MELAKA: 3 (PKR 2, PPBM 1)

P.135 – ALOR GAJAH: Mohd Redzuan Md Yusof (PPBM)
P.136 – TANGGA BATU: Rusnah Aluai (PKR)
P.137 – HANG TUAH JAYA: Shamsul Iskandar @ Yusre Mohd Akin (PKR)

JOHOR: 11 (PPBM 5, PKR 5, PAN 1)

P.141 – SEKIJANG: Natrah Ismail (PKR)
P.143 – PAGOH: Mahiaddin Md Yasin (PPBM)
P.144 – LEDANG: Syed Ibrahim Syed Nor (PKR)
P.146 – MUAR: Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (PPBM)
P.149 – SRI GADING: Sharuddin Md Salleh (PPBM)
P.150 – BATU PAHAT: Mohd Rashid Hasnon (PKR)
P.151 – SIMPANG RENGGAM: Maszlee Malik (PPBM)
P.159 – PASIR GUDANG: Hassan Abdul Karim (PKR)
P.160 – JOHOR BAHRU: Akmal Nasrullah Mohd Nasir (PKR)

P.161 – PULAI: Salahuddin Ayub (PAN)
P.165 – TANJUNG PIAI: Md Farid Md Rafik (PPBM)

SABAH: 7 (Warisan 6, PKR 1)

P.169 – KOTA BELUD: Isnaraissah Munirah Majilis @ Fakharudy (Warisan)
P.171 – SEPANGGAR: Mohd Azis Jamman (Warisan)
P.173 – PUTATAN: Awang Husaini Sahari (PKR)
P.175 – PAPAR: Ahmad Hassan (Warisan)
P.188 – SILAM: Mohamaddin Ketapi (Warisan)
P.189 – SEMPORNA: Mohd Shafie Apdal (Warisan)
P.191 – KALABAKAN: Ma’mun Sulaiman (Warisan)

Sama-samalah kita tunggu dan lihat kebijaksanaan Perdana Menteri kerajaan baru ini, iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad yang parti yang beliau ketuai, PPBM, hanya memenangi 13 kerusi daripada 124 kerusi yang dimenangi oleh gabungan PKR, DAP, PPBM, PAN, Warisan, Bebas dan Solidariti, di dalam mengemudi tanah air kita selepas ini.

Dan semoga keputusan PRU14 ini akan mengukuhkan lagi tekad umat Islam untuk melaksanakan seluruh tuntutan agama mereka selaras dengan Perkara 3 (1) yang meletakkan Islam sebagai “agama bagi Persekutuan” dan Perkara 11 (1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak kepada tiap-tiap orang untuk “menganuti dan mengamalkan agamanya”.

Nota: Sehingga kini masih belum dapat dipastikan dengan jelas hala tuju Ahli Parlimen Bebas (Kunci) yang menang di kerusi P.203 – Lubok Antu, iaitu Jugah AK Muyang.

Baca juga:
———————–
#PRU14: Perjanjian antara PH dan PPBM: Kesannya Terhadap kedudukan agama Islam

Saya ditunjuk Perjanjian Bersama Kerangka Kerjasama Pakatan Harapan (PH) dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bertarikh 13 Disember 2016. Terdapat dua pihak dalam perjanjian itu. Di satu pihak ialah PH yang terdiri daripada PKR, DAP dan Amanah dan di satu pihak lagi PPBM. Ia dibuat di Petaling Jaya dan ditandatangani oleh Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail (PKR), Lim Guan Eng (DAP), Haji Mohamad Sabu (Amanah) dan Tan Sri Hj Muhyiddin Hj Mohd Yassin (PPBM).

Klausa 1(1) Perjanjian itu, antara lain, menyebut:

“Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi Persekutuan dan agama-agama lain boleh diamalkan dengan bebas, aman dan damai…..”

Perhatikan bahawa peruntukan Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan yang ada sekarang memperuntukkan, antara lain:

“3. (1) Islam ialah agama bagi Persekutuan; tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai….”

Perhatikan bahawa perkataan “bebas” telah ditambah. Apakah kesannya?

Kesannya ialah, agama-agama lain boleh diamalkan dengan bebas tanpa sebarang sekatan dan larangan. Ini termasuk:

1. Orang bukan Islam tidak boleh dihalang daripada pengembangan (propagation) agama mereka kepada orang Islam kerana itu adalah sebahagian daripada ajaran agama mereka.

2. Mereka mempunyai alasan untuk menuntut supaya dibina atau untuk membina gereja dan to’kong-to’kong mereka di tempat-tempat awam, termasuk di kampus-kampus universiti.

3. Cara mereka beribadat juga tidak boleh disekat. Misalnya, di bulan hantu lapar, mereka boleh meletakkan babi panggang di luar to’kong mereka, termasuk di dalam kampus universiti, kerana menjamu hantu lapar adalah sebahagian daripada ibadat mereka di bulan itu.

Ringkasny, tujuan mereka menambah perkataan “bebas” itu ialah untuk meletakkan agama-agama lain setaraf dengan agama Islam di segi pentadbiran, termasuk penggunaan dana kerajaan. Perlu ditekankan bahawa semua itu boleh dilakukan secara pentadbiran, tanpa meminda Perlembagaan.

Nampaknya ketiga-tiga pemimpin Melayu/Islam itu sama ada tidak nampak, tidak peduli, hendak mengambil hati Lim Guan Eng atau sudah diperbodohkan oleh Lim Guan Eng. Ini orang Melayu/Islam perlu sedar.

08 05 2018

Tun Abdul Hamid Omar
tunabdulhamid@gmail.com
http://www.tunabdulhamid.my
https://tunabdulhamid.me

 

http://pakdin.my/pru14-perjanjian-antara-ph-dan-ppbm-kesannya-terhadap-kedudukan-agama-islam/

(Visited 139 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

193 comments

  1. Dannie Dannie

    Bungkus dah kau.. Ko sekarang macai pembangkang tau.. Bukan kerajaan..

  2. Dannie Dannie

    Bungkus dah kau.. Ko sekarang macai pembangkang tau.. Bukan kerajaan..

  3. Ahmad Bustomi

    Diam la anjing umngok bongok pembngkng bangang

  4. Ahmad Bustomi

    Diam la anjing umngok bongok pembngkng bangang

  5. Danny Yusak

    Itu yg tok arob tak hantar derma mai…kihkihkih…belum reput ke cai…

  6. Danny Yusak

    Itu yg tok arob tak hantar derma mai…kihkihkih…belum reput ke cai…

  7. Wang Swei Kien

    U belum bungkus? sempat lari ke???

  8. Wang Swei Kien

    U belum bungkus? sempat lari ke???

  9. Katak Hijau

    Bn pun sama banyak je letak calon cina..jangan nak rasist sangat hanat

  10. Katak Hijau

    Bn pun sama banyak je letak calon cina..jangan nak rasist sangat hanat

  11. Nancy Drew

    Sedih tengok ramai ca ya nun aleef racist dlm kerajaan skrg…

  12. Aziz Rahman Abdul

    Kerajaan tua nyanyok.silap² xsampai setahun dh melingkup . Haha

  13. Md Sahrudin

    Abis dh kalah nk salalhkan siapa

  14. Md Sahrudin

    Abis dh kalah nk salalhkan siapa

  15. Iszmael Maverick

    Dah lah tu. Sudah2 la menyalak pembangkang oi.. PH dah MeNaNG!.. hahaha???

  16. Iszmael Maverick

    Dah lah tu. Sudah2 la menyalak pembangkang oi.. PH dah MeNaNG!.. hahaha???

  17. Danny Goh

    Min lum mati ka min..??semoga mati awal ya

  18. Danny Goh

    Min lum mati ka min..??semoga mati awal ya

  19. Adzhar Jafrin

    Awalnya menyalak..jgn main sentimen agama..yg bebal tu kau

  20. Adzhar Jafrin

    Awalnya menyalak..jgn main sentimen agama..yg bebal tu kau

  21. Muhamad Syamsul Din

    Ape masalah nya…nampak sagt xbelajar pengajian am…xthu pasal perlembagaan …bodoh bn..

  22. Muhamad Syamsul Din

    Ape masalah nya…nampak sagt xbelajar pengajian am…xthu pasal perlembagaan …bodoh bn..

  23. Illa Mansor

    maki hamun tu dh jd amalan so pe nk heran

  24. Illa Mansor

    maki hamun tu dh jd amalan so pe nk heran

  25. MD HJ

    Tgk result pru 13..berapa muslim

  26. MD HJ

    Tgk result pru 13..berapa muslim

  27. Afzal Asgar

    Kalau islam pun tapi penyagak mencuri duit rakyat buat apa. Nama ja islam tapi memimpin macam firaun.

  28. Afzal Asgar

    Kalau islam pun tapi penyagak mencuri duit rakyat buat apa. Nama ja islam tapi memimpin macam firaun.

  29. Mohamad Sultan

    Abis bn letak smua calon islam ke..

  30. Mohamad Sultan

    Abis bn letak smua calon islam ke..

  31. Ayong Azli Shazli

    Dgn mentaliti & ideology camni yg ditolak rakyat, mereput la BN sebagai pembangkang sampai kiamat….sekian

  32. Ayong Azli Shazli

    Dgn mentaliti & ideology camni yg ditolak rakyat, mereput la BN sebagai pembangkang sampai kiamat….sekian

  33. Der Schrieftsteller

    Lahh page anak haram ni x tutup lagi ke..

  34. Der Schrieftsteller

    Lahh page anak haram ni x tutup lagi ke..

  35. Azhar Majid

    sy rasa baik je janji wat keje..x kira melayu india or cina..tgk muhyiddin,kalo kata salah kena buang keje..yg lain jd pak angguk,ape yg najib wat semua betul..ape guna melayu jd pemimpin kalo x jqga kepentingan rakyat??
    akrg zaman internet,org kg pon bole tau cter..besides,its tun la..masa dia memerintah dulu pon xde rakyat susah!!

  36. Azhar Majid

    sy rasa baik je janji wat keje..x kira melayu india or cina..tgk muhyiddin,kalo kata salah kena buang keje..yg lain jd pak angguk,ape yg najib wat semua betul..ape guna melayu jd pemimpin kalo x jqga kepentingan rakyat??
    akrg zaman internet,org kg pon bole tau cter..besides,its tun la..masa dia memerintah dulu pon xde rakyat susah!!

  37. Azhar Majid

    sy rasa baik je janji wat keje..x kira melayu india or cina..tgk muhyiddin,kalo kata salah kena buang keje..yg lain jd pak angguk,ape yg najib wat semua betul..ape guna melayu jd pemimpin kalo x jqga kepentingan rakyat??
    akrg zaman internet,org kg pon bole tau cter..besides,its tun la..masa dia memerintah dulu pon xde rakyat susah!!

  38. Ramli Sulaiman

    Pengajaran daripada kisah PRU 14, anak murid jangan melawan cikgu.

    Jangan kurang ajar dengan cikgu. Jangan sampai tahap guna perkataan “kepala bapak kau” dan “stupid” pada cikgu.

    Jangan hina umur cikgu yang dah berusia. Tak berkat ilmu tu.

    Sekali cikgu bertindak, anak murid terus kena “buang sekolah”. Sekian.

  39. Ramli Sulaiman

    Pengajaran daripada kisah PRU 14, anak murid jangan melawan cikgu.

    Jangan kurang ajar dengan cikgu. Jangan sampai tahap guna perkataan “kepala bapak kau” dan “stupid” pada cikgu.

    Jangan hina umur cikgu yang dah berusia. Tak berkat ilmu tu.

    Sekali cikgu bertindak, anak murid terus kena “buang sekolah”. Sekian.

  40. Ramli Sulaiman

    Pengajaran daripada kisah PRU 14, anak murid jangan melawan cikgu.

    Jangan kurang ajar dengan cikgu. Jangan sampai tahap guna perkataan “kepala bapak kau” dan “stupid” pada cikgu.

    Jangan hina umur cikgu yang dah berusia. Tak berkat ilmu tu.

    Sekali cikgu bertindak, anak murid terus kena “buang sekolah”. Sekian.

  41. Johadi Borhan

    Demokrasi bang. Yg betul, x salah fakta pon..haha

  42. Johadi Borhan

    Demokrasi bang. Yg betul, x salah fakta pon..haha

  43. Hafizal Ahmad

    Wake up call dari 2008 pun tak faham2… skrg baru sibuk…

  44. Hafizal Ahmad

    Wake up call dari 2008 pun tak faham2… skrg baru sibuk…

  45. Mohd Fahiz

    Ko asal mcm celaka ni admin kami rakyat lebih rela org bukan islam terajui dari terus diterajui oleh mamat2 celaka kaki rasuah!!!

  46. Mohd Fahiz

    Ko asal mcm celaka ni admin kami rakyat lebih rela org bukan islam terajui dari terus diterajui oleh mamat2 celaka kaki rasuah!!!

  47. Aziz Rahman Abdul

    Gaji masa zaman tun dulu rm350 je..tu yg sampai gawat ekonomi Haha aptb

  48. Aziz Rahman Abdul

    Gaji masa zaman tun dulu rm350 je..tu yg sampai gawat ekonomi Haha aptb

  49. Aziz Rahman Abdul

    Gaji masa zaman tun dulu rm350 je..tu yg sampai gawat ekonomi Haha aptb

  50. Haziq Hais

    Yg korg undi BN npe..klu x mp muslim lagi byk menang dri klgn PH

  51. Haziq Hais

    Yg korg undi BN npe..klu x mp muslim lagi byk menang dri klgn PH

  52. Mohd Radzi Abu Samah

    mentaliti/idologi umno/bn gunakan utk menakut2kan org melayu/islam…akhirnya makan diri umno!!

  53. Mohd Radzi Abu Samah

    mentaliti/idologi umno/bn gunakan utk menakut2kan org melayu/islam…akhirnya makan diri umno!!

  54. Mat Jan

    minyak turun dah masuk dlm tangki..apa lagi nak heboh ni

  55. Mat Jan

    minyak turun dah masuk dlm tangki..apa lagi nak heboh ni

  56. Syed Shahriman Syed Nor

    Org bukan islam yg berakhlak,beriterigiti,amanah,jujur dan ikhlas lebih mulia dari org yg hanya berstatus islam tapi korup,zalim,menipu,mencuri harta rakyat dan tidak amanah.

  57. Syed Shahriman Syed Nor

    Org bukan islam yg berakhlak,beriterigiti,amanah,jujur dan ikhlas lebih mulia dari org yg hanya berstatus islam tapi korup,zalim,menipu,mencuri harta rakyat dan tidak amanah.

  58. Syed Shahriman Syed Nor

    Org bukan islam yg berakhlak,beriterigiti,amanah,jujur dan ikhlas lebih mulia dari org yg hanya berstatus islam tapi korup,zalim,menipu,mencuri harta rakyat dan tidak amanah.

  59. Mustafa Sidek

    Biasalah..puak2 ni..dah jd pembangkang..selangor/penang elok jer

  60. Mustafa Sidek

    Biasalah..puak2 ni..dah jd pembangkang..selangor/penang elok jer

  61. Mustafa Sidek

    Biasalah..puak2 ni..dah jd pembangkang..selangor/penang elok jer

  62. Shyfull

    Menang sorak KAMPUNG tergadai

  63. Shyfull

    Menang sorak KAMPUNG tergadai

  64. Eddy Haris

    Rakyat negeri kedah pon 50/50 ja nak sokong Ph. Tempat kelahiran tom pon payah nak percaya dia. Tempat kelahiran najib, bn pegang. Tempat kelahiran Hadi, pas pegang. Tempat kelahiran arwah Nik Aziz, pas tetap pegang.

  65. Eddy Haris

    Rakyat negeri kedah pon 50/50 ja nak sokong Ph. Tempat kelahiran tom pon payah nak percaya dia. Tempat kelahiran najib, bn pegang. Tempat kelahiran Hadi, pas pegang. Tempat kelahiran arwah Nik Aziz, pas tetap pegang.

  66. Baharudin Kader Gani

    Ada lg page penghasut ni…dah kalah kan diam lah..xmalu ka melalak mcm anjing

  67. Baharudin Kader Gani

    Ada lg page penghasut ni…dah kalah kan diam lah..xmalu ka melalak mcm anjing

  68. Wandaud Wanabdulrahman

    iya…..mati pon kene pegang Bendera…..

  69. Wandaud Wanabdulrahman

    iya…..mati pon kene pegang Bendera…..

  70. Amerrudin Md Yossoff

    Jgn gelabah tengok dulu kerajaan baru tubuh lagi kedudukan mcm mana sikit masa lagi

  71. Amerrudin Md Yossoff

    Jgn gelabah tengok dulu kerajaan baru tubuh lagi kedudukan mcm mana sikit masa lagi

  72. Amin Yusof

    Dr dulu sampai skrg page ni menakut2kan org ramai, sampai dh tergolek pun masih nk menfitnah.

  73. Amin Yusof

    Dr dulu sampai skrg page ni menakut2kan org ramai, sampai dh tergolek pun masih nk menfitnah.

  74. Shiemi Lee

    Tahu xpa Islam tapi rasuah sana sini ada yang masih sokong lupa lak duit dah xdapat lagi dedak…

  75. Shiemi Lee

    Tahu xpa Islam tapi rasuah sana sini ada yang masih sokong lupa lak duit dah xdapat lagi dedak…

  76. Shiemi Lee

    Tahu xpa Islam tapi rasuah sana sini ada yang masih sokong lupa lak duit dah xdapat lagi dedak…

  77. Jasni Jaafar

    Ada jugak kata dulu kepala penyamun pelingkup negara mahafiraun mahazalim akhirnya dia jugak yg di angkat jadi PM..lawak lawak..

  78. Jasni Jaafar

    Ada jugak kata dulu kepala penyamun pelingkup negara mahafiraun mahazalim akhirnya dia jugak yg di angkat jadi PM..lawak lawak..

  79. Mohd Aris Shah Arisshah

    Btul tu…tpi blm apa2 lgi puak cina dh mntk hpuskan hak mlyu…ape cerrrrr

  80. Mohd Aris Shah Arisshah

    Btul tu…tpi blm apa2 lgi puak cina dh mntk hpuskan hak mlyu…ape cerrrrr

  81. Mohd Aris Shah Arisshah

    Pmbngkang rlex je…..yg bnyk mnyalak skrng krjaan bru….hahaha

  82. Mohd Aris Shah Arisshah

    Pmbngkang rlex je…..yg bnyk mnyalak skrng krjaan bru….hahaha

  83. Jasni Jaafar

    Skrg rakyat manyak senang lo..minyak hari2 boleh isi penuh terus jln tak payah berenti di plaza tol lagi dah..tapi bila ha?.

  84. Jasni Jaafar

    Skrg rakyat manyak senang lo..minyak hari2 boleh isi penuh terus jln tak payah berenti di plaza tol lagi dah..tapi bila ha?.

  85. Juan Ryan Sasaki

    Skrg masa untuk buat Kerja buktikan awak terbaik Kalau nak kembali memerintah

  86. Juan Ryan Sasaki

    Skrg masa untuk buat Kerja buktikan awak terbaik Kalau nak kembali memerintah

  87. Syed Shahriman Syed Nor

    Takpe bro kalau buat perangai kita tukar balik, itu lah amalan Demokrasi. Tak melawak bro Jasni Jaafar psl Najib dah teruk padu jadi Juara ‘Maharaja Lawak Mega Mericik-Recik Hawau’ !!! Saya bagi contoh sikit yg clear cut case mcm bela lembu Fidlot 250juta(Tan Sri Salleh & Sharizat), Mara shopping beli hotel ratusan juta(Anuar Musa), Felda buat YES=Year End Sale tanah 270juta(Isa Samad). Semua pelaku happy go lucky, bebas free as a bird.? Dorang rasenya semua dari parti Umno(Parti Melayu Islam) bukan DAP.?

  88. Syed Shahriman Syed Nor

    Takpe bro kalau buat perangai kita tukar balik, itu lah amalan Demokrasi. Tak melawak bro Jasni Jaafar psl Najib dah teruk padu jadi Juara ‘Maharaja Lawak Mega Mericik-Recik Hawau’ !!! Saya bagi contoh sikit yg clear cut case mcm bela lembu Fidlot 250juta(Tan Sri Salleh & Sharizat), Mara shopping beli hotel ratusan juta(Anuar Musa), Felda buat YES=Year End Sale tanah 270juta(Isa Samad). Semua pelaku happy go lucky, bebas free as a bird.? Dorang rasenya semua dari parti Umno(Parti Melayu Islam) bukan DAP.?

  89. Abdul Hadi Amin

    Yg masih sokong jibby ni mmg buta perut x nak terima teguran apa dah.. tu pasal parti keramat pun tumbang mangkuk

  90. Abdul Hadi Amin

    Yg masih sokong jibby ni mmg buta perut x nak terima teguran apa dah.. tu pasal parti keramat pun tumbang mangkuk

  91. Abd Jalil

    Kita tengok aja 5 tahun ni.. Klau ada perubahan yg nyata alhamdulillah dan kita sokong tambah lagi 5 tahun tapi kalau lebih teruk atau rakus juga kita rakyat sama sama tumbangkan balik PH.. Demi Negara dan Islam tercinta.

  92. Abd Jalil

    Kita tengok aja 5 tahun ni.. Klau ada perubahan yg nyata alhamdulillah dan kita sokong tambah lagi 5 tahun tapi kalau lebih teruk atau rakus juga kita rakyat sama sama tumbangkan balik PH.. Demi Negara dan Islam tercinta.

  93. Shah Naz

    Hahaha…kan betul..DAP berkuasa,, orang melayu PH sekadar boneka…41/ 71 bro…!!

  94. Shah Naz

    Hahaha…kan betul..DAP berkuasa,, orang melayu PH sekadar boneka…41/ 71 bro…!!

  95. Anne Naufal

    Lim kit siang tersenyum bangga akhirnya dapat gak org2 aku masuk lam kementerian.. hidupp DAP…

  96. Anne Naufal

    Lim kit siang tersenyum bangga akhirnya dapat gak org2 aku masuk lam kementerian.. hidupp DAP…

  97. Syed Shahriman Syed Nor

    Takpe lah Abdul Hadi Amin kita terangkan secara berhemah, bukan hak kita nak memaksa pilih tu dan pilih ini. Masing2 dah besar pjg, baligh dan berakal… sudah tentu pandai memilih yg mana benda baik dan yg mane benda buruk. Org yg waras akalnya takkan nampak taik itu emas dan emas itu taik. Taik tetap taik dan emas tetap emas, takkan berubah. Bodoh sgt lah kita nak menipu diri sendiri !!!?

  98. Syed Shahriman Syed Nor

    Takpe lah Abdul Hadi Amin kita terangkan secara berhemah, bukan hak kita nak memaksa pilih tu dan pilih ini. Masing2 dah besar pjg, baligh dan berakal… sudah tentu pandai memilih yg mana benda baik dan yg mane benda buruk. Org yg waras akalnya takkan nampak taik itu emas dan emas itu taik. Taik tetap taik dan emas tetap emas, takkan berubah. Bodoh sgt lah kita nak menipu diri sendiri !!!?

  99. Nrdin Lkmn

    Hebatnya Tun Mahathir

    Dia lead kerajaan, BN menang…

    Dia lead pembangkang, PH terus menang…

    Dia naikkan Musa Hitam dan dia juga punca Musa Hitam letak jawatan sebagai Tim Perdana Menteri…

    Dia pernah naikkan Ghafar Baba dan dia juga punca Ghafar Baba letak jawatan sebagai Tim Perdana Menteri…

    Dia naikkan Pak lah, dan dia juga turun kan Paklah
    Dia naikkan Najib, dia juga mampu jatuhkan Najib, dia lingkupkan sekali BN…

    Dia pecat Anwar Ibrahim sebagai Tim Perdana Menteri dan dia juga mampu naikkan Anwar Ibrahim semula…

    Dia berani keluar dari parti UMNO yang menjadi sejarah sepanjang hidup dia dan dengan hati kering masuk berjuang dalam parti yang dicipta untuk menjatuhkan dia…

    Dia pernah buat rakyat marah gila, dan dia juga boleh jadikan rakyat yang sama, gilakan dia semula…yes memang gila

    Sebagai pemimpin, dia bina pengaruh paling besar,
    Dia tak paksa orang buat, tapi dia buat semua orang buat sebab mereka sendiri mahu buat…

    Itulah Perdana Menteri Malaysia ke-7…
    Perdana menteri tertua Malaysia. Perdana menteri pertama memegang jawatan Tun. Perdana menteri pertama naik dua kali.

    #TunMtheLegend

  100. Nrdin Lkmn

    Hebatnya Tun Mahathir

    Dia lead kerajaan, BN menang…

    Dia lead pembangkang, PH terus menang…

    Dia naikkan Musa Hitam dan dia juga punca Musa Hitam letak jawatan sebagai Tim Perdana Menteri…

    Dia pernah naikkan Ghafar Baba dan dia juga punca Ghafar Baba letak jawatan sebagai Tim Perdana Menteri…

    Dia naikkan Pak lah, dan dia juga turun kan Paklah
    Dia naikkan Najib, dia juga mampu jatuhkan Najib, dia lingkupkan sekali BN…

    Dia pecat Anwar Ibrahim sebagai Tim Perdana Menteri dan dia juga mampu naikkan Anwar Ibrahim semula…

    Dia berani keluar dari parti UMNO yang menjadi sejarah sepanjang hidup dia dan dengan hati kering masuk berjuang dalam parti yang dicipta untuk menjatuhkan dia…

    Dia pernah buat rakyat marah gila, dan dia juga boleh jadikan rakyat yang sama, gilakan dia semula…yes memang gila

    Sebagai pemimpin, dia bina pengaruh paling besar,
    Dia tak paksa orang buat, tapi dia buat semua orang buat sebab mereka sendiri mahu buat…

    Itulah Perdana Menteri Malaysia ke-7…
    Perdana menteri tertua Malaysia. Perdana menteri pertama memegang jawatan Tun. Perdana menteri pertama naik dua kali.

    #TunMtheLegend

  101. Nrdin Lkmn

    Hebatnya Tun Mahathir

    Dia lead kerajaan, BN menang…

    Dia lead pembangkang, PH terus menang…

    Dia naikkan Musa Hitam dan dia juga punca Musa Hitam letak jawatan sebagai Tim Perdana Menteri…

    Dia pernah naikkan Ghafar Baba dan dia juga punca Ghafar Baba letak jawatan sebagai Tim Perdana Menteri…

    Dia naikkan Pak lah, dan dia juga turun kan Paklah
    Dia naikkan Najib, dia juga mampu jatuhkan Najib, dia lingkupkan sekali BN…

    Dia pecat Anwar Ibrahim sebagai Tim Perdana Menteri dan dia juga mampu naikkan Anwar Ibrahim semula…

    Dia berani keluar dari parti UMNO yang menjadi sejarah sepanjang hidup dia dan dengan hati kering masuk berjuang dalam parti yang dicipta untuk menjatuhkan dia…

    Dia pernah buat rakyat marah gila, dan dia juga boleh jadikan rakyat yang sama, gilakan dia semula…yes memang gila

    Sebagai pemimpin, dia bina pengaruh paling besar,
    Dia tak paksa orang buat, tapi dia buat semua orang buat sebab mereka sendiri mahu buat…

    Itulah Perdana Menteri Malaysia ke-7…
    Perdana menteri tertua Malaysia. Perdana menteri pertama memegang jawatan Tun. Perdana menteri pertama naik dua kali.

    #TunMtheLegend

  102. Muhammad Aidil Othman

    udah2 La admin. cukup 5 tahun nnt undilah xyah nk byk soal. ko punya undi 1 je pon xde bawak beza. ko nothing bro. ko zero

  103. Muhammad Aidil Othman

    udah2 La admin. cukup 5 tahun nnt undilah xyah nk byk soal. ko punya undi 1 je pon xde bawak beza. ko nothing bro. ko zero

  104. Mohd Shahril Dzulkefli

    Hahaha…hidup p.h..brim xder lps nih..msk ank ke skolah agama free.myk turun yg penting penjawat awam ade bonus

  105. Mohd Shahril Dzulkefli

    Hahaha…hidup p.h..brim xder lps nih..msk ank ke skolah agama free.myk turun yg penting penjawat awam ade bonus

  106. Noris Didi

    Aku dah berpesan ngan anak Aku belajar bersungguh2 kerana segala dah berubah kena bersaing ngan bangsa lain utk ke university kerana tak tahu hak bumiputra jadi apa nanti

  107. Noris Didi

    Aku dah berpesan ngan anak Aku belajar bersungguh2 kerana segala dah berubah kena bersaing ngan bangsa lain utk ke university kerana tak tahu hak bumiputra jadi apa nanti

  108. Za Lee

    mmg buat kerja tapi halal ker haram,, taniah

  109. Za Lee

    mmg buat kerja tapi halal ker haram,, taniah

  110. Za Lee

    mmg buat kerja tapi halal ker haram,, taniah

  111. Iskandar Zulkarnain

    Ayat ni boleh mnang Anugerah Komen Terbaik..?

  112. Iskandar Zulkarnain

    Ayat ni boleh mnang Anugerah Komen Terbaik..?

  113. Iskandar Zulkarnain

    Ayat ni boleh mnang Anugerah Komen Terbaik..?

  114. Iskandar Zulkarnain

    Bro..smua kptusan PRU trjadi dgn Keizinan ALLAH SWT..ALLAH Maha Mengetahui..

  115. Iskandar Zulkarnain

    Bro..smua kptusan PRU trjadi dgn Keizinan ALLAH SWT..ALLAH Maha Mengetahui..

  116. Mohd Aliff

    Org x gi ngundi xlyak cite hal politik. Ha3

  117. Mohd Aliff

    Org x gi ngundi xlyak cite hal politik. Ha3

  118. Mohd Aliff

    Org x gi ngundi xlyak cite hal politik. Ha3

  119. Rosli Hashim

    Respect your opinion but to me any party I respect but sorry not DAP I will and never trust their hidden agenda

  120. Rosli Hashim

    Respect your opinion but to me any party I respect but sorry not DAP I will and never trust their hidden agenda

  121. Rosli Hashim

    Respect your opinion but to me any party I respect but sorry not DAP I will and never trust their hidden agenda

  122. Rosli Hashim

    Ada tersurat dan tersirat disebalik pemberian Allah jika panjang umur kita lihat apakah hikmahnya Baik atau burok hanya Allah yg mengatahui

  123. Rosli Hashim

    Ada tersurat dan tersirat disebalik pemberian Allah jika panjang umur kita lihat apakah hikmahnya Baik atau burok hanya Allah yg mengatahui

  124. Rosli Hashim

    Ada tersurat dan tersirat disebalik pemberian Allah jika panjang umur kita lihat apakah hikmahnya Baik atau burok hanya Allah yg mengatahui

  125. Rosli Hashim

    Saya tak pandai Agama tapi tak pernah dengar Ayat ayat Alquran Dan Pak ustaz yg menyatakan orang bukan Islam mempunyai akhlak seperti yg Tuan tulis. Minta beri saya pertunjuk ayat ayat Alquran yg ada menjelaskan terima kasih

  126. Rosli Hashim

    Saya tak pandai Agama tapi tak pernah dengar Ayat ayat Alquran Dan Pak ustaz yg menyatakan orang bukan Islam mempunyai akhlak seperti yg Tuan tulis. Minta beri saya pertunjuk ayat ayat Alquran yg ada menjelaskan terima kasih

  127. Rosli Hashim

    Jasni Jaafar terima kasih kerana mengingatkan supaya saya tak mudah lupa seperti yg pelupa

  128. Rosli Hashim

    Jasni Jaafar terima kasih kerana mengingatkan supaya saya tak mudah lupa seperti yg pelupa

  129. Jasni Jaafar

    Syed Shahriman Syed Nor Yg banyak skendal2 Madey dulu mengapa tak bongkar ..dulu kata nak tangkap madey ..suruh madey letak jawatan terjerit2 di jalanan ..akhirnya angkat juga Mahafiraun diktator jadi PM..lawak..lawak..

  130. Jasni Jaafar

    Syed Shahriman Syed Nor Yg banyak skendal2 Madey dulu mengapa tak bongkar ..dulu kata nak tangkap madey ..suruh madey letak jawatan terjerit2 di jalanan ..akhirnya angkat juga Mahafiraun diktator jadi PM..lawak..lawak..

  131. Jasni Jaafar

    Syed Shahriman Syed Nor madey dulu pun banyak skendal sprt forex perwaja bnm dan banyak lagi yg tak larat nak kira klu nak di kira.. sampai anak beranak jadi billioner sekelip mata..para2 refomasi terjerit2 di jln2 suruh Madey letak jawatan dgn gelaran Mahafiraun Mahazalim diktator..akhirnya dia jugalah di angkat jadi pemimpin mereka sekaligus PM..lawak2 lawak..

  132. Jasni Jaafar

    Syed Shahriman Syed Nor madey dulu pun banyak skendal sprt forex perwaja bnm dan banyak lagi yg tak larat nak kira klu nak di kira.. sampai anak beranak jadi billioner sekelip mata..para2 refomasi terjerit2 di jln2 suruh Madey letak jawatan dgn gelaran Mahafiraun Mahazalim diktator..akhirnya dia jugalah di angkat jadi pemimpin mereka sekaligus PM..lawak2 lawak..

  133. Jasni Jaafar

    Madey pun banyak juga skendal sprt Perwaja Forex BNM dan banyak lagi hingga tak larat nak di kira..sampai di samakan dgn Mahafiraun Mahazalim Diktator ..puak2 refomasi terjerit jerit di jln2 desak Madey letak jawatan PM..akhirnya Mahafiraun Mahazalim Diktator yg mereka level kan di angkat jadi pemimpin mereka sekali gus PM..lawak lawak..

  134. Jasni Jaafar

    Madey pun banyak juga skendal sprt Perwaja Forex BNM dan banyak lagi hingga tak larat nak di kira..sampai di samakan dgn Mahafiraun Mahazalim Diktator ..puak2 refomasi terjerit jerit di jln2 desak Madey letak jawatan PM..akhirnya Mahafiraun Mahazalim Diktator yg mereka level kan di angkat jadi pemimpin mereka sekali gus PM..lawak lawak..

  135. Azhar Majid

    Rosli Hashim yes i understand your concern but if youre talking about bumi status quo,no need to worry..there are steps that they need to do which is impossible for them..besides these constitution is sealed..
    1st they must have 2/3 majority in parliment which they dont have..
    2nd they need to bring the matter to the honourable king for amendment!
    do you think our King will let that status gone? there’s no chance in hell..

    the king is the last resort for them to do equal status with the malays..so dont worry we are safe!!

  136. Azhar Majid

    Rosli Hashim yes i understand your concern but if youre talking about bumi status quo,no need to worry..there are steps that they need to do which is impossible for them..besides these constitution is sealed..
    1st they must have 2/3 majority in parliment which they dont have..
    2nd they need to bring the matter to the honourable king for amendment!
    do you think our King will let that status gone? there’s no chance in hell..

    the king is the last resort for them to do equal status with the malays..so dont worry we are safe!!

  137. Azhar Majid

    Rosli Hashim yes i understand your concern but if youre talking about bumi status quo,no need to worry..there are steps that they need to do which is impossible for them..besides these constitution is sealed..
    1st they must have 2/3 majority in parliment which they dont have..
    2nd they need to bring the matter to the honourable king for amendment!
    do you think our King will let that status gone? there’s no chance in hell..

    the king is the last resort for them to do equal status with the malays..so dont worry we are safe!!

  138. Syed Shahriman Syed Nor

    Bro Rosli Hashim betul dlm al-quran takde menyebut secara terperinci berkenaan org yg tidak beriman atau org bukan islam mempunyai sifat2 mahmudah @ akhlak yg mulia. Malah solat 5 waktu dan ibadah haji juga tidak mendetailkan aturan ibadah dan perbuatannya.(kena rujuk pd sunnah, hadith dan ijmak ulama’. Lisannya, perbuatannya dan aturannya)
    Berkenaan org bukan islam terhadap akhlaknya, lihat dlm dunia yg nyata. Contoh pd Ust Ravi(yg selalu jadi panel Hal Ehwal Islam TV1) Ust Hussein Yee atau Yusof Estes (ulama dari Texas, Amerika). Mcm mane keperibadian dan akhlak mereka2 nie sebelum memeluk Islam? Kalau akhlak mereka jahanam minum arak,judi,kaki pompuan, berzina sana sini. Mane mungkin mereka memilih Islam sebagai cara hidup mereka!!! Kalau ikut pahaman bro Rosli… alamatnya takdelah golongan muallaf atau saudara baru dlm dunia nie. Dan saya pernah bertemu secara live dgn Ust. Hussein Yee dan bertanya kpdnya berkenaan Islam dan jihad. Dier kata kpd saya… ‘Jihadnya adalah mencari seberapa byk yg mampu saudara baru dgn berdakwah dan menarik org bukan islam mengucap dua kalimah syahadah. Itulah dakwah@sunnah terawal Rasullulah saw. Yg mana kita nie yg dah lahir sebagai islam, semakin dan jauh kita tinggalkan’.
    Akibat sindrom,pahaman,pegangan bahawa, semua@pukul rata kita pd yg org bukan Islam, yg mana mereka semua mesti memerangi dan mahu membunuh Islam.?

  139. Syed Shahriman Syed Nor

    Bro Rosli Hashim betul dlm al-quran takde menyebut secara terperinci berkenaan org yg tidak beriman atau org bukan islam mempunyai sifat2 mahmudah @ akhlak yg mulia. Malah solat 5 waktu dan ibadah haji juga tidak mendetailkan aturan ibadah dan perbuatannya.(kena rujuk pd sunnah, hadith dan ijmak ulama’. Lisannya, perbuatannya dan aturannya)
    Berkenaan org bukan islam terhadap akhlaknya, lihat dlm dunia yg nyata. Contoh pd Ust Ravi(yg selalu jadi panel Hal Ehwal Islam TV1) Ust Hussein Yee atau Yusof Estes (ulama dari Texas, Amerika). Mcm mane keperibadian dan akhlak mereka2 nie sebelum memeluk Islam? Kalau akhlak mereka jahanam minum arak,judi,kaki pompuan, berzina sana sini. Mane mungkin mereka memilih Islam sebagai cara hidup mereka!!! Kalau ikut pahaman bro Rosli… alamatnya takdelah golongan muallaf atau saudara baru dlm dunia nie. Dan saya pernah bertemu secara live dgn Ust. Hussein Yee dan bertanya kpdnya berkenaan Islam dan jihad. Dier kata kpd saya… ‘Jihadnya adalah mencari seberapa byk yg mampu saudara baru dgn berdakwah dan menarik org bukan islam mengucap dua kalimah syahadah. Itulah dakwah@sunnah terawal Rasullulah saw. Yg mana kita nie yg dah lahir sebagai islam, semakin dan jauh kita tinggalkan’.
    Akibat sindrom,pahaman,pegangan bahawa, semua@pukul rata kita pd yg org bukan Islam, yg mana mereka semua mesti memerangi dan mahu membunuh Islam.?

  140. Syed Shahriman Syed Nor

    Bro Jasni Jaafar part tu kena tanya penguasa selepas eranya, pak lah dan pak jib kenapa tak tangkap. Malah pd era pak lah ade suruhanjaya diraja juga ditubuhkan berkenaan aturan perlantikan hakim2 kanan oleh lawyer V.K Lingam. He looks like me, he talks like, he sounds like me but its not me! Pun tak tangkap2….
    Ape yg terjadi saat dan situasi skarang, bila pak jib buat perangai gila babun dier dgn rakyat2 terbabit sengsara. Dier masyuuukkkk rakyat ikat perut, masa zaman Tun dier masyuk kita rakyat tak yah ikat perut pun.
    Kos of living melambung, GST, subsidi gula,tepung,minyak masak, petrol… semua ditarik. Bila keadaan ini berlaku, maka penolakan secara total pun berlaku pada pemerintah. Akibat semua rakyat bangsa dan agama dijerut dlm keperitan hidup.
    Membuatkan rakyat semua tekad dan nekad mahu menukar pemerintahan… walaupun Tun mengetuainya, kerana Tun secara sukarela mahu menuntut pembelaan utk rakyat.
    Kesimpulannya sape pun ketua nak lwn najib lantaklah… janji rakyat msia mahu keluar dari pemerintah yg menjerut tengkok rakyat, kerana pemerintah dan kuncu2nya selamba jea hidup dlm bermewah-mewah umpama syurga dunia.?

  141. Syed Shahriman Syed Nor

    Bro Jasni Jaafar part tu kena tanya penguasa selepas eranya, pak lah dan pak jib kenapa tak tangkap. Malah pd era pak lah ade suruhanjaya diraja juga ditubuhkan berkenaan aturan perlantikan hakim2 kanan oleh lawyer V.K Lingam. He looks like me, he talks like, he sounds like me but its not me! Pun tak tangkap2….
    Ape yg terjadi saat dan situasi skarang, bila pak jib buat perangai gila babun dier dgn rakyat2 terbabit sengsara. Dier masyuuukkkk rakyat ikat perut, masa zaman Tun dier masyuk kita rakyat tak yah ikat perut pun.
    Kos of living melambung, GST, subsidi gula,tepung,minyak masak, petrol… semua ditarik. Bila keadaan ini berlaku, maka penolakan secara total pun berlaku pada pemerintah. Akibat semua rakyat bangsa dan agama dijerut dlm keperitan hidup.
    Membuatkan rakyat semua tekad dan nekad mahu menukar pemerintahan… walaupun Tun mengetuainya, kerana Tun secara sukarela mahu menuntut pembelaan utk rakyat.
    Kesimpulannya sape pun ketua nak lwn najib lantaklah… janji rakyat msia mahu keluar dari pemerintah yg menjerut tengkok rakyat, kerana pemerintah dan kuncu2nya selamba jea hidup dlm bermewah-mewah umpama syurga dunia.?

  142. Muhamad Hanis Abdul Karim

    Harus diingat wahai saudaraku.. Allah SWT sudah berfirman dlm alquran bahawasanya orang kafir tidak sekali kali akan redho dgn kita org islam hinggalah kita mengikut agama mereka (walaupun masih beragama islam pada zahirnya)

  143. Muhamad Hanis Abdul Karim

    Harus diingat wahai saudaraku.. Allah SWT sudah berfirman dlm alquran bahawasanya orang kafir tidak sekali kali akan redho dgn kita org islam hinggalah kita mengikut agama mereka (walaupun masih beragama islam pada zahirnya)

  144. Muhamad Hanis Abdul Karim

    Harus diingat wahai saudaraku.. Allah SWT sudah berfirman dlm alquran bahawasanya orang kafir tidak sekali kali akan redho dgn kita org islam hinggalah kita mengikut agama mereka (walaupun masih beragama islam pada zahirnya)

  145. Acs Tigaenam

    Ahli parlimen bn yg islam tu buat ape kt parlimen?

  146. Acs Tigaenam

    Ahli parlimen bn yg islam tu buat ape kt parlimen?

  147. Mus Mohd

    Dlm BN berapa ramai golongan munafik dan fasik….apa beza golongan ini dgn Non muslim

  148. Mus Mohd

    Dlm BN berapa ramai golongan munafik dan fasik….apa beza golongan ini dgn Non muslim

  149. Zahari Zulkifli

    Harus di ingt. Kita juga d galakn berdakwah pd mereka. Klu tnmkn kbncian nk dakwah cmner.

  150. Zahari Zulkifli

    Harus di ingt. Kita juga d galakn berdakwah pd mereka. Klu tnmkn kbncian nk dakwah cmner.

  151. Zahari Zulkifli

    Harus di ingt. Kita juga d galakn berdakwah pd mereka. Klu tnmkn kbncian nk dakwah cmner.

  152. Mohd Zaffarudin

    Syed Shahriman Syed Nor panjang nya ulasan…terbaikkkk…

  153. Mohd Zaffarudin

    Syed Shahriman Syed Nor panjang nya ulasan…terbaikkkk…

  154. Raihana Nadira

    melayu mesti ada rasa sensitif dgn hal ini…

  155. Aminordn Taharim

    Jadi KERAjaan kena byk bertabah….ha33x

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.