Home / :: BLOG :: / PRU14: Tahap Kesihatan Merosot…Layakkah Mahathir Jadi PM?

PRU14: Tahap Kesihatan Merosot…Layakkah Mahathir Jadi PM?

Sehari selepas diumumkan sebagai calon bagi Parlimen Langkawi, Tun Mahathir dikhabarkan mengalami masalah kesihatan sehingga terpaksa membatalkan kehadirannya pada satu ceramah di Teluk Intan.

Bukan apa, lazimnya tahap kesihatan manusia pasti sedikit susut seiring dengan pertambahan usia. Apatah lagi Mahathir yang nak mencecah 93 tahun. Rekod kesihatannya sebelum ini menunjukkan bahawa Mahathir dimasukkan ke wad IJN sebanyak 47 kali dalam tempoh 39 bulan lalu, dengan kekerapan menerima rawatan sebanyak 12 kali (2015), 25 kali (2016); enam kali (2017) dan empat kali (2018).

Jadi, sedikit sebanyak ini mencetuskan tanda tanya mengenai tahap kecergasan calon Perdana Menteri Pakatan itu. Iyalah, selepas ini semua calon PRU14 akan tempuhi jadual yang sangat padat apabila tempoh berkempen. Ini sangat memerlukan kekuatan mental dan fizikal. Bagaimana nak pimpin negara kalau kesihatan selalu tak mengizinkan?

——–
Rujukan:
http://pakdin.my/tag/mahathir

#TolakPKR
#TolakLogoPKR
#DosaMahathir
#TolakTunM
#TolakPakatanPRU14

(Visited 15 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

35 comments

  1. Jamaludin Ali

    biarkan la asalkan dia bahagia klau tak nt muko ompat bolas

  2. Roslan Omar

    Kita doa lah yang baik2 walau belainan politik tapi kita se sama islam jgn meghina se sama sendiri yang pelik nya isteri anak2 semua otak mcm kayu nasihat lah banyak berehat dgn umur dah senja subanallah

  3. Rosli Ibrahim

    Kena ingat dia selslu menghina islam dan bersekongkol dengan DAP yang terang2 anti Islam.

  4. Roslan Omar

    Rosli Ibrahim in sha allah bro gua pun tak berkenan dgn dia cium mulut dgn DAP tapi kita berdoa je yang lain serah pada allah swt aamin

  5. Ned Salleh

    Terima kasih admin kerana terlalu ambil berat tang kesihatan Tun M.. Sampai ‘keep track ‘ beberapa kali Tun M warded dihospital.. In Sya Allah, dgn doa rakyat.. Memberi kekuatan pd Tun M..

  6. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    tunggu kena ngap dgn penyangak2 yg dibelakangnya

  7. Junaidi Tajul Ariffin

    Elok rehat lah, dah byk kali nasihat dah sebelum ini 🙂

  8. Bayjurie Abd Aziz

    Tak…dulu korang jilat jilat bontot dia kan hahaha

  9. Mohamad Sultan

    Sehat x sehat tu kuasa Tuhan..slagi blh Tun akan berkhidmat…

  10. Sabri Langbuana

    Kna ganti dgn jantung pisang la klau nk jd PM

  11. Muhamad Zahir Saidon

    Dia hanya layak jd Siak Masjid..itupun kalo ajk masjid mau terima dia

  12. Daeng Zaek

    Buatpa?dh tua nk jadi pm kn baik suruh ia duduk masjid buat pahala kita pun tumpang dpt pahala klau tk sokong ia lebihkn dunia.

  13. Sarip Dol

    Masjid negara stby makam pahlawan…. Mana la tau kan….

  14. Zainudin Dinz

    Doakan malaysia maju dulu…insyallah..tun pun tau umur dia..biarla dia hapuskan musibah melanda …mungkin selepas tu turun la dia..kita jgn angapan yg bukan2..negera tengah hanyut..biar dia meperbetulkan..nya..trimakseh dia hendak baiki hidup koorang..dari najib perasuah…negara…fikirla..

  15. Zainudin Dinz

    Ada negative dan positive…pada tun…Tuhan tu tau umatnya…biarla negara Malaysia berseh dari segala yg tak baik…ingat anak cucu kita yg akan dtang..kehidupan mereka genarasi baru…

  16. Noor Hiakmah

    cuepacs ada cadangan nak mohon tambah usia bersara kepada 80 sbb usia 93 pon masih boleh berkhidmat.sy sokong sgt

  17. Daeng Zaek

    Yg penting tolak fuckatan
    Dsn banyak membantu drp banyak sudut …sokong bn membawa kesejahteraan..

  18. Shamz Matt

    Ya ke najib perasuah? Ada ke bukti? Saja tanya nak confirmkan ni.

  19. Maher Banu Ismail

    Tun nk duduk jr atas kerusi..PM.bkn urus tadbir ngara…kn dh ade timbalan2 PM

  20. Laksamana Tuah

    Jadi Pengerusi Surau tak nak, nak jadi PM jugak….

  21. Dann Amin

    Ddk Singapore relax boleh hisap giga

  22. Dann Amin

    Anak cucu kat Singapore tu ok ke

  23. Zainudin Dinz

    Shamz Matt awak ni pun…dah terlalu byak dedak…awak tak dpt..ke..nak bela perosak negara..

  24. Zainudin Dinz

    Dann Amin satu dunia da tau negeri kau byak perasuah..awak tak malu ke..dgn pemerintah begini…pasti dpt dedak ni…

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.