PRU14: Tahap Kesihatan Merosot…Layakkah Mahathir Jadi PM?

Sehari selepas diumumkan sebagai calon bagi Parlimen Langkawi, Tun Mahathir dikhabarkan mengalami masalah kesihatan sehingga terpaksa membatalkan kehadirannya pada satu ceramah di Teluk Intan.

Bukan apa, lazimnya tahap kesihatan manusia pasti sedikit susut seiring dengan pertambahan usia. Apatah lagi Mahathir yang nak mencecah 93 tahun. Rekod kesihatannya sebelum ini menunjukkan bahawa Mahathir dimasukkan ke wad IJN sebanyak 47 kali dalam tempoh 39 bulan lalu, dengan kekerapan menerima rawatan sebanyak 12 kali (2015), 25 kali (2016); enam kali (2017) dan empat kali (2018).

Jadi, sedikit sebanyak ini mencetuskan tanda tanya mengenai tahap kecergasan calon Perdana Menteri Pakatan itu. Iyalah, selepas ini semua calon PRU14 akan tempuhi jadual yang sangat padat apabila tempoh berkempen. Ini sangat memerlukan kekuatan mental dan fizikal. Bagaimana nak pimpin negara kalau kesihatan selalu tak mengizinkan?

——–
Rujukan:
https://pakdin.my/tag/mahathir

#TolakPKR
#TolakLogoPKR
#DosaMahathir
#TolakTunM
#TolakPakatanPRU14

35
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Laksamana Tuah
Guest

Jadi Pengerusi Surau tak nak, nak jadi PM jugak….

Maher Banu Ismail
Guest

Tun nk duduk jr atas kerusi..PM.bkn urus tadbir ngara…kn dh ade timbalan2 PM

Che Abu Bakar
Guest

Terlalu gembira.

Noor Hiakmah
Guest

cuepacs ada cadangan nak mohon tambah usia bersara kepada 80 sbb usia 93 pon masih boleh berkhidmat.sy sokong sgt

Zainudin Dinz
Guest

Ada negative dan positive…pada tun…Tuhan tu tau umatnya…biarla negara Malaysia berseh dari segala yg tak baik…ingat anak cucu kita yg akan dtang..kehidupan mereka genarasi baru…

Dann Amin
Guest

Anak cucu kat Singapore tu ok ke

Zainudin Dinz
Guest

Doakan malaysia maju dulu…insyallah..tun pun tau umur dia..biarla dia hapuskan musibah melanda …mungkin selepas tu turun la dia..kita jgn angapan yg bukan2..negera tengah hanyut..biar dia… Read more »

Shamz Matt
Guest

Ya ke najib perasuah? Ada ke bukti? Saja tanya nak confirmkan ni.

Shamz Matt
Guest

Oh…mat singapore rupanya.

Dann Amin
Guest

Ddk Singapore relax boleh hisap giga

Zainudin Dinz
Guest

Shamz Matt awak ni pun…dah terlalu byak dedak…awak tak dpt..ke..nak bela perosak negara..

Zainudin Dinz
Guest

Dann Amin satu dunia da tau negeri kau byak perasuah..awak tak malu ke..dgn pemerintah begini…pasti dpt dedak ni…

Sarip Dol
Guest

Masjid negara stby makam pahlawan…. Mana la tau kan….

Dann Amin
Guest

Layak ke

Ishaizam Ishak
Guest

Duduk diam2 lagi bagus

Mohamad Noor Hakim
Guest

Bila admin si luncai

Gir Rizalo
Guest

Ngakorming dh stanby tu