Home / :: BLOG :: / Rafidah: Tempoh 100 hari HARAPAN bodoh

Rafidah: Tempoh 100 hari HARAPAN bodoh

Baru tau ke? Memang bodoh pun. Mengapa tak cakap macam ini semasa kempen pilihan raya tempoh hari.

Bekas menteri Tan Sri Rafidah Aziz menyifatkan tempoh seratus hari Pakatan Harapan (HARAPAN) memenuhi sepuluh janjinya itu sebagai tidak masuk akal.

“Kenapa seratus hari? Kenapa tidak setahun?” tanya beliau ketika wawancara dengan stesen radio perniagaan BFM.

“Jika kita buang tempoh seratus hari yang bodoh itu, maka kamu akan mendapat perspektif yang lebih baik. Kamu tidak boleh melakukan perkara (pelaksanaan janji) dalam masa seratus hari.

“Tiada negara di dunia boleh menyelesaikan semua masalah dalam seratus hari,” katanya.
Rafidah berkata walaupun langkah-langkah pembaharuan tertentu boleh dilakukan dalam jangka pendek, namun perlu ada matlamat jangka sederhana dan jangka panjang.

Bekas menteri itu mendedahkan beliau akan memberi input (nasihat) kepada pentadbiran Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad apabila diperlukan. Walau bagaimanapun, beliau berkata tidak semua cadangannya akan diterima.

Mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil alih jawatan perdana menteri daripada Mahathir, Rafidah berkata jika ketua umum PKR itu dapat membuktikan beliau mempunyai motivasi yang sama dengan perdana menteri sekarang untuk menjadikan Malaysia lebih baik maka tiada sebab untuk khuatir.

Mengambil maklum hal itu, beliau mengingatkan rakyat Malaysia bahawa memimpin negara merupakan kerja berpasukan.

Rafidah juga menyatakan keyakinannya terhadap kepimpinan HARAPAN tetapi mahu melihat pemimpin berwawasan jauh yang boleh melaksanakan apa yang dikatakan dan membuktikan diri mereka sebagai eksekutif yang berwibawa.

“Sesetengah orang kelihatan sangat bertenaga dan boleh bercakap dengan baik.

“Tapi itu tidak bermaksud mereka boleh bekerja dengan baik. Saya lebih mengutamakan pemimpin yang boleh membuat kerja. Lagi kurang bercakap lagi bagus,” katanya.

http://pakdin.my/tag/rafidah-aziz
http://pakdin.my/pakatan-harapan
http://pakdin.my/manifesto

(Visited 30 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

69 comments

  1. Joe Harry

    MAsa tu deme fikir tak akan menang dlm pru14…
    Almaklum… Pri paling kotor katanya..!

    Lastly, sendiri yg jadi bangang…!

  2. Muhammad Nazrin

    Min najib bayar ko berapa sen jadi admin page ni ? ?

  3. Jamal Azam Ismail

    Hhaa ha ha..
    Sudah tukar ke.. knp sekarang baru mau cakap…sidah terantuk baru nak terngadah. Nak Andeh…mak andeh..

  4. Joe Harry

    Kannn…!
    Pengotor btl pakatan haprak ni..!
    Semua butir2 taik jer..

    Muahahahahaha…

  5. Ct Nur Iskandar

    Suka bodoh2 kn rakyat…rakyat kn pak trut…

  6. Che Noran Mohd Jelas

    Well now u know on what sentiment PH was elevated to power; n the mindset cum level of mentality of its voters.
    Dare u say tht we now hv the Govt of bodoh pple, for bodoh pple n by bodoh pple?
    Tell it to the marines.

  7. Aidit Mokhtar

    Ian sapa yg panas??Admin n ko jer bodoh xtau peranan rafidah aziz tu…

  8. Lina Ismail

    Pemimpin cerminan rakyat. Yg menang majoriti tu maksudnya…. hihihi

  9. Norli Mois

    Sbb tu Mahathir ckp rakyat Malaysia uneducated sbb undi PH.. Kahkahkah?

  10. Tengkera Kasturi

    Puak ph jadi kalut. ..
    Senjata makan tuan..

  11. EricMicheal Yoong

    Pidah kata kat macai ph bodoh haha.

  12. Joumadi B Hj Nordin

    Dia nk bgtau org yg percaya tu bodoh….??

  13. Fau Zan

    Apa kata admin bagi link penyataan ni dari website rasmi spt PKR atau page kerajaan (yakni pakatan harapan termasuk DAP).

    Bkn bagi link mcm papagomo atau pakdin

  14. Rahmat Atan

    Bodoh tu bebal ke? Sy tk fhm sgt.sbb tu tanya.

  15. Nazim Qahar Muhamad

    Cakap senang buat susah tunang Mungkin senang lepas kahwin nak buat anak Lambat juga ini kata orang Pakatan Harapan tengok Tunggu dan lihat Jangan jadi kita yang tunggu macam cerita angan-angan Mat Jenin

  16. Muhamad Ariff

    Fidah igt tun jd pm dia blh cari mkn mcm dulu tp tak dpt tu pasal la kot

  17. Alif Aqil

    Aikk dah kena temberang pun masih nk bckup lgi?x pham btol la pangai macai ni

  18. Sepol Nizam

    Entah mengapa saya tak berapa berminat nak ulas pendedahan kemewahan Ds Najib dan Rosmah yg sedang didedah oleh kerajaan baru PH penuh ghairah. Tak berminat tu bukan kerana saya rela harta negara dirompak jika betul Najib melakukannya. Atau kerana saya tiba2 berubah arah menyokong Najib. Bukan juga kerana saya tak bersetuju kerajaan PH menyiasat sehingga berjaya bawa balik duit negara yg diseludup kebeberapa buah negara ( sebagaimana yg dilapurkan). Bukan rakyat Malaysia lah saya kalau tak suka Malaysia diselamatkan dari penyalahgunaan kuasa dan Rasuah.

    Saya kurang berminat itu kerana ada beberapa sebab;
    1. Saya bimbang saya dan rakyat terperangkap sekali lagi dlm keghairahan skandal politik pemimpin. Bimbang jadi mcm kes yg lepas2. Heboh Negara pasal salahlaku sek dan liwat. Saban mlm berita tersebut disogokkan kepada rakyat dan penonton. Siap usung tilam ke Mahkamah. Rakyat terpaksa mendengar taklimat pakar DNA, walaupun rakyat tak faham istilah dan kod2 DNA yg disyarahkan. Tiba2 kes tersebut hilang dengan sebuah jampi kesucian.

    Disatu pihak pula rakyat diajak bersama mempertahankan sebuah keadilan dan menentang kezaliman. Lalu berdemonstrsilah rakyat membela mangsa mata lebam. Merah mata rakyat bermandikan semburan water Canon di Masjid Jamik, Sogo dan Dataran Merdeka. Tiba2 datang kalimat ” itu hanyalah luka kecil”. Rakyat terpaku. Lalu mereka diminta pula menjulang org yg dahulunya dikatakan zalim itu kepersada kuasa.

    Rakyat sudah letih,penat dan bosan. Kalau filem Hindustan, bila ketua penjahat dah berjaya dikalahkan dan jatuh dari kereta api, maka tamatlah ceritanya. Tapi filem melayu ini lebih hebat. Yg dah jatuh jambatan dan kena lenyek dek lori balak pun boleh hidup balik dan mendakwa hero di mahkamah.

    Lalu kerana bimbang isu yg sedang ghairah di viralkan ini tak lain hanya sebuah episod yg sama dgn episod liwat dan mata lebam, maka saya mengambil langkah berhati2 untuk turut teruja sama. Saya tidak membuat sebarang ulasan kerana saya bimbang saya turut terlibat membuang masa rakyat yg sgt berharga.

    Saya jadi tak bersemangat nak ulas berkaitan pendedahan tersebut kerana pihak yg sedang bersemangat nak dedahkan penyelewengan harta negara itu juga masih banyak kes penyelewengan yg belum selesai. Antaranya isu Marminco ( 1980 an) melibatkan kerugian 1.5 bilion. BMF 2.5 bilion. Perwaja Steel, 10 bilion. Pertukaran Mata Wang asing ( 1990 an) kerugian 30 bilion. MAS 9.4 bilion. PKFZ ( tahun 2000) terlebih kos 12.5 bilion.

    Saya tidak mahu terlalu mengharapkan org yg pernah merompak harta negara itu menangkap perompak. Walaupun tidak salah mengharapkan siapa pun menangkap si perompak namun untuk terlalu teruja, terpaksa saya kawal. Lebih2 lagi jika diambil kira Pendedahan SPRM beberapa minggu sebelum PRU 14 yg mensenaraikan tokoh2 politik di Malaysia yg telah dibuka kertas siasatan kes rasuah masing2.

    Atas sebab2 tersebut maka saya tidak buat apa2 ulasan mengenai pengeledahan dan rampasan harta yg dibuat ke atas DS Najib dan Keluarga. Pas ada agenda besar dan Pas tidak boleh masuk perangkap siapa pun.

    UMS
    Gombak Selangor.
    25. Mei.2018

  19. Afif Imran Khan

    mari kita lihat siapa yang kena huhu…. kesian2

  20. Rahim Kayat

    Jangan berdolak – dalik tentang isu sebenar terkini, dok bercerita isu – isu basi DSNR dan keluarga kerana hendak mengalihkan tumpuan rakyat sebenar. Manifesto 100 sedang ditagih oleh rakyat kerana janji mesti ditepati. Jangan janjikan bulan, bintang dan anything under the sun, tapi yang dapat tulang, rangka, tong sampah dan seliper jepun je. Masih honeymoon ke? Rakyat sedang menunggu Hari Lebaran dan sebelum itu Hari Wesak. Jangan jadikan hari – hari ini Hari Hilang Kesabaran. Baran rakyat akan menjelma.

  21. Nik Arif Hazwan

    Relak la brader baru je nk pegang jawatan tunggu dan lihat kejayaan 1 persatu huhuhuh

  22. Mohd Farid Mohamed

    Kau ni jilat kuat sangat lah.
    Sebulan berapa ribu ko dapat hasil menjilat?
    Aku rakyat,kau rakyat,dia rakyat.
    Kita sama² tuntut hak rakyat, sama² rasa faedahnya kan ke bagus.
    Daripada kau menjilat mempertahan menteri yg memang dah kaya raya tu.
    Tak peduli lah apa parti pun,takyah taksub sangat menjilat
    #RakyatBersamaRakyat
    #TuntutHakRakyat
    #BerhentuMenjilat

  23. Mohd Farid Mohamed

    Cai PH jangan jilat kuat sangat lah.
    Sebulan berapa ribu ko dapat hasil menjilat?
    Aku rakyat,kau rakyat,dia rakyat.
    Kita sama² tuntut hak rakyat, sama² rasa faedahnya kan ke bagus.
    Daripada kau menjilat mempertahan menteri yg memang dah kaya raya tu.
    Tak peduli lah apa parti pun,takyah taksub sangat menjilat
    #RakyatBersamaRakyat
    #TuntutHakRakyat
    #BerhentuMenjilat

  24. John Rocky

    Xterasa bodoh ke kena kencing.kah3

  25. Mohd Shafarin

    Shahidan kassim tya “apa itu murka”? Ko tolong bg tahu dia admin “apa itu murka”.. ke ko pun tak tahu admin?

  26. Noor Isham Ramlan

    Tempoh 100 hari untuk tangkap dan dakwa penyamon dan pencuri..
    Lain2, lambat pon tak apa. Kami pendokong PH, tiada masalah kalau lambat sikit nak laksana manifesto..

    Kenapa orang BN desperate sangat..??

  27. Amerrudin Md Yossoff

    Dah kata tak logik……janji palsu biar ALLAH yg menghukum mereka

  28. Apak Ude

    pasal bodoh boleh mng yg kalah lagi dungu

  29. Nasib Sarpin

    Kita dah tunggu lagi lama. Namun penyamun2 dah jadi tunggak kerajaan dan boleh MENYAMUN kembali.

  30. Wahab Absound Wahab

    Kepala perompak tangkap pencuri mcm creta tamil lah

  31. Muhammad Nazrin

    John Rocky aku tak layan manusia bangsat yang guna acc sampah macam lu bro. Lu boleh blah.. Kahkahkah

  32. Putera Arjuna

    Kpala perompak tgkap pncuri telur..satu kisah knak2 pada suatu hari seorang perompak telah curi hrta org kampung..dn kmudian brsmbunyi bbrapa lama…kmudian dtg pncuri lain k kmpung itu..hanya mncuri telur itik..lain hari prompak dulu tahu berita itu lalu mnculkn diri dn tgkap pncuri itu..sjak hari itu dgn kbodohan mreka…perompak itu pun d puja2..skian cerpen saya.

  33. Syaufiq Sazali

    Korang kene tau dan hadam apa aku ckp ni
    Kalau PH ni teruk, BN/umno lagi teruk anjing
    Kalau PH ni hina , BN/umno lagi hina anjing
    Kalau PH ni mcm anjing, BN/umno lagi babi yg paling hina kt Malaysia ni (babi kurap)

  34. Ayah Amat

    yg bodoh sebenarnya siapa …
    penyokong yg percaya atau pemimpin yg berjanji ataupun dua2 …! ?

  35. Iena Bebey Abdul Rashid

    Well said…tp rakyat ramai yg x faham senario skrg…dibutakan mata dgn kes DSN dlm masa yg sama janji2nya dicapati shj…

  36. Sepol Nizam

    Iena Bebey Abdul Rashid hurm bila kita kata kena kecam….tgu dan lihat lah….

  37. Harun B Othman Harun

    Itu semua tak penting.yg penting isu tunM dan kekayaannya. Dan ank2 dia kena heboh kan..

  38. Zaidi Adnan

    sekarang ni lah kena push..dah seratus hari nanti..dia cakap rakyat tak bising pon..

  39. Pokok Dek Den Lah

    macai nek pidah tak mau komen ke????

  40. Hizam Hazali

    Aikkkk die ni dulu aku respek abis… kemain sokong abg angkt die yg jdi PM skrg ni… skrg ko spin bru nmpk yg die mmg BODOH ke… sel2 otak bru nak bhubung le tu… wahahahahhaa ???????

  41. Hayzam Ahmad

    menteri yg popular dng ap dan pembuatan kereta naza yg dimiliki oleh suaminya. skg apa cita makcik kilang kete naza

  42. Ramzy Ramz

    At yg paling win.. Memimpin Negara merupakan kerja berpasukan. Kasi hadam dalam2 Maknanye tu..

  43. Syaufiq Sazali

    Aziz Rahman Abdul mcm mana pon, Babi Najis (BN) ttp bawah Tapak kaki PH hahahaahah

  44. Elen Kutok

    Janji sebelum pru14 bukan tun mahathir jadi pm malaysia

  45. Muammar Ghadaffi

    Najib lg bodoh, tipu cai ,curi brbilion,ratus2 juta smpan dlm kondo??

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.