26.6 C
Kuala Lumpur
Monday, January 18, 2021

Residensi Kerinchi: Nurul Izah Muka Tembok Dan Tidak Bertanggungjawab

Tugas Pembangkang Menghasut
https://youtu.be/VV22OMJYrQQ


Ingatkan tentulah 34 orang tu gembira mengikut hasutan Nurul Izah. Rupa-rupanya ‘sakit’.

Muka tembok dan tidak bertanggungjawab.

Hasil termakan fitnah pemfitnah tegar, sekarang siapa yang rugi.

Dah banyak kali cakap, pembangkang cuma ambil kesempatan mempolitikkan sesuatu, bukan ikhlas nak membantu.

Merayu Najib tidak sakiti mereka kerana mereka sudah sengsara dan parah akubat mempercayai Nurul Izah.

20170228-residensi-kerinchi-nurul-sakit


‘Tolong jangan sakiti hati mereka lagi, Najib’

Nurul Izzah Anwar berkata penduduk yang tidak mendapat manfaat dari projek perumahan semula Residensi Kerinchi di ibu negara, tidak memerlukan sindiran Datuk Seri Najib Razak.

Menjawab kenyataan Najib semalam, anggota parlimen Lembah Pantai itu menggesa perdana menteri menghormati hak penduduk dan menmberhentikan kenyataan berbaur “fitnah”.

“Jika Najib hendak politikkan isu perumahan, pembangunan rakyat, jangan sampai menyakiti hati mereka (penduduk) lagi dengan sindiran yang tak perlukan.

Membebaskan media, minda sama sukar sama sunyi.

“Najib saya sarankan hormatilah hak penduduk, harapan dan maruah orang kawasan Kampung Kerinchi lebih-lebih lagi rakyat Malaysia,” kata Nurul Izzah di lobi Bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini.

Semalam Najib membidas Nurul Izzah yang didakwanya cuba menggagalkan pembangunan semula rumah pangsa empat tingkat di Kampung Kerinchi pada 2012.

Kata Najib, seramai 34 penduduk setempat yang mendengar “hasutan” Nurul Izzah kini menyesal kerana tidak dapat memiliki kediaman baru bernilai RM500,000 itu, berbanding lebih 400 penduduk lagi.

https://www.malaysiakini.com/news/374018

Berita Berkaitan

Komen

  1. SHAH ALAM – Bekas veteran Umno, Tan Sri Sanusi Junid menyenaraikan beberapa isu yang kebanyakannya timbul bukanlah berpunca daripada Penasihat DAP, Lim Kit Siang, sebaliknya ia adalah kegagalan pentadbiran kerajaan hari ini.
    Menerusi blognya, sanusijunid.blogspot.com, Sanusi menyenaraikan 29 isu-isu penting negara yang tidak satu pun bersangkut paut dengan pimpinan utama DAP itu.
    “Semua isu-isu yang timbul sejak Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak melibatkan Kit Siang.
    “Antara isu-isu tersebut adalah dengan pengenalan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) di mana Kit Siang tidak mencadang atau menyokong pengenalannya. Ia ternyata membebankan rakyat jelata.
    “Kit Siang tidak mencadang atau menyokong keputusan menghapuskan subsidi sehingga naik harga barang, tol, petrol dan diesel,” katanya.
    Jelas beliau lagi, Kit Siang juga tidak pernah bersetuju untuk menggunakan wang Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan (KWAP) untuk melabur dalam perniagaan atau perusahaan yang tidak menguntungkan.
    “Kit Siang tidak pernah dirundingi untuk menukar surat hak-milik tanah peneroka Felda yang sangat bernilai dan tidak turun harganya dengan sijil saham yang tidak menentu harganya dan kini harga sahamnya merudum turun kerana dilanda kerugian.
    “Beliau tidak pernah menjadi perajurit dalam angkatan tentera dan tidak tahu menahu mengenai Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT); beliau tidak terlibat dalam keputusan menggunakan wang tabung LTAT untuk membiayai projek yang tidak menguntungkan,” katanya.
    Sanusi menambah, Kit Siang tidak pernah meminjam duit Majlis Amanah Rakyat (Mara) untuk berniaga atau sebagai biasiswa waktu beliau belajar; beliau juga tidak pernah merestui penyelewengan yang kini dikatakan berlaku dalam Mara.
    “Selain itu, Kit Siang belum memeluk agama Islam dan tidak pun tahu mengenai salah guna wang Lembaga Urusan dan Tabung Haji untuk pelaburan yang merugikan.
    “Lagi pula beliau tidak pernah membayar zakat dan kerana itu beliau tidak tahu pejabat agama mengadakan lawatan ke Paris sebagai salah satu acara dalam ‘Kursus Pernikahan’,” katanya.
    Dalam blog itu lagi Sanusi menjelaskan mengenai biasiswa anak-anak Melayu yang dikurangkan, perkhidmatan Peguam Negara yang ditamatkan, pertukaran pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), serta halangan Bank Negara Malaysia dari mengambil tindakan atas penyelewengan dalam institusi kewangan dalam dan luar negara.
    “Banyak lagi isu-isu ini yang langsung tiada kaitan dengan Kit Siang. Beliau tidak bertanggungjawab, malah tidak tahu menahu mengenai penubuhan 1MDB; tidak pernah menjadi penasihat atau ahli lembaga pengarah, pegawai atau pekerjaa di 1MDB.
    “Alangkah baiknya jika ramai pemimpin Melayu seperti Kit Siang. Salahkah Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bergabung tenaga dengan Kit Siang, dan mereka yang sejenis sikap dengannya, untuk sama-sama menentang penyelewengan, rasuah dan pengkhianatan kepada negara?
    “Salahkah Dr Mahathir untuk membetulkan kesilapannya kerana telah salah menanam budi dan memilih pengganti-penggantinya yang tidak disangka menjadikan negara dipandang hina seperti sekarang dan rakyat jelata menderita kerana beban hutang negara yang bertimbun dan tidak mungkin selesai dibayar oleh anak, cucu dan cicit kita semua,” katanya.

    • Penceramah PAS, Abby Abadi kini dilihat mengecam PAS ekoran parti Islam itu menolak parti DAP dan Pakatan Harapan.
      Malah beliau juga menyifatkan ketua anggota parlimen Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang kononnya nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Pulau Pinang.
      “Cuma jujur, saya suka Mr Lim Guan Eng, Mr Lim Kit Siang. Nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Penang.
      “Cakap kurang, kerja lebih. Macam itulah bagus,” katanya.
      Abby mendakwa PAS kini sudah berubah dan lari dari perjuangan asal parti itu selepas ketiadaan Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

    • Penceramah PAS, Abby Abadi kini dilihat mengecam PAS ekoran parti Islam itu menolak parti DAP dan Pakatan Harapan.
      Malah beliau juga menyifatkan ketua anggota parlimen Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang kononnya nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Pulau Pinang.
      “Cuma jujur, saya suka Mr Lim Guan Eng, Mr Lim Kit Siang. Nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Penang.
      “Cakap kurang, kerja lebih. Macam itulah bagus,” katanya.
      Abby mendakwa PAS kini sudah berubah dan lari dari perjuangan asal parti itu selepas ketiadaan Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

    • Mufti Perlis Datuk Dr Asri
      Kesimpulan
      Pihak yang menyokong dan menentang mempunyai alasan ijtihad yang berbeza. Sebahagian alasan yang meyokong itu boleh diterima. Sebahagian alasan yang tidak menyokong juga boleh diterima dan ia tidak menunjukkan anti-Islam ataupun sebaliknya.
      Menjadikan setiap yang berbeza pendapat dalam hal seperti ini sebagai musuh Islam, ataupun anti-hukum Allah adalah sikap khawarij yang sejak dahulu sering mengkafir dan menyesatkan sesama muslim.
      Saya pada asas menyokong pindaan peningkatan kadar hukuman sehingga 100 rotan jika ia untuk hanya untuk digunakan pakai bagi kesalahan jenayah dalam perkara benar-benar jelas iaitu seperti zina, qazaf dan arak.
      Adapun untuk peningkatan kadar dan nilai hukuman yang boleh membawa kepada dihukum hal-hal lain yang bersifat pentadbiran dan ijtihad seperti poligami tanpa izin, mengajar tanpa tauliah, pandangan berbeza dengan fatwa negeri atau apa sahaja yang yang boleh ditambah oleh pihak berkuasa agama pada masa hadapan, saya menangguhkan sokongan dalam hal itu.
      Ia perlu diteliti dan dibahaskan dengan mendalam kesan terhadap hak-hak rakyat dalam negara ini. Terakhirnya, saya tidak dapat menerima hal ini dipolitikkan dan sikap mudah mengkafirkan ataupun melebel seperti anti-Islam ataupun memaki hamun orang lain hanya kerana perbezaan pendapat dalam hal ini.

  2. Bekas penceramah PAS, Abby Abadi kini dilihat mengecam PAS ekoran parti Islam itu menolak parti DAP dan Pakatan Harapan.
    Malah beliau juga menyifatkan ketua anggota parlimen Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang kononnya nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Pulau Pinang.
    “Cuma jujur, saya suka Mr Lim Guan Eng, Mr Lim Kit Siang. Nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Penang.
    “Cakap kurang, kerja lebih. Macam itulah bagus,” katanya.
    Abby mendakwa PAS kini sudah berubah dan lari dari perjuangan asal parti itu selepas ketiadaan Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

  3. Sape suruh dgr ckp pembangkang ..diorg ni mmg suka menghasut je ..skrg sape yg rugi..beruntung nya lah org yg megikut arahan suruh pindah.skrg tgok trbukti dapat umah prcuma dapt duit lagi. Alhmdulilah..

  4. Hahh pegelh pembangkang aq benci betul ngan semua pembangkang terutamanya pembangkang dlm kerajaan lagilh punya tk malu makan gaji dgn kerajaan tpi memburuk2 kerajaan apa yg kerajaan bagi semua ambil tpi hampee macam haramjadah..makanlh duit gajitu memang tk berkat dn memang muka tk malu lebih kuranglh macam nurul izzahtu samaje!..muka ala muka babi.

  5. Hahh pegelh pembangkang aq benci betul ngan semua pembangkang terutamanya pembangkang dlm kerajaan lagilh punya tk malu makan gaji dgn kerajaan tpi memburuk2 kerajaan apa yg kerajaan bagi semua ambil tpi hampee macam haramjadah..makanlh duit gajitu memang tk berkat dn memang muka tk malu lebih kuranglh macam nurul izzahtu samaje!..muka ala muka babi.

  6. Bagi penyokong pembangkang yg masih mengutuk kerajaan sebagai majikan mereka ..tunggu sajalah balasan nanti ..mereka tak akan kekal dlm jawatan masing2 satu hari nanti mereka akan lari dgn sendirinya di sebabkan tidak ikhlas berkerja ..

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.