Ringgit Terus Ditutup Rendah, Kelemahan Pasaran

Ringgit Terus Ditutup Rendah, Kelemahan Pasaran

#MalaysiaMemilih #FaktaBukanAuta #MalaysiaBaru

Ringgit ditutup rendah berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) dengan sentimen terjejas oleh kelemahan pasaran ekuiti di seluruh rantau ini, kata seorang peniaga.

Pada 6 petang, unit tempatan berada pada 3.9870/9900 berbanding dolar AS daripada paras penutup 3.9750/9780 pada Khamis.

Ketua Dagangan Asia Pasifik OANDA, Stephen Innes, berkata pasaran sedang pesat membangun bergelut berikutan kekukuhan dolar AS dan aliran keluar ekuiti, apabila sentimen merebak ke pasaran ekuiti tempatan yang ditutup dalam segmen negatif pada Jumaat dan memberi kesan kepada ringgit.

“Dagangan ringgit sangat sensitif kepada sentimen risiko serantau, yang membayangkan sekiranya pasaran ekuiti tempatan mencatatkan prestasi baik, begitu juga ringgit,” katanya kepada Bernama.

Unit tempatan juga diniagakan bercampur-campur berbanding kumpulan mata wang utama.

Ringgit meningkat berbanding dolar Singapura kepada 2.9836/9881 daripada 2.9849/9876 pada Khamis tetapi susut berbanding yen kepada 3.6468/6505 daripada 3.6159/6190.

Unit tempatan turun berbanding pound British kepada 5.3482/3534 daripada 5.3472/3524, tetapi meningkat berbanding euro ke 4.6903/6946 from 4.6977/7024.
————-
http://pakdin.my/tag/forex

8
Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Rose Abdullah
Guest

Mana pergi pakar2 ekonomi msia yg popular sesangat tu.tido ke?

Jamal Azam Ismail
Guest

What are U doing LGE to stabilize ringgit other then peeping into others poket to be popular?

Jb Jb
Guest

Jaga jaga duit dlm kwsp madey sudah guna untuk kabur pembohongan nya tentang malaysia nak bemgrap

Longyaya Rush
Guest

Jangan ko Bro! Hampir serats k.duit aku hahaha.

Kay Maria
Guest

Sampai bila nk pulihhh niii..Pentadbiran ekonomi lembap.penasihat ekonomi pn lemah..

Longyaya Rush
Guest

Sampai kita kena bertindak.klau x selagi 2 lah begini..refom….takbir3×

Cetmad Othman
Guest

X pa penyokong PH bukan nak p luaq negara pun….mana diaorang ada duit…semua duit dah derma masuk tabung

Norazlan Othman
Guest

Mampuih la saham2 rakyat malaysia macam ni…asyik di tutup rendah ajae..siapa la nak minta tolong naik kan semula ni…