Home / :: BLOG :: / Sampai Ke Amerika Syarikat, Mahathir Mahu Kutip Derma

Sampai Ke Amerika Syarikat, Mahathir Mahu Kutip Derma

Esok Mahathir dan Muhyiddin dijadual ke Amerika. Satu delegasi yang diketuai oleh Mahathir dijangka akan ke sana untuk meminta campur tangan asing dalam pilihan raya umum ke-14 di Malaysia.

Menurut pendedahan yang dibuat oleh Tunku Aziz, Bekas Naib Presiden DAP dalam New Straits Times pada 10 Februari lepas, Mahathir  dijadualkan berlepas ke AS pada esok hari untuk meminta bantuan asing bagi menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selain meminta sokongan sekiranya pembangkang membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14.

http://pakdin.my/mahathir-hipokrit-jual-maruah-minta-bantuan-amerika-untuk-guling-pm-najib-hishamuddin/

Sampai ke Amerika rupanya Mahathir hendak kutip derma. Dulu bukan main lagi Mahathir kata “tok arab gila” sebab bagi derma, sekarang ini Mahathir hendak minta dari “yahudi gila” mana di Amerika? Yahudi di sana masih ada akal, mereka tidak bagi derma pada orang yang sudah kaya raya.

Mahathir sanggup buat video berdurasi 49 saat dengan lagu yang sedih untuk kutip derma dari rakyat. Berlakon minta simpati kononnya pemimpin PPBM tidak ada duit dan miskin miskin belaka. Mahathir sudah tiru cara Rafizi kutip derma dan buat video sedih.

Rafizi pun pernah dedah suatu ketika dulu dalam satu ceramah bahawa anak anak Mahathir semuanya kaya raya. “Mirzan cukup kaya, kapal dia punya, lori dia punya, rumah agam besar di Kanada semua Mirzan punya.

Sekarang ini Mokhzani tauke yang cukup kaya, semua kapal semua kontrak minyak semua dia punya dan yang terbaharu kayanya anak-beranak Mahathir ini sampai dia boleh beli kilang arak di Filipina. Dengan duit kilang arak itu juga, dia beli stesen-stesen minyak berjenama Esso yang ditukar kepada jenama Petron,” kata Rafizi dalam video ini.


https://youtu.be/u3rIllmj84g

Anak anak Mahathir pun sudah didedahkan punyai jutaan aset dan puluhan syarikat.Marina ada 52 syarikat, aset RM80 juta. Mirzan ada 156 syarikat, aset RM780 juta, Mokhzani ada 255 syarikat, aset RM3 billion dan Mukhriz ada 128 syarikat, aset RM540 juta. Campur semua sekali, kekayaan ini sudah jadi RM4.4 billion.

Anaknya sahaja sudah terkumpul kekayaan RM4.4 billion, belum lagi kroni dan rakan bisnes Mahathir lagi di dalam dan luar negara. Itu pun masih lagi hendak berlakon susah dan miskin. Itu belum kira harta dan rumah Mahathir dan anak anaknya lagi.

Ainina sudah dedahkan bahawa rumah Mukhriz adalah sebesar istana, dapurnya sahaja sebesar sebuah banglo. Ainina juga dedahkan bahawa Mukhriz punyai lebih dari 160 syarikat. Patutlah selama ini Mahathir dan Muhyiddin takut hendak bentang dana parti.

Bendahari PPBM tidak bentang pun berapa dana parti PPBM semasa Mesyuarat Agung PPBM diadakan di Shah Alam pada 30 Disember lepas. Dari mana dana parti diperoleh oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk buat program, ceramah, aktiviti PPBM? Disembunyikan dari pengetahuan semua ahli.

https://facebook.com/sophy.inara/posts/935320463312694?pnref=story&_rdc=1&_rdr

6 Oktober 2017, Malaysia Today mendedahkan  Mahathir sudah beri derma sampai RM1 billion kepada DAP untuk memastikan dia mendapat tempat sebagai Pengerusi Pakatan Harapan. Kemudian membolehkan Mahathir jadi PM sementara dan menggantikannya dengan Mukhriz bila sampai masa. Derma diberi untuk mendapat sokongan dari DAP bagi mencapai agenda tersebut.

Sampai ke hari ini, Mahathir tidak nafi derma RM1 billion pada DAP itu. Sama juga dengan DAP, tidak pernah nafikan hal derma RM1.2 billion yang diterima dari Israel. Kemudian hari ini, Mahathir pula tadah ‘tin milo” minta derma pada rakyat.

http://www.malaysia-today.net/2017/09/30/mahathir-bribed-kit-siang-rm1-billion-to-become-pakatans-chairman/

Apakah “tin milo’ derma yang ditadah ini sekadar gimik sahaja untuk membolehkan Mahathir isytiharkan wang dari sumber yang gelap?  Boleh jadi juga. Kalau Mahathir umum cakap sudah ada RM3 billion wang derma yang telah disumbang pun tiada siapa yang tahu duit itu datang dari mana.

Entah entah dari kroni dan sumber gelapnya bagi membolehkan wang itu menjadi halal dan mengalir kembali dalam pasaran. Kalau ada “yahudi gila” mana derma nanti kat Amerika pun tiada siapa yang tahu. Ianya akan diisytiharkan atas nama derma. Taktik yang selama ini DAP buat untuk kutip derma dengan buat jamuan makan malam setiap kali menjelang pilihan raya.

Ahli ahli DAP di bawah yang kena tipu. Mereka ingat duit buat poster DAP, buat bendera DAP, duit ceramah adalah hasil duit derma mereka. Padahal ada dana dari sumber sumber gelap dan haram yang masuk bersama untuk membolehkan mereka mengawal mana mana ahli DAP yang naik menjadi wakil rakyat.

Taktik yang sama mahu dibuat Mahathir. Menipu ahli ahli PPBM di bawah dan juga rakyat kata duit buat poster PPBM, poster calon PPBM dan bendera PPBM adalah hasil duit derma. Padahal entah ‘yahudi gila” manalah yang derma dari Amerika masuk ke dalam tabung tersebut.

Duit “yahudi gila” dan duit dari Israel digunakan secara bersama untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional di Putrajaya. Rakyat kena tolak sama sekali pembangkang yang segini. Jangan benarkan duit dari pihak asing kuasai negara ini.

Tulisan :
Beruang Biru
BB784, Isnin
19 Februari 2018

(Visited 6 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Hamzah Zainuddin mengaku menjadi broker 36 Ahli Parlimen BN melompat

Hamzah Zainuddin mengesahkan beliau adalah broker 36 ahli Parlimen BN menandatangi surat menyokong Mahathir sebagai …

22 comments

  1. Rain Mohd Hazrin

    anak sekor2 ada duit berbillion pun nk mintak derma lg ke? Nyanyuk kategori apa aku x tahulah org tua ni

  2. Shibi Saae

    Kalau dah dasar hati perut kominis , hati perut hitam , muka tampal kulit babi , dia Mahathir dengan kuncu kuncu nya , buat muka tebal , dia akan pergi kemana shj untuk meminta sedekah , dengan tujuan untuk menjatuhkan kerajaan yg ada sekarang , ini lah dia Mahathir A / L Iskandar kutty yg bapa nya berasal dari India .

  3. Kusy Mark Om Kusy

    Ko ingt ade ke yahudi gila yg nk bg ko duit. Dulu ko kutuk yahudi. Konon ny yahudi memerintah mngunakan proksi. Semua yahudi d seluruh dunia dh x sukakan kamu… Skrg ko nk jilat yahudi plk. Silap2 ko kena ludah la mahataik

  4. Azam Azam

    Tua2 pun xknlah bodoh sangat

  5. Zulkifli Ahmad

    Kalau dulu dsai buat mcm ni dikatakan Pengkianat Negara…

  6. Yusman Man

    Yg sebat 2.6 b dn curi 42b duit 1 MDB tu x malu ke ?

  7. Supian Subarna Subarno

    Jgn bagi muka kepada yahudi dan punk yahudi walan tardha ankal yahuda walannasaraa hatta tatta bi a millatahum

  8. Azzl Jijoi Manjoi

    Pm kesayangan kau pun pegi amareka mintak muka

  9. Hashim Baginda

    Nampak sangat pengkhianat tegar….

  10. Alex Cray

    Buat kat zaman dia dulu jangan ² dia arahkan BNM untuk bekukan dana pembangkang.

  11. Mohd Zakri HJ Ahmad

    aku takut tercabut sayap kapalterbang tu..psl dia jahat…

  12. Siti Nurhaila

    Main Minta derma pula, drama sungguh puak ni

  13. Cr Erul Zizi

    Dulu 1998 Al Gore Timb Presiden AS sound Tun. Bukan main marah Tun. Kononnya Amerika campurtangan urusan Malaysia. 20 tahun kemudian. Tun nak merayu AS utk campurtangan urusan Malaysia. Kah kah kah.

  14. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    Tun dah jadi Tan..asal kuasa dan dendam tercapai walhal byk lagi cara untuk penyelesaian..ini tanda org yg x percaya pada ketentuan Allah hingga sanggup mengenepikan agama islam…bangsa dgn bersekongkol dgn kafir harbi. kini ludah sendri dijilat untuk kepuasan sendri…

  15. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    Kenapa bertuhankan dendam…kuasa dan wang sehingga sanggup memperjudikan agama islam..

  16. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    Perjuangan sebenar org islam bukan kerana wang kuasa kedudukan dan dendam sesama islam. Perjuangan sebenar ialah memelihara islam dan mempertahankan islam.

  17. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    agama dikedudukan paling atas dari segalanya…

  18. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    Islam akan jatuh jika dipimpin oleh org kafir2…itu sebab kita semua kena pertahankan.

  19. Mohammad Jasfitri Jamalludin

    kezaliman yg berlaku pun hasil keputusan dan campur tgn tun yg merasakan dia pintar/sempurna. bagaimana mahu ada keyakinan dgn keputusan beliau lg. setelah kesilapan oleh tgn beliau sendri.

  20. Nazrul Sirr

    mana penjilat tak tun tuang

  21. Nazrul Sirr

    mana penjilat tak tun tuang

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: