Home / :: BLOG :: / Satu hari, satu pembohongan dari Shukri Abdul

Satu hari, satu pembohongan dari Shukri Abdul

#FaktaBukanAuta #KERAjaanTomato #UndangUndangRimba #PerbicaraanJalanan #KonspirasiMahathir #Mahazalim #Mahafiraun

Dato ‘Seri Mohd Shukri Abdull memberitahu pemberita semalam bahawa siasatan ke atas 1MDB adalah separuh lengkap (lihat butiran berita di bawah).

Tetapi Peguam Negara Tommy Thomas memberitahu Mahkamah Sesyen Rabu lalu bahawa seluruh dunia mengetahui bahawa Dato ‘Seri Najib Tun Razak bersalah.

Jadi, saya berpendapat bahawa AG, yang mewakili SPRM, mendahului agensi anti-rasuah dengan mengatakan bahawa Najib adalah seorang penjenayah.

Lebih buruk lagi, Tommy memetik laporan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (AS) (DoJ) dan editorial dalam talian yang disiarkan melalui Sarawak Report (SR) sebagai asas kepada dakwaannya dan menambah bahawa skandal itu telah memalukan negara.

Fakta yang digunapakai oleh Tommy menghukum Najib bersalah semasa kes masih belum dibicarakan menimbulkan reaksi prasangka dan menimbulkan keraguan terhdap motif sebenarnya.

Hakikat bahawa dia menggunakan hujah-hujahnya berdasarkan laporan DoJ dan editorial dalam talian yang diterbitkan melalui SR SEMATA-MATA jelas menunjukkan bahawa pendakwaan tidak mempunyai kes yang kukuh terhadap Najib.

Cukuplah untuk mengatakan, Tommy secara tergesa-gesa membawa ke ke mahkamah ketika SPRM tidak memiliki apa-apa keterangan yang diperlukan untuk mendakwa bekas perdana menteri di mahkamah.

‘Pengakuan’ menunjukkan bahawa yang kononnya ‘siasatan SPRM’ terhadap 1MDB tidak wujud dan hanyalah satu sandiwara.

Maka, apakah penyiasatan yang dirujuk oleh Shukri?

Beliau sendiri mengakui siasatan baru 50%.

Selagi Shukri kekal sebagai ketua SPRM, tuduhan yang dikenakan ke atas Najib oleh agensi itu akan terus menjadi konspirasi dan penyalahgunaan kuasa

——————–
‘Siasatan 1MDB 50 peratus selesai – Mohd Shukri’

Siasatan berhubung kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) telah 50 peratus selesai, kata Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Seri Mohd Shukri Abdull.

Beliau yang ditemui selepas istiadat mengangkat sumpah jawatan Ketua Pesuruhjaya SPRM di Istana Negara di sini hari ini berharap proses siasatan kes akan selesai dijalankan secepat mungkin.

“Saya bersyukur atas pelantikan ini dan ini merupakan satu amanah besar kepada saya untuk menjalankan tugas yang diberikan.

“Fokus saya ketika ini tetap menjalankan kes sekarang iaitu berkaitan RM2.6 bilion. Doakan supaya kes ini diselesaikan secepat mungkin,” katanya merujuk kepada RM2.6 billion yang dikatakan telah disalurkan ke akaun peribadi bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sebelum ini SPRM telah memanggil tiga individu bagi memberi keterangan berhubung kes 1MDB iaitu Najib, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dan anak tiri Najib, Riza Aziz.

Terdahulu, Mohd Shukri yang dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM pada 18 Mei lepas mengangkat sumpah jawatan di hadapan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V, di Istana Negara.

Beliau menggantikan Tan Sri Dzulkifli Ahmad yang meminta ditamatkan kontrak perkhidmatannya pada 14 Mei lepas berkuat kuasa serta merta, dan kembali bertugas di Pejabat Peguam Negara.

Mohd Shukri, 58, pernah berkhidmat selama 32 tahun bersama SPRM sebelum bersara awal pada 2016. Jawatan terakhir yang dipegang beliau adalah Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM.

Mohd Shukri yang berpengalaman luas dalam kes siasatan jenayah, berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Sains Kemasyarakatan (Kepujian) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Turut hadir menyaksikan istiadat pelantikan adalah Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun.

http://www.bernama.com/bm/am/news.php?id=1478094

http://pakdin.my/tag/shukri-abdull

http://pakdin.my/tag/tommy-thomas

http://pakdin.my/najib-failkan-saman-terhadap-shukri-abdull-tommy-thomas-dan-amar-singh-atas-dakwaan-bersikap-prejudis/

(Visited 60 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

42 comments

  1. Shamsul Baharin

    Semuga saman DSNR diteruskan …jangan DS berlembut…mereka perlu diajar..agar mereka tidak buat fitnah dan serkap jarang…..

  2. Long Penz

    allah bukak..1..1..slh ko..biar niat btul..nei mesti ade..yg ko sembunyikn..

  3. Aini Napiah Aini

    Hancur ….malaysia klw semua dg tipu n fitnah

  4. Pok Ya

    Jgnlah dedang sgt kerja bial iklas

  5. Kosno Slamat Kosno

    Kata dah siap
    Lepas tu separuh siap
    Nanti terlupa nak siap
    Akhirnya tak siap2

  6. Willychon Chon

    Lepas tu si skuri tu siap lah. Kena tendang sekali tdk perofesional

  7. Rohaizad Ramli

    Penjawat awam paling bangsat…dia ni la…

  8. Shahrizat Abd Hamid

    dia ni tak malah haloperidol lagi kot hari ni. tu yang kuat halusinasi ni. adehhh

  9. Shaiful Bahri Selamat

    SPRM tiada bukti tp dah dakwa…lu siapa syukri…

  10. Jamie Gunner

    Sprm skrg bkn makin elok tp makin teruk. Sprm ni elok tukar sprn aka najib. Sbb apa, kes menteli kewangan senyap, shafiee apdaal senyap. Apa ni bro.

  11. Tun Teja Liza

    Betul takut dgn balasan Allah SWT jangan takut kepada mereka yang memegang kuasa didunia….ingat Allah wujud…. sentiasa memerhatikan umat nya….

  12. Takio Kimo

    Kenapa kebelakangan ni Lim Guan Eng Senyap…

    Cuba up2 dia punya kes..

    Dah goyang kebangkitan rakyat lah tu

  13. Abd Rahman Muhamad

    Solat hajat dan doakan aja biar allah bagi

  14. Ajon Nab

    Dia senyap la seronok. Berjaya buat melayu berpecah belah.

  15. Takio Kimo

    Tu lah tapi msih ramai tak sedar

    Apa boleh buat mereka yg memilihnya

  16. Motaza Mohamed

    Ya Allah,laknatilah semua penipu dan pembohong dari Pakatan Hancing.

  17. Sbj PA

    Pak belalang2 …kopi apa ni pak belang…pekat hitamnya

  18. Kamal Ahmad Kamal Ahmad

    Ini lah bila banyak makan dedak basi otak jadi lemau

  19. Omar Yaacob

    apa dah jadi dgn anak wak dol ni makin lama semakin teruk

  20. Osman Osman

    SPRM dh rosak teruk di buat perangai keta2 2/3 ekor ni aku rasa perkataan suruhanjaya dh tk layak lg dh di gunakan buang je ayat tu pd jabatan je…tk pon di bubar kn je…. Klau takat di gunakn utk kepentingan sekelompok manusia yg tamak berhati dengki…..memalukn negara je..

  21. Mohd Yusoff Selamat

    Zikir puak ni kan, tipu tipu tipu tipu.. Kalau tidak tak sempurna amalan mereka.

  22. Ramli Abdul Rahim

    ya saya harap saman itu di teruskan.jangan risau dsnr banyak lgi kes yang akan di keluar nnti.

  23. Wan Cavani

    biar DSN saman dia sampai botak kpala dia

  24. Jama

    Ya allah sesiapa yg menginiayai DSN kau turunkan lah musibah kepadanya..

  25. Rosli Mazlan

    Dah terpaksa buat bohong atas arahan dari wahyu2 atasan dia la tu. Kalau tak cerita bohong nnti T ckp YOU ARE FIRED..Ni la standard pegawai kerajaan Tun sekarang. Mmg taraf below par dah.

  26. Rusli Abot

    wahyu
    hahahahahaa
    lawak lah depa nie

  27. Dea Nazri

    tk tidor mlm nk pikir apa nk tipu esok plk

  28. Acuu Ramli

    Mintak siasat sprm tu bapa banyak plk di suap oleh kera jaan

  29. Nicola Ventola

    Tgk muka Pon x leh caya..
    Cakap …..
    Lagi laaaa x leh caya???

  30. Aija Wahab

    Kat dunia … hari tu segembeng ni nangis… tunggu kat akhirat nanti… dengan dosa menipu yg di buat… dengan nangis meraung pun… ada sesapa nak tolong kau ka nanti??

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.