Serangan penganut Evangelist terhadap Muslim yang mahu beribadat, DAP salahkan perpaduan Islam

Kenyataan biadap oleh ADUN DAP, Chew Chong Sin yang mengambil peristiwa serangan tidak berperi kemanusiaan terhadap Muslim yang mahu menunaikan ibadah.

Beliau menyebut gejala ekstremisme yang dikaitkan dengan orang Islam.

Kenyataan beliau memberikan gambaran sebenarnya Kristian telah di asuh menjadi ekstrem sehingga menyerang orang Muslim yang sedang bersiap untuk menunaikan ibadah solat Jumaat.

Pengganas asing yang beliau maksudkan adakah dari kalangan Evenglish?

Mungkin mahu memerangi Melayu Islam yang kononnya telah bersatu untuk melancarkan peperangan terhadap bukan Islam di Malaysia seperti yang pernah disebut oleh Lim Kit Siang.

………

Adun DAP beri amaran pakatan PAS-Umno lepas serangan Christchurch

Seorang Adun DAP mendakwa pembunuhan beramai-ramai di dua masjid di Christchurch, New Zealand seharusnya menjadi pengajaran kepada Malaysia mengenai perlunya mengekang gejala ekstremisme.

Chew Chong Sin dalam kenyataannya turut menyatakan kebimbangan mengenai kerjasama Umno dan PAS yang didakwa menimbulkan naratif berkisar mengenai isu kaum dan agama.

“Persepakatan Umno dan PAS serta minat mereka terhadap kaum dan agama adalah tidak bertanggungjawab sama sekali.

“Ia tidak memberi manfaat dalam pembinaan Malaysia baru yang boleh diambil kesempatan oleh kumpulan pengganas asing..” katanya dalam satu kenyataan.

http://pakdin.my/tag/umno-pas

Loading...

144 KOMEN

  1. itu dasar petanian .pokok perrosak dikiris dibakar tapi tetep ada .dimerata2 pokok buah2han .yitu pokok tumpang2 atau pokok api api . hinga mati pokok yang ditumpang ….hati2 dgn pokok perosak………

  2. Jgn pedulikan,cina mca,cina gerakan bergabung dlm dap kita org Islam x kisah pun,bila org Islam nk bersatu mereka berusaha kuat nk gagalkan,apa agenda mereka sebenarnya,harap x ramai orang Islam/Melayu yg terpedaya dgn tipu muslihat mereka….

  3. Berapa banyak bukan melayu dibunuh oleh UMNO mahupun pAS masa mereka memerintah…malah ramai bukan melayu diberi Ap dan prjk oleh pemerintah melayu ini… hingga jadi billioner…robert kok misalnya ..jadi raja gula…balak kat kelantan ada bukan melayu dapat ratusan ekar ..apakah ini rasis…jgn jadi kacang lupakan kulit…

    • SS Mahendra Rao, nasihat saya sblm anda cuba utk merasa bijak to provoke, cuba belajar sejarah dahulu. Pertanyaan saya sngt simple. India beratus thn di perintah oleh dinasti Islam, adakah Hindu terhapus dari tanah India?. Perang dunia pertama dan kedua terjadi adakah org Islam yg memulakan nya?. Hiroshima dan Nagasaki di bom adakah org Islam yg melakukan nya?. Hamba abdi afrika beribu mati dlm perjalanan ke Amerika dan mayat merika di buang begitu saja ke laut, adakah org Islam yg membunuh merika?. Ribuan kaum peribumi Australia dan Red Indian di hapuskan serta di nafikan hak di atas tanah milik merika sendiri, adakah org Islam yg menghapuskan nya?. Yahudi di bunuh dan di halau, adakah anda rasa org Islam yg melakukan semua ini?. Org Islam di bunuh di India, di Mynmar, di Iraq, di Afghanistan dan di setiap ceruk dunia ini, masih tidak rasa malu kah anda utk terus menuding jari menyalah kan org lain di atas kedangkalan dan kebodohan anda sendiri. Saya rasa anda pernah ke sekolah, sbb anda pandai membaca dan menulis, cuma anda se orang yg benar2 benar tdk cerdik dan buta sejarah. Org melayu ada pepatah utk anda, !Jangan di duga laut yg dalam, kalau kail panjang sejengkal!. Sblm cuba puas kan hati anda yg buruk dan amat bermasaalah ini, adalah lbh baik anda pergi belajar tentang sejarah dunia dulu. Buat masa skrg adalah lebih baik anda tutup mulut sebelum kebodohan anda tersebar seluruh Malaysia, silap2 menjadi viral.

  4. JELAS DAN NYATA…
    DAP PH PALING RASIS PADA BANGSA MELAYU ISLAM MALAYSIA…
    DALAM PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ADA PERLEMBAGAAN NEGARA MALAYSIA…
    TAPI MP HINDRAF DAP PH SUDAH LANGGAR PERLEMBAGAAN NEGARA…
    TIADA TINDAKAN SEHINGGA SEKARANG…
    LICIK…
    RAKYAT BERI SUBSIDI PADA PH…
    SEPATUTNYA PH BERI SUBSIDI PADA RAKYAT…
    PH MENCURI DAN MENIPU RAKYAT MALAYSIA…
    LEVEL MENTERI2 MELAYU PH HANYALAH …DINDA KANDA SAJA
    …HAMPEH…
    INI KES ADIB PUN TAK BOLEH HANDLE….
    MENTERI BUKAN MELAYU PH AMBIL KESEMPATAN PADA KEBODOHAN DAN KELALAIAN MENTERI MELAYU PH DENGAN MENCURI DAN MENIPU RAKYAT MALAYSIA…

    ALOR SETAR: Raja Muda Kedah, Tengku Sarafudin Badlishah Sultan Sallehuddin mahu kematian anggota bomba, Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim diberikan keadilan sewajarnya.

    Cnp…

    ‘Maafkan kami, Adib’ dikala kamu bertarung nyawa kami org melayu hanya dinasihat utk sabar2…..ketika kamu dipukul oleh geng2 india dikuil….kami org melayu dinasihatkn sabar2….dinasihatakn juga kepada kami….org melayu ada kawan dgn india…kwn aku byk india baik2…..tpi org india dikuil tidak hiraukn semua tu….mereka terus membelasah kamu hanya kerana kamu MELAYU!!!……maafkan kami adib….kamu dipijak….kami org melayu masih dgn sikap sabar2…….kamu hilang nyawa!!!…..org melayu masih disuruh sabar2 sbb ada org melayu berkwn dgn india…ya allah sdgkn ketika mereka membelasaha kamu mereka tidak hiraukan perkara ni…..maafkan kami adib…..kami kaum majoriti yg lemah sehingga begitu mudah dipijak oleh minoriti dimalaysia…..
    #JANGANSALAHKANANGGOTAKESELAMATANNEGARA
    #JUSTICE4ADIB

  5. Sabda Rasul Sallallahu’alaihiwasallam:

    ‎ ولا تقتلوا الولدان ولا أصحاب الصوامع

    ‎” Jangan kamu bunuh kanak-kanak dan jangan kamu bunuh MEREKA YANG ADA DALAM TEMPAT IBADAT ”

    ‎[ HR Ahmad: Sahih ]

    Semua tempat Ibadat sama ada masjid, gereja dan kuil diharamkan dalam Islam untuk diserang dan dibunuh orang yang ada di dalamnya. Terroris wajar dihukum tidak kira apa agamanya.

    Doakan kerahmatan buat mereka yang terkorban di Christchurch dan jauhilah menyebarkan video serangan yang boleh membangkitkan emosi golongan Juhhal sekaligus mendatangkan reaksi balas golongan Khawarij seperti Daesh juga golongan pengganas Kristian dll lebih-lebih lagi situasi saudara kita di New Zealand mereka bukan berada di negara umat Islam.

    via Ustaz Muhammad Fashan Ziadi

  6. Jelas dan nyata bahawa kenyataan pemimpin Dap ini mengesahkan mereka (Dap) sama sekali tidak mahu orang melayu bersatu dlm gabungan Umno Pas. Niat sebenar Dap ialah mahu melihat orng melayu brpecah dn bergaduh sesama sendiri. Bila irng melayu berpecah maka senanglah kerja mereka utk memperkotak-katikkn orng melayu…

    • Azman masaalahnya tuan semua pemimpin Melayu gabungannya lansung x berani bersuara termasuk PM,mmg betul dap ni dh jd abg besar dlm ph,itupun penyokong2 yg x dpt apa2 melainkan kesusahan dlm menyokong mereka masih taksub membabi buta,klu yg jenis lgbt,anti hadis,anti Islam terus sokong kita fahamlh….. tapi yg kata cinta Islam, cinta Nabi,syg bangsa Melayu dan tanahair ni lebih kuat menyokong puak yg bernafsu nk menghapuskn semua yg mereka cintai itu,kn sgt menghairanksn situasi tersebut..

  7. Jika dinegara ini melayu islam masih tidak sedar akan pentingnya kuasa politik dikuasai melayu islam tidak mustahil negara kita pun akan menjadi kezaliman lebih teruk dari apa berlaku di sana…kuasa dibawah melayu islam sepenuhnya perkara kezaliman pasti tidak akan terjadi…

  8. Pandangan ektrim trhdp pas umno tu melayu islam ibarat mcm pandangan pengganas yg membunuh org islam di new zealand smpai membunuh..mohon pdrm bg sepnuhnya keselamatan trhadap org melayu islam dalam malaysia tak kira parti dr kerajaan atau pembankang..

  9. A German Muslim scholar when he was asked about TERRORISM and Islam. He said. “Who started the first world war? Not Muslims!! Who started the second world war? Not Muslims!! Who killed 6 million Jews in the Holocaust ? Not Muslims. Who killed about 20 millions of Aborigines in Australia ? Not Muslims!! Who sent the nuclear bombs of Hiroshima and Nagasaki? Not Muslims!! Who killed more than 100 millions of Indians in North America? Not Muslims!! Who killed more than 50 million of Indians in south America? Not Muslims!! Who took about 180 millions of African people as slaves and 88% of them died and were thrown overboard into Atlantic ocean? Not Muslims!! No, NOT Muslims!! First of all, You will have to define terrorism properly. If a non-Muslim does something bad. It is crime. But if a Muslim commits the same. He is a Terrorist. So first remove this double standards. Then come to the point. I am proud to be a MUSLIM !! ARE YOU?? SPREAD THIS Message & don’t BREAK THE CHAIN!!

  10. Perhebatkan lagi penyatuan ummah UMNO-PAS kerana inilah yang sangat ditakuti oleh musuh2 Islam. Apabila ramai orang Islam dah mula sedar jahatnya bangsa DAP ini maka hanya menunggu masa parti DAP ini dikuburkan. Sebarkan kesedaran ini kepada seluruh rakyat Malaysia, khususnya yang mengundi PH dulu. Semoga kerajaan DAP pendek umur. Amiin.

  11. Dah 60lebih tahun umno memerintah org cina mana yg dah dipancung…negeri mana cina dihalau dari rumah…tapi brp bulan D4P jaga tanah melayu dipenang..MELAYU dihalau dari rumah mereka…toksik disungei pengkilang haram rak ditangkap…sb mangsa anak melayu…knp masa umno bn ni semua tak terjadi…so skrg rakyat melayu khususnya harus takut malaysia dlm jagaan kerajaan siapa…..tanya aja…fikir2kan

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini