Home / :: BLOG :: / Sikap Pemimpin UMNO

Sikap Pemimpin UMNO

Najib Razak bersalah atau tidak terserah kepada mahkamah. Memang 1MDB salah satu isu besar dalam pilihan raya lalu. Ia bukan pula bermakna semua tuduhan tersebut benar.

Cuma bila melihat pemimpin UMNO, bekas menteri dan wakil rakyat memilih untuk terus menghentam Najib Razak adalah sangat menyedihkan.

Ketika rakyat sedang mengkritik Bajet 2019 beberapa orang pemimpin UMNO termasuk penulis pojok Mingguan Malaysia memilih untuk terus melanyak Najib Razak.

Khabarnya penulis pojok Awang Selamat sekarang adalah seorang ahli politik UMNO, bukannya wartawan atau penulis seperti dahulu.

Demikianlah nilai persahabatan di kalangan pemimpin politik. Jika mereka boleh berbuat sedemikian kepada pemimpin dan sahabat mereka, apalah sangat nilai kita yang di bawah pada mata mereka.

Kita hanyalah kuda tunggangan sahaja.

 

Sumber:

http://link.pakdin.net/nazrikj

(Visited 18 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

21 comments

  1. Rosli Hashim

    Ini pemimpin dah keciwa dan jika UMNO naik mereka keparit tak ada peluang jadi chalon

  2. Oslilan Oslilan

    alhamdulillah, Allah tunjok kpd rakyat sifat sesetengah pemimpin ummo yg di sanjong dulu, dh trrang mereka berjuang utk perot sendiri , penyokong mkn bodooo

  3. Hamidah Aziz

    Buang je macai2 UMNO yg bersikap x sedar di untong ni…

  4. Erni Abu Bakar

    Mungkin sb pemimpin pemimpin ini masih tidak dpt menerima kenyataan bahawa BN akan kalah n tidak menjadi pemerintah lg walaupun mereka menang ditempat masing masing. Itulah yg menyakitkan hati diorang ni. Sbtu mereka sabitkan n menyalahkan Najib padahal signal dah dpt sblm pilihanraya lg. Tapi masih lalai tak turun padang awal awal n percaya pd runner sb ingat confirm menang mcm dulu. Last minute baru nak berkeris. Sepatutnya lawanlah fitnah tu awal awal. Kata redha tapi masih tak move on rupanya.

  5. Jamil Jaafar

    Hj Ahmad Kamal . Bukan kuda lg. Tapi dah jadi kaldai. Kuda kira hebat. Tapi jd kaldai ni amat parah..

  6. Jamil Jaafar

    Aznan Zainal . Mantan dan presiden umno yg ada sekarang penipu.

  7. Kulaiman Jj

    itulah sebenarnya yg melemahkan UMNO…tiada sehati dan sejiwa dlm perjuangan…pentingkan diri…

  8. Muhiden Hashim

    Aznan Zainal mereka diberi pilihan….nak mati ke nak hidup..

  9. Mohd Zaile

    labu..labu.. kahkahkah. siapa dia tu?

  10. Suzana Abdul Saat

    Seolah2 DSN tu lngsung xde jasanya kt rkyat,selagi mhkamah xjatuhkn hukuman mknanya blum tntu die brsalah…

  11. Idris Mnor

    Keluar je Umno 2 org ni jng jadi duri dlm daging.

  12. Rajamnoordin Rajaomar

    Maaf. Sepatutnya, tebas dulu lalang2 yg menjalar lg mengganggu. Baru bersih.

  13. Baani Making Tongod

    KJ dn Nazri ni sengaja main wayang utk selamatkan diri dri sprm….apa kaki drg ni dgn DSNR….?

  14. Aznan Zainal

    Jamil Jaafar – Maaf….buktikan dulu, kerajaan baru yg tak menipu dan korup boleh pula melepas dan membebaskan tanpa bicara akan menteri2 nya

  15. Aija Wahab

    Biar rakyat jer yg mengadili 2 mangkok ayan.. nih…Kami ahli biasa ni dok perati jer kelakuan pemimpin2 umno yg tak sedar dik untung nih…

  16. Che Gayah Hamid

    Masa dulu semua membodek minta itu minta ini, bos terbaik julang angkat ampu pi ceramah kat Bahagian tak ada yang buruk pasal Najib. Tot tot bila DSN hilang jawatan tak ada yag elok lagi kat DSN. Busuk, buruk, salah, lemah dan segalanya. Macam tak ada harga diri macam tak tahu mengenang budi. Harap kami yg tak ada jawatan ni meneguhkan DSN.

  17. Azman Semerak

    Golongan melayu dalam ph ni semua buta hati dan lembam pemikiran x boleh nak menilai sejauh mana kebenaran dan kebatilan.

  18. Aznan Zainal

    Azman Semerak – saya setuju dgn saudara

  19. Radiah Ibrahim

    Itulah kebarangkaliannya kekalahan UMNO…hikmah yg tersembunyi dari Allah, utk meliihat siapa diantara org2 umno yg benar2 tulin memperjuangkan agama dn bangsa melayu..Mungkin umno patut bersyukur ulat ulat dan kuman2 yg ada dlm umno ramai yg dah keluar…patut pun sebelum ini ramai diluar sana yg begitu meluat dgn setengah2 yb2 umno yg hanya mementingkan jawatan dan tembolok mereka…Apa pun yg terjadi…DSN adalah yg terbaik utk rakyat malaysia yg cintakan kedamaian.

  20. Mustaffa Ismail

    Mana2 ahli2 UMNO yang cuba berpaling tadah terhadap pati aku angap meraka Ini uampama macam lalang…. dan serta jiwa kacau takut dengan bayang2 senderi…penting kan diri senderi… tiada maruah….

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.