SOKONG BERSIH 5.0, DIMANA MORAL MAHATHIR?

Moral bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dipersoal apabila beliau menyokong dan pernah terlibat secara langsung dengan siri perhimpunan haram Bersih walaupun penganjurnya dikaitkan dengan George Soros.

Ketika menjadi Perdana Menteri, Soros merupakan individu paling dibenci Dr. Mahathir sehingga beliau menggelar hartawan Amerika Syarikat itu sebagai penyangak mata wang.

Dr. Mahathir turut ‘mendidik’ rakyat Malaysia supaya membenci Soros kerana cuba menjatuhkan kerajaan ketika itu.

Hari ni Soros, kalau benar, dikatakan memberi bantuan kepada Bersih manakala Mahathir pula bersama Bersih berarak di atas jalan raya mengatakan inilah cara terbaik menumbangkan kerajaan.

Dari segi moral, bagaimana kita boleh membuka negara kita kepada Soros. Dia mengajar kita Soros itu adalah orang paling tidak baik, Soros pula beri sumbangan kepada Bersih untuk tumbangkan kerajaan dan Mahathir pula boleh sokong.


MAHATHIR: LUPAKAN SOROS, BERI TUMPUAN KEPADA NAJIB

Lawan Islamophobia antara matlamat Soros peruntuk RM54 bilion

Dakwaan jutawan George Soros terlibat dengan kumpulan reformasi pilihan raya Bersih 2.0 adalah sebahagian daripada percubaan membatalkan perhimpunan Bersih 5 pada 19 November, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dr Mahathir berkata, beliau meletakkan lebih keutamaan kepada protes yang dirancang terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan bukannya berkenaan sumber dana Bersih serta berasa sangsi mengenai sama ada Soros memberi sumbangan itu.

Dr Mahathir, yang juga pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia, juga membidas pemimpin Baju Merah Datuk Jamal Yunos yang berkata, Dr Mahathir perlu menunjukkan bukti dakwaan terhadap Najib.

“Saya menunjukkan begitu banyak bukti,” katanya. “Kini giliran saya untuk bertanya Jamal, di mana beliau mendapat wang? Adakah beliau membayar cukai atau tidak?”

Minggu lalu, dokumen yang bocor menunjukkan Open Society Foundations (OSF) milik Soros menyediakan dana kepada beberapa organisasi tempatan sebagai sebahagian daripada program untuk mempengaruhi keputusan pilihan raya umum akan datang.

“Ini tidak boleh disahkan dan hanya tuduhan. Tambahan pula, saya rasa ini adalah modus operandi mereka untuk membatalkan perhimpunan tersebut,” kata Dr Mahathir sebagaimana dilaporkan Sinar Harian.

Pemimpin Bersih, Maria Chin Abdullah berkata kumpulan itu menerima geran sekali sebanyak kira-kira RM70,000 daripada OSF antara 2010 dan 2011.

Awal minggu ini, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menggesa siasatan dilancarkan berhubung dakwaan Soros membiayai Bersih, Merdeka Centre dan Malaysiakini.

Loading...

163 COMMENTS

  1. Jabak tangan nak jual MALAYSIA agak nya…!!!!!
    …bahaya takut orang tua ni TUNM
    hilang akal terjual MALAYSIA…SOROS banyak wang!!!!

  2. Madey skarang standard@level sama mcm CHIN PENG! X dak beza,,!!.satu komunis!… Satu pengkhianat agama!!.. Dua2 nk pelingkup dng agenda masing2… Senang cakap la!.. Dua2 BILATANG

  3. Mahathir sdh lupa dan buta…yg dia nmpk hanya impian utk berkuasa semula. Satu hri dia akan nmpk kesilapannya…tpi sdh terlmbat.

  4. PENGKHIANAT UGAMA & BANGSA NO.1 negara….. Talibarut YAHUDI … org spt ini seharusnya di hapuskn dlm dunia politik Msia…. SHITTS Mahathir….

  5. madet oh madet. begitu terdesak. jumpa amerika sudah, jumpa kit siang sudah, jumpa anwar sudah, jumpa Agong pun sudah… skrg jumpa yahudi SOROS puak. semua pun x jalan.

  6. Akta mana kata sokong tu kira x bermoral…ang ckop jaki betoi nooo dgn org tua ni…apa kata ang tukala nama dri ANTI DAP -> ANTI APA SAJA MADEY BUAT TAK K3NA…guna pun platform yahudi…pastu kta dia ngam dgn yahudi….at least yahudi tu x seterok ZIONIS,tukaq la nama…

  7. Saya pegang kata mu mahathir.dulu kta.musuh negara dn merosakn eknomi negara.serta janahamkn negara. Tapi sekarang.umpama cium mulut dn kulom lidahnya pula.syabas mathir.melayu pelupa atau mathir dh pelups

  8. Kalau membenci berpada pada kelak yg di benci akan menjadi sayang… kalau menyayang berpada pada kelak yg di sayang akan di benci …

  9. Yg x brmoral tu… Jibby n mak mah n family n jamal jamban n the geng …. Klau sembang mcm org sewel ! Maim tembak je ! Klau dkt US dh kena tembak dah.! Madeey n george soros ,george michael,George bush ,george clooney,boy george georgetown ! Klau nk dbadingkn dgn jibby n mak temah n jamal jamban samseng suara pondan n geng 30 hinggit ..x lupa jupa jugak admin kaki fitnah dr segi moral jauh panggang dr api ..! IKAN TONGKOL IKAN TEGIRI PEYAMUN SERONOK KT LUAR NEGERI X ABIS 2. DGN DAP…. Ki.. Ki…ki………

  10. madey kutty sudah tiada lagi moral atau maruah diri lagi, semua org yg dikeji dan dicemohnya dulu kini dia jilat bontot mereka.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here