Home / :: BLOG :: / Surat Terbuka PAS kepada ahli dan pengundi Sg. Kandis #PRKDUNSgKandis

Surat Terbuka PAS kepada ahli dan pengundi Sg. Kandis #PRKDUNSgKandis

#UndiBarisan Nasional #TolakKERAjaanTomato

Assalamualaikum wbkt.
Selamat sejahtera.
21 Zulkaedah 1439
3 Ogos 2018

Pesanan Khas kepada semua ahli dan penyokong PAS khususnya para pengundi PRK N49 Sg Kandis

Tuan/Puan yang dikasihi sekelian;

Setelah kita sama-sama menekuni dan memahami kenyataan media oleh Dato’ Mursyidul Am serta Dato’ Setiausaha Agong PAS bahawa;

~ PRK ini adalah pertandingan 2 penjuru antara PH/PKR dengan BN/UMNO, sila abaikan calon bebas.

Demi mempertahankan Agama Islam, ketuanan Melayu dan negara tercinta maka,

~ PH mesti dikalahkan atas dasar memilih yg kurang mudharat di antara 2 mudharat.

~Tidak keluar mengundi bererti memberi undi kepada PH

Maka saya menyeru kepada semua ahli dan penyokong PAS supaya keluar awal untuk mengundi esok, hari Sabtu, 4 Ogos 2018 dan memberi undi kepada Dato’ Lokman Noor Adam calon BN/UMNO.

Semoga kita semua dirahmati dan diberkati ALLAH… Aamiin.

Selamat mengundi

Hj Mohamed Diah Baharun
YDP PAS Kawasan Kota Raja.

(Visited 10 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

86 comments

  1. Zaizul Affandi

    pas ngan syiah ADALAH ADIK BERADIK SEIBU SEBAPA atas alasan TAKIYAH menipu, membohong, menjilat dan menjual agama janji hajat tercapai

  2. Abfa Suha

    Terbaik. Bersatulah umno n pas. Saudara seagama sebangsa

  3. Bumiputera Cemerlang

    Org dh ngundi pun..tk sempat nk baca surat….hihihi

  4. Namri Huri

    Alhamdulillah mudah2an Agama Bangsa dan Tanahair di bumi Malaysia yg kita sayangi dipertahankan demi anak cucu kita di masa hadapan

  5. Arjuna Ayah

    Tolak kerajaan tikus yg membaiki labu
    Tak henti henti korek kesalahan orang
    Tak dak lain kerja kah
    Buang masa jer

  6. Anuar Idris

    Langgar hukum Allah menyokong pembuat fitnah

  7. Akh Dayyan

    Jangan kotorkan jari anda dengan dua parti yang nyata memberi mudhorat,kalau undi jugak sila pergi mampos,jangan diperbodohkan dengam kenyataan tersebut..

  8. Yusof Wazir

    Ha..ha..ha..mcm minta sedekah plk mahcai2 umno ni….kesian plk tngok..

  9. Yusof Wazir

    Ha..ha..ha..mcm minta sedekah plk mahcai2 umno ni….kesian plk tngok..

  10. Muhamad Badri

    Undi bn masuk syurga tak tuan lobai…

  11. Muhamad Badri

    Undi bn masuk syurga tak tuan lobai…

  12. Muhamad Badri

    Undi bn masuk syurga tak tuan lobai…

  13. Adie Ilham

    Dah jd adik beradik bagus la jgn kafir kan org lg ye???????

  14. Rashidi Shariff

    Walau bagai mana pun ; tak kemana ? PAS bergabong dengan Umno/BN hanya mendapat sokongan 35% aje. undi aje, Melayu sudah berpecah empat, sokongan nya. ada lah yang di dalan ahli ; DAP. PKR, Amanah Dan PPBM. You fikir lah sendiri,,,,,,,,?

  15. Rashidi Shariff

    Walau bagai mana pun ; tak kemana ? PAS bergabong dengan Umno/BN hanya mendapat sokongan 35% aje. undi aje, Melayu sudah berpecah empat, sokongan nya. ada lah yang di dalan ahli ; DAP. PKR, Amanah Dan PPBM. You fikir lah sendiri,,,,,,,,?

  16. Haikal Asyraf

    TAK RASMI: PKR menang Sungai Kandis

    8.05pm – Malaysiakini dimaklumkan PKR memenangi PRK Sungai Kandis.

    Kadar terendah dalam sejarah

    8pm – Peratusan keluar mengundi dianggar 50.31 peratus, dan ini merupakan antara jumlah terendah dalam PRK sepanjang sejarah Malaysia,

    Kosmo! memetik sumber SPR berkata hanya 25,765 daripada 51,217 pengundi keluar mengundi sehingga pusat pengundian ditutup.

  17. Syed Zainal

    P.H dah menang .majoriti .tahniah.kepada B.N jujur bila berkempen budaya hasut dan fitnah rakyat dah lali.apa2 pun kalah dan menang kita sebagai orang islam harus berdamai demi agama bangsa dan negara .jauhi sifat sifat yang tidak baik .

  18. Geng Biru

    Dorg la yg mbwa buruk pd perti pass.. Pcya la ckp sy

  19. Kamaruden Kamar

    Wakaka..aku berani potong kepala lau betol ito kenyataan dari peminpin PAS,
    I lebih suka melihat BN dan PH bergasak sesama sendiri.
    Biarkan kedua2nya mampos bersepai.

  20. Kamaruden Kamar

    Wakaka..aku berani potong kepala lau betol ito kenyataan dari peminpin PAS,
    I lebih suka melihat BN dan PH bergasak sesama sendiri.
    Biarkan kedua2nya mampos bersepai.

  21. Kamaruden Kamar

    Wakaka..aku berani potong kepala lau betol ito kenyataan dari peminpin PAS,
    I lebih suka melihat BN dan PH bergasak sesama sendiri.
    Biarkan kedua2nya mampos bersepai.

  22. Kamaruden Kamar

    Wakaka..aku berani potong kepala lau betol ito kenyataan dari peminpin PAS,
    I lebih suka melihat BN dan PH bergasak sesama sendiri.
    Biarkan kedua2nya mampos bersepai.

  23. Kamaruden Kamar

    Sebagai penyokong PAS kita harus biarkan aje kedua2 parti seculer ciptaan yahudi orientalis ito bergasak sesama sendiri.
    Huh padam muka.

  24. Kamaruden Kamar

    Sebagai penyokong PAS kita harus biarkan aje kedua2 parti seculer ciptaan yahudi orientalis ito bergasak sesama sendiri.
    Huh padam muka.

  25. Kamaruden Kamar

    Sebagai penyokong PAS kita harus biarkan aje kedua2 parti seculer ciptaan yahudi orientalis ito bergasak sesama sendiri.
    Huh padam muka.

  26. Kamaruden Kamar

    Sebagai penyokong PAS kita harus biarkan aje kedua2 parti seculer ciptaan yahudi orientalis ito bergasak sesama sendiri.
    Huh padam muka.

  27. Sya Syasya

    kesian pas…parti hati busuk..ini kah yg di ajar oleh org islam…tgok tuhan tak mgizinkan krn hati xpernah ikhlas..

  28. Sya Syasya

    kesian pas…parti hati busuk..ini kah yg di ajar oleh org islam…tgok tuhan tak mgizinkan krn hati xpernah ikhlas..

  29. Sya Syasya

    kesian pas…parti hati busuk..ini kah yg di ajar oleh org islam…tgok tuhan tak mgizinkan krn hati xpernah ikhlas..

  30. AbRahim Bin Harun

    Semuga Allah menyatukan umat melayu Islam Dan menolak kemungkaran yg dilakukan KERAjaan PH .

  31. AbRahim Bin Harun

    Semuga Allah menyatukan umat melayu Islam Dan menolak kemungkaran yg dilakukan KERAjaan PH .

  32. Riszt D Azrin

    peminat pas tegar penin…dlu kata jgn skong ameno sbb jahat n x masuk syurga..tetiba suh undi..then terpikir la mereka…peminpin depa ni senget ke biol..penat2 nk juang pas selama ni ameno x bantu tetiba suh bantu..pekejadahnya itu.maka malas kuar ngundi sbb bukan wakil pas pun..alasan undi hak pengundi bukan pemimpin pas pis pusss

  33. Riszt D Azrin

    peminat pas tegar penin…dlu kata jgn skong ameno sbb jahat n x masuk syurga..tetiba suh undi..then terpikir la mereka…peminpin depa ni senget ke biol..penat2 nk juang pas selama ni ameno x bantu tetiba suh bantu..pekejadahnya itu.maka malas kuar ngundi sbb bukan wakil pas pun..alasan undi hak pengundi bukan pemimpin pas pis pusss

  34. Riszt D Azrin

    peminat pas tegar penin…dlu kata jgn skong ameno sbb jahat n x masuk syurga..tetiba suh undi..then terpikir la mereka…peminpin depa ni senget ke biol..penat2 nk juang pas selama ni ameno x bantu tetiba suh bantu..pekejadahnya itu.maka malas kuar ngundi sbb bukan wakil pas pun..alasan undi hak pengundi bukan pemimpin pas pis pusss

  35. Riszt D Azrin

    peminat pas tegar penin…dlu kata jgn skong ameno sbb jahat n x masuk syurga..tetiba suh undi..then terpikir la mereka…peminpin depa ni senget ke biol..penat2 nk juang pas selama ni ameno x bantu tetiba suh bantu..pekejadahnya itu.maka malas kuar ngundi sbb bukan wakil pas pun..alasan undi hak pengundi bukan pemimpin pas pis pusss

  36. Riszt D Azrin

    peminat pas tegar penin…dlu kata jgn skong ameno sbb jahat n x masuk syurga..tetiba suh undi..then terpikir la mereka…peminpin depa ni senget ke biol..penat2 nk juang pas selama ni ameno x bantu tetiba suh bantu..pekejadahnya itu.maka malas kuar ngundi sbb bukan wakil pas pun..alasan undi hak pengundi bukan pemimpin pas pis pusss

  37. Madie Din

    Ya betul… Yg x keluar mengundi sebenarnya yang memberi kemenangan mudah kepada pkr..

  38. Madie Din

    Ya betul… Yg x keluar mengundi sebenarnya yang memberi kemenangan mudah kepada pkr..

  39. Muhamad Badri

    Balakong patutnya pas letak calon. Dengar2 tak nak letak. Pru114 undi pas tinggi drp bn. Tak dtg mengundilah ahli pas. Syabas ahli pas setia dgn parti islam selama lamanya. Jgn dengar arahan pemimpin atasan pas suruh undi bn. Pas bermaruah dan berprinsip.

  40. Muhamad Badri

    Balakong patutnya pas letak calon. Dengar2 tak nak letak. Pru114 undi pas tinggi drp bn. Tak dtg mengundilah ahli pas. Syabas ahli pas setia dgn parti islam selama lamanya. Jgn dengar arahan pemimpin atasan pas suruh undi bn. Pas bermaruah dan berprinsip.

  41. Muhamad Badri

    Balakong patutnya pas letak calon. Dengar2 tak nak letak. Pru114 undi pas tinggi drp bn. Tak dtg mengundilah ahli pas. Syabas ahli pas setia dgn parti islam selama lamanya. Jgn dengar arahan pemimpin atasan pas suruh undi bn. Pas bermaruah dan berprinsip.

  42. Muhamad Badri

    Balakong patutnya pas letak calon. Dengar2 tak nak letak. Pru114 undi pas tinggi drp bn. Tak dtg mengundilah ahli pas. Syabas ahli pas setia dgn parti islam selama lamanya. Jgn dengar arahan pemimpin atasan pas suruh undi bn. Pas bermaruah dan berprinsip.

  43. Abd Wahab

    KERAjaan KLEPTOKRASI Kangkung telah dTOLAK RAKYAT………

  44. Abd Wahab

    KERAjaan KLEPTOKRASI Kangkung telah dTOLAK RAKYAT………

  45. Abd Wahab

    KERAjaan KLEPTOKRASI Kangkung telah dTOLAK RAKYAT………

  46. Tan Tarie

    Tolak Umno/Bn Kleptokrasi kini dan selamanya..

  47. Muhammad Indra Ramin

    Dulu kata pangkah UMNO berdosa, ni soh sokong pulak. Dah tukar mazhab ker?

  48. Muhammad Indra Ramin

    Dulu kata pangkah UMNO berdosa, ni soh sokong pulak. Dah tukar mazhab ker?

  49. Bani Yamin

    Memperjuangkan islam itu benar. Tapi parti tunganglangang… perlu jawatan.ikut BA .ikut umno.Pas mestinye sendiri untuk menegakan ajaran islam.

  50. Nona Angai

    Keiklasan pemimpin hanya adapa pada hati dan takut pada allah bukan takut pada manusia .kita harus yakin apa yg kita lakukan adalah terbaik buat negara dan negara khasnya rang melayu bangsa sendiriyg seugama .kita sudah lihat bila umno kalah india dan cina tapi tak semuanya ok.dah mula nak pijak kekuasaan dan undang2 di tanah melayu hak orang2 melayu
    Di pertikaikan kena bagi sama rata hak2 keistemawaan orang2 melayu apa cerita ni.harap2 kerajaan baru hapuskan rasuh dengan bersungguh2.bela
    Hak2 yg ada tertulis dalam undang2 negara melaysia.

  51. Nona Angai

    Keiklasan pemimpin hanya adapa pada hati dan takut pada allah bukan takut pada manusia .kita harus yakin apa yg kita lakukan adalah terbaik buat negara dan negara khasnya rang melayu bangsa sendiriyg seugama .kita sudah lihat bila umno kalah india dan cina tapi tak semuanya ok.dah mula nak pijak kekuasaan dan undang2 di tanah melayu hak orang2 melayu
    Di pertikaikan kena bagi sama rata hak2 keistemawaan orang2 melayu apa cerita ni.harap2 kerajaan baru hapuskan rasuh dengan bersungguh2.bela
    Hak2 yg ada tertulis dalam undang2 negara melaysia.

  52. Nona Angai

    Keiklasan pemimpin hanya adapa pada hati dan takut pada allah bukan takut pada manusia .kita harus yakin apa yg kita lakukan adalah terbaik buat negara dan negara khasnya rang melayu bangsa sendiriyg seugama .kita sudah lihat bila umno kalah india dan cina tapi tak semuanya ok.dah mula nak pijak kekuasaan dan undang2 di tanah melayu hak orang2 melayu
    Di pertikaikan kena bagi sama rata hak2 keistemawaan orang2 melayu apa cerita ni.harap2 kerajaan baru hapuskan rasuh dengan bersungguh2.bela
    Hak2 yg ada tertulis dalam undang2 negara melaysia.

  53. AbRahim Bin Harun

    Bila dah Ada kuasa maka nak tunjuk pada rakyat saolah2 dia bersih sangat…CUBA SIASAT SELUROH KELUARGA MERIKA….

  54. AbRahim Bin Harun

    Bila dah Ada kuasa maka nak tunjuk pada rakyat saolah2 dia bersih sangat…CUBA SIASAT SELUROH KELUARGA MERIKA….

  55. AbRahim Bin Harun

    Bila dah Ada kuasa maka nak tunjuk pada rakyat saolah2 dia bersih sangat…CUBA SIASAT SELUROH KELUARGA MERIKA….

  56. Pedang Hijau

    Pas tak pyah msk campur urusan bn dan harapan,takut2 di tuduh ug plak

  57. Pedang Hijau

    Pas tak pyah msk campur urusan bn dan harapan,takut2 di tuduh ug plak

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.