Utama Tags Umum

Tag: Umum

Tommy Thomas tak hormati pertabalan Agong?

3
University of London menangguhkan selama lebih daripada satu bulan peperiksaan LLB di Sri Lanka, yang pada asalnya dijadualkan dilaksanakan pada bulan Mei, selepas kejadian serangan gereja pada akhir bulan April walaupun tidak ada pelajarnya yang menjadi mangsa.

Akibat penjualan arak murah berleluasa, pelajar mabuk rebah di sekolah

4
“Dipercayai kerana terlalu mabuk menyebabkan pelajar berkenaan tidak sedarkan diri dan orang ramai yang menyedari kejadian itu segera memaklumkan kepada pihak sekolah.

Lelaki tampal resit di muka gara-gara harga minuman isotonik berbeza

4
Hari ini kerajaan PH memperkenalkan cukai eksais 40 sen seliter ke atas minuman bergula.

Pencemaran toksik: Guru, pelajar sekitar Pasir Gudang sesak nafas, muntah

1
Sekurang-kurangnya tiga ambulans daripada Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) dan Hospital Sultan Ismail dikejarkan ke sekolah berkenaan dipercayai untuk membawa keluar pelajar yang terjejas.

Bau misteri lepas hujan, penduduk sesak nafas, muntah – Pencemaran toksik Pasir Gudang berulang

2
“Secara logik, sekarang ramai yang alami muntah-muntah, pening, cirit birit tetapi saya risau mungkin dalam tempoh dua atau tiga tahun lagi kami boleh terkena kesan sampingan lain disebabkan bau ‘misteri’ ini,” katanya.

Mural wajah Adib bawah jejambat diconteng timbulkan kemarahan netizen

3
Difahamkan, mural berkenaan dilukis minggu lalu bagi memperingati Muhammad Adib yang maut dalam rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman, Subang Jaya, hujung tahun lalu.

Makluman Insiden Pencemaran Bau di Sungai Semenyih dan Menyebabkan Hentitugas Loji Rawatan Air Sungai...

0
Adalah dimaklumkan telah berlaku pencemaran bau di Sungai Semenyih yang menjadi sumber air mentah bagi Loji Rawatan Air Sungai Semenyih (LRA Sungai Semenyih), yang terpaksa dihentitugas ekoran insiden ini.

Beli durian timbang sekali kulit

0
Hukumnya sah. Jika kita beli durian timbang kilo yang biasa kini dijual di pasar atau tepi jalan. Ada traksaksi jual beli (ijab qabul) peniaga jual durian itu dengan niat jual buah tersebut bukan berniat untuk tipu pasal kulitnya tebal atau isinya mangkor.

Diganggu makhluk halus, lelaki ini berhenti selepas hanya tiga hari bekerja

1
Rata-rata yang menjadi mangsa ‘gurauan’ makhluk itu kebiasaannya bertugas pada waktu malam atau di kawasan terpencil dan sunyi.

Pencemaran Toksik: JAS tumpu tapak pelupusan sampah dan Sungai Kim Kim di Pasir Gudang

2
Jabatan Alam Sekitar (JAS) akan melakukan pemantauan agresif terhadap tapak pelupusan haram di Pasir Gudang esok, bagi mengenalpasti punca sebenar berlaku insiden sesak nafas di beberapa buah sekolah sejak Khamis.

Syarikat luar bolot tender di Kedah

0
Menurut jurucakap kontraktor Kedah dan Perlis, kebanyakkan syarikat luar yang dilantik tidak memenuhi kriteria tender dan tiada kelengkapan serta aset untuk menjalankan tender kutipan sampah dan pembersihan awam di negeri Kedah dan Perlis.

Sisa Toksik: Lagi sekolah di Pasir Gudang terjejas, pelajar sesak nafas

0
Tinjauan Bernama di tempat kejadian mendapati sekurang-kurangnya enam ambulans dari Hospital Sultan Ismail berada di perkarangan sekolah itu, dipercayai untuk membawa keluar pelajar yang terjejas.

Pakai baju Melayu berseluar hitam, Salahuddin terima surat dari Istana Johor

4
Tunku Ismail di Instagram turut menggunakan kiasan "helang dan pipit terbang tak sama tinggi", dipercayai merujuk jurang darjat antara keturunan raja dan rakyat jelata.

Viral kantoi demo pinggan corelle tidak menjadi [Video]

2
DEMONSTARSI pelakon Fauziah Gous ketika mengacarakan sebuah rancangan beli-belah di televisyen tidak menjadi apabila pinggan yang dikatakan tahan lasak itu pecah berderai ketika dilepaskan...

Memorandum kepada Tun M minta SPRM siasat pemberian tender kutipan sampah

1
Wakil kontraktor-kontraktor kutipan sampah di negeri Kedah dan Perlis menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan wujud unsur salah guna kuasa dan rasuah dalam penganugerahan tender-tender kutipan sampah di negeri itu.

Pemujaa Tokong mohon maaf kepada umat Islam di Malaysia

97
“Saya minta maaf, saya minta maaf, saya minta maaf. Kelakuan saya yang tidak sengaja dan tidak berniat langsung telah menyebabkan ketidakselesaan bagi rakyat Malaysia dan menyinggung perasaan orang Melayu,”

‘Duit syiling je?’ Kanak-kanak selamba buang sampul raya

3
“Aku perhati dia jalan balik. Dia jatuhkan sampul tu tengah jalan. Kecil hati aku. Bukannya nak buka dulu tengok.”

Khatib dijemput Ilahi, rebah di mimbar ketika khutbah Jumaat [Video]

4
Jemaah Masjid Al Bukhary, Alor Setar gempar apabila khatib yang membaca khutbah Jumaat, rebah pada Jumaat dan kejadian tersebut dirakamkan oleh beberapa jemaah.

Redah hujan risau pelanggan lapar, pemandu GrabFood ‘disedekah’ RM200

0
“Masa tu memang rasa macam nak sujud syukur je rasa Allah je tahu. Dia pun peluk badan saya banyak kali dia cakap 'saya faham kerja macam ni susah dan risiko'. Badan saya basah lencun sikit pun dia tak kisah pegang”.

Seminggu balik kampung? Ini sebab kenapa perlu letak wang syiling dalam peti ais anda

0
Apabila pulang ke rumah kita pasti tidak perasan tentang bekalan elektrik yang terputus ketika ketiadaan kita. Situasi ini langsung membuatkan kita tidak tahu bahawa daging, ikan, ayam yang disimpan telah rosak namun kembali membeku.
Loading...