Saturday - July 31, 2021 @ 03:24
POLITIKTahukah anda bahawa DS Najib berhasrat untuk menubuhkan Universiti Al-Quran?

Tahukah anda bahawa DS Najib berhasrat untuk menubuhkan Universiti Al-Quran?

#Jasa-JasaNajibRazak

Tahukah anda bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, julung kali diwujudkan Dasar Pendidikan Tahfiz Negara?

Tahukah anda bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, wujudnya percetakan Nasyrul Quran (pusat percetakan al-Quran) di Precint 14 Putrajaya, pusat percetakan al-Quran kedua terbesar di dunia selepas Madinah, Arab Saudi?

Tahukah anda bahawa dibawah pentadbiran DS Najib wujudnya kompleks Lembaga Tabung Haji baharu, Movenpick Hotel & Convention Centre yang dibangunkan di Sepang, Selangor.

Tahukah anda bahawa DS Najib sangat menyantuni pelajar-pelajar tahfiz, memberi bantuan dan keluarga beliau mewakafkan tanah untuk pusat tahfiz?

Tahukah anda bahawa kira-kira 100 pelajar dari pusat Tahfiz Ittifaqiyah yang pernah terbakar hadir ke kediaman DS Najib bagi menyempurnakan ibadah berbuka puasa bagi menghargai sumbangan dan keperihatinan beliau terhadap nasib pelajar-pelajar tahfiz?

Tahukah anda bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, berpuluh juta disalurkan bagi membantu melahirkan graduan huffaz yang mempunyai keseimbangan ilmu agama dan akademik duniawi pada masa depan?

Tahukah anda, bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, dana RM80 juta telah diperuntukkan bagi memperkukuh Sekolah Pondok, SMAR Dan Institusi Tahfiz Berdaftar?

Tahukah anda, bahawa dari dana tersebut,

RM20,889,600 juta telah diagihkan kepada 133 institusi di Kelantan,
104 institusi di Kedah (RM13,257,550 juta),
206 di Selangor (RM9,227,720.00 juta),
76 institusi di Perak (RM7,150,520.00),
104 institusi di Johor (RM6,289,140.00 juta ),
57 institusi di Pahang (RM 4,922,720.00 juta),
40 institusi di Pulau Pinang (RM4,184,140.00 juta),
25 institusi di Negeri Sembilan (RM3,601,890.00 juta),
14 institusi di Terengganu (RM 2,718,950.00 juta),
16 institusi di Wilayah Persekutuan (RM1,361,400.00),
14 institusi di Melaka (RM1,241,930.00 juta),
17 institusi di Sarawak (RM 853,460.00 juta),
11 institusi di Perlis (RM 730,400.00 juta) dan 2 institusi di Sabah (RM39,540.00 juta)

Kalian nilailah sendiri. Jangan butakan mata terus menelan FITNAH dari PEMIMPIN munafik

………
Rujukan:
https://pakdin.my/najib-serah-peruntukan-rm80-juta-kepada-sekolah-pondok-smar-tahfiz/
https://pakdin.my/majlis-raja-raja-memberi-perkenan-kepada-dasar-pendidikan-tahfiz-negara/
https://pakdin.my/tag/tahfiz/

Berkaitan:

736 COMMENTS

  1. Apa kan daya rakyat dah tolak dia sbb terlalu pakar dalam ekonomi duit rakyat di rompak melalui gst rakyat senang sbb kan gst ke…. Kalau rakyat senang kenapa ajib kalah pru 14 pikir la ye…

  2. Apa kan daya rakyat dah tolak dia sbb terlalu pakar dalam ekonomi duit rakyat di rompak melalui gst rakyat senang sbb kan gst ke…. Kalau rakyat senang kenapa ajib kalah pru 14 pikir la ye…

  3. Apa kan daya rakyat dah tolak dia sbb terlalu pakar dalam ekonomi duit rakyat di rompak melalui gst rakyat senang sbb kan gst ke…. Kalau rakyat senang kenapa ajib kalah pru 14 pikir la ye…

  4. Buat universiti Al Quran ke ,Buat universiti Islam lagi ke, tak ada gunanya jika hanya setakat lakunan dan untuk mempengaruhi rakyat supaya menampakkan yang dia ini kuat beragama sedangkan perangainya melebihi teruk dari syaitan.Islam dijadikan alat untuk kepentingan dan kekayaan peribadi.

  5. Buat universiti Al Quran ke ,Buat universiti Islam lagi ke, tak ada gunanya jika hanya setakat lakunan dan untuk mempengaruhi rakyat supaya menampakkan yang dia ini kuat beragama sedangkan perangainya melebihi teruk dari syaitan.Islam dijadikan alat untuk kepentingan dan kekayaan peribadi.

  6. Apa lak tk leh caya telinga ko tu penuk n dedak la ni ,,bajet 2018 dh sebut nk up ke dptn dasar pendidikan tahfiz nasional ..tohh lu la cai ph agama pon tk nk sokong ki ki ki ki ki ????.

  7. Tahukah anda dibawah najib dn umnobn rkyt berpecah belah dn mengamalkn perkauman yg cukup kuat…tahukah anda umnoBn membelasah wang dn harta negara demi dri dn keluarga…tahukah anda penyokong umnoBn senang ditipu…tahukah anda penyokong umnoBn buta akal dn bodoh seperti kaldai belaka…

  8. Tahukah anda dibawah najib dn umnobn rkyt berpecah belah dn mengamalkn perkauman yg cukup kuat…tahukah anda umnoBn membelasah wang dn harta negara demi dri dn keluarga…tahukah anda penyokong umnoBn senang ditipu…tahukah anda penyokong umnoBn buta akal dn bodoh seperti kaldai belaka…

  9. Yg mana penyokong ph tu hentikan la fitnah dan mengadu domba….di zaman akhir zaman ni fitnah berluasa macam angin terbang ….kalo nak selamat dunia dan akhirat…marilah kita perbanyakan amal ibadat…dan perbanyakan la perbuatan di sukai oleh Allah swt…supaya kita berjaya dunia dan akhirat kelak….

  10. Yg mana penyokong ph tu hentikan la fitnah dan mengadu domba….di zaman akhir zaman ni fitnah berluasa macam angin terbang ….kalo nak selamat dunia dan akhirat…marilah kita perbanyakan amal ibadat…dan perbanyakan la perbuatan di sukai oleh Allah swt…supaya kita berjaya dunia dan akhirat kelak….

  11. NAJIB PENIPU NAK BINA SEKOLAH AGAMA DAN MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK MENIPU…. SEKALI MANUSIA MENIPU DIA AKAN MENIPU LAGI….. HANYA TAIK RAKYAT LAYAK JADI MAKANAN KO NAJIB… KENCING RAKYAT MINUMAN KO NAJIB

  12. NAJIB PENIPU NAK BINA SEKOLAH AGAMA DAN MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK MENIPU…. SEKALI MANUSIA MENIPU DIA AKAN MENIPU LAGI….. HANYA TAIK RAKYAT LAYAK JADI MAKANAN KO NAJIB… KENCING RAKYAT MINUMAN KO NAJIB

  13. Nasihat aku la…org umno n pas jgn terlalu angkuh Dan sombong…bila berkuasa…jd pru14 sbg pngjran pd kalian…klu nak bela bangsa melayu…buat kerja dgn ikhlas jgn bnyak berlakon dan hipokrit…

  14. Nasihat aku la…org umno n pas jgn terlalu angkuh Dan sombong…bila berkuasa…jd pru14 sbg pngjran pd kalian…klu nak bela bangsa melayu…buat kerja dgn ikhlas jgn bnyak berlakon dan hipokrit…

  15. Setiap hari saya rindu pentadbiran Dato’seri Najib Tun Abdul Razak yang merupakan seorang ahli politik ternama tidak lupa pada Allah SWT dan menjaga rakyat dengan baik sekali Ameen Ameen ya Rabbal Alamin dipermudahkan segala urusan

  16. Setiap hari saya rindu pentadbiran Dato’seri Najib Tun Abdul Razak yang merupakan seorang ahli politik ternama tidak lupa pada Allah SWT dan menjaga rakyat dengan baik sekali Ameen Ameen ya Rabbal Alamin dipermudahkan segala urusan

  17. Setiap hari saya rindu pentadbiran Dato’seri Najib Tun Abdul Razak yang merupakan seorang ahli politik ternama tidak lupa pada Allah SWT dan menjaga rakyat dengan baik sekali Ameen Ameen ya Rabbal Alamin dipermudahkan segala urusan

  18. Tak kan tak paham….. Itu kan ilmu robinhood…. Duit men colong guna untok kebaikkn…. Tahfiz lr….. Hantar gi haji lh….
    Tak baca sejarah ke… Raja dadah se dunia pon br buat begitu…. Sebab tu rakyat mexico syg kat raja ddah…. Biar lh allah yg mg hukum…

  19. Tak kan tak paham….. Itu kan ilmu robinhood…. Duit men colong guna untok kebaikkn…. Tahfiz lr….. Hantar gi haji lh….
    Tak baca sejarah ke… Raja dadah se dunia pon br buat begitu…. Sebab tu rakyat mexico syg kat raja ddah…. Biar lh allah yg mg hukum…

  20. Tak kan tak paham….. Itu kan ilmu robinhood…. Duit men colong guna untok kebaikkn…. Tahfiz lr….. Hantar gi haji lh….
    Tak baca sejarah ke… Raja dadah se dunia pon br buat begitu…. Sebab tu rakyat mexico syg kat raja ddah…. Biar lh allah yg mg hukum…

  21. Tak kan tak paham….. Itu kan ilmu robinhood…. Duit men colong guna untok kebaikkn…. Tahfiz lr….. Hantar gi haji lh….
    Tak baca sejarah ke… Raja dadah se dunia pon br buat begitu…. Sebab tu rakyat mexico syg kat raja ddah…. Biar lh allah yg mg hukum…

  22. Tak kan tak paham….. Itu kan ilmu robinhood…. Duit men colong guna untok kebaikkn…. Tahfiz lr….. Hantar gi haji lh….
    Tak baca sejarah ke… Raja dadah se dunia pon br buat begitu…. Sebab tu rakyat mexico syg kat raja ddah…. Biar lh allah yg mg hukum…

  23. Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu daya, dimana pendusta dipercayai dan orang yang jujur didustakan.

    Kiamat tidak akan terjadi sehingga orang dipercaya didustakan, orang yg khianat malah dipercaya.

    Hal ini sebagaimana Sabda Rasulullah SAW yg artinya sebagai berikut:
    “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yg penuh tipu daya, dimana pendusta dipercayai dan orang yg jujur didustakan, pengkhianat diberi amanah dan orang yg amanah dikhianati.”(HR. Al – Hakim)

    Dengan begitu nilai agama akan semakin pudar dan manusia sangat sulit membedakan mana yg hak dan mana yg bathil.

    Banyak Manusia Nista

    Mendekati akhir zaman banyak tinggal orang-orang nista, janji dan akhlak mereka carut marut, janji kemarin hari ini sudah lupa.

  24. Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu daya, dimana pendusta dipercayai dan orang yang jujur didustakan.

    Kiamat tidak akan terjadi sehingga orang dipercaya didustakan, orang yg khianat malah dipercaya.

    Hal ini sebagaimana Sabda Rasulullah SAW yg artinya sebagai berikut:
    “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yg penuh tipu daya, dimana pendusta dipercayai dan orang yg jujur didustakan, pengkhianat diberi amanah dan orang yg amanah dikhianati.”(HR. Al – Hakim)

    Dengan begitu nilai agama akan semakin pudar dan manusia sangat sulit membedakan mana yg hak dan mana yg bathil.

    Banyak Manusia Nista

    Mendekati akhir zaman banyak tinggal orang-orang nista, janji dan akhlak mereka carut marut, janji kemarin hari ini sudah lupa.

  25. dia topingkn islam.. sbgai rkyat rasa dh serik najib klu jd pm… tnya najib brpa bnyk projik yg tbnkalai.. tp pruntukan lesap… yg tu tak siasat ke.. tlong lh jgn jd bodoh krna najib.. dh tak jd pm mcm2 nk tunjuk bagus nya najib.. poooodh.. ni umno bn smua kaki pusing… otak smua ??? perah rkyat selagi blh… org klu syg kn rkyat n negara mcm Tun M… bukn mcm najib.. betimbun2 harta rkyat klur dri rum najib.. kau buta ke.. admin.. n puak2 umno.

  26. dia topingkn islam.. sbgai rkyat rasa dh serik najib klu jd pm… tnya najib brpa bnyk projik yg tbnkalai.. tp pruntukan lesap… yg tu tak siasat ke.. tlong lh jgn jd bodoh krna najib.. dh tak jd pm mcm2 nk tunjuk bagus nya najib.. poooodh.. ni umno bn smua kaki pusing… otak smua ??? perah rkyat selagi blh… org klu syg kn rkyat n negara mcm Tun M… bukn mcm najib.. betimbun2 harta rkyat klur dri rum najib.. kau buta ke.. admin.. n puak2 umno.

  27. modal pembangang..
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA

    ni lah antara modal2 pembangang skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..hahahahaha

  28. modal pembangang..
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA

    ni lah antara modal2 pembangang skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..hahahahaha

  29. modal pembangang..
    1. reka cerita FAKE
    2. sebar FITNAH
    3. perguna isu agama & perkauman
    4. SPIN cerita
    5. demo SAMSENG jerit2 cm org gila
    6. perguna isu raja2 melayu
    7. perbesar isu remeh
    8. melaga-lagakan antara kaum
    9. melaga-lagakan antara pemimpin PH
    10. pertahankn pemimpin dia walaupun tau bersalah
    11. PROVOKE kekecohan
    12. HASUT utk sokong benda salah
    13. menyalak mcm ANJING utk dpt sokongan
    14. hanya guna tajuk berita je utk serang kerajaan
    15. hujah MAKI HAMUN dan BAHASA KESAT
    16. hujah LUCAH
    17. guna UGUTAN
    18. rela jd BODOH sbb nk bela pemimpin pembangang yg korup
    19. TIPU FAKTA

    ni lah antara modal2 pembangang skang..XDE KUALITI, OTAK TAHAP LOJI TAIK..hahahahaha