32 C
Kuala Lumpur
Sunday, January 24, 2021

UDaya kronisma dan nepotisme kembali di zaman pemerintahan Pakatan Harapan

Tindakan Tun Mahathir memberikan projek Langkawi New City yang bernilai RM30b kepada sahabat karib beliau iaitu Tan Sri Ting Pek Khiing adalah dilihat sebagai satu tindakan yang sangat gopoh dan apakah perlu Tun bertindak sedemikian ? Mengapakah Tan Sri Ting Pek Khiing begitu istimewa kerana baru dua puluh hari Pakatan Harapan memerintah, beliau sudah menerima projek begitu besar dari Tun Mahathir.

Amalan kronisme dan nepotisme telah mula kembali di dalam negara kita. Apakah tindakan Tun ini telah mendapat persetujuan daripada pihak Kabinet atau ini adalah sikap kebiasaan Tun sebagai seorang diktator dan begitu biasa dari dulu membuat keputusan sendiri tanpa ada perbincangan terlebih dahulu.

Bagaimana pula dengan pemimpin serta Menteri daripada parti DAP serta pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang ada di dalam kerajaan hanya mampu membisu dan melihat sahaja perkara ini sedangkan sebelum ni mereka begitu lantang mempertikai dan menentang amalan kronisme dan nepotisme serta agenda intergriti dan rasuah. Adakah kesemua mereka iaitu Menteri daripada DAP serta PKR sudah menjadi seperti lembu yang dicucuk hidungnya.

Kini ternyata dan telah terbukti bahawa kesemua mereka seumpama lembu yang telah dicucuk hidungnya mengikut sahaja kehendak Tun Mahathir.

Yang menjadi persoalan ialah bagaimanakah seorang pemaju seperti Tan Sri Ting Pek Khiing yang pernah gagal pada satu ketika dahulu di dalam Projek Empangan Bakun di Sarawak serta telah menimbulkan pelbagai isu boleh begitu senang diberikan satu projek besar yang bernilai billion ringgit tanpa ada sebarang tender dikeluarkan sekaligus menidakkan peluang kepada kontraktor Bumiputera, tidakkah ini melanggar pengumuman kerajaan bahawa tidak ada lagi projek ‘direct nego’ atau Pemberian projek khas tanpa ada sebarang perbincangan dan diluluskan oleh Menteri Kabinet.

JUJUR AMANAH SATU PERJUANGAN
DATO’ AZWANDDIN HAMZAH
Presiden
JARINGAN MELAYU MALAYSIA (JMM)

https://pakdin.my/videojutawan-ting-bakal-laksana-projek-rm30-bilion-di-langkawi/

#FaktaBukanAuta #RinduZamanNajib #ManaDuitForex

Berita Berkaitan

Komen

  1. Jangan nk hasut rakyatlah. Negara tengah aman buat cerita fitnah lagi. Projek awam yg bawa pelaburan rm30b ni yg kita nak. Tiada ikatan hutang dgn China. Pm dah declare siapa ada duit boleh invest.

  2. Sbb diberi projek tu takut bila anwar naik tpm dah tentu kutty kena cantas..on the sport terus bg pada tokey bakun yg bankrap 30b..herannya tanpa open tender projek senang2 bg kat kroninya..nuar n the gang taknak komen ke???harta ismeth kutty diluar negara apa citer???

  3. Ala…5 tahun masa yang panjang tu,kita buat apa yang boleh bagi keuntungan buat kita… Pasal rakyat, pedulikan,kebanyakan diaorang da taksub tahap dewa…diorang x kan marah punya..haha…dekat undi nanti baru kita buat drama air mata… Pasti kesian punya,…haha sebab diaorang ni suka tengok drama melayu,da lumrah orang melayu cepat simpati…kikiki,

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.