Home / :: BLOG :: / UMNO tiada hala tuju jelas?

UMNO tiada hala tuju jelas?

Pelik sangat jika ada pemimpin UMNO sibuk mendakwa UMNO tiada hala tuju jelas.

Hala tuju UMNO sudah jelas dalam Perlembagaan dan sejarah penubuhan. Ahli dan penyokong sangat memahami. Berjuang untuk agama, bangsa dan negara.

UMNO bertujuan menjaga kepentingan Islam, masyarakat bumiputera dan membina negara tanpa menindas dan mengenepikan rakyat pelbagai etnik dan pegangan agama yang lain.

Yang tidak jelas hanya hala tuju pemimpin dan wakil rakyat UMNO sekarang.

Tujulah diri anda ke mana pun.

Jangan jadi ‘takut di hantu, terpeluk ke bangkai’.

(Visited 362 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

42 comments

  1. Normah Hashim

    Bangang hempa …… Kerana umno. 60 thn. Malaysia maju tau…

    Ph. Buat pa hancur

  2. Yatt Ibrahim

    Poket dah kosong mereka ni bukan pejuang sejati cuma isi perut sendiri

  3. Zarina Zainal

    Halatuju apa lagi diorg nak. Halatuju nak menang pilihanraya akan datanglah. Untuk dpt kuasa lagi. Itupon x tau ke

  4. Aznan Zainal

    Bodoh punya kenyataan, kalau dalam parti pun boleh ada sampah, lebih baik berambus saja, pengkhianat seperti ini hanya pentingkan diri sendiri saja

  5. Shaiful Bahri Selamat

    Kpd petualang UMNO Sabah…Jgn salahkan hala tuju UMNO pusat..UMNO kekal kerana setia bermula dr akar umbi…

  6. Azman Semerak

    Alasan demi alasan untuk meninggalkan parti, dah x ada cara lain itulah jawapannya.

  7. Iskandar Ahmad

    Baru 7bln jd pmbngkang ko dh x bole sabar ni la kalau tamak dunia…bkn nk berjuang ats agama bngsa dn ngara…puuiii

  8. Mami Tanjong

    60th lebih dlm UMNO hampa menyamun dan sekrg tak boleh samun join PH baru ada matlamat samun lagi hebat

  9. Razak Ibrahim

    Payah selagi pemimpin pentingkan tembolok sendiri

  10. Mohd Rosli Jusoh

    Madey dah bg warning kt dia org ni… masuk bersatu atau sprm dtg rmh..

  11. Laskar Cinta

    Yang tiada hala tuju adalah pemimpin itu sendiri…bukan nak sangat bagi khidmat pada masyarakat setempat

  12. Laura Cassandra

    Ala..nak berlapik lakk lagi..ckp je la terus terang..sbb umno dh x de kuasa…korang pun akan lari la…puiiii..lg nak bermadah…

  13. Saran Salim

    Sebenarnya pemimpin pemimpin ini yang hilang tujuan didalam terang……kesian ahli ahli UMNO Sabah yang setia kepada Parti………

  14. Suhaimi Bohari

    malu tengok pemimpi sabah demikian!!!tak ada jati diri

  15. Saran Salim

    kita merupakan Pembangkang yang kuat kenapa masih tak tahu arah tuju……UMNO pasti Bangkit semula selepas PRU15

  16. Mizie Tarmizi

    Hala tuju sudah berada pada yang mempunyai kuasa….

  17. Sfira Damfa

    Dh tak boleh nk mencuri kiki3 hilang kuasa kiki3

  18. Mohd Hazuwan

    Katak2 yg menjual maruah mereka…ada sekor katak betina…selama ini siapa yg bg kamu kehidupan yg jelas nyata kesenangan dpn mata…korang hanya pikir poket sendiri…

  19. Tun Teja Liza

    Sbb madey nk jadikan ank dia PM suatu hari nanti….sebab tu dia nak bubarkan BN….suh semua orang melayu masuk bersatu….

  20. Wan Zamzuari Wan Mukhtar

    Mcmana nk ada,penyuci masuk ph tp org melayu x sokong dh dia..yg ada kaler kurang cerah dgn terlebih cerah je kiri kanan..yg pertahanan senyap sunyi trus..dkt johor sgpore test apache tp xsedar lg.

  21. Maznan Abd Rahman

    Teman sklh kita sorang meninggal dunia org SG jai beranang semlm kebumi nya.

  22. Kama Azizah II

    Mereka ni berjuang untuk diri sendiri…kesian yg undi mereka ni…mereka semua ni bukan kawan masa susah…masa senang je dtg berkerumu ,,,

  23. Nin Monday

    Mereka tiade pendirian dan cepat mengalah – itulah lalang namanya

  24. Isa Liza

    Duit dah masuk poket tunggu apa lagi

  25. Mohamedkamaludin Abdrashid

    Rasanya pelek jugak kalau sebahagian daripada pemimpin yang begitu lama dalam UMNO yang dah kaya dari hasil perjuangan UMNO bercakap tiada hala tuju, ini tebiat lintah, sudah kenyang lari,

  26. Zairulisham Mansor

    Xdo halo tuju ko xdo dodak nk bg cm ppbm… Yg keluar pun mmg lapar dek dodak yo tu

  27. Mohd Abu Hassan

    Maznan Abd Rahman tau2.Salam takziah.Al-Fatihah

  28. Wan Rizal

    Pemimpin umno sabah pun dah keluar umno Sebab percaya umno parti rasuah… Terbukti Puan madinah bercakap benar Apa yg berlaku masa audit 1mdb dulu,nama Jhoo low di keluarkan.. Tapi Ada pulak yg Kata tak kenal Jhoo low.. Ada yg Kata????? Bukan Saya yg Kata??? Bukan Saya?? Bukan Saya?????

  29. Mohd Said Mohamed

    Ini semua pemimpin umno sabah murtad. Sifat mereka sama mcm anjing. Walau bagaimana pun sy salah kan pemimpin umno pusat terlalu percaya terhadap melayu kafir(sabah). D masa akan dtng kena ingat

  30. Jama

    Bila umno dpt memerintah semula jangan d kutip lagi orng yg berpaling tadah yerhadap umno….

  31. Aija Wahab

    Patut badot2 cilaka ni cakap camtu masa sebelum pru …bodoooo…Boleh awal2 Pi blah pd PH yg janji bulan bintang… Tengok masa tu ko boleh tak makan duit gaji haram mcm sekarang..???

  32. Melina Ai

    Perbuatan pemimpin keluar party membolehkan DAP mendapat kemenangan yang lebih besar dan jika mereka dapat 2/3 kerusi mereka boleh tandatangani ICERD dengan senang walaupun rakyat dan orang Melayu ramai yang tak bersetuju. Akhirnya Melayu yang majoriti akan kalah.

  33. Udeen Pff Ulu Kinta

    Kalu di Thailand dah lama kena tembak peluru dua puloh sen… pengundi pangkah parti…

  34. Chinta Aishah

    Yg tiada hala tuju pemimpin umno..akar umbi tetap teguh setia..yg menghancurkn umno pun pemimpin umno yg tamak yg memikirkn perut sendiri..umno hancur pun sbb rakyat meluat tengok pemimpin umno yg tamak.

  35. Jalil Tahir

    Diorang tak berani nak tempuhi dugaan tu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading...