Home / :: BLOG :: / [Video] Jadi, Rafizi berbohong mengenai cincin berlian bernilai RM24 juta

[Video] Jadi, Rafizi berbohong mengenai cincin berlian bernilai RM24 juta

Kita boleh memahami sekiranya nelayan Melayu, petani dan peneroka Felda yang berpendidikan rendah yang mempercayai pembohongan dan berita palsu. Tetapi bagaimana orang Cina yang menerima pendidikan sekolah Cina yang jauh lebih unggul juga boleh tertipu begitu mudah? Adakah sekolah-sekolah Cina benar-benar unggul berbanding semua yang lain jika mereka mendidik seluruh generasi yang bangang?

Rafizi Ramli mahu menjadi Timbalan Presiden PKR. Menurut apa yang dikatakan Rafizi kepada rakyatnya, beliau mendapat sokongan daripada Anwar Ibrahim dan Dr Wan Azizah Wan Ismail yang sangat kecewa dengan Azmin Ali kerana bersekutu dengan Mahathir Mohamad.

BACA: [Video]Bekas pengarah SPRM mengaku pihak Kastam memperkenakan Najib dalam isu cincin berlian http://pakdin.my/videobekas-pengarah-sprm-mengaku-pihak-kastam-memperkenakan-najib-dalam-isu-cincin-berlian/

[Video] Pendedahan Abu Kassim jelas menunjukkan Najib dan Rosmah disabotaj Kastam dalam isu cincin RM24 juta http://pakdin.my/video-pendedahan-abu-kassim-jelas-menunjukkan-najib-dan-rosmah-disabotaj-kastam-dalam-isu-cincin-rm24-juta/




 

https://youtu.be/kvgkT1vWtb0
Pendedahan yang dibuat Abu Kassim berkenaan cincin RM24 juta

Walau bagaimanapun, satu pendedahan baru muncul yang membuktikan Rafizi berbohong mengenai cincin berlian bernilai RM24 juta yang seharusnya dibeli oleh Rosmah Mansor. Kedua-dua Jacob dan Co. dan Abu Kassim Mohamed mendedahkan bahawa Rosmah tidak membeli cincin itu seperti yang dikatakan Rafizi.

https://youtu.be/3AlxxAbxxOg
Penjelasan fitnah cincin RM24 juta Rosmah Mansor

Ini bukan kali pertama Rafizi telah menyebarkan fitnah. Nampaknya ini adalah pekerjaan sepenuh masa Rafizi, menyebarkan fitnah. Ini bukan jenis orang yang harus diterima sebagai pemimpin, khususnya Timbalan Presiden PKR. Tidak dinafikan, Azmin Ali akan memenangi timbalan presiden.

Kes ini adalah serupa dengan apa yang dilakukan Tian Chua pada masa lalu apabila dia menerbitkan gambar Najib Tun Razak, Razak Baginda dan Altantuya Shaariibuu makan malam di atas Menara Eiffel. Gambar itu kemudiannya terbukti palsu dan Tian Chua mengaku telah mengedit dan dia melakukannya hanya untuk berjenaka.

Rujukan:

“SPRM menahan seramai 62 pegawai Jabatan Kastam Diraja kerana terlibat dalam aktiviti pengubahan wang haram serta pelbagai kesalahan lain. Pelabuhan Klang menyaksikan tangkapan teramai iaitu 48 orang”
http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0403&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

‘Dua pegawai kanan kastam ditahan’
http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0330&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm


(Visited 47 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

171 comments

  1. Cadarveda Dean

    Disebabkn tak pakai otak..tak berpegang pd ajaran islam..saya ucapkn..padan muka rakyat malaysia

  2. Ham Dan

    Cincin klu rm24 juta agaknya sebesar lori. Jari siapa nk pakai tu

  3. Ham Dan

    Cincin klu rm24 juta agaknya sebesar lori. Jari siapa nk pakai tu

  4. Noraini Ani Budin

    Tunggu balasan kat kubur nanti sebab mati itu pasti

  5. Noraini Ani Budin

    Tunggu balasan kat kubur nanti sebab mati itu pasti

  6. Jaanishaheed Yong

    aku cuma doakan , kepada yang memfitnah ni dan bangang bangang tu kojol cepat

  7. Jaanishaheed Yong

    aku cuma doakan , kepada yang memfitnah ni dan bangang bangang tu kojol cepat

  8. Man Merah Merah

    ssesiapa yang menerima dan menyebarkan fitnah ….. kau tunggu ajalah bala kau datang sia-sia ajalah hidup …………

  9. Rem Has

    Fitnah dan Bohong jadi Halal bagi Kerajaan PHaraoh

  10. AJ Azli Jidin

    Semoga si pembohong dn pemfitnah dpt balasan setimpal

  11. Abubakar Bakar

    Mana suda lapiji niiii
    Jarang² suda dia buat kenyataan fitnah nya
    Suka la…biala dia buat fitnah ..???

  12. Izd Izd

    Jd lah sbuah kerajaan yg lengkap yg ada firaun n kaki tndas org melayu..maka lengkap lah..kerajaan zalim 2020 …p lau nk tukar tggu 5 taon k…masih bole lg

  13. Ery N Ct

    kaki fitnah.. jawabla korang kat akhirat nanti.

  14. Duchess Spain

    Rafizi Ramli fitnah dia la sendiri tangung…

  15. Muhd Zulkefli

    Kalau betul fitnah, apakah perasaan..ibubapanya,adik beradiknya,isterinya,ibubapa mertuanya, anak2nya…DUNIA AKHIR ZAMAN, yg palsu & batil itulah yg lebih dipercayai manusia drpd yg benar.

  16. Muhd Zulkefli

    Kalau betul fitnah, apakah perasaan..ibubapanya,adik beradiknya,isterinya,ibubapa mertuanya, anak2nya…DUNIA AKHIR ZAMAN, yg palsu & batil itulah yg lebih dipercayai manusia drpd yg benar.

  17. Muhd Zulkefli

    Kalau betul fitnah, apakah perasaan..ibubapanya,adik beradiknya,isterinya,ibubapa mertuanya, anak2nya…DUNIA AKHIR ZAMAN, yg palsu & batil itulah yg lebih dipercayai manusia drpd yg benar.

  18. Muhd Zulkefli

    Kalau betul fitnah, apakah perasaan..ibubapanya,adik beradiknya,isterinya,ibubapa mertuanya, anak2nya…DUNIA AKHIR ZAMAN, yg palsu & batil itulah yg lebih dipercayai manusia drpd yg benar.

  19. Muhd Zulkefli

    Kalau betul fitnah, apakah perasaan..ibubapanya,adik beradiknya,isterinya,ibubapa mertuanya, anak2nya…DUNIA AKHIR ZAMAN, yg palsu & batil itulah yg lebih dipercayai manusia drpd yg benar.

  20. Muhd Zulkefli

    Kalau betul fitnah, apakah perasaan..ibubapanya,adik beradiknya,isterinya,ibubapa mertuanya, anak2nya…DUNIA AKHIR ZAMAN, yg palsu & batil itulah yg lebih dipercayai manusia drpd yg benar.

  21. Rosnah Nek

    Kuat bohong. Dah jadi makanan puak ph.. X bohong x sah hidup mereka ni

  22. Siti Eshah Ghazali

    Rendahnye mertabat iman dgn memfitnah org lain….kalau tk malu pd manusia…malulah pd Allah yg mencipta kita…Allahuakbar mohon Allah jauhkan keturunan kita dr sifat kotor ini.

  23. Zulkifli Sakti

    Harap DSN saman si lapiji tingkap ni..

  24. Aniza AF

    dah terang mcm ni pun. kalau puak2 PH masih lagi nak sebut pasal cincin. memang elok dipenggal je kepala sekoq2

  25. Aniza AF

    dah terang mcm ni pun. kalau puak2 PH masih lagi nak sebut pasal cincin. memang elok dipenggal je kepala sekoq2

  26. Laura Nur Qaseih

    Dah tau depa ni puak pmbohong..main ckp jaaa cer tunjuk bukti sekaliii…

  27. Laura Nur Qaseih

    Dah tau depa ni puak pmbohong..main ckp jaaa cer tunjuk bukti sekaliii…

  28. Sayyid Muhd Salleh

    Rasakan lah balasan yang akan mereka terima.

  29. Sayyid Muhd Salleh

    Rasakan lah balasan yang akan mereka terima.

  30. Noraisah Ahmad Redza Aishah

    Nak buat mcmana Allah anugerahkan kecerdikan dlm berkata2 tapi cari rezeki dlm menghasud dan jaja fitnah… Dah mengaku dan mmg didapati bersalah tapi di arahkan berkelakuan baik sahaja… Klu ikut hukum al quran bunuh je…. Nampak tak?ermmmm

  31. Noraisah Ahmad Redza Aishah

    Nak buat mcmana Allah anugerahkan kecerdikan dlm berkata2 tapi cari rezeki dlm menghasud dan jaja fitnah… Dah mengaku dan mmg didapati bersalah tapi di arahkan berkelakuan baik sahaja… Klu ikut hukum al quran bunuh je…. Nampak tak?ermmmm

  32. Noraisah Ahmad Redza Aishah

    Nak buat mcmana Allah anugerahkan kecerdikan dlm berkata2 tapi cari rezeki dlm menghasud dan jaja fitnah… Dah mengaku dan mmg didapati bersalah tapi di arahkan berkelakuan baik sahaja… Klu ikut hukum al quran bunuh je…. Nampak tak?ermmmm

  33. Cell Marco

    Tp kenapa rosmah ckp dia mmg dh kumpul duit dr kecik?

  34. Cell Marco

    Tp kenapa rosmah ckp dia mmg dh kumpul duit dr kecik?

  35. Kak Sal

    Semoga si pembohong dan pemfitnah dapat balasan Dari Allah swt..aamiinn.

  36. Kak Sal

    Semoga si pembohong dan pemfitnah dapat balasan Dari Allah swt..aamiinn.

  37. Kak Sal

    Dajjal yg paling besar dlm ph ni dia.

  38. Kak Sal

    Dajjal yg paling besar dlm ph ni dia.

  39. Norseha Norin Noorzet

    Boleh dia tidur lena setelah menfitnah org lain

  40. Norseha Norin Noorzet

    Boleh dia tidur lena setelah menfitnah org lain

  41. Taylor Mochi

    Allah juga yg maha mengetahui segala2nya dan Allah juga yg akan membalasnya…

  42. Taylor Mochi

    Allah juga yg maha mengetahui segala2nya dan Allah juga yg akan membalasnya…

  43. Lara Indah

    Sekarang mungkin tak rasa apa atas fitnah yg dibuat…tunggu bila Allah tarik nikmat ketenangan jiwa masa tu boleh mental…

  44. Lara Indah

    Sekarang mungkin tak rasa apa atas fitnah yg dibuat…tunggu bila Allah tarik nikmat ketenangan jiwa masa tu boleh mental…

  45. Wandaud Wanismail

    Rapiji kan dah btahu kerja dia buat fitnah. Yg pergi percaya tu memang bebal lah…

  46. Wandaud Wanismail

    Rapiji kan dah btahu kerja dia buat fitnah. Yg pergi percaya tu memang bebal lah…

  47. Ibrahim Mohamad Ali

    Mereka nak hapus politik melayu. Keuwangan lbh dr cukup. Hehehehe.

  48. Ibrahim Mohamad Ali

    Mereka nak hapus politik melayu. Keuwangan lbh dr cukup. Hehehehe.

  49. Ibrahim Mohamad Ali

    Mereka nak hapus politik melayu. Keuwangan lbh dr cukup. Hehehehe.

  50. Ismail Rizalman

    Ambik ko PH….apa lagi ko nak jawab…..dengan jelas dah konspirasi utk DSNR

  51. Ismail Rizalman

    Ambik ko PH….apa lagi ko nak jawab…..dengan jelas dah konspirasi utk DSNR

  52. Putera Jaya

    Rafizi tu… Tunggu masok lubang kubur diamla dianya

  53. Putera Jaya

    Rafizi tu… Tunggu masok lubang kubur diamla dianya

  54. Ainn Al

    Ramai yang menyebar fitnah ini. Semoga mereka sedar dan insaf sekarang. Semoga Allah swt terus menunjukkan kebenaran kepada kita semua, Aamiin3

  55. Ainn Al

    Ramai yang menyebar fitnah ini. Semoga mereka sedar dan insaf sekarang. Semoga Allah swt terus menunjukkan kebenaran kepada kita semua, Aamiin3

  56. Normah Normah Abdullah

    Bagaimana dia beri makan anak isteri nya dengan wang hasil fitnah …kesian keluarga nya juga akan bersama menanggong seksa dosa nya ..

  57. Normah Normah Abdullah

    Bagaimana dia beri makan anak isteri nya dengan wang hasil fitnah …kesian keluarga nya juga akan bersama menanggong seksa dosa nya ..

  58. Rozaidin Yazid

    Compulsive liar…semua org tahu….

  59. Rozaidin Yazid

    Compulsive liar…semua org tahu….

  60. Mazlan Mazlan

    Orang politik kaki tamberan blako
    Fitnah mefitnah pekara biasa bgi dia

  61. Mazlan Mazlan

    Orang politik kaki tamberan blako
    Fitnah mefitnah pekara biasa bgi dia

  62. Ab Raphar Zainal Abidin

    Kau dah tahu dia tu penipu, pembohong kenapa kau yg bijak pandai boleh kena tipu. Jadi samalah kau dgn dia tu. Tak ada beza.

  63. Ab Raphar Zainal Abidin

    Kau dah tahu dia tu penipu, pembohong kenapa kau yg bijak pandai boleh kena tipu. Jadi samalah kau dgn dia tu. Tak ada beza.

  64. Nurhidayah Abdullah

    Dengan hasil menyebarkan fitnah dan merekakan fitnah,hasilnya jadi makan minum keluarga dia.Kesian anak isteri makan hasil haram.

  65. Nurhidayah Abdullah

    Dengan hasil menyebarkan fitnah dan merekakan fitnah,hasilnya jadi makan minum keluarga dia.Kesian anak isteri makan hasil haram.

  66. Roslan Mohd Khadiri Xarmy

    Kenapalah Allah jadikan kau manusia kenapakah tak jadikan binatang je Allah Kassim ampun kan mak Kassim

  67. Roslan Mohd Khadiri Xarmy

    Kenapalah Allah jadikan kau manusia kenapakah tak jadikan binatang je Allah Kassim ampun kan mak Kassim

  68. Roslan Mohd Khadiri Xarmy

    Kenapalah Allah jadikan kau manusia kenapakah tak jadikan binatang je Allah Kassim ampun kan mak Kassim

  69. Zalila Ali

    Rafizi kata dia bergurau je…bangang gak kan gurau melampau camtu…?

  70. Zalila Ali

    Rafizi kata dia bergurau je…bangang gak kan gurau melampau camtu…?

  71. Zalila Ali

    Rafizi kata dia bergurau je…bangang gak kan gurau melampau camtu…?

  72. Zalila Ali

    Rafizi kata dia bergurau je…bangang gak kan gurau melampau camtu…?

  73. Zalila Ali

    Rafizi kata dia bergurau je…bangang gak kan gurau melampau camtu…?

  74. A Rahman Manbgn

    dunia hari menteri2 tiada kerja lain hari2 cakap pasal fitnah je last sekali finah makan diri sendiri

  75. Spencer Engkabi

    bila lah Tuhan mahu hukum ini orang..

  76. Spencer Engkabi

    bila lah Tuhan mahu hukum ini orang..

  77. Jason Lim

    Ni org mmg kaki fitnah… Adakah layaj jd pemimpin…. Aap dia ckp mmg x boleh percaya lagi

  78. Jason Lim

    Ni org mmg kaki fitnah… Adakah layaj jd pemimpin…. Aap dia ckp mmg x boleh percaya lagi

  79. Abd Malek

    Kalau benar… Tanggung lah dosa… Memfitnah

  80. Abd Malek

    Kalau benar… Tanggung lah dosa… Memfitnah

  81. Ben Rashid

    Dia ni kalau sembang…. Babi pun boleh terbang.

  82. Ben Rashid

    Dia ni kalau sembang…. Babi pun boleh terbang.

  83. Ben Rashid

    Dia ni kalau sembang…. Babi pun boleh terbang.

  84. Ben Rashid

    Dia ni kalau sembang…. Babi pun boleh terbang.

  85. Kak Ross

    Haaaaa tepokkkk pada org yg memfitnah tu ?????

  86. Kak Ross

    Haaaaa tepokkkk pada org yg memfitnah tu ?????

  87. Kak Ross

    Haaaaa tepokkkk pada org yg memfitnah tu ?????

  88. Abdul Jamal Sabrah Johari

    Kasihan ibu bapanya dapat anak kaki penipu. Semuga Allah ampunkan dosa nya dan dosa kita semua. Aamiinn.

  89. Abdul Jamal Sabrah Johari

    Kasihan ibu bapanya dapat anak kaki penipu. Semuga Allah ampunkan dosa nya dan dosa kita semua. Aamiinn.

  90. Abdul Jamal Sabrah Johari

    Kasihan ibu bapanya dapat anak kaki penipu. Semuga Allah ampunkan dosa nya dan dosa kita semua. Aamiinn.

  91. Abd Mutalib

    Next.. X ada dah ker. Apa kata ko up posting najiB umno dah perlukan dia. Ada. Bagusnya

  92. Abd Mutalib

    Next.. X ada dah ker. Apa kata ko up posting najiB umno dah perlukan dia. Ada. Bagusnya

  93. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  94. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  95. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  96. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  97. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  98. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  99. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  100. Abu Zelan Manap

    aku rasa nak tumbuk mulut dia biar sampai tak blh bercakap . takpe balasan Allah lagi perit untuk orng yg menjaja fitnah. kerosakan akibat fitnat itu sebagai bukti di padang masyar nanti. manusia akan mati

  101. Nurul Liana

    Semoga org yg membawa fitnah dan pembohong..akan dpt pembalasaan dri Allah SWT…bertubat lah kamu yg buat fitnah ni……

  102. Pakcik Combat

    dlm hidup rafizi tdak pernah becakap BENAR walaupun dgn keluaganya sebab dia lahir sebagai memFITNAH

  103. Asyraf Tajima

    Yg aku x paham smpai skrang orng percaya lagi cerita Rafizi nie

  104. Asmadi Tahir

    ko tunggu lah akibat fitnahton yg ko dah lakukan….. allah bagi cash !!

  105. Johari Abu Bakar

    Amno bn yg tersungkor…dah kaloh diam…tungu pru 15…itu pon klo d undi rakyat

  106. Johari Abu Bakar

    Amno bn yg tersungkor…dah kaloh diam…tungu pru 15…itu pon klo d undi rakyat

  107. Siti Nazira

    fitnah lg rafizi biar bertambh lg dosa ko tu…… allah akan mmbls perbuatan ko suatu ari nnti

  108. Siti Nazira

    fitnah lg rafizi biar bertambh lg dosa ko tu…… allah akan mmbls perbuatan ko suatu ari nnti

  109. Nurul Ain

    kerana fitnah rakyat di kencing oleh pati hancing..

  110. Nurul Ain

    kerana fitnah rakyat di kencing oleh pati hancing..

  111. Nurul Ain

    kerana fitnah rakyat di kencing oleh pati hancing..

  112. Raffah G Abbe

    Sekali dia buat fitnah ramai yg percaya.. berulang kali dia kata itu fitnah..lagi ramai yang akan terus percaya… Wallahua’lam

  113. Raffah G Abbe

    Sekali dia buat fitnah ramai yg percaya.. berulang kali dia kata itu fitnah..lagi ramai yang akan terus percaya… Wallahua’lam

  114. Raffah G Abbe

    Sekali dia buat fitnah ramai yg percaya.. berulang kali dia kata itu fitnah..lagi ramai yang akan terus percaya… Wallahua’lam

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.