[Video] Jijik! Tikus ‘makan besar’ – Ratah ayam panggang gantung di gerai tomyam

HAJAT untuk menikmati nasi ayam dengan penuh menyelerakan mungkin terbantut selepas anda menonton sebuah video yang kini tular di media sosial.

- Advertisement -

Menerusi satu video berdurasi 23 saat, rakaman tersebut menunjukkan bahagian hadapan sebuah gerai sebelum penonton ‘dibawa’ ke tempat menggantung ayam panggang.

Rakaman secara dekat itu menunjukkan dua ekor ayam panggang, kelihatan seperti ayam hidangan nasi ayam bersama ‘penambah perisa’ yang ‘riang’ berkeliaran di atas kedua-duanya.

Perakam dan rakan-rakannya yang duduk minum di meja makan gerai berkenaan terkejut dengan kemunculan seekor tikus besar sedang asyik meratah ayam yang digantung itu.

Video yang dirakamkan oleh seorang pelanggan itu dikongsikan di halaman Facebook Penang Kini pada Ahad, didakwa berlaku di sebuah kedai tomyam dekat kawasan perindustrian di Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Setakat ini, video tersebut dikongsikan lebih 2,400 kali, dan menerusi ruangan komen rata-ratanya terkejut dengan kehadiran tikus yang selamba menikmati hidangan seekor ayam.

Sekali tengok, ayam ke tu? Kali kedua tengok, apa masalah dengan ayam tu? Kali ketiga tengok, lah… tikus,” tulis seorang warganet yang terkejut dengan haiwan yang sering berkeliaran di tempat-tempat kotor itu.

Ayam tu dah tercemar, kena buang ke. Bagitahulah tauke kedai tu supaya buang terus ayam tu. Nanti aniaya je pelanggan makan dapat penyakit kencing tikus,” komen warganet.

Muntah hijau… dah tentu kedai dia tak bersih,” katanya menyifatkan keadaan itu sesuatu yang menjijikkan.

Patutlah sedap… secret punya ramuan dia,” kata seorang warganet dengan nada sindiran.

“Tu nak jual tikus ke nak jual ayam?” soal yang lain.

Dah tiba masanya Kementerian Kesihatan pantau atau buat pemeriksaan kat sini. Kedai lama dan tahap kebersihan pun tak terjaga,” katanya.

Sebahagian komen warganet mengenai penemuan tikus di sebuah gerai | pakdin.my

Berita Berkaitan

Komen

......
Advertisment

Instagram

Terkini

Salam takziah… Adun Slim, Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal dunia

Sahabat yang amat saya kenali, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Slim yang juga Ketua Umno Bahagian Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal...

Salam takziah… Adun Slim, Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal dunia

Sahabat yang amat saya kenali, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Slim yang juga Ketua Umno Bahagian Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib meninggal...

[Video] YouTuber AS hasilkan video khas bidas Al Jazeera

MASIHKAH anda ingat dokumentari terbitan Al Jazeera berjudul "Locked Up in Malaysia's Lockdown" yang mencetuskan kontroversi baru-baru ini? Terbaharu, saluran YouTube 'Other Side of the...

Anwar Enggan Jawab Kejatuhan PH Angkara Tun M

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan menjawab persoalan samada semua kemelut yang dihadapi oleh Pakatan Harapan (PH) adalah angkara bekas Perdana Menteri, Tun...

Buat persiapan sambut pelajar, guru maut terjatuh dari balkoni bangunan sekolah

HASRAT murni seorang guru lelaki yang membuat persiapan sempena pembukaan semula sekolah pada Rabu berakir dengan tragedi apabila dia maut pada Selasa. Menerusi kejadian pada...

Yuran asrama, perkhidmatan universiti dikurangkan hingga 15 peratus

Yuran asrama dan yuran perkhidmatan di universiti awam bagi semester kedua sesi akademik 2019/2020 dikurangkan sehingga 15 peratus, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Dr...

Sering Dibaca

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

01:00:37
Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

[Video] Apa motif Mahathir & Guan Eng buat pinjaman Bon Samurai sedangkan ekonomi negara disahkan kukuh?

Menteri kewangan Tengku Zafrul buat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh. Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut...

Covid-19: Masa sesuai kaji semula dasar pelaburan negara

Ini merupakan masa yang sesuai untuk Malaysia membuat pertimbangan yang mendalam berhubung insentif dan proses pelaburannya yang akan menjadikan negara ini menonjol daripada yang...

[Video] Covid-19: Hutang Negara jauh lebih tinggi semasa PH tetapi tiada pakej perihatin rakyat

Jan-Apr 2019 (tak ada krisis Covid): - Pinjaman baru: RM54.8b (termasuk bon samurai RM7.8b) - Bayaran balik hutang: RM17.7b - Hutang negara tambah RM37.1b. Jan-Apr 2020 (krisis Covid) -...

Bimbang rusuhan di AS, harga minyak jatuh

NEW YORK – Harga minyak jatuh disebabkan rusuhan di bandar-bandar besar Amerika Syarikat (AS) ketika dagangan meningkat kerana pasaran optimistik Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Minyak...

Dr Mahathir letak jawatan?

Antara yang disebut dalam printscreen itu adalah “Tun nak resign sebagai Perdana Menteri esok hari” ia dipercayai berkait dengan perubahan senarai Exco Johor seperti yang disebut dalam ayat sama dalam WhatsApp berkenaan.