Home / :: BLOG :: / [Video] Kejadian langgar dan bunuh di Taman Pelangi ada kaitan kongsi gelap – TPM Ahmad Zahid

[Video] Kejadian langgar dan bunuh di Taman Pelangi ada kaitan kongsi gelap – TPM Ahmad Zahid


https://youtu.be/UTzhVsSlAdI

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan empat suspek kejadian langgar dan bunuh seorang lelaki di stesen minyak di Taman Pelangi Johor adalah berpunca dari perselisihan faham dan perebutan dua kumpulan kongsi gelap.

Beliau berkata, suspek juga menggunakan kenderaan curi ketika kejadian itu berlaku dan polis ketika ini sedang memburu empat suspek berkenaan.

“Polis telah kenal pasti empat orang yang berada di dalam kereta berkenaan. Sebelum itu mangsa diheret dan masuk ke dalam kereta namun berjaya melepaskan diri tapi dilanggar.

“Ini satu perbuatan jenayah yang telah tular dan polis sedang jejaki dan buru keempat mereka. Polis juga telah bertemu tuan punya kereta dan itu merupakan kenderaan curi,” katanya.

Tambah Zahid, mana- mana pertubuhan haram yang melanggar akta tindakan pencegahan akan diambil tindakan.

Beliau ditemui di sidang media selepas menyempurnakan Perhimpunan Bulanan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang terakhir untuk tahun 2017.

Dalam kejadian Ahad lalu seorang lelaki berusia lingkungan 30-an mati ditikam dan dilanggar oleh sekumpulan empat lelaki menggunakan sebuah kereta dalam kejadian di sebuah stesen minyak di Jalan Sri Pelangi Taman Pelangi.


Kejadian berlaku kira-kira pukul 7.30 petang ketika mangsa bersama seorang wanita warga asing berusia 20-an yang dipercayai isterinya sedang mengisi angin tayar kereta jenis Volkswagen mereka di stesen berkenaan.

Motif kejadian masih disiasat dan kes diklasifikasikan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

(Visited 32 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

48 comments

  1. Albert King

    Alhamdullilah, Malaysia negara aman, kata semua pak menteri.

  2. Othman Bin Abd Wahab

    Kes mcm tu cepat plak TPM jawap…kn polis ader…ker nk cari popularity….Dan MAHA ambik berat raayat sejak2menjak lepas PAU ni…..

  3. Mohamad Razak

    Polis baru dalam siasatan menteri dah buat komen dua kumpulan kongsi gelap. Biarlah polis siasat dulu barulah menteri buat statemen.

  4. Lan Sulaiman

    ??? adoiii sengal btul la komen ni..yg buat sidang media tu menteri kdn..ko tau x pe jawatan dia.???

  5. EricMicheal Yoong

    Puak pembangkang mmg bodoh. Lain la kalau lapiji yg bg statement tadi baru merapu haha.

  6. Rozaidin Yazid

    Dia.dah kena.brief la tu…KDN.kan under dia…use your brain

  7. Jin

    Tu lah kalau dah kayu tu… Kayu juga…

  8. Addy Asmawi

    Kat sana kan lubuk penjenayah2 hehehehe..

  9. Rozaidin Yazid

    Patut kesian ke kalau PM sebut triads

  10. Rey Zal

    Diakn dlu penah kate kongsi geng dia tu yg dia tahu…

  11. Rey Zal

    Diakn dlu penah kate kongsi geng dia tu yg dia tahu…

  12. Noorazizi Hatt

    Kes dragon dah jdi sunyi sepi….dah terlupa…..

  13. Abdul Malik

    Ds zahid hamidi menteri KDN…polis bawah KDN….

  14. Abdul Malik

    Ds zahid hamidi menteri KDN…polis bawah KDN….

  15. Gir Rizalo

    Puak2 PH otak dia mmg camtu lokasi kt buntot

  16. Faizal Gadong

    Ni yg buat masyarakat takut bila ada yg berani membunuh depan orang ramai..Tak kiralah apa bangsa pun..jika bersalah wajib di hukum.

  17. Wanmohamadzaini Wanhassan

    Dah kejar glamor menjelang pru 14 ….biasa le. …

  18. Othman Bin Abd Wahab

    Abah kau…kes cmtu menteri nk sapu…biarlah siasatan d buat dulu….klau dedak mencelah…gitulah…

  19. Othman Bin Abd Wahab

    Abah kau…kes cmtu menteri nk sapu…biarlah siasatan d buat dulu….klau dedak mencelah…gitulah…

  20. Shaiful Ismail

    Iye iye je 9 dragon pegang negara … Polis tak berani takpe … Kat dunia ko hebatlah dragon oiii … Kat neraka padan muka … Aku tak heran lah ngan konon konon gangster … 9 dragon … Haak Tuui …

  21. Shaiful Ismail

    Ada bro … Selagi ada kes jenayah , selagi tu ada kongsi gelap …

  22. Razman Ramli

    Puak ph ni bodo mmg suka tunjuk2..diorg mana ada maruah hahaha

  23. Mohd Darus Said

    Yg mati di langgar tu shahid dia mati semalam ta mati hari ini dunia habis cerita tinggal gileran yg hidup sebagai pembunuh kan susah hidup sebagai pelarian di bumi allah

  24. Lan Sulaiman

    makin bodoh macai pembngang ni.siasatan dah buat la menteri kdn tau..lain la yg buat sidang media menteri pendidikan.memang layak la ko menyalak.???

  25. Lan Sulaiman

    makin bodoh macai pembngang ni.siasatan dah buat la menteri kdn tau..lain la yg buat sidang media menteri pendidikan.memang layak la ko menyalak.???

  26. Shahrul Nizam

    TPM tu sapa baii..hadoiii..kalu lapiji ckp di telan bulat2..pecaya..pastu kalah saman firnah..korg pakat derma..mmg otak udang..

  27. Shahrul Nizam

    TPM tu sapa baii..hadoiii..kalu lapiji ckp di telan bulat2..pecaya..pastu kalah saman firnah..korg pakat derma..mmg otak udang..

  28. Shahrul Nizam

    TPM – KDN – = POLIS.. kena paham 2

  29. Azizan Mahmud

    Ni misti penyokong setia team bola sepak tel aviv….bodoh tujjuh keturunan

  30. Azizan Mahmud

    Puok gang star ni patut di humbam dalam.kandang khinzir Dapigss

  31. Hasni Hafizul Bakarilah

    Apalah jenis manusia si seman dan mat lajak…Menteri ambil.perhatian ko tak senang hati…menteri diam ko kata menteri tak perihatin…hidup ni jgn busuk hati…jgn semua benda nak dipolitikan …

  32. Hasni Hafizul Bakarilah

    Apalah jenis manusia si seman dan mat lajak…Menteri ambil.perhatian ko tak senang hati…menteri diam ko kata menteri tak perihatin…hidup ni jgn busuk hati…jgn semua benda nak dipolitikan …

  33. Hasni Hafizul Bakarilah

    Apalah jenis manusia si seman dan mat lajak…Menteri ambil.perhatian ko tak senang hati…menteri diam ko kata menteri tak perihatin…hidup ni jgn busuk hati…jgn semua benda nak dipolitikan …

  34. Mohamad Noor Ishak

    Biar le polis yg keluarkan jgn menteri keluarkan dulu nanti ganggu siasatan.lagi pun belum ada tangkapan.

  35. Mohamad Fuad Bin Yaakob

    tu lambat tu siasatan sb drg baru nk setup undang2 …. #JDT jodoh dah takde

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.