24.8 C
Kuala Lumpur
Thursday, January 21, 2021

Video: Kes campak ular selesai, murid terlibat kata seronok

KUALA KANGSAR – Kes seorang pembantu jurulatih Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) mencampak seekor ular sawa ketika latihan jati diri yang disertai murid Sekolah Kebangsaan Beluru dekat sini baru-baru ini selesai cara baik.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, tiada aduan atau pandangan negatif daripada ibu bapa murid terlibat terhadap kes tersebut.

Menurutnya, semua tindakan yang perlu termasuk menggantung pembantu jurulatih APM yang mencampakkan ular juga sudah diambil.

“Titik penyelesaian sudah dicapai dengan semua pihak. Tidak berlaku tuduh-menuduh di antara ibu bapa dan pihak sekolah dengan APM berhubung kes ini.

“Pandangan-pandangan negatif hanyalah di media sosial. Pihak sekolah dan masyarakat di sini menjalani kehidupan seperti biasa, malah anak-anak mereka majoritinya gembira kerana dapat menyertai kegiatan kokurikulum tersebut bersama APM,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan murid yang terlibat dalam program jati diri dengan APM, guru dan pemimpin tempatan di Sekolah Kebangsaan (SK) Beluru di sini hari ini.

Berita Berkaitan

Komen

  1. Sebenarnya tulah pengalaman yg baik utk mereka…mereka bljr ttg hidup susah dan ttg alam sekeliling…org2 yg tak suka pd camping tak payahlah nak sibuk2 memberi komen yg negatif… kesian guru2 dan jurulatih yg berpenat lelah nak jdkan pljr tahan lasak dan lbh berani….ibu bapa pun jgnlh manjakan anak sgt…

  2. Bodoh ke ape? Tak tgok ke temuramah wartawan astro yg budak2 yg kene campak ular tu jd takut selepas blk kem? Ade yg takut sbb dikejut pukul 2 Pg Dan diletak dikubur..Bodoh yg tulis artikal ni..

  3. Pandai depa cari jalan tutup cerita.
    Cuba kita suruh anak – anak mereka yang jadi pelatih tu duduk dalam kolam tu dan campak ular seperti mereka buat pada anak orang.
    Atau kalau dah budak – budak tu seronok, ini satu cara yang boleh diteruskan !!!…

  4. Sikit2 politik..cubalah komen ikut logik akal..program mmg kurang sesuai tapi ini satu pengalaman walau nampak ada unsur keterlaluan..pihak berwajib harus mengkaji program yg lebih bertepatan..

  5. Bkn apa budak skrg ni x perlukan ketahanan diri dan belajar hidup ssh…sbb mereka mmg d lahirkan senang. Mereka x suka camping….x suka aktiviti luar…semua tu bahaya..blh membunuh……klu dulu camping khemah dlm hutan…skrg dpn bilik darjah jer…x guna semua ilmu gejet….masak tanpa api…tanpa alat…sbb semua dah x tggl d hutan..kita skrg ajar budak guna tablet….duduk seharian menatap telepon…ckp….itu akan menjadikan mereka lbh bijak…?

  6. Sy setuju bila kata kes ni dah selesai. Sebab aktiviti ni nampak kasar tapi sangat berguna untuk jiwa anak2. Sebab anak2 sekarang terlalu manja.Bagi mereka belajar cara hidup susah. kalau anak sy dihantar kesini saya sangat2 setuju.

  7. Habis yg menangis n meraung ketakutan hri tu apa critanya…kalaulh budak2 tu kena patuk dek ular trsbut n dibwa ke hospitl siapa yg sush n brtanggungjwab… nasibaik tk ada apa2…

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.