[video] Lawatan Mahathir ke Brunei hampa!

Dalam minggu ini muncul video Mahathir keluar dari bilik mesyuarat di Brunei, berjalan dalam keadaan yang tidak bermaya, hingga menimbulkan kerisauan pengawal peribadinya yang cuba memapah tapi dilarang Mahathir demi menjaga air mukanya didepan wartawan yang sedang tunggu di luar.

Malah muncul juga gambar suasana mesyuarat tergempar PH, yang terpapar wajah Mahathir betul-betul tertekan dan juga terpapar wajah Mat Sabu dan Guan Eng seolah-olah sedang dibelasah Mahathir cukup-cukup!

Dalam kenyataan FMT Mahathir melahirkan kononnya dia sudah buat sebaik mungkin tetapi keadaan menjadi semakin rosak atau hancur dari tangannya.

Ini mengingatkan aku ke atas doa terakhir allahyarham Ustaz Fadzil Noor yang pernah berkata “Saya doakan Mahathir, umurnya cukup panjang untuk melihat kerosakan yang dilakukannya”

Apa dah jadi lawatan ke Brunei langsung tidak diumumkan apa matlamat sebenar lawatan tetapi Mahathir menggambil tindakan drastik membatalkan semua laluan lebuhraya PAN Borneo melalui Brunei. Walhal seinggat aku! Sultan Brunei pernah menyatakan rasa gembira tak terkira ketika lawatan mantan PM ke-6 mengumumkan laluan tersebut ketika melawat baginda di Brunei.

Rupa-rupanya sebelum Mahathir sempat bertemu Raja Brunei, President China lebih awal kautim ooi! Kena games mahathir kali ni!
BACA sini: Rich But Running Low, Tiny Brunei Joins China’s Grand Belt & Road Design
https://www.forbes.com/sites/ralphjennings/2018/04/11/rich-but-strapped-for-income-tiny-brunei-hooks-up-with-china/#1102d8cbc50c

Alahai kerja nak meminjam je kau! Nak cari duit sendiri tak reti! Kerja perabis rizab negara je! Kalau perangai camni rizab Keseluruhab RM1.4 trilion peninggalan Najib lesap disapu penyamun PH yang tommy thomas bagi lesen kebal undang-undang!

Tamparan paling hebat terhadap Mahathir apabila kerajaan China sanggup tangguhkan hutang beratus bilion terhadap negara Afrika yang tidak mampu membayarnya dan memberi pinjaman tambahan sebagai memulihkan keadaan ekonomi mereka. Walhal selang seminggu sebelum itu Mahathir sudah habis merayu memohon bantuan pinjaman RM40 Bilion daripada China tetapi China tolak dengan cara memalukan Mahathir di depan sidang media yang dipertontonkan di seluruh dunia.
BACA sini: China ikrar labur RM247 bilion di benua Afrika
https://www.bharian.com.my/dunia/asia/2018/09/469365/china-ikrar-labur-rm247-bilion-di-benua-afrika

Juga tidak lupa bagaimana Mahathir 2 kali melawat Jepun tapi permohonan pinjaman telah ditolak jepun kerana faktor tidak yakin akan kebolehan dia berbanding Dato Sri Mohd Najib Tun Razak. Ini membuktikan gelaran Harimau Asia semasa dia PM ke4 telah hilang kuku pada ketika dia PM ke7. Berbanding dengan Najib Razak ibarat emas dengan batu, Najib dalam 9 tahun mentadbir negara menghasilkan 20 kali ganda kejayaan berbanding 22 tahun era PM ke4.

Bolehkah Mahathir sebelum meninggalkan dunia ini dalam keadaan berjaya mencuci segala dosa-dosanya dengan hanya bijak memanipulasikan kata-kata sahaja? atau bakal menjadi bahan cacian generasi ke generasi untuk 1000 tahun lagi

LIHAT video disini: https://youtu.be/wNz1sl9OjaY
……………
http://pakdin.my/tag/brunei

Loading...

60 KOMEN

  1. Dah tua dah..sebelum pergi ke China..dok kata Malaysia kena jual dgn Negara China…batalkan projek berkaitan dgn Kerajaan China…lepas ke China konon tarik pelabor China..boleh percaya ke..
    Kemudian ke Brunai siap2 batal projek jln ke Brunai lebuhraya Borneo yg diusahakan sendiri Kerajaan Sultan Brunai..Apa rahsia tujuan sebenar jumpa Kerajaan n Sultan terkaya di dunia..pergi Indonesia pon hasilnya pon tak nampak..bila pulak pergi je Amarika..negara Arab..Filipina dan mana sahaja yg disuka..Honeymon menjelang habih umur..Tahniah atas usaha sebegini..dgn izin..rakyat mengharapkan janji2 PRU 14 ditunaikan..tapi apa yg rakyat dapat…ada kah cerah masa depan..utamanya anak2 habis sekolah belajar tinggi2 duit dan masa banyak habis..la la kerja sendiri yg tak perlu pergi sekolah..ada kah Sistem kehidupan sekarang betul….

  2. Sama je smua! Madey pn asl BN jg. Mslhnya ahli politik mmg kje songlap duit ngara, lpstu rkyt yg kna byr! Jibbyrosmah mmg pnyamun celaka sama mcm kuttyparia nk mlingkup ngara demi ksnngn kroni dn pribadi! Tgklh ank jarjis. Hrta brbillion. Hello! Kau mnteri, servant krajaan. Mcmna hrta kau mnglhkn bizman? MAS tu dana, modal krjaan! Untung wajib pulngkn pd rkyt, bkn msuk poket kau! Patutlh MAS mlingkup!Korng tggulh tekak korng kna radak besi api nraka sok!

  3. It is very likely that….

    PH could issue treasury bills at any times to repay the tax refunds. Unfortunately, someone lost 66billions ringgits to save ringgit status.

    They could not issue extra treasury bills because restricted by the threshold gazetted in Treasury Bills Act (Act 188).

    Then this old man flew here and there to borrow money.

    They
    1. fabricated that Najib stole the money as an excusevto delay tax refunds;
    2. stop salary increment for civil servants;
    3. stop BR1M;
    4. delay three mega projects, making much noises in order to force Singapore and China to agree;

    Initially, they got 1billions from Brunei Sultan. After finished it, the old man flew to Brunei again….

  4. Padan muka… umur dah nak.ke tgah mlm…tp masih sebok mengejar kuasa, kekayaan… Patut lg tua, jasa dahulu dikenang rakyat…. ini terbalik.. semakin tua..makin dibenci rakyat… Pemimpin yg dibenci oleh rakyatnya.. dikasihi oleh tuhan ker???

  5. Org dah percaya dia. Hnya cai hamparak je yg percaya.. Bila rakyat dah kasi peluang buat btul btul bukan jaja fitnah apa bagai.. Negara x muflis pun kalau diteruskan apa yg ada.. Sebab kroni x dpt projek u nak kasi cancel.. Now. Ko hadaplah…

  6. Assalam/hye admin.. hg nak bedal atau pandai2 buat andaian sendiri terhadap PM baru ni xkisah laaa.. aku baca seronok2 je.. TAPI BILA MASUK BAB HG KATA PAK JIB NI BAGUIHHH LAAA, IBARAT EMAS DALAM BATU LAA, PM TERBAGUIIHH DARI PM4 MALAYSIA LAAA……………………………………………….. PIIIRRRRRAAAAAAHHHHHHHHHH HG TONGGAK CEKEROI KE APA??? BENGONGG.. BUAT HANYIR JE TEKAK AKU TERBACA.. PHUIIIIIIHHH!!!

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini