#FaktaBukanAuta #KERAjaanTomato #RejimPHZalim

Inilah nasib peneroka yang memberi kepercayaan kepada kerajaan baru rejim Pakatan Harapan.

Yang sedia elok, tersusun dan stabil.. tangan sendiri yang merosakkan.

Guna lah tangan tu menadah kepada Allah mengadu nasib.

……………..


……………..
Lihat video:
https://youtu.be/EhwCT8eJPO8
……………..

Sumber: Srikandi Ila

……….
Rujukan:
http://pakdin.my/tag/felda

207 KOMEN

  1. Huh nasib la nak,,,,,,????cina x ambik sawit Malaysia madey dah batalkan projek ecrl dan lain lain semasa DSN perjanjian balik dng hasil komidity tetapi batal,,,,namun madey org untuk hidup kan koroni dan anak anak nya shj,China beli minyak indonesi malang nya minyak dan ladang kepunyaan kroni madey Robert kokkkkk,,,,?,??madey anti melayu islam,,,,?????syiah??tapi malang melayu muda mudah lupa dng ada rumah,pangkat,kereta maka sapa pun boleh jade president!mati lah nak

  2. Apa bolih buat nasi dah menjadi bubor. Keji UMNO yang terdiri daripada datok nenek kita yang perjuangkan merdeka dan hak Melayu .

    Mana dia bangsa Cina dan India selepas perang Jepun. Darah siapa yang terkorban semasa melawan Communist. Melayu kurang membaca sejarah dan lupa jasa orang tua kita.

    Sifat Tamak, Dah ada yang baik naik yang lagi baik. Nah terima lah nasib…… perbuatan dan pilihan sendiri

  3. ni semua terjadi atas segala onak yg dilakukan oleh rejim BN..ingatkan rejim BN. yg lalu…jgn salahkn orng lain selepas puak rejim BN yg sendiri yg ragut segala duit rakyat utk kroni2 saja..

  4. tanyak anak peneroka ….tanya penoroka felda ….mereka pangkah sapa masa pru 14….faham fahamla….tepok dada tanya selera..sesalan ….tak da guna…

  5. kalau dulu berfikir kan ada baik nya ,sekarang apa dah jadi tangan anda sendiri yang mencurah pasir kedalam periuk nasi ,tanggung lah sehingga lima tahun lagi ,dulu cina beli sawit malaysia harga stedy dah sekarang cina x nak beli lagi sebab dah beli dengan indon hebatkan machai ph

  6. kalau dulu berfikir kan ada baik nya ,sekarang apa dah jadi tangan anda sendiri yang mencurah pasir kedalam periuk nasi ,tanggung lah sehingga lima tahun lagi ,dulu cina beli sawit malaysia harga stedy dah sekarang cina x nak beli lagi sebab dah beli dengan indon hebatkan machai ph

  7. kalau dulu berfikir kan ada baik nya ,sekarang apa dah jadi tangan anda sendiri yang mencurah pasir kedalam periuk nasi ,tanggung lah sehingga lima tahun lagi ,dulu cina beli sawit malaysia harga stedy dah sekarang cina x nak beli lagi sebab dah beli dengan indon hebatkan machai ph

  8. kalau dulu berfikir kan ada baik nya ,sekarang apa dah jadi tangan anda sendiri yang mencurah pasir kedalam periuk nasi ,tanggung lah sehingga lima tahun lagi ,dulu cina beli sawit malaysia harga stedy dah sekarang cina x nak beli lagi sebab dah beli dengan indon hebatkan machai ph

  9. kalau dulu berfikir kan ada baik nya ,sekarang apa dah jadi tangan anda sendiri yang mencurah pasir kedalam periuk nasi ,tanggung lah sehingga lima tahun lagi ,dulu cina beli sawit malaysia harga stedy dah sekarang cina x nak beli lagi sebab dah beli dengan indon hebatkan machai ph

  10. kalau dulu berfikir kan ada baik nya ,sekarang apa dah jadi tangan anda sendiri yang mencurah pasir kedalam periuk nasi ,tanggung lah sehingga lima tahun lagi ,dulu cina beli sawit malaysia harga stedy dah sekarang cina x nak beli lagi sebab dah beli dengan indon hebatkan machai ph

  11. Nor Diana Yusof betul sgt2 orang tamak selalu rugi macam anjing dgn bayang2….skrg mereka yg rugi…orang yg dah dpt jawatan apa nk rugi lagi untung ada ler

  12. Nor Diana Yusof betul sgt2 orang tamak selalu rugi macam anjing dgn bayang2….skrg mereka yg rugi…orang yg dah dpt jawatan apa nk rugi lagi untung ada ler

  13. Nor Diana Yusof betul sgt2 orang tamak selalu rugi macam anjing dgn bayang2….skrg mereka yg rugi…orang yg dah dpt jawatan apa nk rugi lagi untung ada ler

  14. Nor Diana Yusof betul sgt2 orang tamak selalu rugi macam anjing dgn bayang2….skrg mereka yg rugi…orang yg dah dpt jawatan apa nk rugi lagi untung ada ler

  15. Nor Diana Yusof betul sgt2 orang tamak selalu rugi macam anjing dgn bayang2….skrg mereka yg rugi…orang yg dah dpt jawatan apa nk rugi lagi untung ada ler

  16. Nor Diana Yusof betul sgt2 orang tamak selalu rugi macam anjing dgn bayang2….skrg mereka yg rugi…orang yg dah dpt jawatan apa nk rugi lagi untung ada ler

  17. Kesian…. Itulah sumber rezeki korang anak beranak… Tetapi apa kan daya dgn angkuhnya korang lupa diri sapa yang bangunkan peneroka2 felda dan menaikkan sumber rezeki ko. Dgn eksyen ko pangkah kerajaan baru kononnya mereka akan menjanjikan segala janji manisnya. Sudahnya mereka sudah ludah di muka kamu. Nak tunggu 5 tahun lg berjanggut la korang hanya doakan mana la tau ada keajaiban yg bakal berlaku.

  18. Kesian…. Itulah sumber rezeki korang anak beranak… Tetapi apa kan daya dgn angkuhnya korang lupa diri sapa yang bangunkan peneroka2 felda dan menaikkan sumber rezeki ko. Dgn eksyen ko pangkah kerajaan baru kononnya mereka akan menjanjikan segala janji manisnya. Sudahnya mereka sudah ludah di muka kamu. Nak tunggu 5 tahun lg berjanggut la korang hanya doakan mana la tau ada keajaiban yg bakal berlaku.

  19. Kesian…. Itulah sumber rezeki korang anak beranak… Tetapi apa kan daya dgn angkuhnya korang lupa diri sapa yang bangunkan peneroka2 felda dan menaikkan sumber rezeki ko. Dgn eksyen ko pangkah kerajaan baru kononnya mereka akan menjanjikan segala janji manisnya. Sudahnya mereka sudah ludah di muka kamu. Nak tunggu 5 tahun lg berjanggut la korang hanya doakan mana la tau ada keajaiban yg bakal berlaku.

  20. Kesian…. Itulah sumber rezeki korang anak beranak… Tetapi apa kan daya dgn angkuhnya korang lupa diri sapa yang bangunkan peneroka2 felda dan menaikkan sumber rezeki ko. Dgn eksyen ko pangkah kerajaan baru kononnya mereka akan menjanjikan segala janji manisnya. Sudahnya mereka sudah ludah di muka kamu. Nak tunggu 5 tahun lg berjanggut la korang hanya doakan mana la tau ada keajaiban yg bakal berlaku.

  21. Kesian…. Itulah sumber rezeki korang anak beranak… Tetapi apa kan daya dgn angkuhnya korang lupa diri sapa yang bangunkan peneroka2 felda dan menaikkan sumber rezeki ko. Dgn eksyen ko pangkah kerajaan baru kononnya mereka akan menjanjikan segala janji manisnya. Sudahnya mereka sudah ludah di muka kamu. Nak tunggu 5 tahun lg berjanggut la korang hanya doakan mana la tau ada keajaiban yg bakal berlaku.

  22. Kesian…. Itulah sumber rezeki korang anak beranak… Tetapi apa kan daya dgn angkuhnya korang lupa diri sapa yang bangunkan peneroka2 felda dan menaikkan sumber rezeki ko. Dgn eksyen ko pangkah kerajaan baru kononnya mereka akan menjanjikan segala janji manisnya. Sudahnya mereka sudah ludah di muka kamu. Nak tunggu 5 tahun lg berjanggut la korang hanya doakan mana la tau ada keajaiban yg bakal berlaku.

  23. Bukan penoroka yg pileh tapi anak2 mereka yg pileh konon2nya boleh ringankan beban org tua mereka dari bayar balik ptptn..last2 kena kencing..padan muka..

  24. Arwah tun razak tubuh kan felda x kan anknya nk merosak kan amanah bapa nya tp dik kerana tamak dan x tahu bersyukur bala yg dapat

  25. Arwah tun razak tubuh kan felda x kan anknya nk merosak kan amanah bapa nya tp dik kerana tamak dan x tahu bersyukur bala yg dapat

  26. Arwah tun razak tubuh kan felda x kan anknya nk merosak kan amanah bapa nya tp dik kerana tamak dan x tahu bersyukur bala yg dapat

  27. Arwah tun razak tubuh kan felda x kan anknya nk merosak kan amanah bapa nya tp dik kerana tamak dan x tahu bersyukur bala yg dapat

  28. Arwah tun razak tubuh kan felda x kan anknya nk merosak kan amanah bapa nya tp dik kerana tamak dan x tahu bersyukur bala yg dapat

  29. Arwah tun razak tubuh kan felda x kan anknya nk merosak kan amanah bapa nya tp dik kerana tamak dan x tahu bersyukur bala yg dapat

  30. Elok bona la tu pak cikk oiii…kato nak perubahannnn…dah berubah ghosah lakk…yg mano satu khondakk gakk eaaa…sajo an latah dek eaaa??

  31. Elok bona la tu pak cikk oiii…kato nak perubahannnn…dah berubah ghosah lakk…yg mano satu khondakk gakk eaaa…sajo an latah dek eaaa??

  32. Elok bona la tu pak cikk oiii…kato nak perubahannnn…dah berubah ghosah lakk…yg mano satu khondakk gakk eaaa…sajo an latah dek eaaa??

  33. kenapa warga peneroka nk resah dgn harga sawit trun..bukan kh korang yg jatuh kn harga sawit tu..bila kau x besukur dgn kerajaan yg dulu..yg sentiasa menjaga kebajikan warga peneroka..maka korang jatuh kn kerajaan yg menjaga korang..kenapa stlh korang bejaya jatuh kn org yg menjaga kamu..baru hari ni korang nk mengeluh..sepatut nya korang gembira d atas kejayaan korang ..bahlul..menyusah kn orang..

  34. kenapa warga peneroka nk resah dgn harga sawit trun..bukan kh korang yg jatuh kn harga sawit tu..bila kau x besukur dgn kerajaan yg dulu..yg sentiasa menjaga kebajikan warga peneroka..maka korang jatuh kn kerajaan yg menjaga korang..kenapa stlh korang bejaya jatuh kn org yg menjaga kamu..baru hari ni korang nk mengeluh..sepatut nya korang gembira d atas kejayaan korang ..bahlul..menyusah kn orang..

  35. kenapa warga peneroka nk resah dgn harga sawit trun..bukan kh korang yg jatuh kn harga sawit tu..bila kau x besukur dgn kerajaan yg dulu..yg sentiasa menjaga kebajikan warga peneroka..maka korang jatuh kn kerajaan yg menjaga korang..kenapa stlh korang bejaya jatuh kn org yg menjaga kamu..baru hari ni korang nk mengeluh..sepatut nya korang gembira d atas kejayaan korang ..bahlul..menyusah kn orang..

  36. Pengurusan Felda dah rancang bpuluh tahun utk mningkat pdpatan mrk apabila hasilnya sudah nampak sanggup pula beralih arah kan dah mdapat Krugian pokok sawit tu racun shj la dah tak bharga utk dipasarkan.

  37. Pengurusan Felda dah rancang bpuluh tahun utk mningkat pdpatan mrk apabila hasilnya sudah nampak sanggup pula beralih arah kan dah mdapat Krugian pokok sawit tu racun shj la dah tak bharga utk dipasarkan.

  38. Lama sangat dok kerajaan lama jadi tak nampak la kebaikan parti baru. Negara lain bertukar2 kerajaan ja saban tahun. Hahahaha layan jer. Mana org sokong.


TINGGALKAN KOMENTAR

Masukkan komentar anda
Sila masukkan nama anda