Home / :: BLOG :: / [Video] Nga Kor Ming Cuba Menafikan Bahawa Dia Telah Menyebut “MELAYU PU ** MAK”

[Video] Nga Kor Ming Cuba Menafikan Bahawa Dia Telah Menyebut “MELAYU PU ** MAK”


https://youtu.be/7MOwJzml4Ks

Ahli Parlimen dan ADUN DAP Nga Kor Ming menafikan bahawa dia telah menyebut “MELAYU PU ** MAK” apabila merujuk kepada Zambry MB Perak.

Apa yang beliau perkatakan adalah diambil dari video dan ia pasti adalah suara beliau.

Beliau berkata video itu “diedit”. Dalam apa jua keadaan, kita serahkan kepada polis untuk menyiasat kerana banyak laporan polis telah dibuat oleh kedua-dua pihak Nga dan UMNO Perak.

Sama seperti ketika dia menghadapi masalah oleh posting Facebook menggunakan nama beliau kerana menyamakan duit raya dengan “dedak” tahun lalu di mana dia tiba-tiba dia mengatakan bahawa laman FB dengan pengikut 400,000 orang yang telah wujud sekian lama sebenarnya bukan halaman milik dia tetapi dilakukan oleh “peminat”.

Tiba-tiba laman tersebut hilang selama berbulan-bulan – muncul kembali hanya beberapa bulan kemudian.

Walau bagaimanapun, Nga Kor Ming mengakui bahawa dia pernah menggelar Menteri Besar Perak, Zambry sebagai “Metallic Black”.

Tetapi Nga menafikan ini adalah menyebut berkaitan perkauman dan mengatakan ia tidak merujuk kepada warna gelap menteri besar.

Jadi, apa maksudnya apabila dia memanggil MB Zambry sebagai “metallic black”?

Rujukan


[Video] Pemimpin DAP Maki Hamun Dan Menghasut Kebencian Antara Kaum
http://pakdin.my/video-pemimpin-dap-maki-hamun-dan-menghasut-kebencian-antara-kaum/

(Visited 30 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

42 comments

  1. Bakhtiar Alias

    Yg dimaksudkan nya ialah orang melayu didlam PH “MELAYU PU **MAK

  2. Jebat Durhaka

    Dah tu tunggu ape lg?bungkus buang la.nak tunggu ape?tunggu jadi huru hara?

  3. Mohamed Zuhri Amir

    Jika bangsa melayu dia blh kata pukimak… Melayu pn blh kata cina kaum cibai…

  4. Kwek Poh Choo

    Ini orang bila berceramah di kawasan Cina maki org Melayu dgn bahasa yg kesat dan Dialah racun yg paling bisa bagi BN.

  5. Azizan Mahmud

    Raja melayu munngkin duk jg2 n memantau jgn ada org islam nk buat bisnis dengan org islam sahaja..rasis n tidak berharmoni..

  6. Ahmad Hussin

    Bagaimana kepala.uno panggil saoghang nagarawanDARI yg d hormati saluruh negara islam dan asia k.bapak.stupid.ini lagi KURANG AJAK DARI ANJING JALANAN.

  7. Kurnia Rezkie

    Dia ni mmg kurang ajar.. tak ada ciri2 seorang pemimpin.

  8. Kurnia Rezkie

    Nganga… Cuma pedo dobi mesra muslim saja

  9. Mohamad Zizul

    Jgn pening kepala,kepada org Melayu ..kata kan tidak kpd DAP..jgn sesekali sokong DAP dan yg bersekutu dgn nya.

  10. Raymond Tee

    Pondok Warisan, bukan semau cina macam dap lar

  11. Anwar Zakaria

    Itu ringan je tu negarawan yg kau sanjungi tu apa dia tak kata kat DSNTR, FITNAH, MCM2 DAN YG LEBIH DARI ITU DIA SEBUT NAJIS, tu tak mcm babi.

  12. Mohd Fauzi

    Melayu dlm ph adalah macai dap mata duitan .Mereka menjadi samseng dlm parlimen.

  13. Muhammad Ihsan

    Nak ngata kat negarawan tu bukan masalah sbb dia harus sedar kedudukan dia skrg an active politician,tapi masa negarawan tu main2kan agama semua buat2 lupa.

  14. Azlan Azmy

    This 支持 nga kor ming is stupid .. wanted to ignite racial sentiment… the monkey is much more smarter than him lah… this fucker we can simplify that his mouth got more function than his brain…

  15. Yusnimohamed Razali

    Berenti la mengelar mamak tu negarawan,, rasa nk muntah

  16. Azami Bachik

    Apa bila Nga Kor Ming guna perkataan biadap, kaum Cina bersorak n tepuk tangan. Nampaknya kaum Cina tidak berinterigriti dan mempunyai moral yg rendah.

  17. Mohd Fadhil

    lantak pi la..klu ye pon mmg pukimak pon..tp kat org2 umnok lak..

  18. Mohd Aie

    Mudah2an cina babi sekor ni mampos kt tgn org melayu la hendak nye…

  19. Zulkifli Ahmad

    Dia kata zambry hitam metalik…tapi dia nga kor ming puteh mata sepet…ha ha ha…

  20. Shirley Tan

    Walau pun hanya seorang dari diri dia sahaja yang berkata begitu, jangan pula semua orang cina yang disalahkan

  21. Muhd Faizal

    Barua nak backup DAPig sambil jilat mamak

  22. Shuhaimi Arshad

    Cina DAP je macam tu..yg lain ok..saya ramai kawan cina.

  23. Rohana Rashid

    Memang xsemua tapi boleh nampak dlm itu video….semua cina tepok tangan….byk suka bila itu sohai maki2 melayu

  24. Ramazi Ariffin

    Sial punya org, kalau nk melobi jngan keterlaluan

  25. Zaman Rahman

    dia punya gatal punya bontot sudah panas… mau pusing2 la dia punya statement…. tiu naa maa ka hai … puihhhh

  26. Ahmad Sah

    Dasar cina babi kominis.x tau dtuk nenek dia dtg tnah mlyu…tembak je kpla babi ni.kasi ajar.lu langsi lu mati loooo

  27. Ramli Ishak

    Kor meng….memang bahaya…..habis cina perak dihasutnya….dia menanam kebencian

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.