Home / :: BLOG :: / [Video] Tidak ramai orang ada keberanian membuat tindakan seperti itu di hadapan media antarabangsa

[Video] Tidak ramai orang ada keberanian membuat tindakan seperti itu di hadapan media antarabangsa

Saya tidak pernah berjumpa mana-mana Perdana Menteri dalam kumpulan yang kurang dari 20 orang. Namun saya sentiasa bernasib baik dapat berjumpa bekas Perdana Menteri dalam kelompok kecil.

Pada 2004 saya berjumpa mantan Perdana Menteri Keempat, Tun Mahathir Mohamad dalam kelompok tiga orang sahaja. Saya bantu pasukan beliau sehinggalah 2009.

Kali kedua pada September 2018 saya berjumpa DS Najib Razak dalam kumpulan lima orang. Saya nyatakan kepada beliau dua perkara:

1. Dato Sri tidak perlu ulas dan pertahankan diri mengenai pertuduhan yang dibaca di Mahkamah kerana ia hanya memberi maklumat kepada Pendakwaraya mengenai strategi pembelaan.

2. Dato Sri akan masuk penjara walau sehari selagi Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

Justeru saya sangat kagum dengan keberanian Najib Razak keluar dari wawancara al-Jazeera kerana wartawan tersebut secara berterusan mahu beliau mengulas kes yang telah di bawa ke mahkamah.

Tidak ramai orang ada keberanian membuat tindakan seperti itu di hadapan media antarabangsa.

LIHAT Video: https://www.youtube.com/watch?v=_O1pYfDjJfA

AB JALIL BACKER

————————–

Dari Facebook Najib Razak

Sebentar tadi, Al-Jazeera telah menyiarkan temuramah yang dirakam serentak ketika isteri, anak dan anak tiri saya disoalsiasat oleh pihak polis semalam.

Biarpun wawancara ini melangkaui masa yang dipersetujui serta menyeberang skop yang dipersetujui, saya tetap menjawab soalan soalan tambahan yang diajukan.

Tetapi, individu yang mengendali wawancara itu juga adalah wartawan bertanggungjawab bagi satu program mengenai pembunuhan Altantuya, dan dia bertegas mahu menyoal soalan mengenainya, disebalik pelbagai penafian saya, disebalik kes pembunuhan itu sudah melalui prosiding mahkamah terperinci, malah dua minggu lalu, atas permintaan saya, pegawai saya telahpun membuat laporan polis meminta pihak berkuasa menyiasat semula bagi membersihkan nama saya.

Walaupun saya sudah menjawab banyak soalan mengenai Altantuya dan 1MDB yang bukan pun di dalam skop yang dipersetujui, wartawan yang bernama Mary Ann ini tetap tidak mahu kembali kepada topik asal iaitu legasi saya dan ekonomi negara.

Malahan, dia terus menekan tentang isu Altantuya dan 1MDB yang sedang di dalam proses pengadilan di mahkamah dan mencelah semasa saya sedang menjawab serta berulang-kali untuk mengaitkan nama Jho Low kepada saya walaupun saya sudah jawab peranan Jho Low kepada dia dipermulaan wawancara ini.

Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk menghentikan temubual ini kerana tidak mengikuti apa yang telah dipersetujui dan ianya tidak adil kepada saya. Saya berpendirian tidak mahu mereka melanjutkan fitnah mengenai dua-dua isu itu terhadap saya, yang sudah berkali-kali dijawab dan terlalu banyak kali diberi penjelasan.

Saya diberitahu bahawa pihak Al-Jazeera sedang cuba untuk mengatur satu lagi wawancara dengan saya supaya matlamat asal dua-dua pihak akan dapat dicapai.

Wawancara disini: https://youtu.be/w0MjT7aeMeo

Facebook Najib Razak

—————-

http://pakdin.my/tag/altantuya

(Visited 17 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

30 comments

  1. Lis Deeya Riping

    Dsnr x bacul…etika yg d langgar oleh wartawan…adap la..tahniah dsnr…terbaik

  2. Mike Goh

    Hahahaha…dah kecut tak brani nak jawab, nak lari tu.

  3. Zairito Nayan

    ko x nmpak ke idola ko dh ngelabah separuh pengsan…. bahlol ko ni pakdin dh x boleh dirawat

  4. Zairito Nayan

    org dh pesan mkn nasi ..ko mkn dedak…bodo dh bertindeh2

  5. Loh Chia

    Sebut Altantuya Dia Serupa Macam nampak hantu altantuya…….lo…..!!!

  6. Muhammad

    Masih nk spin..hahhahaha..sumpah lawakk

  7. Zairito Nayan

    Pakdin Kamaluddin Idrus ,,, ko dgr sendiri Najib sebut dia tak pasti siapa sebenar nya yg masukkan 2.6B keakaun dia…. ko pernah dgr jugakan yg Najib kata dia dah pulangkan sebagian kepada penderma…. itu pun ko masih percaya penyamun tu…. Ko dan najib dgn President yg baru semua putar alam saja kerja nya

  8. Jd Daud

    Tahniah pokjib…bab ni mmg tbukti ko mampu bangang kn macai ko smpi tahap bangang abadi

  9. Slip Crew

    Amar Mukhalis nmpk keberanian najib

  10. Zaki Akī

    Brni kena lwan..bkn Lari dari prtnya..apakah bodo…mnusia akn lari jika ia silap…brni kerna bnar..tkut krna salah.hHahaba

  11. Matt Ishak

    Takut terpecah rahsia..kikiki..lebih baik larikkkk

  12. Ramli Taib

    Haa haa haa pahlawan bugis …ckp pun kepala lentok…ingat nak malukan orang x sedar memalukan diri

  13. Syuk Empire

    Ape kejadah nye berani..tu penakut nmenye..setakat brani bgun watpe..PENGECUT

  14. Bentayan Deep Sea

    Belit x kena sape nak caye.. Belit la smpi kena… Kata belajir tggi..
    Bdk2 pmr pown bole mcm ni

  15. Amier Spring

    Sampai arini aku nak tau dia masukkn semula duit tu ke akaun siapa?…

  16. Tataba Yang Hilang

    ni bukan soal berani atau tidak tapi soal malu dan tertekan pabila ditanya pelbagai soalan yang drastik siapapun boleh buat begini.. kan sudah najib cakap dia tertekan @ emosional

  17. Saza Gemilang

    Ingat bangang ingat pph terutama keturunan keling bangsat

  18. Kyo Demoneyes

    Merah padam muka.. Macam cacing kepanasan

  19. Kambing Hitam

    Najib pengecut..bacul … ada ker nak interview media..ada soalan yg favour or not favour..many more to hide najib

  20. Amir Benjamin

    lupa kot Al jazeera tu blnja dia ABC.reda skit hahahahhah bengang da, tak tau nak ckap apa.