Home / :: BLOG :: / [Video] Ustaz celaka – sengaja buat-buat tersasul hanya sebab nak buat orang gelak

[Video] Ustaz celaka – sengaja buat-buat tersasul hanya sebab nak buat orang gelak


https://youtu.be/shIc81LXFm0

Dari Bahz bin Hakim, dia berkata bahawa ayahnya, Hakim telah menceritakan bahawa dia pernah mendengar Rasulullah ﷺ bersabda,

وَيْلٌ لِلَّذِى يُحَدِّثُ فَيَكْذِبُ لِيُضْحِكَ بِهِ الْقَوْمَ وَيْلٌ لَهُ وَيْلٌ لَهُ

CELAKA-LAH bagi yang berbicara lantas berdusta hanya kerana ingin membuat suatu kaum tertawa. CELAKA-LAH dia, CELAKA-LAH dia.”

[HR. Abu Daud no. 4990 dan Tirmidzi no. 3315. Al Hafizh Abu Thohir mengatakan bahawa sanad hadis ini hasan]

Sengaja buat-buat tersasul hanya sebab nak buat orang gelak.

Bukan ustaz ni je. Ramai lagi kat luar sana yang ambil mudah perkara ni.

Nabi kata orang yang macam ni adalah CELAKA dan Nabi ulang lagi 2 kali CELAKA menjadikan jumlahnya 3 kali CELAKA.

Adakah ustaz ni mahu jadi USTAZ CELAKA?

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf


Sumber Video: https://www.facebook.com/abuaqif.alaman/videos/2091639311069855/

(Visited 63 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

156 comments

  1. Mohd Norhafiz Nordin

    Memang betul pn….. Xde silap pn ustaz…. Hidup pas..!

  2. Mohd Norhafiz Nordin

    Memang betul pn….. Xde silap pn ustaz…. Hidup pas..!

  3. Mohd Fadhil

    Ustat xcilake..cilake nye umnok same lembu2 nye..tu yg betol..hahahahaha

  4. Mohd Fadhil

    Ustat xcilake..cilake nye umnok same lembu2 nye..tu yg betol..hahahahaha

  5. Mohd Azizafril Abu Hasan

    Mohon admin page hormat org islam dlm ni.. kami x pernah hina paderi admin walaupon admin seorang kafir herbi

  6. Mohd Azizafril Abu Hasan

    Mohon admin page hormat org islam dlm ni.. kami x pernah hina paderi admin walaupon admin seorang kafir herbi

  7. Mkhitarayn

    Patutla Allah x bg kemenangan.. Bandingkan ustaz2 Yg neutral dan yg pro kerajaan jauh sgt bezanya

  8. Mkhitarayn

    Patutla Allah x bg kemenangan.. Bandingkan ustaz2 Yg neutral dan yg pro kerajaan jauh sgt bezanya

  9. Azhari Maslan

    Tinggi ilmu belum tentu tinggi akidahnya…..

  10. Azhari Maslan

    Tinggi ilmu belum tentu tinggi akidahnya…..

  11. Zafri Abdullah

    Dr dulu aku xminat dgn ustaz jadian ni..hati penuh dgn kebencian

  12. Zafri Abdullah

    Dr dulu aku xminat dgn ustaz jadian ni..hati penuh dgn kebencian

  13. Zafri Abdullah

    Pencacai fukatan dgn seketul najis tiada beza..sama2 najis

  14. Zafri Abdullah

    Pencacai fukatan dgn seketul najis tiada beza..sama2 najis

  15. A Gie Gie

    Nko kata ust tu bebalkan..cub nko tafsir fatihah sket

  16. A Gie Gie

    Nko kata ust tu bebalkan..cub nko tafsir fatihah sket

  17. Mohamed Zuhri Amir

    Jika dia blh mentafsir maknanya dia tak bebal…??? Aq up lgi ustaz bangang!!

  18. Mohamed Zuhri Amir

    Jika dia blh mentafsir maknanya dia tak bebal…??? Aq up lgi ustaz bangang!!

  19. Khairul Az

    Ustaz nie mulut dia mmg x bleh pkai…

  20. Ridzuan Ismail

    Sorry laa xminat laa dgn kau yer ustas

  21. Khairul Az

    Ustaz nie mulut dia mmg x bleh pkai…

  22. Ridzuan Ismail

    Sorry laa xminat laa dgn kau yer ustas

  23. Achmad Achmad

    #Mohd Fadhil jenis takda belajar agama..didikan mak pak kurangnya..dlm fikrah hidup dah nyatakan bila anak cakap dan tutur kata bacul dan celupar kerana salah didikan mak pak..

  24. Achmad Achmad

    #Mohd Fadhil jenis takda belajar agama..didikan mak pak kurangnya..dlm fikrah hidup dah nyatakan bila anak cakap dan tutur kata bacul dan celupar kerana salah didikan mak pak..

  25. Achmad Achmad

    #A Gie Gie ni nampak sgt bebal dan bangsat..bagai anjing menyalak bukit dah perangai tu

  26. Achmad Achmad

    #A Gie Gie ni nampak sgt bebal dan bangsat..bagai anjing menyalak bukit dah perangai tu

  27. Liya

    Yang cerdik daripada penonton yang banggang,bodoh daripada ustaz bengong

  28. Liya

    Yang cerdik daripada penonton yang banggang,bodoh daripada ustaz bengong

  29. Liya

    Yang cerdik daripada penonton yang banggang,bodoh daripada ustaz bengong

  30. Mohamad Aziz

    jika x suka dia….baikot aje segala aktivitinya.
    suùķ akhir zaman.

  31. Mohamad Aziz

    jika x suka dia….baikot aje segala aktivitinya.
    suùķ akhir zaman.

  32. Mohamad Aziz

    jika x suka dia….baikot aje segala aktivitinya.
    suùķ akhir zaman.

  33. Misnan Yusak

    Biasalah org umno mmg xsuke dgn ustaz yg bnyk kpd pembangkang, begitu jugak pembangkang xminat dgn ustaz dari puak umno.

  34. Misnan Yusak

    Biasalah org umno mmg xsuke dgn ustaz yg bnyk kpd pembangkang, begitu jugak pembangkang xminat dgn ustaz dari puak umno.

  35. Razi Ussrheil

    Biase nie bro Min…Ustaz nie pro pembangkang….perkare biasa Lah nie….lek2 jgn sentap bro….;)

  36. Razi Ussrheil

    Biase nie bro Min…Ustaz nie pro pembangkang….perkare biasa Lah nie….lek2 jgn sentap bro….;)

  37. Rosli Hashim

    Ustaz sekarang ustaz Wang, cari makan bercakap tak perlu kerja

  38. Rosli Hashim

    Ustaz sekarang ustaz Wang, cari makan bercakap tak perlu kerja

  39. Awang Mahathir

    Ostad ne mulut longkang betol la, suka2 sindir/hina org nanti kene btg hidung sendiri baru tau…haktpuiii

  40. Awang Mahathir

    Ostad ne mulut longkang betol la, suka2 sindir/hina org nanti kene btg hidung sendiri baru tau…haktpuiii

  41. Jaka Bayu Indera

    Banyk ustaz2 sekarang dihina..celakalah sesiapapun yg menghina org bijak agama…
    Admin kami xpernah hina paderi admin..so xpayah nk hina ustaz kami.sekurangnya banyk ilmu dia..nk harap admin tah injil pun xpernah baca

  42. Jaka Bayu Indera

    Banyk ustaz2 sekarang dihina..celakalah sesiapapun yg menghina org bijak agama…
    Admin kami xpernah hina paderi admin..so xpayah nk hina ustaz kami.sekurangnya banyk ilmu dia..nk harap admin tah injil pun xpernah baca

  43. Azha Said

    Hebat admin…boleh gelar ustaz celaka…

  44. Azha Said

    Hebat admin…boleh gelar ustaz celaka…

  45. Isaac Van BM

    Ustaz macam ini yg buat manusia meluat kpd Islam. Dia saperti kereta tak ada brek. Dia redah terlajak ke dalam gaung.

  46. Isaac Van BM

    Ustaz macam ini yg buat manusia meluat kpd Islam. Dia saperti kereta tak ada brek. Dia redah terlajak ke dalam gaung.

  47. Md Sahrudin

    Yg penting dia tau pasal agama Alhamdulillah

  48. Md Sahrudin

    Yg penting dia tau pasal agama Alhamdulillah

  49. Rey Zal

    Admin cilako ni pro peyamon cam lu camne lak???

  50. Rey Zal

    Admin cilako ni pro peyamon cam lu camne lak???

  51. Rey Zal

    Uztaz umnok trlajak dedak mcm admin celako???

  52. Rey Zal

    Uztaz umnok trlajak dedak mcm admin celako???

  53. Rey Zal

    Ni macai bebal manyak mkn taik yg cilako mcm admin gilor???

  54. Rey Zal

    Ni macai bebal manyak mkn taik yg cilako mcm admin gilor???

  55. Rey Zal

    Macai bahalol mmg byk trsasul???

  56. Rey Zal

    Macai bahalol mmg byk trsasul???

  57. Khai Rul

    Admin ni dh jadi lembu umno ke.. ..

  58. Khai Rul

    Admin ni dh jadi lembu umno ke.. ..

  59. Shahrizat Abd Hamid

    Yang paling menakutkan, ulama yang memandang dunia, tabiatnya busuk bak bau bangkai …

  60. Shahrizat Abd Hamid

    Yang paling menakutkan, ulama yang memandang dunia, tabiatnya busuk bak bau bangkai …

  61. Iqbal Zharif

    Ustaz celaka? Maka celaka kau sekeluarga wahai admin.

  62. Iqbal Zharif

    Ustaz celaka? Maka celaka kau sekeluarga wahai admin.

  63. Norizam Johari

    Apebenda kaitkan dgn parti politik..apapasal dia x sebut parti Dap?

  64. Norizam Johari

    Apebenda kaitkan dgn parti politik..apapasal dia x sebut parti Dap?

  65. EricMicheal Yoong

    Jgn la hina ustad, ulamak, mufti atau para ilmuan Islam. Insaflah. Mereka hanya bagitau pekara yg betul. Kita bukannya maksum termasuk pemimpin bn.

  66. EricMicheal Yoong

    Jgn la hina ustad, ulamak, mufti atau para ilmuan Islam. Insaflah. Mereka hanya bagitau pekara yg betul. Kita bukannya maksum termasuk pemimpin bn.

  67. Ahmed Falami Rosli

    Admin ni bukan manusia…tp syaitan iblis!

  68. Ahmed Falami Rosli

    Admin ni bukan manusia…tp syaitan iblis!

  69. Amer Husin

    Bukan tersasul atau latah sebab otak dah benci tgk melayu bersatu

  70. Amer Husin

    Bukan tersasul atau latah sebab otak dah benci tgk melayu bersatu

  71. Yushaimi Yusof

    dia ni dari awal lagi aku meluat, boleh masuk maharaja lawak

  72. Yushaimi Yusof

    dia ni dari awal lagi aku meluat, boleh masuk maharaja lawak

  73. Isaac Van BM

    EricMichael Yoong Tau Fu
    Pernah kah awak dengar ada ustaz yg di tangkap betkalwat? Ada ustaz yg merogol? Ada ustaz yg buat kumpulan haram saperti Ayah Pin? Ada ustaz yg tubuh Arqam dengan ajaran sesat?
    Eric kenapa kau nama Christian cuba jadi Islam lebih dari Islam? Kau ini kena tukar nama lah kpd Eric Bodoh bin Bangang.

  74. Isaac Van BM

    EricMichael Yoong Tau Fu
    Pernah kah awak dengar ada ustaz yg di tangkap betkalwat? Ada ustaz yg merogol? Ada ustaz yg buat kumpulan haram saperti Ayah Pin? Ada ustaz yg tubuh Arqam dengan ajaran sesat?
    Eric kenapa kau nama Christian cuba jadi Islam lebih dari Islam? Kau ini kena tukar nama lah kpd Eric Bodoh bin Bangang.

  75. Gir Rizalo

    Dia ni dh hisap telan byk sbb tu bebal dh

  76. Gir Rizalo

    Dia ni dh hisap telan byk sbb tu bebal dh

  77. Anwar Zakaria

    Kita org umno tak kesah jika ustaz nak bercerama politik ha masuk politik jgn gunakan pentas agama.baru org hormat ni gunakan pentas agama utk berpolitik

  78. Anwar Zakaria

    Kita org umno tak kesah jika ustaz nak bercerama politik ha masuk politik jgn gunakan pentas agama.baru org hormat ni gunakan pentas agama utk berpolitik

  79. Anwar Zakaria

    Kita org umno tak kesah jika ustaz nak bercerama politik ha masuk politik jgn gunakan pentas agama.baru org hormat ni gunakan pentas agama utk berpolitik

  80. Anwar Zakaria

    Yg maksum pemimpin dap je buat apapun semua betul.

  81. Anwar Zakaria

    Yg maksum pemimpin dap je buat apapun semua betul.

  82. Anwar Zakaria

    Yg maksum pemimpin dap je buat apapun semua betul.

  83. Chor Azhari

    Ini pun satu Ustaz konon , Ustaz mana Ada perange rope Itu puiii

  84. Chor Azhari

    Ini pun satu Ustaz konon , Ustaz mana Ada perange rope Itu puiii

  85. Badarishah Mustaffa

    Dia ni..suka menjerit mcm Achey buat lawak. Bingit telinga …

  86. Badarishah Mustaffa

    Dia ni..suka menjerit mcm Achey buat lawak. Bingit telinga …

  87. Awang Mahathir

    X jugak bro, kta masing2 ada prinsip, kalo tu ustaz prokerajaan ko pun belasah jugak kan, jgn hipokrit la…

  88. Awang Mahathir

    X jugak bro, kta masing2 ada prinsip, kalo tu ustaz prokerajaan ko pun belasah jugak kan, jgn hipokrit la…

  89. Ramli Ishak

    Jadi ustaz ….tapi sifat dengki masa ada dalam hati.

  90. Ramli Ishak

    Jadi ustaz ….tapi sifat dengki masa ada dalam hati.

  91. Mohamed Zuhri Amir

    Seorg yg d gelar ustaz ianya berilmu lgi² ilmu agama bab hukum bab hadis wajib dn Harus tahu jika ustaz sebegini caranya menyampaikn ilmu bkn ustaz namanya ini syaiton bertopeng kn manusia…?

  92. Mohamed Zuhri Amir

    Seorg yg d gelar ustaz ianya berilmu lgi² ilmu agama bab hukum bab hadis wajib dn Harus tahu jika ustaz sebegini caranya menyampaikn ilmu bkn ustaz namanya ini syaiton bertopeng kn manusia…?

  93. Mohamed Zuhri Amir

    Walaupn pn pro pembangkang jgn ilmu kebencian d bawa dlm ceramah agama …Islam itu Indah jdi jgn d cemari

  94. Mohamed Zuhri Amir

    Walaupn pn pro pembangkang jgn ilmu kebencian d bawa dlm ceramah agama …Islam itu Indah jdi jgn d cemari

  95. Mohamed Zuhri Amir

    ????stuju…mcm anua Dulu siap kne halau klr masjid ???

  96. Mohamed Zuhri Amir

    ????stuju…mcm anua Dulu siap kne halau klr masjid ???

  97. Mohamed Zuhri Amir

    Dia ni RBA menyamar jdi melayu konon Islam…mahluk perosak

  98. Mohamed Zuhri Amir

    Dia ni RBA menyamar jdi melayu konon Islam…mahluk perosak

  99. Mohamed Zuhri Amir

    Mmg pn dia tahu sbb tu gelar dia ustaz bangang…klu ustaz tu berilmu tak mcm ni punya perangai…???

  100. Mohamed Zuhri Amir

    Mmg pn dia tahu sbb tu gelar dia ustaz bangang…klu ustaz tu berilmu tak mcm ni punya perangai…???

  101. Md Sahrudin

    Mohamed Zuhri Amir terima kasih alhamdulillah

  102. Md Sahrudin

    Mohamed Zuhri Amir terima kasih alhamdulillah

  103. Anand Anantha

    Muka you pun nampak Mcm si pembuta Yahudi

  104. Anand Anantha

    Muka you pun nampak Mcm si pembuta Yahudi

  105. Arma Ni

    Ostad ni ckap fakta beratabur tapi clained ade Phd..mn punya Uni yg sia pergi tu?

  106. Philip Choo

    Buddhist have scriptures but never taught people of going against other religion and same as Chinese Christians brothers & sisters love one another and neighbors. Negative Ustaz try preach love not hatred.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.