Statistik Corona

Malaysia
2,097,830
Confirmed
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Malaysia
1,863,919
Recovered
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Malaysia
210,468
Active
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Malaysia
23,443
Deaths
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am

Malaysia

Malaysia
2,097,830
Confirmed
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Malaysia
1,863,919
Recovered
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Malaysia
23,443
Deaths
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am

Indonesia

Indonesia
4,190,763
Confirmed
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Indonesia
3,989,326
Recovered
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Indonesia
140,468
Deaths
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am

Thailand

Thailand
1,489,186
Confirmed
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Thailand
1,341,144
Recovered
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
Thailand
15,469
Deaths
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am

Global

All countries
229,299,617
Confirmed
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
All countries
204,217,784
Recovered
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am
All countries
4,705,630
Deaths
Updated on September 20, 2021 07:57 7:57 am

Wanita saman Starbucks kerana kopi tumpah

AUSTIN, Texas – Seorang wanita memfailkan saman ke atas syarikat minuman kopi tersohor, Starbucks kerana mendakwa tangannya melecur selepas pesanannya tumpah ketika diambil menerusi pembelian secara pandu lalu, lapor akhbar New York Post kelmarin.

Mary Simms dari negeri Texas, Amerika Syarikat turut mendakwa dia menerima pesanan yang salah daripada kakitangan Starbucks di situ.

Seorang pekerja dilaporkan memberitahu Simms bahawa dia diberi minuman yang salah dan wanita itu memberhentikan keretanya untuk mengembalikan pesanan yang diambil.

Namun begitu, ketika mahu memberikan semula kopi tersebut, penutup cawan terbuka dan kopi itu tumpah di atas riba Simms.

“Akibat tumpahan itu, Simms mengalami melecur tahap pertama dan kedua hingga menyebabkan kecederaan dan kerosakan peribadi yang teruk,” demikian menurut tuntutan saman itu.

Simms dilaporkan menuntut saman kurang daripada AS$75,000 (RM314,550) bagi keseluruhan kos kerugian yang ditanggung akibat insiden tersebut.

Seorang jurucakap Starbucks dilaporkan memberitahu portal Insider bahawa syarikat itu masih  menyiasat tuntutan  tersebut.

“Kami mengambil tanggungjawab untuk menyediakan persekitaran selamat buat semua pelanggan dengan serius dan memastikan minuman kami dibuat dengan berhati-hati serta dihantar kepada pelanggan dengan selamat,” kata jurucakap itu. – Agensi

Berkaitan