#FaktaBukanAuta #PHAntiIslam

Zainuddin Maidin, bekas Menteri Penerangan yang dikenali ramai sebagai penyokong tegar Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, hari ini mengulangi desakan supaya operasi sekolah tahfiz di seluruh negara ditutup sepenuhnya.

“Saya harap Mujahid (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) akan dapat memainkan peranan berani dan tegas untuk membawa umat Islam negara ini kepada realiti dan keperluan kepada sikap dinamik dan menolak kearaban sebagai keislaman.

“Pertama sekali langkah mesti diambil untuk menutup semua sekolah tahfiz di negara ini yang tidak memberikan harapan masa depan kepada generasi baru Islam,” kata Zainuddin yang juga dikenali dengan nama pena Zam dalam tulisan di blognya hari ini.

Menurut penulis buku politik ‘Mahathir Di Sebalik Tabir’ itu lagi, usaha juga perlu dilakukan untuk mencegah sekolah agama dari menjadikan kupiah dan jubah sebagai pakaian di sekolah.

“Cegahlah sekolah-sekolah agama menjadikan pakaian Arab sebagai uniform sekolah. Galakkan memakai songkok, berseluar dan berkemeja.

“Cegah kupiah dan berjubah. Sunnah Nabi tidak ada lagi dalam jubah yang telah pun dimodenkan oleh commercialism,” katanya lagi.

Pada September tahun lalu, penyokong kuat Dr Mahathir itu juga pernah mencetuskan kontroversi apabila mendesak kerajaan mengharamkan sekolah tahfiz susulan tragedi kebakaran yang meragut 23 nyawa pelajar dan guru Pusat Tahfiz Darul Quran Iftifaqiyyah.

“Menteri pendidikan tak anggap urgent syor saya supaya sekolah tahfiz diharamkan dahulu sehingga ada standard sistem. Hari ini dia bayar harganya.

“Pengetua Pusat Tahifiz yang terbakar patut ditangkap kerana tak patuh arahan (peraturan keselamatan) DBKL dan BOMBA,” kata Zam menerusi akaun twitternya pada 14 September 2017.

Zam yang waktu itu giat menyokong usaha Dr Mahathir untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak juga cuba mempolitikkan insiden kebakaran yang mengorban pelajar tahfiz itu dengan mengaitkan lawatan kerja Najib ke Amerika Syarikat (AS).

“25 pelajar tahfiz Keramat Hujung Datuk Keramat mati terbakar pagi ini. Berita ini tenggelamkan berita kejayaan Najib jumpa President Trump,” katanya di laman twitter yang sama.

Apabila netizen membidas tulisannya yang mengaitkan lawatan Najib ke AS dengan kebakaran tersebut, Zam kemudiannya mendakwa insiden tersebut berlaku kerana kelalaian kerajaan pimpinan Najib.

“Mana boleh tak ada hubungan. Tragedi besar di negaranya kerana kelalaian pemerintahannya,” kata Zam dengan yakin mempertahankan tulisannya.

Bagaimanapun hasil siasatan pihak polis dan bomba mendapati insiden kebakaran sekolah tahfiz itu disebabkan tindakan khianat sekumpulan remaja yang berdendam dengan pelajar tahfiz sekolah berkenaan.

…………………………………………
Rujukan:
http://pakdin.my/tag/tahfiz

152 KOMEN

  1. Steady rrr kak…page2 yg mnyokong kuat skarang dh mcm kpala kura2…skejap timbul..skejap tggelam…yg pnting najib dh tumbang…apa lg diorg kisah…ppuuiihhh

  2. Ya allah apa kena mengena tahfiz ni dgn engkau yg desak sangat nk suruh tutup…kalau nak tutup pergi ler tutup pusat2 judi dan maksiat yg melalaikan tu…ini nak disuruh tutup pusat tahfiz..dunia akhir zaman pelik tapi benar..

  3. Kan dah cakap… Hanya monitor penyelewengan kutipan dana diinstitusi2 tu sahaja bukan tutup. Apa hal kamu ni maidin? Kamu ni keling ke islam??? Allah melihat perbuatan kamu lah…tak takut dilaknati allah ke??

  4. Nak buat mcm mana geng,dri mula2 dlu mmg agenda dia mmartabatkan LGBT n lain2..merendahkn islam.. tapi kwn2 saya nak hidup senang katanya.. mungkin sekarang mereka dh senang n bangga dgn apa yg ada skarang.. ….

  5. Ini je Menteri PH mampu pikir? Ni je solution Menteri/ Yb PH mampu bg untuk org melayu khususnya org islam di Mlysia?

    Yg mana lg betul?

    Tutup tahfiz dn tangkap pengetua atau
    Naiktaraf pendidikan pelajar Tahfiz dn menambah baikkan bangunan dn sekolah2 Pusat Tahfiz?

    Jadi YB pn jgn la cetek akal…
    #ybbahangongnamanya

  6. INILAH YANG ANAK MUDA MAUKAN, BILA PIHAK KURANG AGAMA MENTADBIR, ISLAM JADI MOMOKAN, ……..TURUP TAHFIZ, SOLAT JUMAAT TUKAR HARI SABTU, MINTAK LULUS WANITA ISLAM BERNIKAH DENGAN BUKAN ISLAM, …..BANYAK LAGI YANG MEREKA MINTAK………MENYESAL LAH YANG MENGUNDI PH………

  7. Bila nafsu ammarah berkuasa dlm diri ditambah dgn bisikkan halus syaitan iblis,ditambah lg lupa tuk mengaji, maka resultnya…………. Moga jd pengajaran tuk org² islam.

  8. Dorang mesti sokng punya sbb nak BN jatuh… tapi kena ingt 1hari nanti mesti kena batang hidung sendiri yg menyokong… xpercaya lihat la nnnti

  9. Syaitan ni tak puas hati selagi benda baik ni tak di hapus kan…ni la dia bila mahadir berkuasa syaitan ni mula la bersuara tahniah pengundi mata dajjal sebab pilih mahadir dan ni la dia hasil nya…

  10. Ni le suara2 dajjal yg turun diakhir zaman..kiasu kapir harbi disokong,jdikn kawan sek2 tahfiz tempat mencari ilmu akhirat nk dimansuhkn..Nauzubilah.

  11. Sekolah tahfiz tu menyakitkan diri dia ke selama ni ke? Dia sakit hati sgt pd agama Islam dah kenapa? Hati dah hitam xde pedoman ke, dh tua kutuk mcm tu pun msih lg jd pembenci pd agama Islam lagi..

  12. Orang tua ni dah kenapa. Lepas satu keluar lg satu isu baru dan akan berterusan x berkesudahan. Janji2 diorang x dak sorang pun ingat nak tunai. Sepatah haram pun diorang x dak sebut lagi manifesto PRU dulu yang iya2 sangat nak bantu kurangkan beban rakyat. Senyap dah smua..

  13. Betoi tuu..ya Allah kenapa la ada jugak orng melayu islam perangai begini punya teruk .yg sakit hati sangat kat skolah tahfis tu kenapa ya..diaorng semua tu dok kacau hidup kau kaaa ..semoga diberi pentunjuk dan hidayah .kita hidup ni bukan nya menongkat langit..

  14. Bangang..menyesal mak kau bela kau ni..xsangka da besar jd bangang mcm ni..klu tahu mcm ni jd mesti mak kau da bg kau mkn racun biar mampos kau?
    #musibat

  15. Bangkit lah pusat2 tafiz dn anak tafiz menantang penutupan pusat tafiz…dari bisikan syitan..kumpulkan semua org2 tafiz buat sembayang hajat..bangkitlah bangkitlah…aminn..

  16. Ya Allah turunkan bala pada dajjal yg nak menutup semua klas takfis d Malaysia ini …..ya anak2 takfis semua berdoalah moga Allah memberi balasan pada mereka yg nak merosakkan agama Allah ini

  17. Apa ni….. ..puak puak PH buat lah something…takkn diam ja….. Takda teloq ka…makn taik banyak sangat ka apa

  18. Mamak ni dah kena bisikan syaitan ke ada kepatut suruh tutup tahfiz kalau ia pun ada masaalah cari lah jln yg tebaik utk diatasi bukan tutup, itu kerja orang yg akal letak dkt lutut sperti mamak kuti ni.

  19. Cakap pun tak guna……!!!pegi ramai2 dan tangkap org yg nak jahanan kan islam..dan yg nak jatuh kan islam..lepastu…cucuk dari kepala sampai kaki ikat kaki tangan…kemudian panggang /bakar atas bara api …sebelum dia dimasok kedalam kawah api neraka…!!! org ne..memang tak suka islam …..sekarang malacia dah nak hancur…tungguuuuuu…..

  20. SEKOLAH TAHFIZ DIBAKAR..DESAK UNTUK TUTUP
    PEMANDU MABOK SEBABKAN 4 KEMATIAN
    TAK PULAK SURUH TTUP KILANG ARAK
    BABI YANG TAU MEMBAWA PELBAGAI PENYAKIT..NAK DIBUKAK PULAK LADANG BABI TERBESAR DI MELAKA

    #THISISMALAYSIABARUKEPALABANA

  21. Sabar allah taala ada. Satu maidin sdh rebah. Kita tnggu lg satu maidin rebah. Sesungguh nya allah berkuasa atas segalanya. Dan jnji allah adalah benar

  22. Si tua kutuk anak maidin ni dah kenapa!!! Apa dosa skolah tahfiz sampai nak disuruh tutup? Nak lahirkan ilmuan Islam, yg sebuk sgt tu apa hal. Pegi ampu geng LGBT awk tu sudahlah. Tua sakai betul zainuddin ni. Ni kalau kat negara timur tgh la, dah lama kena sembelih dikhalayak ramai si tua ni…. Nauzubillah…

  23. Senang je nak tutup pusat tahfiz tuuu zainuddin maidin hoi…kau tutup mata kau tu dulu….. kau takan nampak lagi lah pusat tahfiz tu…. apa susah sangat….dah tua2 pun bodoh lagi….

  24. Orang tua ni dh knape??dh sampai hukum ke?? Banyak sgt setan iblis dlm bdn tu sbb kepanasan. Esk dia mmpus suruh paderi je yg talkin kn dia

  25. Apa lagi bangkitlah bangsa ku yang beragama islam bersatu berdoa agar mereka ni dapt tahu siapa merka yg sebenarnya habis yg membisiknya satu kaum dgnya pasal tu laju ke

  26. SEBAGAI SEBUAH NEGARA ISLAM SEPATUT NYA LEBIH TEGAS DALAM SOAL KE AGAMAN… JANGAN TERLAMPAU DI BERI MUKA PADA ORANG2 SPERTI INI YANG CUBA MENGHAPUS AJARAN2 ISLAM SEDIKIT DEMI SEDIKIT…..TETAPI SANGAT LAH MENYEDIH KAN APA BILA KERAJAAN SEKARANG PUN AMAT KURANG TITIP BERAT KAN MENGENAI HAL INI…..

  27. Wahai Zainuddin Maidin…ckup la angkatan DAP gnggu gugat segala bentuk syiar Islam diMalaysia…jgn la tonjolkan diri tu pd rakyat hny nama Islam tp dlm diri bertani BABI Terbang…


TINGGALKAN KOMENTAR

Masukkan komentar anda
Sila masukkan nama anda