3 Bukti Guan Eng DAP Telah BANGSATKAN Melayu

3 Bukti Guan Eng DAP Telah BANGSATKAN Melayu

#SelamatkanMalaysia #MahathirBapaMalapetaka #RinduZamanNajib

Aku masih teringat kata-kaat amanat terakhir Dato’Sri Najib sebelum PRU-14 “Orang Melayu akan bangsat jika UMNO hilang kuasa” Ramai orang melayu ketika itu marah! Benci! Meluat dengan kenyataan ini!

Lihat video:   https://youtu.be/6YPqJh4XQI8

Kerana beribu-ribu komen di youtube tersebut adalah nama-nama Bangsa DAP bertopeng melayu! Maka ramailah anak-anak melayu percaya caci maki terhadap kenyataan ini dan sambung menyambung tumpang sekaki!

Iya!! Pada masa itu orang melayu kata itu mustahil kerana kita masih ada Raja-raja Melayu! Walaupun ada orang menyuarakan Mahathir pernah Berjaya mengurangkan kuasa-kuasa melayu! Orang Melayu tetap tidak percaya kerana komen bangsa DAP yang bertopengkan nama melayu makin rakus mencaci!

Hari ini selepas hampir sebulan Pakatan Harapan memerintah di bawah bapa malapetaka Mahathir yang menjawat sebagai PM Ke-7 atau PM boneka Pertama di bawah DAP! Adakah orang melayu belum nampak apa dimaksudkan Dato’ Sri Najib?

Kalau tidak nampak biar aku peringatkan kembali apa yang sedang berlaku:

1. KEMPEN MENANAM KEBENCIAN KEPADA RAJA-RAJA MELAYU

Kadir Jasin iaitu Ketua Media dan Komunikasi, Kerajaan PH. Sedang mengaibkan DYMM SPB YDP Agong dengan mencipta tomahan kekayaan dan peruntukan kerajaan terhadap baginda!

Ini adalah modus operandi yang sama mereka gunakan kepada Dato’ Sri Najib hingga sekarang berita macam Awani yang gagal mendapat berita terbaik menyerang! Setelah SPRM gagal membuktikan apa-apa kes ke atas Datin Sri Rosmah, mereka sanggup serang beliau dari sudut Datin Sri Rosmah pergi SPRM dengan beg merah! Kerana apa, kerana hendak bangkit kebencian rakyat dari kegagalan SPRM!

Itu teknik mudah yang juga diguna pakai bagi membangkitkan perasaan benci kepada Raja-raja Melayu. Malah bloger Tukartiub iaitu Hishammuddin Rais tergamak menulis dengan tajuk “Agung Kuat Berjubo”.

Di mana bangsa melayu? Bukankah ini maksud dibangsatkan?

Ini bukan andaian lagi terhadap pembabitan DAP! Kerana Peguam PKR Latheefa Koya dan Maria Chin hari ini mendesak pihak PDRM untuk menghentikan siasatan ke atas Kadir Jasin di atas dakwaan berhubung penulisan terhadap Yang Di-Pertuan Agung! Adakah orang melayu masih buta!

Belum nampakkah kerajaan baru sekarang sedang menyerang institusi raja-raja dalam untuk menghapuskan kedudukan bangsa Melayu demi mencipta bangsa Malaysia yang akan dijajah bangsa DAP, di dalam sebuah negara berkonsep Malaysian Malaysia dari sebuah negara berlandaskan islam seperti tertera dalam 5 rukun negara?

2. DAP MENGUASAI SEMUA KEDUDUKAN PENTING DALAM KERAJAAN PH

Butakah orang melayu sampai tidak Nampak DAP sekarang menguasai semua kementerian penting dalam kerajaan pusat:
-Kewangan DAP
-Komunikasi DAP
-Perundangan DAP
-Pengangkutan DAP
-Sumber Manusia DAP

Malah bagi peringkat negeri sebahagian besar Pemegang Portfolio Kerajaan Tempatan di kuasai DAP iaitu bagi negeri Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor.

Tahukah! apa makna ini? Selain Potfolio Tanah dan Galian, potfolio Kerajaan tempatan adalah yang paling berkuasa berkuasa bagi menentukan bagaimana hasil dan sumber negeri di kuasai DAP.

Ini bermaksud DAP boleh menjarah hasil tanah melayu dengan bebas malah selepas ini semua Taikon akan datang kepada mereka. Tetapi yang malangnya bangsa Melayu bakal dipinggirkan.

Bukan setakat itu kedudukan ini akan menentukan bagaimana DAP akan menentukan pola penempatan semula pengundi bagi mengekang sokong undi melayu pada masa depan! Adakah ini sama maksud Dato Sri Najib “Melayu dibangsatkan?’

Itu belum kita ambil kira pelantikan Tommy Thommas sebagai Peguam Negara yang mampu mengumbal undang-undang negara termasuk undang-undang Syariah!

Sebelum di bawa ke parlimen!Juga Orang Melayu jangan lupa Kerajaan Baru sekarang didominasikan oleh Bukan islam 71 kerusi dan islam 41.

Masalahnya yang 41 kerusi ini semua sudah tunduk kepada arahan DAP!

3. BAJET SYIAR ISLAM DAN PENDIDIKAN BANGSA MELAYU

(1) Setakat ini RM80 juta bajet Tahfiz ditarik balik!

(2) Semua elaun guru kafa, iman satu dan dua, tok siak dan ketua kampung telah digantung!

(3) Kementerian Pendidikan pernah diselar ahli PH kerana menyiarkan artikel Pendidikan islam di media dan di arah ditarik balik!

(4) Pelajar-pelajar melayu tajaan MARA di luar negara belum menerima biasiswa!

(5) PTPTN bukan sahaja digantung dari manifesto penanguhan bayaran, malah mereka sekarang dah jadi along menuntut semua hutang perlu di bayar. Lebih menyedihkan syarat pemohonan baru diperketatkan iaitu hanya dari keluarga penerima BR1M layak memohon PTPTN tapi belum tentu lulus kalau bapa black list!

(6) UITM di desak untuk kemasukan bukan melayu!

(7) JAKIM didesak hentikan bantuan kepada sekolah tahfiz dan sekolah agama.

Adakah orang melayu belum faham maksud ayat Dato’ Sri Najib “Orang Melayu akan bangsat jika UMNO hilang kuasa” Sampai bila orang-orang melayu akan berkhayal dalam fitnah-fitnah dicipta bangsa DAP?

Keudukan islam dan kedudukan Raja-raja Melayu tidak dapat dijaga oleh mana-mana bangsa! Bukan keturunan Kerala! Bukan Keturunan Komunis! Bukan keturunan Chauvinis! Hanya orang melayu boleh selamatkan bangsa melayu! Sekira mereka boleh bersatu!

3 Bukti Guan Eng DAP Telah BANGSATKAN Melayu

Mohd Fadzil

48 Replies to “3 Bukti Guan Eng DAP Telah BANGSATKAN Melayu

  1. Jujur saya katakan disini Tun ni BODOH!!! Dah Dap kutuk dan hina Tun masih lagi nak bergabung dengan Dap semata-mata nakkan sangat undi tinggi. Buka YouTube taip Dap hina dan kutuk Tun bulan 10 tahun lepas je. Tun takkan tak tahu atau saje je, paling teruk Dap kata Tun bapak pelacur, tapi yg paling menyedihkan saya.. KURANG AJARNYA Tun ni!!!! bila Tun berkata “Dap lagi mulia dari Rasullullah”. Tun berkata dengan bangganya duduk sebaris dengan orang2 Dap sebelah Lim Kick Sial ketua Dap hanya tersenyum saja Tun berkata demikian dihadapan pengikut2 Dap. ?

    1. Tang mane 1 trillion tu bro??????

      Alahai..org petik sekian2 jumlah..ko pun ikut2 je…

      Ada hutang memang sape2 kerajaan memerintah kena buat bro…

      Hutang baru 600++ billion je..tu pun dalam tu hutang yg ko buat kat bank…hutang PTPTN yg 52 billion dlm tu sekali…

      Baki 20++ Billion tu adalah hutang jaminan kerajaan dlm bentuk bon…hutang ni kerajaan pinjam dari KSWP..TH..LTAT..PUNB…

      Selebuhnya hutang dengan kerjasama swasta nak maintain kemudahan awam….sekolah..hospital..

      Malu le main petik2 je…

    2. Memang PM MALAYSIA TDM sedang mengeksploitasi rakyat Malaysia yang taksub kepada dirinya dengan memanipulasi jumlah sebenar Hutang Negara. ?????????

      Assalamualaikum & Salam sejahtera, selamat hari raya maaf zahir batin kawan2 semua

      PM5&6 – Hutang 103% yg PM4 tinggalkan takde wujud tabung tak bangkrap.
      PM7 – Hutang 50.8% yg PM5 tinggalkan konon neg akn bankrap diwujudkn tabung.
      Permainan persepsi dan emosi yang sangat halus.
      Keep it up! Pakatan Dap PKR PAN PPBM

      Derma tabung Harapan itu bagi aku, bukanlah untuk meminta derma sangat pun.

      Ia hanyalah perang saraf untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa negara ini tidak mempunyai wang di bawah DSN dahulu.

      Apabila rakyat menerima perkara ini, kerajaan PH akan mempunyai alasan untuk memansuhkan segala manifesto mereka.

      Psycho dari PH jahanam Malaysia fitnah untuk terus naikkan kebencian pada DSN Umno BN selepas serbuan yg mengaibkan tiada apa yg boleh disabitkan malulah …Allah lebih mengetahui

      Politik Kerajaan PH Makan Diri. Nak Berpolitik Tak Kena Dengan Situasi Semasa Sebabtu BSKL Jatuh Merudum Kerana Pelabur Kurang Yakin Dengan Kemampuan Urustadbir Kerajaan Baru

      Memang perang saraf utk perbodohkan penyokong PH khususnya dan rakyat pd amnya.

      Kalau mantan Gabenor BNM dah sahkan ekonomi kita kukuh dan stabil, apa lagi nak dibimbangkan.

      Sejak tahun 2009 hingga tahun 2017 yang lepas termasuklah 2018 sekarang nie. Gov debt to GDP kita still maintain. Tak pernah DNS mintak sedekah satu sen pun kat rakyat bayar hutang negara. Tak masuk akal jika kata negara akan bangkrap kalau DSN tadbir negara nie.

      Untuk mereka yg matang dalam politik, memang dah masak dan boleh baca jln cerita drama mereka. Bagi yg mentah dan tak sedar diri, memang kena tipulah dgn lakonan pemimpin harapan yg hebat2. Masa akan menyedarkan mereka…

      Ini semua perang saraf nak memburukkan DSN Umno BN

      Sokong itu lah sebenarnya perang sarap… Meminta rakyat lebih marah lagi dng DSN.. Tak nak tunaikan janji.. Mahadir cukup cerdik….tapi rakyat tidak buta boleh menilai apa tujuan minta derma kat rakyat…sedangkan pemerintahan DSN tak pernah meminta derma drp rakyat…Lebih membanti rakyat. #DSNAJIBHEBAT

      Perang saraf namanya.. gunakan 1 isu utk divert 1 isu.. kesian yg kena kencing sbb percaya hutang negara 1 trillion

      Derma itu hela supaya rakyat bersimpati agar rakyat tidak menuntut janji 100 hari nya pi mana itu rizap negara 438 bilion

      Sebahagian besar HUTANG KERAJAAN dibayar dengan kaedah Barter Trade dengan komoditi utama negara seperti Minyak Sawit dan Getah… Dan semua hutang yang dibuat adalah hutang untuk pembangunan – tiada sapa nak bagi pinjaman untuk tujuan pengurusan – bayar gaji dll…

      Hutang ecrl jugak akan dibayar selepas 7 tahun operasi bukan terus bayar. Kadar interest jugak rendah. Tawaran istimews ini dibuat antara negara dgn negara dan bukannya antara Syarikat dengan Syarikat. Jangan takut Tak tentukan pasal.

      Hutang ECRL contohnya MENJAMIN Pasaran Sawit selama 30 tahun dengan nilai 55 Billion…

      So apa jadahnya ada bingai beria-ia nak bayar HUTANG ni dengan duit tunai? Dah bodoh ker nak alirkan keluar Ringgit dengan jumlah yang masif keluar negara?

      *Masih lagi berkenaan hutang negara*

      Banyak rakyat Malaysia yang patriotik, cintakan negara ingin membantu kerajaan baru mengurangkan bebanan hutang negara. Ada yang melancarkan website bagi mengutip sumbangan (crowd fund) daripada orang ramai atas tujuan membayar hutang negara.

      Ada juga ahli parlimen DAP yang menyumbang sebahagian daripada gaji mereka untuk tujuan berkenaan

      Walaupun mungkin niat mereka suci dan murni nak membantu kerajaan tetapi ini adalah bukti jelas ketidakfahaman majoriti rakyat Malaysia tentang hutang kerajaan.

      Untuk “membantu” kerajaan membayar hutang pertama anda kena tahu dengan siapakah kerajaan berhutang.

      Berikut senarai pemilik hutang kerajaan:

      KWSP: RM182.3 bilion
      KWAP: RM21.9 bilion
      Bank Negara: RM8.7 bilion
      Institusi Perbankan: RM157.6 bilion
      Institusi Kewangan Pembangunan: RM18.4 bilion
      Syarikat Insurans: RM30.9 bilion
      Pemilik Asing: RM207.5 bilion
      Lain-lain: RM59.5 bilion

      Jumlah: RM686.8 bilion..

      Jika anda menyumbang kepada kutipan derma untuk membayar hutang kerajaan, anda sebenarnya membayar diri anda sendiri. Hutang-hutang kerajaan sebenarnya dimiliki anda sendiri melalui KWSP, KWAP, bank-bank, syarikat insurans dan lain-lain.

      Dividen, faedah, pencen yang anda dapat sebahagiannya adalah daripada faedah hutang yang diterbitkan oleh kerajaan.

      Institusi-institusi kewangan ini melabur di dalam hutang (bon) kerajaan kerana bon kerajaan adalah aset yang paling selamat dengan jaminan pulangan tanpa risiko. Kerajaan tidak pernah dan hampir pasti tidak akan gagal membayar hutangnya.

      Tahniah buat yang menyumbang kepada inisiatif mengurangkan hutang kerajaan. Anda sebenarnya membayar diri anda sendiri. Selepas ini jangan marah jika KWSP dan bank-bank terpaksa melabur di dalam aset-aset yang lebih berisiko dan terdedah kepada naik turun pasaran. Kerana anda yang memilih untuk mengurangkan jumlah aset-aset selamat seperti bon kerajaan.

      PHitnah Parkatan Kencing Rakyat….

      C&P

    1. Hafiz Ibni Shah , tapi kau sokong kan, nampak sangat ayat tu..hahaaa….siti kasim ni munafik yang bertopengkan agama islam..istilah sebenar dia hampir pada murtad..soalan ko ni…nampak gaya salah tempat…..dah kerajaan dulu yang saya tahu jakim pun da penat da sekolakan munafik ni….ko pun tahu siapa bela munafik ni kan..tu pasal ph menang laju je dia pergi hentam jakim….dap backup baik ..benarla kata mereka, mereka akan jadikan tun m sebagai kuda tunggangan…bisikan syaitan sentiasa ada di telinga tun m, tak pelik ka tiba2 tun m pun bersuara nak kaji jakim….hmmmmm

  2. Facebook Comments