Penyelesaian 1MDB – IPIC: Ringgit Terus Mengukuh Berbanding Dolar Amerika

Meskipun macai Pakatan dan Cap Bunga berbohong bahwa Malaysia sekarang harus membayar dua kali ganda kepada IPIC, pelabur asing dan pasaran saham tidak mempercayainya.

Ringgit kita telah meningkat hari ini yang menandakan kepercayaan pelabur dan berkemungkinan kerana berita persetujuan penyelesaian IPIC-1MDB.

Sekarang USD1 bersamaan RM4.367 – naik secara signifikan dari malam kemarin dan naik sejak saya memposting tentang hal ini pagi tadi.

Jika pelabur asing percaya bahawa kerajaan Malaysia sekarang harus membayar ekstra US$6 bilion kepada IPIC, mereka pasti telah menjual saham kita atau membawa keluar dana mereka. Tidak membawa masuk dana.

Sudah tentu macai Cap Bunga dan Pakatan tidak boleh menerima kenyataan ini dan terus menafikan tanpa fakta.

********

Rujukan:

“Pasaran Saham Melonjak Dan Ringgit Mengukuhkan Berbanding Dollar Amerika”

http://pakdin.my/pasaran-saham-melonjak-dan-ringgit-mengukuhkan-berbanding-dollar-amerika/

“1MDB: Pakatun Bengang, Penyelesaian Dengan IPIC Mendedahkan Temberang Mereka”

http://pakdin.my/1mdb-pakatun-bengang-penyelesaian-dengan-ipic-mendedahkan-temberang-mereka/

“Penyelesaian IPIC-1MDB April 2017: Apa Yang Kita Perlu Tahu’

http://pakdin.my/penyelesaian-ipic-1mdb-april-2017-apa-yang-kita-perlu-tahu/

Loading...

39 KOMEN

  1. Puak2 lahanat ni memg xpuas hati klau ekonomi negara tambah baik..sebab pembangkang msia memg duk sabotaj ekonomi negara bagi teruk..xtau eh? Pelahap dedak kaki jilat apa tau selain menyalak nama najib je kn..haha sedih!!

  2. admin jgn marah kpd org kg sbb org kg tak belajar tingi …byk2 PM dr bapak najib sampai najib …PM terlbh terbaik ada najib rosmah..duit kt sehingit aja bl tukar kat duit US 4 ya ..meme najib paling terbodoh dlm byk2 PM ..kerna ramai penasihat dungu di sekeling najib…negara sekrg tgh dok maju dan berkembang rambut mak jemah ya…org kg depa mana tahu atau kenal najib…bgs la admin blh pangil admin tv14 sama ya …admin elaun yg dpt mesti byk ya ..senang lah hidup anakw admin

  3. Ha ha ha…admin mengaku juga UMNO/BN bertanggungjawab dlm salahlaku urusniaga 1MDB…jadi mana hilang wang 1MDB tu? …lepas ni mesti nak spin nak tuduh TunM dan DAP punya angkara kehilangan wang 1MDB…ha ha ha…memalukan “dah terang UMNO/BN pula menyuluh dgn torchlight TN50 tapi tak nak mengaku” ha ha ha…jawab la hampa kat kubur nanti…

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini