Home / :: BLOG :: / PRU14: Mahathir cakap berbelit mengenai syarikat roti The Loaf

PRU14: Mahathir cakap berbelit mengenai syarikat roti The Loaf

Takkan syarikat Roti yang baru lingkup pun nak menipu? Apa lagi Mahathir nak tipu?

Cerita U-turn demi U-turn.. Akhirnya Mahathir salahkan Najib dan kerajaan pula!

Penipu macam ni ada hati nak jadi PM lagi kah?
—–
JUMAAT: Saham sudah lama dijual:
http://www.thesundaily.my/news/2018/04/14/mahathir-distances-himself-loaf-following-closure
Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamed has distanced himself from the sudden closure of “The Loaf” pastry enterprise which he had founded after retiring from public office in 2003.

Speaking to journalists after a ceramah, Mahathir said that he had given up his stake in the business some time ago, but did not elaborate when or how.

SABTU: Nafi miliki saham The Loaf
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/04/411855/dr-mahathir-nafi-miliki-saham-loaf
Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan beliau tidak memiliki saham dalam kedai roti premium, The Loaf, yang menutup perniagaannya selepas 12 tahun beroperasi.

Katanya, beliau hanya memiliki 200 unit saham dalam sebuah syarikat tembakau dan Permodalan Nasional Berhad (PNB).

“Saham itu dianugerahkan kepada saya selepas merasmikan syarikat terbabit ketika menjadi Perdana Menteri,” katanya kepada pemberita selepas ceramah umum di Bukit Tangga di sini malam tadi.

AHAD: Mahu jual tetapi kerajaan kacau:
https://malaysiakini.com/news/419961
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dilapor berkata beliau cuba menjual kedai roti premium The Loaf bagi mendapatkan dana kempen pilihan raya umum (PRU) ke-14.

Namun, katanya, beliau gagal mendapatkan pembeli apabila seorang bakal pembelinya didatangi pegawai lembaga hasil dalam negeri (LHDN).

“Saya tidak mendapat pembeli… dan saya juga tidak mampu menampung kerugian, jadi saya terpaksa menutupnya,” tambah Dr Mahathir

Hello…. sudah hilang RM30 juta, tak dapat tanggung rugi lagi? Mengapa anak-anak bilionaire tak tolong bapa dia?

Apa punya anak-anak ini? Boleh beli kereta Bugatti dan Ferrari berpuluh juta, kucing beratus ribu Ringgit tapi bisnes bapa lingkup tak mahu tolong.

———
Rujukan:
http://pakdin.my/mahathir-kantoi-menipu-tentang-syarikat-the-loaf/

#SinsOfMahathir
#DosaMahathir
#TunM93Tahun
#PakatanHipokrit
#FailedState
#TolakPKR
#TolakLogoPKR
#Rasuah

(Visited 8 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

Check Also

Harga Gula Dunia Merudum, rejim PH Senyap-Senyap Tax rakyat

Siapa yang untung? Kerajaan kenakan cukai kepada rakyat dalam senyap? Saudagar gula? …………. Harga gula …

14 comments

  1. Abd Jalil

    Saya punya atuk dulu pun selalu cilap cakap ma..

  2. Sheikh Ahmad

    tanda mlysia nk bngkrap la ni. rupa nya kilg roti dia bngkrap dlu. haaaaaaagaga

  3. Roslan Lan

    Den dah kaborkan mamak kaki putar alam….

  4. Hussain Bakar

    Udah berumur 93thn pun masih ada tabiat Menipu.Memang putar alam hati dah hitam…

  5. Rosden Selamat

    Masa berkuasa – semua kawan2 kamu payung. Bila hantar lhdn – kenapa semua mengeluh? Tak bayar cukai.

  6. Bayjurie Abd Aziz

    Bagus ..mader dah tipu sok kurang tunjuk najib tipu pulak ye

  7. Marzuki Omar

    Org nak pi haji dan umrah pon ramai yg kena tipu..setakat tipu pasal kedai roti tutup tak da hal lah..hehehe

  8. Sarip Dol

    Jangan dia lupa tanding kat mana sudah…. Tetiba hari penamaan calon dia ada kat kubang pasu….. Kikikikiki

  9. Izhar Ali

    Kutty karala yee naaa deyyy macaaaa

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: