[Video] Mahathir mengkafirkan Najib

1. Sudahlah himpunan tidak dapat sambutan, tujuan himpunan pun tidak makruf, untuk menghina pemerintah.

2. Menjadikan lebih hina lagi, Madey sehingga sanggup mengkafirkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

3. Lihat minit ke 0.41, Madey menuduh DS Najib tidak lagi menyembah Tuhan. Tidak lagi menyembah Allah. Subhanallah.


 

Lihat video:
https://youtu.be/OibQUh9RMy8

4. Mengkafirkan seseorang bukan perkara yang ringan. Jika tuduhan kafir tersebut tidak benar, ia akan kembali kepada penuduh. Ia akan kembali kepada Madey semula.

5. Sabda Nabi ﷺ,

أَيَّمَا رَجُلٍ قَالَ لأخِيهِ : يا كَافِر، فَقَدْ بَاءَ بِهَا أحَدَهُمَا إنْ كَانَ كَمَا قَالَ ، وَإلا رَجَعَتْ عَلَيْهِ

“Barangsiapa berkata kepada saudaranya “Wahai kafir”, maka pengkafiran itu akan kembali kepada salah seorang daripada mereka; sama ada ungkapan itu benar atau ia akan kembali kepadanya.” [HR Bukhari & Muslim].

6. Sabda Nabi ﷺ lagi,

لا يَرْمِي رَجُلٌ رَجُلا بِالفُسُوقِ ، وَلا يَرْمِيهِ بِالكُفْرِ إلا ارْتَدَّتْ عَلَيْهِ ، إنْ لَمْ يَكُنْ صَاحِبُهُ كَذَلِكَ

“Tidaklah seseorang itu menuduh seorang yang lain sebagai fasik atau mengkafirkannya melainkan ia akan terpantul semula kepadanya sekiranya saudaranya tidak sebegitu.” [HR Bukhari].

7. Aku yakin Perdana Menteri kita masih lagi Muslim, masih belum lagi kafir dan masih lagi menyembah Allah سبحانه و تعالى.

8. Aku khuatir tuduhan kafir itu telah pun terpantul kembali kepada diri Madey.

9. Budaya kafir-mengkafir tidak baik untuk semua. Sejarah telah membuktikannya. Tidak usahlah diteruskan lagi. Bahkan ia adalah antara ciri-ciri khawarij yang paling utama.

10. Bertaubatlah Madey. Jangan jadi takfiri. Jangan jadi khawarij.

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KamiGengNajibRazak
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf
#Fitnah
#PakatanHipokrit
#TunM93Tahun

———-
https://www.facebook.com/abuaqif.alaman/videos/2124500994450353/

(Visited 15 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

97 Replies to “[Video] Mahathir mengkafirkan Najib

  1. Apa yg di katakan itu akan berbalik pada dia juga..lihatlah apa yg dia kata pada Tuan Guru Nik Aziz dulu ..”umur sudah tua 80 th masih nak bertanding lagi “..skrng berbalik pada dia.. begitu juga dgn Lim Kit Sial apa yg dia kata semuanya di jilat habis..boleh percaya ka dgn si Kutty nie..

  2. Yang paling relax DAPIGS bertepuk tangan dengan kebodohan tua bangka ni..akhirnya DAPIGS berkaya sontot dan perkudakan melayu tua ni berumur 93 tahun..nampak jelas dan clear..so tu muslihat DAPIGS berjaya dlm misinya..melayu bangsat je ikot telunjuk DAPIGS..

  3. Pelik tengok perangai dan sikap Tun M yg diagungkan sebagai Negarawan. Kata DSN curi duit kerajaan utk bagi kat rakyat… hukumnya haram. Wujudkah kerajaan tanpa rakyat dan bukankah duit kerajaan adalah hasil titik peluh rakyat. Jadi dimana haramnya. Kata DSN kafir tapi tengok keluarga sendiri. Anak siapa yg memiliki kilang arak dan anak siapakah penyokong kebebasan hidup, Lgbt dan beragama. Cucu siapakah bergaul mesra dgn anjing. Inikah yg dikatakan islam yg sebenarnya. Memang tepat kalau dahulu digelar Maha firaun. Kerana gilakan kuasa dan dendam peribadi…Allah telah buktikan kebenarnya. Maaflah bila dengar ucapan yg dilafazkan… rasa bangga dan hormat bertukar sebaliknya….

  4. Tggu je lah balasan Allah.ingat dulu doa Pas satu stadium utk turun kan bala n mengkafitkan parti pemerintaj ..bandar KB ditenggelami air pasa dada selama beberapa hari.siapa yg dtg membanru.?
    Ingat Penang dilanda ribut hujan dan runtuhan tanah n air naik …kerana umat islam.dizalimi?
    Ingat jgn lupa .Tu yg akan dibalas pada manusia pulak beragama islam.tapi melayu librral nih.
    Kita tggu dan lihat pada balasan nya pada manusia sombong bongkak yg makan duit haram negara dan berdendam kesumat.
    Ingat Qarun yg dimusnakan Allah swt sekelip mata..
    Ni dia replika Qarun yg Allah nak tunukkan pada sekian hamba nya. Kaya bongkak sombong lbh teruk nak melebehi hukum dlm Al Quran..
    Tggu saja

  5. Duit br1m tu duit org yg byq cukai lhdn dik oii..bukan gst..hg pi beli kat kedai cina,mmg tokey tu goreng hg sedap2 lah..depa dh x boleh lari dh kalau gst ni..depa byq cukai lg byk dari hg..hg ja xtau..

  6. MAHATHIR DAN KEKAYAAN YANG DISEMBUNYIKAN

    Di antara harta milik Mahathir ialah rumah-rumah mewah yang terdapat di berbagai tempat. Sebagai contoh:

    i) Sesiapa yang berada di Tol Plaza Sg. Besi dapat melihat sebuah bungalo besar yang terletak di atas banjaran bukit di The Mines. Ini adalah satu dari rumahnya.

    ii) Dia juga memiliki sebuah rumah di Subang yang dibina oleh Rin Kei Meng.

    iii) Selain ini, terdapat juga sebuah lagi rumahnya di Langkawi yang dibina oleh Ting Phek Khing,

    iv) Sebuah lagi di Country Height (kini diduduki Mirzan)

    v) Dan yang terbaru ialah diBukti Tinggi. Rumah di Bukti Tinggi ini dibangunkan oleh Vincent Tan dengan harga RM21 juta.

    Selain itu, Mahathir juga memiliki rumah-rumah lain di luar negara. Ini termasuklah:

    vi) Sebuah mahligai di London yang dibeli menggunakan nama Daim,

    vii) Sebuah di Vancouver yang dibeli menggunakan nama Mirzan,

    viii) Sebuah lagi di Florida di atas namanya sendiri.

    ix) Mahathir juga memiliki sebuah ladang (ranch) di Argentina.

    ▶ Satu peristiwa yang mendedahkan kekayaan Mahathir ialah apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim mengetahui mengenai tindakan Daim memindahkan RM1 bilion ke akaun di sebuah bank Switzerland sebelum Malaysia mengenakan kawalan ke atas ringgit. Anwar telah melaporkan mengenai hal ini kepada Mahathir. Tetapi Mahahtir hanya mendiamkan hal ini. Hanya selepas itu baru Anwar ketahui bahawa rupanya akaun itu adalah akaun bersama Mahathir dan Daim. Patutlah Mahathir dan Daim mahadiam mengenai pemindahan wang ini.

    ⬛ Persoalan yang rakyat berhak ketahui ialah dari manakah Mahathir memperolehi kekayaan yang sebegini banyak ??

    Gajinya sebagai Perdana Menteri tidak sampai RM30,000 sebulan. Sekiranya dia tidak membelanjakan sesen dari wang ini dia akan mengumpul RM360,000 setahun. Dalam masa sepuluh tahun ini menjadi RM3.6 juta.

    ▶ Ini bererti dalam 17 tahun dia menjadi Perdana Menteri gaji terkumpulnya tidak akan melebihi RM6.12 juta.

    Ini bererti kalau diharapkan pada gajinya sahaja, Mahathir tidak mampu membayar kos pembinaan rumahnya di Bukti Tinggi.

    Apatah lagi untuk membeli rumah-rumah lain, termasuk di London, Florida, Vancouver dan Argentina.

    ♦ Dari manakah datangnya wang yang sebegini banyak? Di sinilah kita dapat melihat kelicikan Mahathir. Dia menggunakan berbagai proksi untuk memegang kekayaannya.

    Di antara proksinya yang paling penting ialah anak-anaknya dan Daim Zainuddin.

    Daim pula akan menggunakan proksi untuk memegang kepentingannya. Amalan Daim ialah tidak memegang lebih dari 10% saham mana-mana syarikat di atas namanya sendiri

    Sebahagian besar kekayaannya dan Mahathir dipegang oleh proksi seperti Halim Saad, Allahyarham Tan Sri Yahya Ahmad, Kadir Jasin , Ting Phek Khing, Eric Chia, Vincent Tan, anak-anak Taib Mahmud dan lain-lain lagi. Dengan ini mereka memastikan kekayaan sebenar mereka tesembunyi dari pengetahun rakyat.

    Patutkah seorang Perdana Menteri yang mempunyai kemewahan sebegini banyak meminta rakyat berkorban? Dan kita juga ingin tahu berkorban untuk apa?

    Berkorban supaya wang Petronas dapat digunakan untuk menyelamatkan syarikat anaknya Mizan?

    Berkorban supaya tol dapat dinaikkan untuk menyelamatkan syarikat milik UMNO, Renong?

    Berkorban supaya sebanyak RM776 juta wang rakyat di Khazanah Holding dapat digunakan untuk membantu Rashid Husin dan RHB Bank?

    Berkorban supaya Mahathir dapat membina mahligai bernilai RM200 juta di Putra Jaya dan membeli jet Global Express juga dengan harga RM200 juta.

    Sekiranya kita mendapatkan kembali semua wang Mahathir dan Daim di bank Switzerland dan menggunakannya untuk membiayai pembinaan lebuhraya mungkin rakyat tidak perlu membayar lagi tol untuk selama-lamanya.

    Sekiranya kerajaan tidak membina mahligai Mahathir di Putra Jaya wang RM200 juta itu mencukupi untuk memberi pendidikan percuma selama setahun untuk semua pelajar di sebuah universiti tempatan seperti Universiti Malaya.

    Wang sejumlah itu juga boleh membina 8,000 buah rumah kos rendah untuk rakyat miskin.

    Bayangkanlah berapa banyak sekolah, komputer dan subsidi untuk petani yang boleh diberikan dengan wang yang dibelanjakan untuk menyelamatkan Mirzan dan RHB?

    ▶ Kenapakah anak-anak Mahathir yang telah pun kaya perlu dibantu lagi.

    i) Mirzan memiliki saham bernilai RM726.5 juta di sebelas syarikat yang disenaraikan di KLSE.

    ii) Mokhzani pula memiliki saham bernilai RM624 juta.

    ◾ Sebaliknya, nasib penanam padi tidak terbela. Harga barangan semakin naik. Pengangguran semakin meningkat. Dan kita semua disuruh terus berkorban. Apakah pula pengorbanan Mahathir dan Daim serta suku-sakat dan kroni mereka ?

    Apakah terlalu besar pengorbanan sekiranya kekayaan Mirzan, Mokhzani, Daim, Rashid Husein dan lain-lain kroni Mahathir yang beratus juta ringit itu berkurangan menjadi beberapa puluh juta ringgit?

    Sekiranya keadaan ini berterusan, kita akan menjadi rakyat miskin dalam negara yang kaya.

    Petani kita tidak akan mampu menyuapkan makanan kepada keluarga mereka.

    Siswa-siswi tidak dapat belajar dengan sempurna kerana kelengkapan yang serba kurang di universiti-universiti.

    Graduan kita tidak mendapat pekerjaan kerana hanya segelintir syarikat yang mendapat manfaat dari program pemulihan ekonomi.

    Para eksekutif kita pula akan menjadi pegawai yang memiliki nama jawatan yang besar tetapi tidak mampu membeli rumah untuk keluarga sendiri.

    Dan kita disuruh berkorban dan terus berkorban pada ketika Mahathir dan Daim serta suku-sakat dan kroni mereka membongkah kekayaan negara untuk diri mereka sendiri.

    Adakah rakyat harus mahadiam melihat golongan mahakaya ini terus maha menindas kita?

  7. #mohdizzatAbdulZalil bukan mereng 3 suku..nila akibat kurang didikan mak ayah..hati dan jiwa sentiasa busuk spt bangkai ayam..simpan sikit kebodohan akai dan kekotoran jiwa untuk anak cucu..#mohdizzatAbdulZalil golongan kufur dan manusia bertopengkan syaitan sentiasa menghasut dan membatu apikan umat yang lain..

  8. awat mak ayah hg didik baik sangat ka?? apa pangkat n sumbangan hg pada negara?? apa sumbangan hg pada mak ayah hg?? hg sedaq tak hg dimana?? pikiaq dulu.. kalu hg rasa duit bleh bawa hg masuk kubur hg truskan.. tp tidak aku..

    pendapat aku, aku yg berhak..

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.