Home / :: BLOG :: / [Video] Mahathir mengkafirkan Najib

[Video] Mahathir mengkafirkan Najib

1. Sudahlah himpunan tidak dapat sambutan, tujuan himpunan pun tidak makruf, untuk menghina pemerintah.

2. Menjadikan lebih hina lagi, Madey sehingga sanggup mengkafirkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

3. Lihat minit ke 0.41, Madey menuduh DS Najib tidak lagi menyembah Tuhan. Tidak lagi menyembah Allah. Subhanallah.


 

Lihat video:
https://youtu.be/OibQUh9RMy8

4. Mengkafirkan seseorang bukan perkara yang ringan. Jika tuduhan kafir tersebut tidak benar, ia akan kembali kepada penuduh. Ia akan kembali kepada Madey semula.

5. Sabda Nabi ﷺ,

أَيَّمَا رَجُلٍ قَالَ لأخِيهِ : يا كَافِر، فَقَدْ بَاءَ بِهَا أحَدَهُمَا إنْ كَانَ كَمَا قَالَ ، وَإلا رَجَعَتْ عَلَيْهِ

“Barangsiapa berkata kepada saudaranya “Wahai kafir”, maka pengkafiran itu akan kembali kepada salah seorang daripada mereka; sama ada ungkapan itu benar atau ia akan kembali kepadanya.” [HR Bukhari & Muslim].

6. Sabda Nabi ﷺ lagi,

لا يَرْمِي رَجُلٌ رَجُلا بِالفُسُوقِ ، وَلا يَرْمِيهِ بِالكُفْرِ إلا ارْتَدَّتْ عَلَيْهِ ، إنْ لَمْ يَكُنْ صَاحِبُهُ كَذَلِكَ

“Tidaklah seseorang itu menuduh seorang yang lain sebagai fasik atau mengkafirkannya melainkan ia akan terpantul semula kepadanya sekiranya saudaranya tidak sebegitu.” [HR Bukhari].

7. Aku yakin Perdana Menteri kita masih lagi Muslim, masih belum lagi kafir dan masih lagi menyembah Allah سبحانه و تعالى.

8. Aku khuatir tuduhan kafir itu telah pun terpantul kembali kepada diri Madey.

9. Budaya kafir-mengkafir tidak baik untuk semua. Sejarah telah membuktikannya. Tidak usahlah diteruskan lagi. Bahkan ia adalah antara ciri-ciri khawarij yang paling utama.

10. Bertaubatlah Madey. Jangan jadi takfiri. Jangan jadi khawarij.

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KamiGengNajibRazak
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf
#Fitnah
#PakatanHipokrit
#TunM93Tahun

———-
https://www.facebook.com/abuaqif.alaman/videos/2124500994450353/

(Visited 62 times, 1 visits today)

Artikel berkaitan

97 comments

  1. Yusman Man

    Dulu Hj.HADI & geng Lebai2 PAS lg hebat mengkafirkn UMNO ..x da mslh pn !! Skrg blih jd kwn baik lg….

  2. Mat Yusop

    Pakat bejemor panas. Tapi usul lulus juga kerja bodoh sendiri

  3. Rauzan Adnan

    mkin seram,,,tngok tun,dh trdesak sngt tu,tun jnji apa dgn ank2 belaan tun….

  4. Wan Shahriman Wan Zulkifli

    Mohon DSN bg jawatan pd mukhriz dlm kerajaan. Kompom statement madey akn bertukar…

  5. Mohd Izzat Abdul Zalil

    fitnah dari admin pukimak lg… layak panggil hg yahudi dh admin oiii

  6. Zuhairi Jamari

    ckp tu biar lah yg munasabah tak kan dgn gaji sebagai PM najib x mampu nak buat haji dgn duit gajinya…apa yg terdesaknya dan meroyan Tun Mahathir ni

  7. Roslan Omar

    Subanallah akhlak tak betul sanggup hina bangsa islam se sama sendiri

  8. Roslan Omar

    Betul tu muahsabah diri lah patut subanallah apa nak jadi

  9. Dean

    Dia janji utk jadikan anaknya PM dan seterus nya dpt bawa masuk 1.192 trillion utk anak2 nya. Klu tak dpt jadi PM, sampai kiamat duit tu tak dpt di ambil.

  10. Muhd Faizal

    Dulu kafirkn PAS.. skrg najib.. kesian si tua ni..

  11. Jasni Jaafar

    Apa yg di katakan itu akan berbalik pada dia juga..lihatlah apa yg dia kata pada Tuan Guru Nik Aziz dulu ..”umur sudah tua 80 th masih nak bertanding lagi “..skrng berbalik pada dia.. begitu juga dgn Lim Kit Sial apa yg dia kata semuanya di jilat habis..boleh percaya ka dgn si Kutty nie..

  12. Rosli Hashim

    APA yg PAS Fadzil Nor doakan agar Tun panjang umur untuk melihat kehancuran yg akan Run lakukan

  13. Tok Janggut

    Pemimpin yg bakal perintah Malaysia nnt ke ni?? Owhhh…ok..

  14. Ahmad Ibrahim

    Dia akan terima karma semua yang doa buat…..

  15. Ahmad Ibrahim

    Sekarang punya PAS tak macam tu lagi, ITU dulu

  16. Myvi Qmu

    Kejap kata curi dari rakyat, kejap kata curi dari 1mdb, sekarang cakap curi dari kerajaan??? Dah sah gila dah adey ni.. Tahun anjing ph pun turut menganjing… Kong kong kong… ???

  17. Achmad Achmad

    Yang paling relax DAPIGS bertepuk tangan dengan kebodohan tua bangka ni..akhirnya DAPIGS berkaya sontot dan perkudakan melayu tua ni berumur 93 tahun..nampak jelas dan clear..so tu muslihat DAPIGS berjaya dlm misinya..melayu bangsat je ikot telunjuk DAPIGS..

  18. Assuri Samsidi

    Oh ia midy dah buat sala apalagi dakuah lah dia kafirkam najib kalau berani

  19. Jija Aziz

    Awat jd lagu tu cheq? Duit br1m x dpt ka hg nk meroyan kat sini?Hg pi mintak kat atok hg tu naa..

  20. Mohd Izzat Abdul Zalil

    mmg tk buat pun.. dh tau rasuah.. bagi br1m tapi amik balik GsT.. melayu kena beli dengan duit mcm tu ja.. buta ka??

  21. Basir Ismail

    Pelik tengok perangai dan sikap Tun M yg diagungkan sebagai Negarawan. Kata DSN curi duit kerajaan utk bagi kat rakyat… hukumnya haram. Wujudkah kerajaan tanpa rakyat dan bukankah duit kerajaan adalah hasil titik peluh rakyat. Jadi dimana haramnya. Kata DSN kafir tapi tengok keluarga sendiri. Anak siapa yg memiliki kilang arak dan anak siapakah penyokong kebebasan hidup, Lgbt dan beragama. Cucu siapakah bergaul mesra dgn anjing. Inikah yg dikatakan islam yg sebenarnya. Memang tepat kalau dahulu digelar Maha firaun. Kerana gilakan kuasa dan dendam peribadi…Allah telah buktikan kebenarnya. Maaflah bila dengar ucapan yg dilafazkan… rasa bangga dan hormat bertukar sebaliknya….

  22. Amat Tanuri

    bahasa2 ph lebih banyak perkataan kotor, lucah, mencarut n makian.. mcm mna klu dpt merintah msia nanti

  23. Achmad Achmad

    #MohdIzzatAbdulZalil ni salah 1 melayu bangsat..akai sakai tu duk celah pungkoq..simpan kebodohan dalam akai tu utk anak cucu cicit..

  24. Kay Maria

    kesian.. dh semangkin nyanyuk nampaknye Tun madey ni..cer tanye blek ape yg dia dh ckp,mesti dia jwb lupa atau x ingt kn..

  25. Mohd Izzat Abdul Zalil

    melayu mmg bangsat.. baru tau ka??? tula, bila kata buta tk percaya.. cuba tngok balik.. puak2 melayu la yg paling bangsat.. bukan dia kira sapa.. semua nk fitnah.. terima saja laaa..

  26. Mohd Radzi Ismail

    Asstafilrullahhalazim… istifar byk2..

  27. Mohd Izzat Abdul Zalil

    sentiasa istifar bang.. sedih tngok puak melayu dok berbalah..

  28. Azhar M Norizan

    Ank2 dia xkesian ke kat dia..berpanas..terpekik sana sini

  29. Amerrudin Md Yossoff

    Dulu siapa yg pilih NAJIB………bukankah TM yg pilih
    Sepatutnya salahkan TM la……

  30. Umar Hafiz

    kerana mulut badan binasa..kerana fitnah kita dihumban keneraka…

  31. Qhaliff Umar

    jat Macai mmg mcm tu……puak2 depa buat pa pun dok betoi tu LA dok bngga brim depa tu brim x semua yg dpt yg tu pun x blh nk pikiaq jat biaq p kat depa jat qhebong dh jdi buluh

  32. Sheikh Ahmad

    allah da perlihat kn deligasi nya ank jd tokey kilang arak. cucu tido plok anjing, ank ppuan buat fatwa sendri n mnyokong lgbt. . pk kn la sendri sape yg pergi ke arah kafir.

  33. Mohd Izzat Abdul Zalil

    hadap sangat br1m.. bratuq smpai penuh bank.. takut duit tu hilang dlm atm.. puihhh

  34. Munji Azmi

    Betul tu kemarok kuasa.. Yg bodoh bodoh ni pengikut jenis dia..

  35. Munji Azmi

    Dean dsai ibrahim pun jgn mimpilah nak jadi pm.. Jgn dengar temberang tun tu..

  36. Jamaludin Ali

    Sekarang da jadi manusia mengutuk orang akan terima balasan Allah SWT waulahualam

  37. Hussain Bakar

    Betul tu Rosli Hashim.Satu2 perangai buruknya dulu dibukanya sendiri…

  38. Hussain Bakar

    Madey nie dah terdesak sangat nampak gayany sekarang.Dah bermacam macam perkara buruk yg tak sepatutnya dia lakukan dlm usia 94tahun tambahan pula Islam….

  39. Yusman Man

    Wlau TM msa tu PM tp jibur dn pemimpin2 UMNO skrg pn ada dlm kabinet beliau juga macai …jgn jd bodoh dn buta sejarah !! Ada fhm ka ??

  40. Yusman Man

    Mmg lh macai2 PAS dn UMNO yg bg komen2 skrg budak hingusan yg x tau apa2 yg berlaku main hentam sja ! Sejarah politik negara pn x tau ada hati nk berpolitik …

  41. Wan Zul

    Tua kutok tak sedor diri…mampos cepat lagi baek laa…

  42. Hanafi Muhamad

    Janji dua PRU lepas pun PKR DAP tak buat lagi kat selangor, ni nk pergunakan org yg dah dekat umur 100 tahun ni utk tutup , dan salahkan SPR bila rakyat tolak

  43. Zulkifli Ahmad

    Dah jadi geng Bersih rupa nya..dah makin Melalot dah…

  44. Mohd Affendi Ismail

    Yusman Man masa Tun M jadi PM ade yg berani lawan cakap dia ke dlm kabinet tu

  45. Achmad Achmad

    Mohd Izzat Abdul Zalil Anjing kurap menyalak atas Bukit..

  46. Ahmad Fuaad A. Dahalan

    Orang mntertawakan kenyanyukkan kau si tua bangka….

  47. Mohd Izzat Abdul Zalil

    Achmad Achmad makan dedak bnyak sangat.. otak pun kurap jugak.. hadap sangat duit.. hidup la hg dengan duit tu.. mampuih.. ??

  48. Jaafar Bakar Apai

    Itu la kekuasaan tuhan dulu dia buat org ni skarang dia pula buat mcm gila talak

  49. Dean

    Memang tak boleh pakai dah apa saja yg Tun cakap masa ni.

  50. Lan Marcelo

    Toksah kafirkan org. Kitapun blm tentu sempurna lagi. Aku selalu bermuhasabah begitu….

  51. Jaafar Hassan Hassan Jaafar

    Tggu je lah balasan Allah.ingat dulu doa Pas satu stadium utk turun kan bala n mengkafitkan parti pemerintaj ..bandar KB ditenggelami air pasa dada selama beberapa hari.siapa yg dtg membanru.?
    Ingat Penang dilanda ribut hujan dan runtuhan tanah n air naik …kerana umat islam.dizalimi?
    Ingat jgn lupa .Tu yg akan dibalas pada manusia pulak beragama islam.tapi melayu librral nih.
    Kita tggu dan lihat pada balasan nya pada manusia sombong bongkak yg makan duit haram negara dan berdendam kesumat.
    Ingat Qarun yg dimusnakan Allah swt sekelip mata..
    Ni dia replika Qarun yg Allah nak tunukkan pada sekian hamba nya. Kaya bongkak sombong lbh teruk nak melebehi hukum dlm Al Quran..
    Tggu saja

  52. Hj Idris Abdul Rahman

    Mengucap panjang dan berastrafighullah Tun M Kutty oiiiitak dosa ke?

  53. Khairul Monn

    Ingat kata abg ram….dah tua pun bodoh…

  54. Harizam Yusof

    Hal najib pula dicanang. Hal bini nak bertudung pun kau larang. Entah hape2 tah.

  55. Jija Aziz

    Istighfar campo dgn mencarut..mcm mana tu?pastu menyumpah bangsa sendiri..pastu sedih tgk bangsa sendiri berbalah..
    Apa ni?
    Jiwa kacau ka?

  56. Jija Aziz

    Duit br1m tu duit org yg byq cukai lhdn dik oii..bukan gst..hg pi beli kat kedai cina,mmg tokey tu goreng hg sedap2 lah..depa dh x boleh lari dh kalau gst ni..depa byq cukai lg byk dari hg..hg ja xtau..

  57. Ayah Amat

    Mohd Affendi Ismail ade … Yusman Man orangnya …!

  58. Punk Cheff Punkrockcheff

    Himpunan hipokrit….political turmoil,politicians fuck off!

  59. Ahmad Masri Sahlan

    Hai dah tua tak sedor diri lagi bila la masanye nak bertaubat.kubor dah kata mari rumah dah kata pergi.masih memfitnah lagikerjenye.cukopla.jangan ikutkan nafsu .nantu merana sudahnye.

  60. Mohd Izzat Abdul Zalil

    tk yah sembang pasal br1m.. hempa dh kena beli dengan duit..

  61. Muhamad Syawal Mohd Zublie

    makin gila org tua gayut ni..meroyan teruk dh..

  62. RzDyana Abd Majid

    kesian..ank2 dia leh ajer bg nasihat..udh2 la tu tun…bia jerlh najib buat kje dia….betol caranya…..terus lh jd pm..klu tdk..ade saluran yg akn menjatuh kannye…..

  63. Mohd Nizam

    Nanti takut tak sempat minta maaf pada najib kalau pendek umur

  64. Muhamad Feroz

    Kompom memang keturunan madey kutty

  65. Rahman Iska

    MAHATHIR DAN KEKAYAAN YANG DISEMBUNYIKAN

    Di antara harta milik Mahathir ialah rumah-rumah mewah yang terdapat di berbagai tempat. Sebagai contoh:

    i) Sesiapa yang berada di Tol Plaza Sg. Besi dapat melihat sebuah bungalo besar yang terletak di atas banjaran bukit di The Mines. Ini adalah satu dari rumahnya.

    ii) Dia juga memiliki sebuah rumah di Subang yang dibina oleh Rin Kei Meng.

    iii) Selain ini, terdapat juga sebuah lagi rumahnya di Langkawi yang dibina oleh Ting Phek Khing,

    iv) Sebuah lagi di Country Height (kini diduduki Mirzan)

    v) Dan yang terbaru ialah diBukti Tinggi. Rumah di Bukti Tinggi ini dibangunkan oleh Vincent Tan dengan harga RM21 juta.

    Selain itu, Mahathir juga memiliki rumah-rumah lain di luar negara. Ini termasuklah:

    vi) Sebuah mahligai di London yang dibeli menggunakan nama Daim,

    vii) Sebuah di Vancouver yang dibeli menggunakan nama Mirzan,

    viii) Sebuah lagi di Florida di atas namanya sendiri.

    ix) Mahathir juga memiliki sebuah ladang (ranch) di Argentina.

    ▶ Satu peristiwa yang mendedahkan kekayaan Mahathir ialah apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim mengetahui mengenai tindakan Daim memindahkan RM1 bilion ke akaun di sebuah bank Switzerland sebelum Malaysia mengenakan kawalan ke atas ringgit. Anwar telah melaporkan mengenai hal ini kepada Mahathir. Tetapi Mahahtir hanya mendiamkan hal ini. Hanya selepas itu baru Anwar ketahui bahawa rupanya akaun itu adalah akaun bersama Mahathir dan Daim. Patutlah Mahathir dan Daim mahadiam mengenai pemindahan wang ini.

    ⬛ Persoalan yang rakyat berhak ketahui ialah dari manakah Mahathir memperolehi kekayaan yang sebegini banyak ??

    Gajinya sebagai Perdana Menteri tidak sampai RM30,000 sebulan. Sekiranya dia tidak membelanjakan sesen dari wang ini dia akan mengumpul RM360,000 setahun. Dalam masa sepuluh tahun ini menjadi RM3.6 juta.

    ▶ Ini bererti dalam 17 tahun dia menjadi Perdana Menteri gaji terkumpulnya tidak akan melebihi RM6.12 juta.

    Ini bererti kalau diharapkan pada gajinya sahaja, Mahathir tidak mampu membayar kos pembinaan rumahnya di Bukti Tinggi.

    Apatah lagi untuk membeli rumah-rumah lain, termasuk di London, Florida, Vancouver dan Argentina.

    ♦ Dari manakah datangnya wang yang sebegini banyak? Di sinilah kita dapat melihat kelicikan Mahathir. Dia menggunakan berbagai proksi untuk memegang kekayaannya.

    Di antara proksinya yang paling penting ialah anak-anaknya dan Daim Zainuddin.

    Daim pula akan menggunakan proksi untuk memegang kepentingannya. Amalan Daim ialah tidak memegang lebih dari 10% saham mana-mana syarikat di atas namanya sendiri

    Sebahagian besar kekayaannya dan Mahathir dipegang oleh proksi seperti Halim Saad, Allahyarham Tan Sri Yahya Ahmad, Kadir Jasin , Ting Phek Khing, Eric Chia, Vincent Tan, anak-anak Taib Mahmud dan lain-lain lagi. Dengan ini mereka memastikan kekayaan sebenar mereka tesembunyi dari pengetahun rakyat.

    Patutkah seorang Perdana Menteri yang mempunyai kemewahan sebegini banyak meminta rakyat berkorban? Dan kita juga ingin tahu berkorban untuk apa?

    Berkorban supaya wang Petronas dapat digunakan untuk menyelamatkan syarikat anaknya Mizan?

    Berkorban supaya tol dapat dinaikkan untuk menyelamatkan syarikat milik UMNO, Renong?

    Berkorban supaya sebanyak RM776 juta wang rakyat di Khazanah Holding dapat digunakan untuk membantu Rashid Husin dan RHB Bank?

    Berkorban supaya Mahathir dapat membina mahligai bernilai RM200 juta di Putra Jaya dan membeli jet Global Express juga dengan harga RM200 juta.

    Sekiranya kita mendapatkan kembali semua wang Mahathir dan Daim di bank Switzerland dan menggunakannya untuk membiayai pembinaan lebuhraya mungkin rakyat tidak perlu membayar lagi tol untuk selama-lamanya.

    Sekiranya kerajaan tidak membina mahligai Mahathir di Putra Jaya wang RM200 juta itu mencukupi untuk memberi pendidikan percuma selama setahun untuk semua pelajar di sebuah universiti tempatan seperti Universiti Malaya.

    Wang sejumlah itu juga boleh membina 8,000 buah rumah kos rendah untuk rakyat miskin.

    Bayangkanlah berapa banyak sekolah, komputer dan subsidi untuk petani yang boleh diberikan dengan wang yang dibelanjakan untuk menyelamatkan Mirzan dan RHB?

    ▶ Kenapakah anak-anak Mahathir yang telah pun kaya perlu dibantu lagi.

    i) Mirzan memiliki saham bernilai RM726.5 juta di sebelas syarikat yang disenaraikan di KLSE.

    ii) Mokhzani pula memiliki saham bernilai RM624 juta.

    ◾ Sebaliknya, nasib penanam padi tidak terbela. Harga barangan semakin naik. Pengangguran semakin meningkat. Dan kita semua disuruh terus berkorban. Apakah pula pengorbanan Mahathir dan Daim serta suku-sakat dan kroni mereka ?

    Apakah terlalu besar pengorbanan sekiranya kekayaan Mirzan, Mokhzani, Daim, Rashid Husein dan lain-lain kroni Mahathir yang beratus juta ringit itu berkurangan menjadi beberapa puluh juta ringgit?

    Sekiranya keadaan ini berterusan, kita akan menjadi rakyat miskin dalam negara yang kaya.

    Petani kita tidak akan mampu menyuapkan makanan kepada keluarga mereka.

    Siswa-siswi tidak dapat belajar dengan sempurna kerana kelengkapan yang serba kurang di universiti-universiti.

    Graduan kita tidak mendapat pekerjaan kerana hanya segelintir syarikat yang mendapat manfaat dari program pemulihan ekonomi.

    Para eksekutif kita pula akan menjadi pegawai yang memiliki nama jawatan yang besar tetapi tidak mampu membeli rumah untuk keluarga sendiri.

    Dan kita disuruh berkorban dan terus berkorban pada ketika Mahathir dan Daim serta suku-sakat dan kroni mereka membongkah kekayaan negara untuk diri mereka sendiri.

    Adakah rakyat harus mahadiam melihat golongan mahakaya ini terus maha menindas kita?

  66. Mokhtar Dollah

    Yang pasti angka 93 adalah usia kembali ke asal kejadian, mudah lupa dan nyanyuk.
    Itulah ingatan yang diterangkan dalam al quran.
    Apakah kamu tidak memikirkannya?

  67. Ungku Burhan

    Ini dia syaitan bertopengkan madey yang sakit jantung.

    Keh keh keh.

  68. Achmad Achmad

    #mohdizzatAbdulZalil bukan mereng 3 suku..nila akibat kurang didikan mak ayah..hati dan jiwa sentiasa busuk spt bangkai ayam..simpan sikit kebodohan akai dan kekotoran jiwa untuk anak cucu..#mohdizzatAbdulZalil golongan kufur dan manusia bertopengkan syaitan sentiasa menghasut dan membatu apikan umat yang lain..

  69. Mohd Izzat Abdul Zalil

    awat mak ayah hg didik baik sangat ka?? apa pangkat n sumbangan hg pada negara?? apa sumbangan hg pada mak ayah hg?? hg sedaq tak hg dimana?? pikiaq dulu.. kalu hg rasa duit bleh bawa hg masuk kubur hg truskan.. tp tidak aku..

    pendapat aku, aku yg berhak..

  70. Tony Madarani

    Kesihan sampai ada jatuh sakit.
    (Love For All Hatred For None)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.